بازدید 44121
اسرائیل شامیر در صفحه فیس بوکش نوشت؛

نقش ایران در دستگیری خاندان پادشاهی و برخی بازرگانان در عربستان !

شامیر می افزاید: آنچه در این میان اتفاق افتاد، این بود که آژانس امنیت ملی آمریکا، مذاکرات این افراد و سعد حریری را شنود کرده و آن را در اختیار محمد بن سلمان گذاشته است. شامیرهمچنین می افزاید، جراد کوشنر، داماد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، کسی بود که این شواهد را در اختیار ولیعهد عربستان گذاشت و در گفت وگوی طولانی که تا اوایل صبح هم ادامه داشت، او را به انجام چنین برخوردهایی متقاعد کرد.
کد خبر: ۷۴۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 20 November 2017
داستان بازداشت شاهزاده ها و بازرگانان سعودی توسط محمد بن سلمان، ولیعهد کنونی عربستان سعودی، از آن دست اتفاقاتی بود که به دلیل بسته بودن محیط رسانه ای عربستان سعودی، هر کسی ماجرایی از آن برای خود تعریف می کند؛ اما روز گذشته، اسرائیل شامیر نویسنده یهودی، داستان مهیج تری از این اتفاق را در صفحه فیس بوک خودش گزارش داد.

به گزارش «تابناک»؛ وی در صفحه فیس بوکش نوشته، تمام افرادی که بازداشت شده اند، کسانی بوده اند که به دنبال سازش با ایران و در تلاش برای ایجاد صلحی فراگیر در خاورمیانه بوده اند و رابط این افراد با حکومت ایران نیز، شخص سعد حریری، نخست وزیر لبنان بوده است.

بر اساس این گزارش، شامیر می افزاید: آنچه در این میان اتفاق افتاد، این بود که آژانس امنیت ملی آمریکا، مذاکرات این افراد و سعد حریری را شنود کرده و آن را در اختیار محمد بن سلمان گذاشته است.

شامیرهمچنین می افزاید: جراد کوشنر، داماد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، کسی بود که این شواهد را در اختیار ولیعهد عربستان گذاشت و در گفت وگوی طولانی که تا اوایل صبح هم ادامه داشت، او را به انجام چنین برخوردهایی متقاعد کرد که لازم است، با این افراد برخورد کند و در نهایت روز بعد، ولیعهد عربستان همه این افراد و البته سعد حریری را به نوعی بازداشت کرد.

این نویسنده می افزاید: سعد حریری به سرعت به ریاض فراخوانده شد و در آنجا وسایل ارتباطی از او گرفته شد و نطق استعفایش را برای او آماده کردند تا در تلویزیون العربیه بخواند. بدین ترتیب هم صحنه قدرت در عربستان سعودی به نفع بن سلمان یکپارچه شد و طرفداران صلح در منطقه در عربستان سعودی در محدودیت گرفتار شدند و هم فضا در عربستان سعودی به نفع اعراب تندرو و اسرائیل مساعد گشت.

فارغ از درستی یا نادرستی ادعای اسرائیل شامیر، آنچه عملا به عنوان نتایج تحولات اخیر در عربستان به چشم می خورد، اولا تحکیم قدرت بن سلمان در این کشور و تضعیف حداکثری رقبا و مخالفان وی است و البته همکاری و همراهی با ایران هم که این روزها بهترین بهانه برای بسط اقتدارگرایی در همه کشورهای عربی در خاورمیانه است. دوم آنکه نتیجه دیگر تحولات عربستان، تقویت افراط گرایان در این کشور، همراستا با سایر افراط گرایان عرب و البته رژیم صهیونیستی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۵
به فرض که این حرفها هم درست باشد کانالهای دیپلماتیک تماس با عربستان هنوز باز است. آنچه که عربستان در مورد ایران میگوید و انجام می دهد از ناچاری است
بعید نیست درست باشد
آقا خدا وکیلی در پاراگراف آخر -خودتون فهمیدید که چی نوشتید؟
هرچند این حرفا برا مردم منطقه مضحکه و به نظرمون میاد گوینده اون از فرط دیوونه شدن این حرفا رو میزنه. ولی اونا رسانه ها دستشونه و مردم آمریکا حتی نمی دونن ایران کجای دنیاست. افکار عمومی اونجا براشون مهمه و خاطرتون جمع باشه که اتفاقا این حرفا رو هم باور می کنن. عادل الجبیر میگه هشتاد موشک ایرانی سمت عربستان شلیک شده. نماینده عربستان توی سازمان ملل میگه عربستان به مردم یمن کمک میکنه. اینا آمریکا زندگی کردن. بهتر میدونن چقد مردم اونا ساده هستن و میشه گولشون زد. از بشار اسد چنان چهره ای ترسیم کردن که یکی ندونه فک میکنه مثل صدامه.
مردم ما عاقل ترین و سیاستمدارترین مردم دنیان. ولی افکار عمومی مردم منطقه برا اونا اصلا مهم نیست. به نظرشون مردم منطقه یا باید مثل یمنی ها بمیرن یا تسلیم بشن.
راست گفته!
قصه پردازیِ بی منطق و بجه گانه ایست
شعر گفته واسه‌ی خودش
مردک متوهم.
اینجاست که شاعر می گه مرگ بر جاهلیت ...
باید توجه داشته باشیم که چنین ادعاههایی نمی تواند بدون طراحیهای ازقبل تعیین شده نبوده یهودی جماعت کربه ای نیست که برای رضای خدا موش بکیرد
هر کسی تونست از کارهای عربها سر دربیاره به ما هم بگه. معلوم نیست چیکار میکنن اینا.
حریری بخاطر پسرداییهای تنی از ملک عبدالله گیر افتاد
ولیکن فاتحه بن سلمان خوانده شد
9ماه فقط 9ماه
بن سلمان با دستاش گور خودشوکند . ..... نادان دهن بین
شاهد از غیب می رسد خب
دروغ خيلي بزرگ . چندين ماه پيش در خبرها آمده بود همين شاهزاده تميم ( اسمش خوب يادم نمياد همين مالك هتل ساووي لندن ) قصد داشت دهها ميليارد دلار به اسرائيل بده در جهت دشمني با ايران . بازي با خبرها به قصد اول تشويش و بعد تغيير أفكار عمومي بازي بسيار كثيفي كه توسط همه كشورها و رسانه هاي وابسته انجام ميشه . بيچاره ذهن و روح مردم
چه نيازي به اين دروغ ودغلها به نقل از يك اسراييلي است كه در كمتر از دو يا سه روز رسوا ميشود .مطمينا ديپلماسي خارجي كشور بر مبناي اين حرفهاي خاله زنكي نخواهد بود
احتمال شنود مذاکرات سعد حریری توسط آژانس امنیت ملی آمریکا، بالاست با اون ساعت هوشمندی که ایشان همیشه تو دستشون دارند.
با سلام
شما را چه به عربستان.گور بابای عربستان . مشکلات خودمون را حل کنید و حواس مردم را به اموری چرت و پرت همچون عربستان و رفقا منحرف نکنید.
سپاس
لعنت به عربستان كه نميذاره منطقه طعم ارامش رو بچشه.
هزیان گویی ،؟
جالب بود.
بنا به خبرهای منتشره،افراد بازداشت شده اکثر غیر سیاسی بوده و در فسادهای کلان دولتی در سالهای کذشته دست داشته اند،حالا این افراد فاسد و دزد را به ایران مرتبط کردن نشان از دشمنی این فرد یهودی با ایران دارد.
پس قصد سعودی ها از خوب رسیدن به حاجیان ایرانی الان خوب معلو میشه که چه خیانتی میخاسه بکنه به ایران؟؟؟
متاسفانه آنچه را که ما انسانها درک نمیکنیم، طبیعت فاسد کننده قدرت و قدرت طلبی است. سعدی میگوید: امیران جهان ، اسیران جهانند. یا در اشارتی دیگر میگوید: هفت درویش بر گلیمی بخسبند و دو پادشاه در اقلیمی نگنجند. طبیعت قدرت فاسد کنندست...
حریری دست نشانده سعودی است و ضد ایران
سلام،
شاهزاده عربستان سعودی "محمد بن سلمان" برای مهم جلوه دادن خود به هر قیمتی حتی ممکن است به خود و اطرافیانش نیز صدمه بزند.
بنابراین می توان با اعزام افراد چاپلوس او را اقوا نمود، که این نقش را آقای کوشنر داماد رئیس جمهوری آمریکا به عهده دارد.
اما جای نگرانی نیست زیرا بیانیه پیروزی امروز ایران بر داعش بوسیله سردار سلیمانی در حکم تو دهنی مناسب به این شاهزاده متوهّم بوده است، امید است این شاهزاده هر چه زودتر از حالت اقوا شدگی بیرون بیاید.
و من ا... توفیق
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار