بازدید 3764

ادامه‌همکاری‌ایران،‌روسیه‌و‌ترکیه‌در‌راستای‌ایجاد‌صلح

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه همکاری ایران، روسیه و ترکیه در راستای صلح و ثبات منطقه ادامه خواهد داشت، گفت: ما همه را به تلاش برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه دعوت می‌کنیم و این را در راستای بازگشت آوارگان به سوریه و بازسازی این کشور می‌دانیم.
کد خبر: ۷۴۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲ 22 November 2017
رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه همکاری ایران، روسیه و ترکیه در راستای صلح و ثبات منطقه ادامه خواهد داشت، گفت: ما همه را به تلاش برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه دعوت می‌کنیم و این را در راستای بازگشت آوارگان به سوریه و بازسازی این کشور می‌دانیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه که پس از اجلاس سوچی انجام شد، با تشکر از ابتکار رییس‌جمهور روسیه برای برگزاری این اجلاس در راستای برقراری صلح و ثبات در سوریه و ایجاد شرایط امن در این کشور برای بازگشت آوارگان گفت: اهمیت برگزاری این اجلاس این است که در زمانی برگزار می‌شود که همکاری‌های سه کشور به جهانیان نشان داده که می‌تواند موجب کاهش تنش‌ها شود.

رییس جمهور اظهار کرد: این اجلاس در زمانی برگزار می‌گردد که پایگاه‌های اصلی داعش در سوریه و عراق از بین رفته و موفقیت بزرگی علیه تروریسم در منطقه به دست آمده است و این بر اهمیت این نشست می‌افزاید.

روحانی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که ثابت شد تروریسم نمی‌تواند ابزار مهمی برای کشورها در مسیر رسیدن به مقاصدشان باشد و خطری برای همگان است، همانگونه که داعش برای امنیت کشورهایی که حامی‌شان بودند، نیز خطری بزرگ بود و با انجام اقدامات تروریستی موجب کشته شدن مردم در این کشورها نیز شد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه سه کشور نظرات خود را در این اجلاس به خوبی بیان کردند، افزود: هدف و نتیجه اصلی این اجلاس تشکیل کنگره ملی سوری – سوری است تا به واسطه آن همه اقوام، مذاهب و فعالان سوریه چه معارض و چه حامی دولت در آینده‌ای نزدیک در سوچی اجتماع کرده و درباره آینده سوریه بحث و تبادل نظر کنند.

روحانی تصریح کرد: هدف از برگزاری این کنگره ملی این است که زمینه برای تدوین قانون اساسی جدید در سوریه فراهم و به واسطه آن یک انتخابات آزاد و عادلانه در این کشور برگزار شود و این می‌تواند پیام صلح و ثبات برای کل منطقه باشد.

رییس جمهور ضمن ابراز خرسندی از اینکه امروز گام جدیدی در راستای صلح و ثبات پایدار در منطقه و سوریه فراهم شده، اظهار امیدواری کرد تا در آینده شاهد برگزاری انتخابات آزاد در سوریه و رشد و توسعه این کشور باشیم و ثبات و امنیت پایدار را در این کشور مشاهده کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه در این اجلاس روسای جمهور سه کشور نظر موافق خود را با برگزاری کنگره گفتگوی ملی سوری – سوری در شهر سوچی اعلام کردند، گفت: مقرر شد وزرای خارجه، روسای ستادهای مشترک و مسئولان اطلاعاتی و امنیتی سه کشور شرایط را برای تشکیل این کنگره فراهم کنند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز در این نشست خبری با تشکر از روسای جمهور ایران و ترکیه برای حضور در این نشست گفت: امروز مذاکرات سازنده و بسیار خوبی میان سران سه کشور انجام شد و ابعاد اصلی حل و فصل سیاسی بحران سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

رییس جمهور روسیه افزود: روسای جمهور سه کشور بر برقراری صلح و ثبات پایدار، وحدت و تمامیت ارضی در سوریه تأکید داشته و همکاری‌های خود را تا پایان دادن کامل به تروریسم در منطقه ادامه خواهند داد.

پوتین با بیان اینکه موفقیت‌های خوبی در راستای حل و فصل بحران سوریه با تلاش‌ها و رایزنی‌های سه کشور به دست آمده است، گفت: در این اجلاس درباره بازسازی سیاسی سوریه در دوران پس از مناقشه تبادل نظر شد و عرصه‌های واجد همکاری و اهداف مشخص در این راستا تبیین گردید.

رییس جمهور روسیه با بیان اینکه مذاکرات آستانه کمک شایانی به کاهش سطح خشونت در سوریه کرد، گفت: ایران، ترکیه و روسیه همکاری خود را در مسیر توسعه ثبات پایدار منطقه ادامه خواهند داد.

پوتین با بیان اینکه با موافقت روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه، کنگره ملی سوری – سوری برگزار خواهد شد، گفت: معتقدیم سرنوشت سوریه را باید مردم سوریه تعیین کنند. همچنین باید در چارچوب مذاکرات به بازسازی اجتماعی، اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها در این کشور نیز بیندیشیم.

همچنین رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه در دیدار با روسای جمهور ایران و روسیه بر توسعه همکاری‌ها و روابط تأکید کردیم، گفت: در اجلاس امروز موضوعات مختلف مورد بررسی قرار گرفت و گام‌هایی که باید برای برقراری صلح پایدار در سوریه برداشته شود، بررسی شد.

رییس جمهور ترکیه با بیان اینکه در این اجلاس در خصوص آغاز بکار روند سیاسی آزاد و عادلانه توسط مردم و برقراری کنگره گفتگوی ملی سوریه به توافق رسیدیم، گفت: باید در راستای تسهیل در روند حل سیاسی بحران‌های منطقه‌ای تلاش کنیم.

اردوغان موفقیت و به ثمر رسیدن این تلاش‌ها را در گرو توسعه همکاری‌های فی مابین سه کشور برشمرد و گفت: اجرای اقدامات پیشگیرانه برای توسعه امنیت در سوریه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم و آواردگان این کشور حائز اهمیت است.

رییس جمهور ترکیه همکاری‌های سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه را بسیار مهم دانست و آن را نور امیدی در راستای توسعه صلح و ثبات پایدار در منطقه و کاهش درد و رنج مردم عنوان کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر