بازدید 10791
۵
آخرین و مهم ترین تحولات خاورمیانه؛

آمار فاجعه بار از قربانیان و مبتلایان به وبا در یمن/ بیانیه پایانی نشست ائتلاف موسوم به ضد تروریسم در ریاض/ تداوم درگیری میان تروریست ها در سوریه/ حمله دوباره بمب افکن های روس به بقایای داعش در سوریه

شرط اردوغان برای کناره‌گیری از قدرت، بیانیه پایانی نشست ائتلاف موسوم به ضد تروریسم در ریاض، حمله دوباره بمب افکن های روس به بقایای داعش در سوریه، آمار فاجعه بار از قربانیان و مبتلایان به وبا در یمن و برگزاری کنفرانس مقدماتی برای تأمین صلح ملی در عراق، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده اند. در این میان، باید به تداوم درگیری میان تروریست ها در سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۵۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 27 November 2017

شرط اردوغان برای کناره‌گیری از قدرت، بیانیه پایانی نشست ائتلاف موسوم به ضد تروریسم در ریاض، حمله دوباره بمب افکن های روس به بقایای داعش در سوریه، آمار فاجعه بار از قربانیان و مبتلایان به وبا در یمن و برگزاری کنفرانس مقدماتی برای تأمین صلح ملی در عراق، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده اند. در این میان، باید به تداوم درگیری میان تروریست ها در سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»، منابع سوری از ادامه درگیری میان تروریست ها در حومه شمال شرقی حماه در سوریه خبر دادند.

به گزارش المنار، برخی منابع اعلام کردند که داعش در اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق تعدادی از اعضای خود را به دلایل نامعلوم بازداشت کرده است.

از سوی دیگر، درگیری میان تروریست های داعش و گروه هیأت تحریر الشام در حومه شمال شرقی حماه امروز نیز ادامه پیدا کرد و تکفیری ها روستای ابوعجوره را به سیطره خود درآوردند.

آمار فاجعه بار از قربانیان و مبتلایان به وبا در یمن/ بیانیه پایانی نشست ائتلاف موسوم به ضد تروریسم در ریاض/ تداوم درگیری میان تروریستها در سوریه/ حمله دوباره بمب افکن های روس به بقایای داعش در سوریهآمار فاجعه بار از قربانیان و مبتلایان به وبا در یمن/ بیانیه پایانی نشست ائتلاف موسوم به ضد تروریسم در ریاض/ تداوم درگیری میان تروریستها در سوریه/ حمله دوباره بمب افکن های روس به بقایای داعش در سوریه

این در حالی است که العهد به نقل از منابع وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد: نیروهای سوریه دموکراتیک یکی از سرکرده های داعش موسوم به محمد الجاسم النزال را از زندان های خود آزاد کرده اند.

این منابع بیان کردند: این سرکرده داعشی مسئول ناپدید شدن ده ها جوان از ساکنان حومه شرقی دیرالزور است.

خبر دیگر اینکه در حملات خمپاره ای گروه های مسلح به محله المیدان در شهر دمشق چهار تن زخمی شدند. این اقدام گروههای مسلح نقض مجدد منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی دمشق است.

شرط اردوغان برای کناره‌گیری از قدرت

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اعلام کرد در صورتی که حزب جمهوری خواه خلق که مهمترین حزب مخالف دولت به شمار می رود، بتواند اثبات کند او حساب‌های مالی در خارج از کشور دارد، آماده است تا از سمت ریاست جمهوری کناره گیری کند.

طبق اعلام شبکه تی آر تی ترکیه، رجب طیب اردوغان که در استانبول سخنرانی می کرد، گفت: در صورتی که ثابت کردید من پولی در بانک های خارجی دارم، از سمت ریاست جمهوری استعفا خواهم داد.

گفتنی است، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق، در سخنانی در 21 نوامبر ماه جاری میلادی در پارلمان این کشور، نزدیکان و آشنایان اردوغان را متهم کرده بود که میلیون ها دلار در یک شرکت خارجی به منظور فرار مالیاتی سرمایه گذاری کرده اند.

بیانیه پایانی نشست ائتلاف موسوم به ضد تروریسم در ریاض

وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف ضد تروریسم عربستان موسوم به «ائتلاف اسلامی ضد تروریسم» در پایان نشست خود در عربستان بر عزم خود برای تقویت تلاش ها برای مقابله با تروریسم تأکید و اعلام کردند: تروریسم چالشی برای امنیت و ثبات بین المللی است که مرز کشورها را پیموده و خطرناکتر و سرسخت تر از قبل شده است.

در بیانیه پایانی این نشست آمده که کشورهای عضو به تأمین توان نظامی برای مقابله با گروه های تروریستی متعهد هستند و با سازمان ها و نهادهای بین المللی و منطقه ای برای موفقیت این ائتلاف همکاری گسترده صورت خواهد گرفت.

بر اساس این بیانیه کشورهای عضو ائتلاف موسوم به ضد تروریسم اعلام کرده اند که در چند زمینه از جمله تبادل اطلاعات و آموزش نظامی و اطلاعاتی و تقویت زیرساخت های این ائتلاف با نهادهای بین المللی همکاری خواهند کرد.

آمار فاجعه بار از قربانیان و مبتلایان به وبا در یمن/ بیانیه پایانی نشست ائتلاف موسوم به ضد تروریسم در ریاض/ تداوم درگیری میان تروریستها در سوریه/ حمله دوباره بمب افکن های روس به بقایای داعش در سوریه

وزیران مذکور در این نشست بر مقابله فراگیر با تروریسم در زمینه های فکری، رسانه ای و نظامی و نیز ممانعت از گسترش افکار افراطی و تاثیر آن بر جوامع و افراد و همچنین خشکاندن منابع مالی تروریست ها از طریق افزایش هماهنگی و تبادل اطلاعات میان کشورها در این زمینه تاکید کردند.

درباره هماهنگی نظامی ضد تروریست ها، وزیران دفاع بر اهمیت مقابله نظامی با تروریسم در حفظ ثبات و امنیت منطقه ای و بین المللی تأکید کردند.

عبدالله الصالح دبیرکل این ائتلاف که بیانیه پایانی را قرائت و اعلام کرد که کشورهای عضو بر لزوم به کار گیری رسانه ها در جنگ رسانه ای با تروریسم نیز تأکید کرده اند.

وی افزود: وزیران دفاع بر عزم خود برای هماهنگی تلاش ها برای مقابله با تروریسم از طریق اقدام جمعی و مقابله با افراط گری تأکید کردند.

حمله دوباره بمب افکن های روس به بقایای داعش در سوریه

بمب افکن های روسیه دوباره مواضع داعش در دیرالزور سوریه را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شش بمب افکن این کشور که از نوع Tu-۲۲M۳ و متعلق به نیروی هوایی روسیه بوده اند مواضع داعش در دیرالزور را نابود کردند.

طبق گفته وزارت دفاع روسیه این هواپیماهای بمب افکن به نقاط تمرکز تروریست ها در دره رود فرات را منهدم کردند.

تمامی اهداف تعیین شده در این حمله از بین رفته اند.

در روز های گذشته نیز عملیات مشابه برای پاکسازی باقی مانده های داعش از مناطق مختلف سوریه صورت گرفته است.

آمار فاجعه بار از قربانیان و مبتلایان به وبا در یمن/ بیانیه پایانی نشست ائتلاف موسوم به ضد تروریسم در ریاض/ تداوم درگیری میان تروریستها در سوریه/ حمله دوباره بمب افکن های روس به بقایای داعش در سوریه

آمار فاجعه بار از قربانیان و مبتلایان به وبا در یمن

سازمان بهداشت جهانی روز گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد: از ۲۷ آوریل سال جاری میلادی، ۹۵۵ هزار و ۵۱۶ مورد ابتلا به بیماری وبا در یمن مشاهده شده است.

سازمان بهداشت جهانی امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد: از ۲۷ آوریل سال جاری میلادی، ۹۵۵ هزار و ۵۱۶ مورد ابتلا به بیماری وبا در یمن مشاهده شده و طی این مدت ۲ هزار و ۲۱۸ نفر نیز بر اثر این بیماری مهلک جان خود را از دست داده اند.

آمار فاجعه بار از قربانیان و مبتلایان به وبا در یمن/ بیانیه پایانی نشست ائتلاف موسوم به ضد تروریسم در ریاض/ تداوم درگیری میان تروریستها در سوریه/ حمله دوباره بمب افکن های روس به بقایای داعش در سوریه

سازمان بهداشت جهانی در ادامه می افزاید که بیماری وبا در ۲۱ استان از ۲۲ استان یمن شیوع یافته است.

با توجه به ادامه حملات ددمنشانه سعودی ها به کشور یمن و تداوم محاصره ظالمانه، میلیون ها تن از مردم این کشور آواره شده اند و بالطبع به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی و عدم جمع آوری زباله ها، مردم این کشور هر روز در معرض خطر مبتلا به بیماری مهلک وبا قرار دارند.

برگزاری کنفرانس مقدماتی برای تأمین صلح ملی در عراق

سازمان همکاری اسلامی امروز بیانیه ای صادر کرد که در آن از برنامه ریزی برای ایجاد و زمینه چینی کنفرانس مقدماتی در روزهای ۱۱ و ۱۲ دسامبر به منظور تحقق صلح ملی در عراق خبر داد. این کنفرانس به منظور ایده پردازی و توصیه ها برای وحدت ملی عراق اقدام خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، کنفرانس مذکور برای تامین صلح ملی بر اساس مشارکت همه گروه ها و طوایف مختلف عراقی اقدام خواهد کرد.

این بیانیه معتقد است که زمان برای آشتی ملی فرا رسیده و برگزاری کنفرانس مصالحه ملی زمانی اتفاق خواهد افتاد که عراق از خطر تروریست رهایی یافته و آزادی تمام سرزمین های خود از دست گروه تروریستی داعش را شاهد باشد.

همچنین در این بیانیه آمده است: اشخاص متخصص و وابسته به همه جریان های فکری در کنفرانس مقدماتی نخبگان شرکت خواهند کرد تا همه جریان های فکری نظرشان را در مورد مسائل مشترک برای ایجاد محیط امن برای تحقق صلح ملی ابراز کرده یاشند.

شایان ذکر است، سازمان همکاری اسلامی، کنفرانس «مکه ۱» را برای تحقق صلح ملی عراق در سال ۲۰۰۶ برگزار کرد، کنفرانسی که در آن شخصیت ها و علمای دین از گروه ها مختلف شرکت کرده بودند.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
آیا یمن چیزی برای از دست دادن دارد؟
حی علی الشهاده من الذله و باؤ بغضب من الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
عربستان خودش بزگترین تررویسته
در مورد خبر مربوط به یمن مظلوم وکودکان وبی پناهانش:
وقتی ادعای حقیرانه بشر بر این قرار میگیرد که به هر قیمت برای خود سلطه وسلطنت ایجاد کند نتیجه همین میشود.اسلام عزیز و حقیقی این زحمات وصدمات را برای هیچ تنابنده ای بر نمی تابد. با چه زبانی باید گفت اسلام بدنبال حاکمیت ظاهری به هر قیمت نیست . اولا که اسلام با خلقت بشر در درون اراده وعقل وفطرت اوست ووظیفه منذرین و صالحان ومومنان امر به معروف ونهی از منکر است تا دلها به ذکر الهی مصفا وعملها صالح شود ...و جنگ وجنگ طلبی و اراده گردنکشی از اسلام سطحی وبی ریشه با کمک وسوسه ها وتزیینات شیطان وبه خیال خام اصلاح طلبانه می آید و حتی حق اولیه بشر رانیز از او میگیرد.تازه اگرهم به آمال کودکانه خود رسیدند"" شیطان برایشان تزیینات ظاهری دیگر وباطن کفر گرایانه می سازد.ما فقط وظیفه اعتلای توحید تثبیت شده به امر الهی ورسالت پیامبر (ص) را داریم و اعتلای توحید داعیه دیگری ندارد جز اطاعت از خدا ورسول وائمه اطهار علیهم السلام.
افمن زین سوء عمله فرآه حسنا ...(قرآن کریم)
میدانم برای گروهی از شما سایت بدستان این حرفها قیمتی ندارد ولی .وبرای مابقی عمر خویش تدبیری که رضای خداوند سبحان در آن است بکار گیرند ان شاء الله
سر دار شما اتمام دماغش رو تبرکیک گفته! ولی روسیه هنوز که هنوزم ممیگوید به دماغش حمله می کند؟
این همه های وهوی .جشن وشادی الکی بودپس داعش تمام نشده شروع شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار