بازدید 16525

تعداد کشته های حمله تروریستی مصر به 235 نفر رسید؛ ایران این حادثه تروریستی را محکوم کرد

این صوفیان در چند سال اخیر با نیروهای امنیتی مصر برای برخورد با عناصر تروریستی همکاری می‌کردند و به نظر می‌رسد این حمله پاسخ تروریست‌ها به چنین همکاری بوده است. در مسجدی که صوفیان قرار داشتند، حدود 400 تن حضور داشتند که با توجه به آمار کشته‌ها و زخمی‌ها، تقریباً به قریب به اتفاق حاضران گلوله خورده است.
کد خبر: ۷۴۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶ 24 November 2017
تعداد کشته‌های حمله تروریستی به یک مسجد در منطقه «صحرای سینا» در مصر، به 235 نفر رسید؛ حمله‌ای که با واکنش نظامی مصر مواجه شد و مواضع گروه‌های تروریستی دخیل در این حمله توسط جنگنده‌های ارتش مصر بمباران شد. ایران نیز در همراهی با مردم مصر، این حمله تروریستی را محکوم کرد و وزیر امورخارجه کشورمان در توییتی به زبان عربی، ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، با مردم مصر همدردی کرد.

به گزارش «تابناک»، در پی حمله افراد مسلح به کانبات یک مسجد در منطقه العریش، حداقل 235 نفر کشته و بیش از یکصد نفر مجروح شدند. این حادثه در روستای «الروضه» اتفاق افتاد و بیشتر کشته شدگان از نمازگزاران جمعه هستند. در حمله به مسجد شهرک الروضه در استان سینای شمالی که احتمال می‌رود از سوی گروه‌های تندرو وابسته به داعش برنامه‌ریزی شده باشد، گروه گسترده‌ای از تروریست‌ها مشارکت داشتند. تعداد مجروحین این حادثه تروریستی نیز بیش از صد نفر رسیده است و به نوشته پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع، بیمارستان‌های بئر العبد و العریش در شمال سینا در آماده‌باش کامل در آمده‌اند.
 
در شرایطی که برخی گزارش‌های اولیه از مشارکت شش تروریست در این حمله حکایت داشت، پلیس مصر اعلام کرد بیش از 30 فرد مسلح سوار بر چند خودرو به این مسجد حمله کرده‌اند و سپس موفق به فرار شده‌اند. تروریست‌ها ابتدا اقدام به انفجار یک بمب کردند و سپس با محاصره مسجد به سمت نمازگزاران تیراندازی کردند. آن‌ها همچنین خودروهای مردم را در اطراف مسجد به آتش کشیدند و مسیرهای منتهی به شهرک الروضه را بستند.

استان سینای شمالی محل اصلی فعالیت‌های تندروها به ویژه گروه‌های افراطی وابسته به داعش است و بارها حملاتی علیه نظامیان مصری در این استان رخ داده است. الجزیره پس از این حمله، در گزارشی به شمار بالای وقوع چنین حملاتی طی چند سال اخیر اشاره کرد اما در عین حال، اینکه یک مسجد و نمازگزاران را هدف قرار داده شده، در نوع خود در مصر بی‌سابقه است و می‌تواند منجر به تنش‌های گسترده نظامی و امنیتی در مصر شود. در همین راستا ارتش مصر نقاطی که گمان می‌رفت این تروریست‌ها در آنجا پنهان شده‌اند را بمباران کرد.
 
تعداد کشته های حمله تروریستی مصر به 235 نفر رسید؛ ایران این حادثه تروریستی را محکوم کرد
 
شواهد حکایت از آن دارد که این حمله علیه صوفیان مصر برنامه ریزی و اجرا شده است. این گروه‌ها در جریان تحولات سیاسی چند سال اخیر مصر موضعی محتاطانه داشت و اعلام بی‌طرفی نموده بود. این صوفیان در چند سال اخیر با نیروهای امنیتی مصر برای برخورد با عناصر تروریستی همکاری می‌کردند و به نظر می‌رسد این حمله پاسخ تروریست‌ها به چنین همکاری بوده است. در مسجدی که صوفیان قرار داشتند، حدود 400 تن حضور داشتند که با توجه به آمار کشته‌ها و زخمی‌ها، تقریباً به قریب به اتفاق حاضران گلوله خورده است.
 
گمان می‌رود شمار تروریست‌هایی که در قالب چند گروه در صحرای سینا پراکنده هستند و ارتش مصر در چند سال اخیر مستمراً در حال حمله به آنها بوده، به چند هزار تن برسد؛ با این حال با توجه به آنکه این گروه‌های تروریستی از تجهیزات نظامی سنگینی برخوردار نیستند، از اقداماتی نظیر آنچه داعش در عراق، سوریه و افغانستان انجام داد، پرهیز کرده‌اند و به حملات نامنظم روی آورده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام تروریستی و وحشیانه صبح امروز در شهر العریش مصر که صدها کشته و مجروح از میان نمازگزاران بر جای گذاشت را به شدت محکوم کرد.

بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این حادثه و مردم مصر، تصریح کرد: بی تردید تروریسم تکفیری که این روزها متحمل سخت ترین شکست های خود در منطقه شده، از هیچ کوشش مذبوحانه و اقدام بی رحمانه ای برای ابراز وجود مجدد دریغ نمی ورزد و این مسؤولیت دولت های منطقه را برای شناخت واقعی و دقیق تروریسم و مقابله  جدی و جمعی با آن دو چندان می کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تمامی ملت ها و دولت ها را در این برهه خاص به هوشیاری هرچه بیشتر در برابر توطئه های جدید شکست خوردگان خون ریز و مرگ آفرین فراخواند.

وزیر امور خارجه ایران نیز در توئیتی به زبان عربی حادثه تروریستی امروز در مصر را به شدت محکوم کرد.

محمد جواد ظریف در توییتر خود به زبان عربی نوشت: «بار دیگر دست تروریسم بُزدل به ملت عزیز مصر ضربه زد و دوباره ثابت کرد تروریسم تفاوتی میان ارزش‌های الهی و انسانی قائل نیست؛ همانطور که میان مکان‌ها حتی اگر مسجد و عبادتگاه باشد فرقی نمی‌گذارد. من این اقدام تروریستی پست را به شدت محکوم کرده و از خداوند برای شهدای این حادثه رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم.»
 
 


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
تعداد کشته ها یا تعداد شهدا؟ آیا نمازگزارانی که در خانه خدا به قتل رسیده اند ، شهید محسوب نمی شوند؟
پاسخ ها
فرزانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
شهید با کسی گفته میشه که در راه مبارزه با ظلم و ظالم و جباران دین و وطن کشته میشوند
این حیوانات درنده که به انسانهای بی گناه در مسجد و خانه خدا حمله می کنند جز این که بیماران روانی باشند هیج چیز دیگه نمیشود گفت مگر میشه یک انسان ان هم کسی که به نام خدا و دین مبارزه میکنه دست به چنین رفتار وحشیانه ای بزند و ایا دولت و یا سازمانی که فقط بویی از انسانیت برده باشد حاضر است چنین درندگانی را حمایت کند؟خداوندا همه کسانی که باعث و بانی ایجاد چنین گروههایی در جهان شدند را به عذاب دردناکی گرفتار کن وشر اینها را از سر انسانها در هر جای این کره خاکی بردار.
واقعا سطح تفکر جوامع به چه سطحی رسیده که چنین تروریستهایی ظهور پیدا می کنند.
یک اقدام بزدلانه و نشانه جاهلیت این گروه پیکارجو و وحشی بود
مصر کشور متمدنیه حیف ایران و مصر با هم همکاری نکنند...
تو هر حادثه تروریستی مصری ها سریع تر از همه کشورها با ما ابراز همدردی کردند.
حال برخی بفرمایند با این وحوش چگونه می شد با زبان دیپلماتبک گفتگو کرد و پاسخ دهند چطور می شد شر آنها را در سوریه و عراق با گفتگو دفع کرد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
خودت داری به اون برخی تهمت میزنی و بعد از طرف خودت هم جواب میدی؟
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
خداوندا بار الاها خودت يك فرجي برسان و ما مسلمانان را از اين فجايع نجات بده دولتهاي كشورهاي اسلامي در اينگونه رخدادها مسءولند و معلمين ديني در كشورهاي اسلامي نيز بايد ثمره اموزه هاي خود را در دهه هاي گذشته ببينند و يك باز نگري در مباني و شيوه هاي اموزش انجام دهند اخ و اه كشتار در مكان مقدس مسجد ان هم نماز گزاران بي دفاع
اين يك فاجعه بشري است اين همه صبوعيت از حيوانات سر نزده انسان به چه مرحله از اخلاقيات رسيده است
خدايا رحم كن  
یادآور جنایت سینما رکس است.
از تکرار ادبیات تندرو و میانه رو (که ادبیات دشمن است) پرهیز کنید. به جای آن بگویید انحرافی. دشمن استکباری تندرو را مقابل میانه رو می آورد تا بگوید آن ها که به مواضع او نزدیک ترند میانه رو هستند و آن ها در راه راست با سرعت بیشتری حرکت می کنند، بد هستند. در حالی که آن چه مذموم است انحراف به چپ و راست است، نه تندروی و مسابقه در صراط مستقیم (بلکه پیشگامی و تندروی در صراط مستقیم مطلوب است). داعش را هم تندرو می نامند که چه بسا تندرو بودن را در اذهان با معنی منفی قرین کنند و سپس تندروان در راه راست را هم بد جلوه دهند. بیدار باشید و با ترویج این ادبیات گمراه کننده در نقشه دشمن بازی نکنید. پیشگامی و تندروی در صراط مستقیم با انحراف فرق دارد.
دوستان و برادران مصری ما ایرانی ها رو هم در غم و عزای خود شریک بدونید
خیلی ناراحت شدم
در توئیتی به زبان عربی! واقعا به اینائی که سکان اداره کشور رو دارند ار این همه خبط و خطائی که می کنند باید متعجب شد. آخه جناب آقای ظریف مگه عربی که به زبان عربی توئیت می نویسی؟
جشن پایان داعش!
با سلام،
ما هم این حادثه را محکوم میکنیم، ولیکن در حادثه زلزله پیام تسلیت از جانب مصر برای مردم ایران ارسال نشد.
پایان حکومت داعش در عراق و شام بود وگرنه کسی شک نداره که عناصر آن در جهان پراکنده هستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل