بازدید 4171

مخلوط کردن بنزین داخلی و وارداتی برای رسیدن به اکتان ٩٠

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت:مشکل بررسی کیفیت بنزین این بوده که تولید کننده، عرضه کننده و حتی ارزیابی کننده بنزین شرکت ملی پالایش و پخش است و یک رگولاتوری مستقل وجود ندارد که ارزیابی های واقع بینانه در این زمینه داشته باشد.
کد خبر: ۷۴۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 24 November 2017
اسدالله قره خانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کیفیت بنزین و سوخت تولیدی در داخل کشور، گفت: حدود ۲۰ تا ۲۴ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در کشور تولید می‌شود اما اشکالی اساسی در این بخش وجود دارد  و این اشکال این بوده که تولید کننده و پالایشگاه دار بنزین شرکت ملی پالایش و پخش است و همچنین عرضه کننده و ارزیابی کننده نیز شرکت پالایش و پخش بوده و ما یک رگولاتوری مجزا و مستقل نداریم که ارزیابی های واقع بینانه داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه عده ای در کیفیت و استاندارد بنزین افراط و تفریط می کنند،افزود: عده ای می‌گویند تمام سوخت ها با بنزن، سولفور مواد سنگین و سرب بالا تولید می شود و عده ای می گویند که کیفیت بنزین استاندارد بوده و مشکلی ندارد اما آنچه که مسلم است بخشی از تولیدات بنزین در کشور به یورو ۴ حرکت کرده اما عمده آن ها مشکل دارد.

وجود کاتالیست جذب کننده آلاینده در خودروهای جدید دنیا

وی با بیان اینکه تمام آلایندگی ها ناشی از کیفیت سوخت نیست و برخی از آنها ناشی از کیفیت خودروها است، ادامه داد:خودروهای جدید کاتالیستی دارند که گازهای خروجی و عناصر سنگین و آلاینده سوخت را به طریقی جذب می‌کنند و در گازهای خروجی انفعالاتی ایجاد می کنند که این کاتالیست پس از یک دوره زمانی باید تغییر یابد.

قره خانی یادآور شد:خودرو و سیستم های احتراق خودرو به ویژه خودروهای داخلی عمدتا مشکل دارند البته در تمام کشورهای دنیا تعداد خودرو زیاد است اما میزان آلودگی این خودرو ها متفاوت است.

سازمان استاندارد و بازرسی کل کشور باید کیفیت و استاندارد بنزین وارداتی را به کمیسیون انرژی اعلام کنند

نماینده  مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، بخشی از آلودگی در شهرها را ناشی از صنایع، نیروگاه ها، وضعیت جغرافیایی شهر ها و صنایعی که در کنار شهرها احداث می‌شوند عنوان کرد.

وی با اشاره به کیفیت بنزین های وارداتی ادامه داد:بر اساس اطلاعات دریافتی گفته می شود با توجه به اینکه پایه اکتان بنزین داخلی ۸۸ بوده و مقرر شده که به ۹۰ برسد، لذا به این منظور باید بنزین با اکتان بالای ۹۵ وارد کشور شود تا با بنزین داخلی مخلوط شود تا میزان اکتان بنزین مصرفی به ٩٠ برسد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:سازمان استاندارد و بازرسی کل کشور باید کیفیت و استاندارد بنزین وارداتی را به کمیسیون انرژی اعلام کنند چراکه اگر کیفیت لازم در بنزین وارداتی وجود نداشته باشد بخشی بزرگی از این بنزین قابل استفاده نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر