بازدید 4373
۱
پوتین:

بدون ایران درگیری‌ها در سوریه متوقف نمی‌شد

پوتین ضمن تمجید از نقش ترکیه و ایران در روند آستانه گفت: بدون ایفای نقش ترکیه و ایران درگیری ها متوقف نمی شد. هدف از نشست سه جانبه تقویت روند تحولات مثبت در سوریه است.
کد خبر: ۷۴۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵ 22 November 2017
پوتین ضمن تمجید از نقش ترکیه و ایران در روند آستانه گفت: بدون ایفای نقش ترکیه و ایران درگیری ها متوقف نمی شد. هدف از نشست سه جانبه تقویت روند تحولات مثبت در سوریه است.

به گزارش مهر، پوتین در نشست سه جانبه سوچی گفت: ما مانع از فروپاشی سوریه شدیم. ملت سوریه درباره آینده خود تصمیم گیری و آینده این کشور را مشخص می کنند و این روند آسان نیست.
پوتین گفت: اقدامات مشترک مسکو، آنکارا و تهران مانع از فروپاشیدن سوریه شده است. ما اکنون به مرحله ای جدید رسیده‌ایم که اجازه می‌دهد راهکارهای سیاسی را در سوریه را اجرا کنیم.
وی افزود: راهکار سیاسی برای سوریه باید طبق روند مذاکرات ژنو پایه‌ ریزی شود و توافقات می‌تواند تمامیت ارضی سوریه را تقویت کند. بدون نقش سازنده روسیه، ایران و ترکیه، ممکن نبود درگیری‌ها در سوریه متوقف شود و به لطف کمک‌های این دو کشور، سوریه از فروپاشی حفظ شد و داعش شکست خورد.

پوتین گفت: گفتگوی داخلی باید شامل همه گروهها شود و این هدف برگزاری گفتگوی ملی است. گفتگو مفید است و توافقات تقویت وحدت اراضی سوریه را به دنبال دارد.

رئیس جمهور روسیه بیان کرد: ما موفق به ممانعت از تجزیه سوریه شدیم و فرصت واقعی برای توقف جنگ چند ساله در سوریه فراهم شده است.
وی ضمن تمجید از نقش ترکیه و ایران در روند آستانه گفت: بدون ایفای نقش ترکیه و ایران درگیری ها متوقف نمی شد. هدف از نشست سه جانبه تقویت روند تحولات مثبت در سوریه است
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
من باور ميكنم ، شمارو نمي دونم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل