بازدید 2358
۱

سوریه، محور گفت‌وگوی پوتین با ترامپ، ملک سلمان، سیسی و نتانیاهو

رئیس‌جمهوری روسیه درباره آخرین تحولات بین‌المللی و در رأس آن مسائل سوریه با رهبران آمریکا، عربستان، مصر و رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۷۴۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۹ 22 November 2017

رئیس‌جمهوری روسیه درباره آخرین تحولات بین‌المللی و در رأس آن مسائل سوریه با رهبران آمریکا، عربستان، مصر و رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش تابناک، تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، ملک سلمان، پادشاه عربستان، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار اخیر وی با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در سوچی صورت می‌گیرد.

کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین در تماس تلفنی خود با ترامپ، تأکید کرده است که مسکو برای تحقیق راهکار مبتنی بر سازش سیاسی بلندمدت در سوریه آمادگی دارد.

رهبران آمریکا و روسیه در گفت‌وگوی تلفنی خود درباره مسائل و مشکلات سوریه و پایان دادن به عملیات نظامی مقابله با تروریست‌ها در این کشور رایزنی کردند.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی کرملین منتشر شد، پوتین در این تماس تلفنی تأکید کرد، قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد و توافق‌های حاصل شده در آستانه در کنار بیانیه مشترکی که روسای جمهوری آمریکا و روسیه در یازدهم نوامبر صادر کردند، اسناد کلیدی برای احیای صلح در سوریه محسوب می‌شود.

دو طرف همچنین درباره ضرورت توجه به حاکمیت، استقلال و یکپارچگی ارضی سوریه و تحقق سازش سیاسی در این کشور تأکید کردند.

روسای جمهور آمریکا و روسیه امروز تلفنی در مورد موضوعات بین‌المللی از جمله ایران، بحران سوریه و مناقشه اوکراین گفت‌وگو کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری روسیه در این تماس تلفنی همچنین نتایج دیدار اخیر خود با بشار اسد را به همتای آمریکایی خود اطلاع داد و در این زمینه گفت که رئیس جمهوری سوریه بر تعهد خود در قبال فرایندهای سیاسی و اصلاحات در قانون اساسی تاکید کرده است.

کاخ سفید نیز اعلام کرد، روسای‌جمهوری آمریکا و روسیه در مورد موضوعات بین‌المللی از جمله ایران، بحران سوریه و مناقشه اوکراین گفت‌وگو کرده‌اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز از تماس تلفنی پوتین با پادشاه عربستان خبر داد.

در این تماس تلفنی دو طرف علاوه بر رایزنی در خصوص مسائل سوریه، بر اهمیت هماهنگ‌سازی اقدامات ریاض و مسکو در بازارهای انرژی تاکید کردند.

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیز از گفت‌وگوی پوتین با رهبران رژیم صهیونیستی و مصر با محوریت آخرین تحولات سوریه خبر داد.

کرملین اعلام کرد، پوتین در تماس تلفنی خود با نتانیاهو درباره مناطق تنش‌ زدایی در جنوب سوریه به رایزنی پرداخت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهوری روسیه همچنین در خصوص افزایش همکاری‌های میان دو طرف ابراز تمایل کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
این را باید بدانیم که دوران اسد تمام شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان