بازدید 11634

افشاگری از پشت پرده بازداشت شاهزادگان سعودی

کد خبر: ۷۴۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 21 November 2017
مجتهد کاربر و فعال سیاسی مشهور عربستانی دوشنبه شب در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره تازه ترین پشت پرده حساب شاهزادگان بازداشتی نوشت: دارایی های میلیاردی برداشته شده از حساب شاهزادگان بازداشتی، به جای خزانه دولت، به حساب دیوان پادشاهی زیر نظر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی منتقل می شود.

به گزارش ایرنا، مجتهد در توئیت دیگری تصریح کرد: به نظر نمی رسد، قانون مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر سوخت در عربستان لغو شود، همین مساله نشان می دهد، مردم این کشور از پول بلوکه شده شاهزادگان بازداشتی عایدی ندارند، چرا که این اموال به ولیعهد سعودی می رسد یا به عنوان هدیه تقدیم (دونالد) ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می شود.
 
این کاربر فعال عربستانی در توئیت دیگری افزود: تحقیق و بررسی ها نشان می دهد، تمامی وزیران پیشین روزگار ملک عبدالله و ملک فهد بازداشت شده اند، حساب بانکی آنان مسدود است و خانواده آنان ممنوع الخروج شده اند.
 
مجتهد در پایان افزود: برخی منابع بانکی می گویند که موجودی برخی از شاهزادگان بازداشتی به سرعت کم شده است.
 
منابع خبری شنبه 27 آبان 96 اعلام کرده بودند: مصادره اموال و بازداشت شاهزادگان و میلیاردرها در عربستان سعودی به ارتشیان نیز سرایت کرد و طی آن 14 افسر بازنشسته وزارت دفاع و دو افسر گارد ملی این کشور بازداشت شدند.
 
در میان شاهزادگان بازداشت شده، علاوه بر متعب پسر ملک عبدالله پادشاه پیشین عربستان وزیر برکنارشده وزارت گارد ملی، «ولید بن طلال بن عبدالعزیز» (سرمایه دار معروف) مدیر شرکت سرمایه گذاری هلدینگ (Kingdom Holding Company )، «ترکی بن عبدالله بن عبدالعزیر» امیر پیشین ریاض و «بکر بن لادن» سرمایه دار و پیمانکار معروف و رئیس گروه پیمانکاری بن لادن دیده می شود.
 
طی هفته های گذشته بیش از 40 تن از مقام ها و شاهزادگان سعودی بازداشت شده‌اند.
روزنامه گاردین چاپ انگلیس نیز در این باره نوشت:‌ هدف مبارزه نیست زیرا کسی که خود فاسد است نمی تواند با فساد مقابله کند، هدف کودتای نرم است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل