بازدید 16894

فساد گسترده در دستگاه قضایی غرب و آمریکا

کد خبر: ۷۴۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 21 November 2017
وکیل برجسته و کارشناس حقوق بین‌الملل ایتالیایی از وجود فساد گسترده در دستگاه قضایی غرب خبر داد و گفت: متأسفانه دادگاه‌های بین‌المللی نظیر لاهه نیز از سیاست‌های دیکته شده آمریکا و دیگر ابرقدرت‌ها تأثیر می‌پذیرند.

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی موسسه حقوقی دهکده سفید، نشست تخصصی پیرامون «نگاهی بر روند قضاوت در غرب» با حضور پرفسور «کارلو کوربوچی» حقوقدان برجسته ایتالیایی و فعال حقوق بین‌الملل در موسسه حقوقی دهکده سفید برگزار شد.
 
فساد گسترده در دستگاه قضایی غرب و آمریکا 

کوربوچی در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر شاهدیم که فساد در دستگاه قضایی غرب و آمریکا که تحت تأثیر برنامه آمریکا بر اتحادیه اروپا بوده بیداد می‌کند.

وی برای مثال به وضعیت دستگاه قضایی ایتالیا اشاره کرد و گفت: «هزینه هنگفت» و «بی‌اعتمادی مردم به دستگاه قضا» سبب شده مراجعه مردم برای حل مشکلات قضایی به پائین ترین سطح در ایتالیا برسد بطوریکه آمارها نیز گویای همین موضوع است، در ایران با ۸۰ میلیون نفر سالانه ۱۵ میلیون پرونده وارد سیستم قضایی می‌شود اما در ایتالیا با ۶۵ میلیون جمعیت در سال ۲۰۱۷ فقط ۲۰۰ هزار پرونده وارد سیستم قضایی این کشور شده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه از سال ۲۰۰۱ به بعد تحولات عجیبی در سیستم قضایی اروپا شکل گرفت، برجسته‌سازی «تروریسم اسلامی» از یک‌سو، تهاجم بر حریم خصوصی افراد به این بهانه از سوی دیگر، افزایش میزان زندانیان و هزینه‌های سنگین متحمل شده به بهانه تروریسم اسلامی نیز فقط نمونه‌هایی از تغییرات در سیستم قضایی اروپا است.

پروفسور کوربوچی حقوقدان برجسته بین‌المللی با تأکید بر تخصص گرایی و کارگروهی در حوزه حقوق گفت: موسسه حقوقی دهکده سفید ظرفیت خوبی در این حوزه است که برای همکاری هر چه بیشتر با این مجموعه اعلام آمادگی می‌کنم.

پروفسور کوربوچی در گفت‌وگوی اختصاصی با واحد رسانه «دهکده سفید» در پاسخ به تأثیر تخصص گرایی و کارگروهی در حوزه حقوق اظهار کرد: این موضوع تنها در حوزه حقوق صدق نمی‌کند بلکه ما در تمامی موارد نیز دو محور «تخصص گرایی» و «کار گروهی» را باید موردتوجه قرار دهیم.

وی افزود: تجربه نشان داده که هر آنجا که از خرد جمعی و تکیه‌بر تخصص استفاده‌شده نتایج مفید به‌فایده تری کسب کرده‌ایم، البته که حوزه حقوق به تخصص و خرد جمعی بیشتری برای احقاق حقوق مردم و رعایت اصل انصاف و عدالت نیاز دارد.

کوربوچی در ادامه با اعلام آمادگی جهت همکاری‌های هرچه بیشتر با موسسه حقوقی دهکده سفید گفت: من نخستین بار است که وارد این مجموعه شده‌ام اما از میزان اطلاعات و برخورد اعضای این موسسه دریافتم نگاه مثبت و ظرفیت خوبی در حوزه حقوق در اینجا وجود دارد و بر همین اساس اعلام می‌کنم که آماده نزدیک‌تر شدن به اعضای این موسسه و همکاری‌های هر چه بیشتر در آینده هستم.

وی در انتهای صحبت‌های خود از انتشار کتاب جدید خود با عنوان «تروریسم اسلامی» یادکرد و افزود: این کتاب حاصل سال‌ها فعالیت من در حوزه حقوق بوده که پس از ۶ سال فعالیت و نوشتار مستمر درنهایت به نتیجه و به چاپ رسیده است.

در حاشیه مراسم دکتر «محمدعلی داوریار» رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در گفت‌وگو با واحد رسانه موسسه تخصصی حقوقی دهکده سفید با اشاره به فعالیت‌های مثمر ثمر این موسسه در حوزه حقوق اظهار کرد: موسسه تخصصی  دهکده سفید همواره ایده پردازی کاملاً متفاوت در حوزه حقوق بوده و هست.

وی افزود: نشست کانون حقوق بین‌الملل با حضور پرفسور کوربوچی یکی از این ایده‌های خوب بوده که استمرار آن به‌طور حتم تأثیرات بسیار مثبتی در فضای حقوقی و تخصص گرایی در این حوزه در استان و کشور خواهد داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی عنوان کرد: نباید این نکته را فراموش کنیم که موسسه حقوقی دهکده سفید بخشی خصوصی بوده و این قابل‌تأمل است، امیدواریم در تمامی تخصص‌ها، بخش‌های خصوصی این‌گونه پای‌کار بیایند.

دکتر داوریار برای همکاری هر چه بیشتر با این موسسه برای تحقق اهداف عالیه آن اعلام آمادگی کرد.

دکتر «غلام پور» رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران خراسان رضوی در حاشیه نشست با پرفسور «کارلو کوربوچی» در موسسه حقوقی دهکده سفید گفت: من در حوزه حقوقی تطبیقی فعالیت‌هایی دارم و این جلسه بسیار برای من مفید به‌فایده بود.

وی افزود: مباحث مطرح‌شده در این جلسه جدید و آشنایی با نظام حقوقی در غرب و مشخصاً ایتالیا بسیار آموزنده و قابل‌تأمل بود.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران خراسان رضوی افزود: با توجه به اظهارات کوربوچی فساد در نظام قضایی غرب بیداد می‌کند، اطاله دادرسی بسیار است، هزینه‌ها هنگفت و میزان اعتماد مردمی به سیستم قضایی اندک است.

غلام پور تأکید کرد: امیدواریم چنین جلساتی در رسانه‌ها انعکاس بیشتری داشته باشد چراکه مطرح‌شدن چنین مباحثی بر آگاهی افکار عمومی تأثیر دوچندان دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان