بازدید 34395
هزار و چهل و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

چرا اصلاح طلبان به مذاکره با سپاه فکر می‎کنند؟/دیدار ذوالنور با کروبی/امام جمعه سرپل‌ذهاب: خدا لعنت كند كسى را كه واسطه آزادى سازندگان مسکن مهر شود/قدرت نظامی ایران بیشتر است یا عربستان؟

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: دیدار فائزه هاشمی با بهاییان برای سومین بار/روحانی، ۹۲ با «گازانبر» و ۹۶ با «لوله» کار را تمام کرد/امام رضا امام مناظره بود نه مذاکره/بست‎نشینی یاران احمدی نژاد تمام شد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۴۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹ 19 November 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
قدرت نظامی ایران بیشتر است یا عربستان؟
 
در تحلیل الجزیره، تقریبا کفه‌ی ترازو به نفع ایران سنگینی می‌کند و نسبتا قدرت نظامی بیشتری از عربستان دارد. به گزارش الجزیره، پس از هدف قرار گرفتن ریاض توسط نیروهای یمنی بار دیگر شایعات درباره‌ی احتمال وقوع جنگ بین دو کشور ایران و عربستان در خاک ایران، عربستان و یا حتی لبنان قوت گرفت. در این میان، تحلیلگران خارجی نیز شروع به ارائه ی تحلیل های خود درباره‌ی این جنگ احتمالی از منظرهای گوناگون کرده اند. الجزیره به نقل از منابع نظامی بین المللی، تحلیلی را از توان نظامی این دو کشور(ایران و عربستان) ارائه داده و در قالب یک اینفوگرافی این دو قدرت منطقه ای را با هم مقایسه کرده است. طبق این تحلیل، با اینکه بودجه‌ی نظامی عربستان چندین برابر ایران است، به طور کلی استعداد و توان نظامی ایران بیشتر از رقیب است. این برتری مخصوصا در نیروی دریایی دو کشور بسیار محسوس است. در حالی که ایران چندین و چند ناو ناوچه‌ی جنگی در اختیار دارد و عملا سلطه‌ی خود را بر دریاهای جنوبی تثبیت کرده است، عربستان حتی از داشتن کشتی ‌های جنگی معمولی محروم است. این در حالی است که عربستان بودجه‌ی هنگفتی را برای خرید تسلیحات اختصاص داده است و بیشتر تجهیزات نظامی خود را از دو کشور اسرائیل و آمریکا خریداری می‌کند و تقریبا هیچ گونه تولید سلاحی ندارد.

هشدار محسن هاشمی درباره فاجعه زلزله احتمالی تهران
 
محسن هاشمی نوشت: سرپل ذهاب نه گسل های تهران را داشت، نه جمعیت و بافت فرسوده آن را؛ اگر به فکر نباشیم، فاجعه غرب کشور با ابعاد میلیونی در پایتخت تکرار می شود.

انتقاد صریح آیت‌الله جوادی آملی از بانک‌های ربوی
 
آیت‌الله جوادی آملی یادآور شد: با بانک‌های ربوی نمی‌توان تولید داشت، خدای سبحان در قرآن می‌فرماید گزینه نظامی روی میزِ قرآن من است، بانک‌های ربوی دارد با من می‌جنگند، اما ما باور نکردیم. در روایتی از ائمه به ما رسیده است که فرمود برادر دینی شما کسی نیست که هر چه شما گفتید تصدیق کند، برادر دینی این است که در مشورت به آدم، حرفِ راست بزند نه‌ فقط حرف‌های ما را تصدیق کند، ما تصدیق‌کننده نمی‌خواهیم ما یک دوست صادق می‌خواهیم، بنابراین این کشور به لطف الهی همه‌چیز دارد، لذا اگر بانک‌های ربوی اصلاح بشود، دانشجو هم به طمع میز درس نخواند، اساتید هم میزنشین‌پرور نباشند و این‌ها وقتی مدرک گرفتند، مستقیم وارد تولید و کار بشوند آن‌وقت این ملت مقتدر می‌شود.

زمان احتمالی تقدیم لایحه بودجه به مجلس
 
اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد گفت: لایحه بودجه سال 97 احتمالاً در جلسه روز یکشنبه 19 آذر ماه به مجلس تقدیم خواهد شد. وی افزود: طبق صحبت‌های انجام شده بین دولت و مجلس این لایحه در روز 19 آذر ماه به مجلس تقدیم خواهدشد.

چرا اصلاح طلبان به مذاکره با سپاه فکر می‎کنند؟
 
پایه‌گذار پیشنهاد مذاکره با سپاه یکی از اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است. مرتضی حاجی در گفت‌وگویی که با خبرآنلاین داشت، عنوان کرد: «اصلاح‌طلبان برای حضوری قوی‎تر در انتخابات مجلس شورای اسلامی لازم است با جناح‌های سیاسی، شورای نگهبان و سپاه رایزنی و گفت وگو کنند.» در بین گزینه‌هایی که حاجی از آنان برای گفت‌وگو نام ‌برد، شاید حضور سپاه از دو گزینه دیگر قابل تأمل‌تر باشد. چه آنکه اساسا در آنچه که تاکنون مطرح شده و در مواردی هم مورد اجرا قرار گرفته، نامی از سپاه برده نشده بود. اینکه چرا باید اصلاح‌طلبان این نهاد را برای مذاکره انتخاب کنند، یک طرف قضیه و اینکه آیا این موضوع می‌تواند نظر همه یا اکثریت اعضای این جریان سیاسی را با خود همراه سازد بخش دیگری از ماجراست و از همه مهمتر اینکه هنوز معلوم نیست که مذاکره بر سر چه مسائلی قرار است انجام شود.

وعده حاج قاسم سلیمانی محقق شد
 
در حالی که در اواخر شهریور ماه سرلشکر سلیمانی نابودی داعش را تا دو ماه دیگر وعده داده بود؛ پس از کشور عراق، شهر «البوکمال» نیز به عنوان آخرین پناهگاه داعش در سوریه آزاد شد. به گزارش المیادین، پس از درگیری‌های سخت میان ارتش سوریه و متحدان آن با گروهک داعش، شهر البوکمال در مرز سوریه و عراق کاملاً آزاد شد؛ تعدادی زیادی از اعضای داعش در این درگیری‌ها کشته شدند. با آزادسازی این شهر، ارتش سوریه و متحدان آن به پیروزی بزرگی دست یافته‌اند و موفق شده‌اند داعش را از آخرین پناهگاهش در سوریه بیرون برانند. نیروهای سوری و متحدان آن هم‌اکنون در حال خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده در این شهر هستند. گفتنی است، چند روز پیش و دقایقی پس از اعلام آزادی کامل شهرستان «راوه» از اشغال تروریست‌های داعش، «قاسم الاعرجی»-وزیر کشور عراق در ادامه مصاحبه با این شبکه تلویزیونی تاکید کرد که داعش از لحاظ نظامی در عراق پایان یافته است.

شهادت یک رزمنده ایرانی در سوریه
 
حسن شمشادی در کانال تلگرامی خود نوشت: مدافع حرم، مهدی موحدنیا از سبزوار در دفاع از حریم اهلبیت(ع)، اسلام حقیقی و تأمین امنیت ملی کشورمان در سوریه به شهادت رسید و آسمانی شد.

ضرغامی: آقا همواره دعاگوی مسئولین بوده‌اند
 
عزت‌الله ضرغامی در کانال تلگرامی خود نوشت: آقایی که من در این سال‌ها شناخته‌ام، همواره دعاگوی مسئولین بوده‌اند. (حتی به اسم و در نماز شب)از ایشان آموخته‌ام که اگر محتوای خوب را نمی‌توانم در قالب خوب بیان کنم، همان بهتر که کل آن را ترک کنم.

کرباسچی: احمدی نژاد نمی خواهد فراموش شود
 
غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران گفت: دلیل رفتار آقای احمدی‌نژاد بر همه روشن است و او پس از دوره هشت ساله ریاست جمهوری تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا جلب توجه کند و در بین افکار عمومی مجددا حضورداشته باشد تا به فراموشی سپرده نشود. دبیر کل حزب کارگزاران تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد تمام تلاش خود را به کار بسته تا با اظهارنظرهای مختلف علیه دیگران یاد خود را در نزد افکار عمومی زنده نگه دارد. کرباسچی دراین‌باره که تفاوت برخورد بین دو رئیس‌جمهور سابق کشور تنها به دلیل میزان تأثیر آن است، توضیح داد: بر این تصور هستم که کسی نیست که از انگیزه‌های آقای احمدی‌نژاد و میزان تأثیرگذاری آن بی‌اطلاع باشد و کسی مثمر ثمر واقع‌شدن حرکت‌های او را باور ندارد. وی در ادامه اضافه کرد: محدوده کسانی که برای این گروه (دولت نهم و دهم) جایگاه و اهمیتی قائل هستند و طرفدار او به‌حساب می‌آیند در عملکرد او مشخص است، بنابراین هیچ نگرانی به وجود نمی‌آورد. درواقع احمدی‌نژاد حرف‌های جنجالی طرح می‌کند تنها ازاین‌جهت که به فراموشی سپرده نشود. /رویداد 24

بست‎نشینی یاران احمدی نژاد تمام شد
 
کانال دولت بهار اعلام کرد که بقایی، جوانفکر و خراسانی با صدور اطلاعیه‎ای اعلام کردند که بست نشینی‎شان در حرم عبدالعظیم تا فراهم شدن شرایط مقتضی متوقف شد. در این اطلاعیه بار دیگر اهانت‏‏‎هایی به دستگاه قضا شده است.

علی دایی شاکی شد
 
سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: برای کمک به زلزله‌زدگان وارد گود شده‌ام و نوکر مردم هستم و هیچ کاری هم با سیاست و آدم‌های سیاسی ندارم. علی دایی در مورد صحبت‌های منتشر شده از قول او در فضای مجازی و برخی کانال‌های تلگرامی در حالیکه در انبار مشغول ساماندهی ارسال اقلام مورد نیاز برای مردم زلزله زده بود، اظهار داشت: متأسفانه شنیدم که از طرف من صحبت‌هایی را مطرح کرده‌اند و گفته‌اند که من در مورد آقای روحانی ریاست محترم جمهور و مسائل دیگر صحبت کرده‌ام. من تمام مطالب منتشره از جانب خودم را در فضای مجازی تکذیب می‌کنم. من برای انجام یک کار مردمی و کمک به زلزله‌زدگان وارد گود شده‌ام و امانتدار و نماینده مردم هستم تا این کار را به سرانجام برسانم و هیچ کاری هم با سیاست و آدم‌های سیاسی ندارم.

آقای گل فوتبال جهان تصریح کرد: من نوکر مردم هستم و آنها امانتی را به دست من داده‌اند و به من اطمینان کرده‌اند و می‌خواهم کار آنها را انجام دهم. من به نمایندگی از آنها کار می‌کنم و هیچ صحبتی هم در مورد مسائل دیگر انجام نداده‌ام. اگر بخواهم صحبتی بکنم آن را در صفحه رسمی خودم انجام می‌دهم و تاکنون با هیچ احدی در مورد مسائلی که در فضای مجازی مطرح شده نه صحبتی کرده‌ام و نه مصاحبه‌ای انجام داده‌ام. علی دایی با اشاره به شایعه‌پراکنی در فضای مجازی عنوان کرد: متأسفانه برخی حرف‌های خودشان را با اسم من در فضای مجازی رواج داده‌اند و منتشر کرده‌اند و من برای این شایعه‌سازان متأسفم. مطمئن باشید از پلیس فتا می‌خواهم که این مسئله را پیگیری کند تا مشخص شود چه کسانی می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

دیدار فائزه هاشمی با بهاییان برای سومین بار
 
فائزه هاشمی رفسنجانی برای سومین بار بدون هیچ محدودیتی با یکی از محکومان امنیتی بهایی دیدار کرد. کانال بهاییان با انتشار تصویری اعلام کرد فائزه هاشمی با فریبا کمال آبادی دیدار کرده است. این رفتار وی در حالی است که در زمان حیات پدرش، وی دیدار خود با بهاییان را رسانه‌ای کرد و در واکنش به اظهار نظر هاشمی، از دیدار و رفتارش با بهاییان دفاع کرد. /مشرق

«شخص لاریجانی نامه زد که آثارم پخش نشود»

انصاف نیوز در مصاحبه‌ی تفصیلی با «حسین زمان» از اولین خوانندگان موسیقی پاپ پس از انقلاب کشورمان، به گفت‌وگو درباره‌‌ی ۱۵ سال ممنوع‌الکاری و شرایط او در طول مدت فعالیت حرفه‌ایش پرداخته است. زمان که پیش و پس از انقلاب، سابقه‌ی فعالیت سیاسی، زندان ساواک و حضور در جنگ را دارد، به اعتقادات امروزش، با تمام فراز و نشیب‌های از سر گذرانده در این سال‌ها اشاره کرد. او در جایی از مصاحبه، دباره‌ی سانسور خود در صداوسیما می‌گوید: «ممنوع الپخش شدن آثار من از زمان آقای لاریجانی شروع شد. آقای لاریجانی رسما نامه زد که هیچ‌ یک از شبکه‌های رادیو و تلویزیون حق پخش آثار من را ندارند. من این نامه را به چشم خودم دیدم که در آن اعلام کرده بودند که هیچ یک از آثار من نباید پخش شود. باید از خود آقای لاریجانی پرسید که دلیل این کار چه بوده است؟ من که متوجه نمی‌شوم».
 
امام جمعه سرپل‌ذهاب: خدا لعنت كند كسى را كه واسطه آزادى سازندگان مسکن مهر شود

امام جمعه اسلام آباد غرب بشدت پيمانكاران مسكن مهر را مورد انتقاد قرار داد. نكات مهم سخنان امام جمعه اسلام آباد غرب بر گرفته از فايل صوتى منتشر شده در فضاى مجازى به شرح زير است: تشكر از اقدام جهادى دادستان براى دستگيرى پيمانكار بيمارستان و اگر تاكنون آزاد نشده، رهايش نكنند. با توجه به رصدى كه داشتم، پیمانکار مسکن مهر دستگير نشده و او هم باید دستگیر شود. ببينيد چه خانه هايى براى مردم ساختند. ستون ها را به جاى سيمان با "آجر پاره و گونى" پر كردند. و به اين خانه ها رنگ و لعاب دادند. خاك بر سر شما كه مى خواهيد اينگونه نان بخوريد. خدا لعنت كند كسى را كه واسطه آزادى اينها شود. ديشب ساعت يك رفتم ديدم نابينايى كه ساكن مسكن مهر بود در چادر مى لرزيد. گفتند طلا فروختيم تا در اين مسكن ساكن شديم. اينها خيانت كارند وكسانى هم بخواهند واسطه آزادى آنها شوند خيانت كارند. /نواندیش

امام رضا امام مناظره بود نه مذاکره

حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی امشب در ویژه برنامه جهان آرا که ویژه شهادت امام رضا(ع) پخش شده بود با اشاره به اینکه برخورد حضرت با جریان آتئیست، یهودیت و نصرانی، برخورد مذاکره و گفت‌وگو نبود گفت: برخی سیاسیون واژه‌ها را دستکاری می کنند، ما مناظرات امام رضا(ع) داریم، مذاکرات امام رضا(ع) نداریم؛ امام رضا(ع)، امام مناظره است نه مذاکره؛ امام رضا(ع) در این عرصه جنگیدند و مبارزه کردند نه مذاکره. /انتخاب

پاسخ واعظی به شایعه‌سازان: روحانی در مناطق زلزله‌زده از ماشین پیاده شد

رئیس دفتر رئیس‌‌جمهور درباره برخی شایعات مربوط به سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه گفت: فیلم‌های سفر به استان کرمانشاه موجود است و مردم می‌توانند آنها را ببینند. محمود واعظی، درباره برخی شایعات مربوط به سفر رئیس‌جمهور به مناطق زلزله‌زده و اینکه برخی می‌گویند، چرا روحانی با مردم دیدار مستقیم نداشته است، گفت: چنین چیزی صحت ندارد، بنده در آن جا حضور داشتم رئیس‌جمهور از ماشین پیاده شدند، با مردم هم دیدار مستقیم داشتند. رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: ابتدا آقای روحانی از ماشینی که حامل ایشان بود پیاده شدند و تا محوطه‌ای که منازل خراب شده بود هم رفتند و از منازل آسیب‌دیده بازدید کردند و سپس برای صحبت به میان مردم رفتند. وی افزود: هنگامی که ایشان از منطقه آسیب‌دیده بازگشتند و زمانی که می‌خواستند با مردم سخن بگویند برای اینکه مردم آقای رئیس‌جمهور را ببینند و همچنین برای این‌که صدایشان برسد روی ماشین قرار گرفتند. واعظی تاکید کرد: فیلم‌های سفر موجود است و مردم می‌توانند ببینند. /ایلنا

توضیحات وحید حقانیان: علی‌الظاهر به آقای معاون اول برخورده

وحید حقانیان، معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری در ویدئوی جدیدی که خبرگزاری فارس منتشر کرده توضیحات تازه‌ای درباره فیلم کوتاه چند روز پیش از وی منتشر شده بود ارائه کرد. ایشان در ویدئوی قبلی با انتقاد شدید از اظهارات اسحاق جهانگیری درباره مسکن‌مهر سرپل‌ذهاب گفت «خدا معاون اول رئیس‌جمهور را لعنت کند. » در ویدئوی تازه‌ای که منتشر شده حقانیان می‌گوید: روز گذشته در قصرشیرین بودیم برای بررسی وضعیت و در جمع برادران جهادگر نکته‌ای را گفتم که علی‌الظاهر به معاون اول محترم دولت برخورده، من قصد توهین و یا جسارت به ایشون و یا دولت محترم نداشتم. بحثی را مطرح کردم. ما با ایشان ۲۵ سال است همکار هستیم و مسائلی را می‌گوییم. آن جمع هم خصوصی بود کاملا که من این بحث را مطرح کردم و قرارنبود پخش شود.»

علی کریمی دست از سر تاج برنمی‌دارد

علی کریمی بار دیگر مطلبی در کانال تلگرامی خودش منتشر و در ادامه کشمکش‌های زیاد بین فدراسیون فوتبال و علی کریمی، جادوگر بار دیگر اقدام به نوشتن یک مطلب در کانال تلگرامی خود کرد و این بار از محمدرضا داورزنی و وزارت ورزش درخواست پیگیری دارد.

جهانگیری: همه پیمانکاران ساختمان‌های نوساز و بدون استحکام باید بازخواست شوند

اسحاق جهانگیری در این جلسه ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام رضا (ع) و نیز تسلیت به خاطر درگذشت جمعی از هموطنانمان در استان کرمانشاه، از همه دستگاه ها و نهادهایی که برای امداد رسانی و کمک به زلزله زدگان در استان کرمانشاه با تمام توان حضور پیدا کردند قدردانی کرد و گفت: هلال احمر، ارتش، سپاه و همه دستگاه های اجرایی مردانه پای کار آمدند و مردم نیز همه آنچه در توان داشتند به صحنه آوردند تا بخشی از آلام مردم زلزله زده کاهش پیدا کند. معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در این گونه موارد که ساختمان های نوساز و یا بناهایی که مستحکم سازی شده اند، تخریب می شوند، بدین معناست که اشکالاتی وجود دارد و باید پیمانکاران و سازندگان این گونه بناها مورد بازخواست قرار گیرند که چرا موارد ایمنی در احداث ساختمان ها رعایت نشده است.

روحانی، ۹۲ با «گازانبر» و ۹۶ با «لوله» کار را تمام کرد

غلامعلی دهقان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه: روحانی یک سیاستمدار پخته و جا افتاده است، می داند در زمان های مختلف چگونه سخن بگوید. در همین مناظرات دیدیم، مناظره اول با سوم قابل مقایسه نبود. چون آقای روحانی به خوبی می دانست مناظره سوم کار را تمام می کند. همان طور که سال 92 این اتفاق افتاد. آقای روحانی سال 92 با گازانبر و سال 96 با لوله، کار را تمام کرد. /خبرآنلاین

بست‌نشینی احمدی‌نژادی‌ها حتی از سوی ضدانقلاب هم سابقه نداشت

عباس امیری‌فر، دبیرکل جامعه وعاظ ولایی گفت: بسیار ناشایست است که وقتی مردم کشورمان داغدار زلزله هستند، افرادی با راه اندازی یک بازی بچه‌گانه در حرم حضرت عبدالعظیم کاری می‌کنند که هیچ‌گاه سابقه نداشته و ما حتی از سوی ضدانقلاب هم چنین اقدامی را سراغ نداریم. /باشگاه خبرنگاران
 
ناراضایتی خانواده‌ی کیارستمی از حکم صادر شده
 
وکیل خانواده‌ی کیارستمی گفت: حکم پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی هنوز ابلاغ نشده است و حکم را رییس دادگاه انشاء کرده است و تا آخر هفته به احتمال زیاد صادر و به ما ابلاغ می‌شود. آنچه ما از مفاد حکم اطلاع داریم و همان طوری که قبلا بارها گفته‌ایم، مبنای حکم نظریات پزشکی قانونی بوده و تاکید کمیسیون‌ها و بررسی‌هایی است که آنها داشته‌اند، ما آنها را قبول نداشته‌ایم، حکم هم قاعدتا بر همین مبنا صادر شده و ما از این حکم راضی نیستیم. / ایسنا

دستگیری ۲۲ سارق در مناطق زلزله‌زده
 
از همان آغازین لحظات اولیه وقوع زلزله، پلیس با حضور گسترده و چشمگیر خود در کنار سایر دستگاه های امدادی و خدمات رسان، به یاری حادثه دیدگان شتافت؛ تیم‌های پلیس به محل حادثه اعزام شده و تأمین امنیت منطقه و نیز امدادرسانی به زلزله زدگان را در دستور کار خود قرار دادند. اعزام تیم های تشخیص هویت و DVI به مناطق زلزله زده و همچنین آمادگی کامل برای گشت زنی های مداوم و مقابله با جرایم مختص این شرایط از جمله سرقت اموال، منازل، خودرو، طلا و جواهرات افراد آسیب دیده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته است که در همین راستا 22 سارق دستگیر شده اند. /ایلنا

تاریخ مصرف احمدی‌نژاد تمام شده است
 
محمود صادقی، با اشاره به انتقادات احمدی‌‌نژاد به قوه قضاییه و بست‌نشینی چندروزه حمید بقایی و دیگر نزدیکان رییس دولت نهم و دهم در حرم شاه‌عبدالعظیم، اعلام کرد: البته در این‌که قوه قضاییه از جهت طرز کار رفتار قابل‌انتقادی دارد، تردیدی وجود ندارد، چون در موارد متعددی آیین دادرسی کیفری به‌طور کامل رعایت نشده که در برخی موارد، پیگیری‌هایی انجام داده و شکایت‌هایی از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس طرح کرده‌ایم. وی همچنین یادآور شد: با این حال فردی که پیش از این رییس‌جمهور بوده و در همان زمان نیز دولت و اعضای دولتش را خط قرمز خود می‌دانست و با چنین گردن‌کشی‌هایی از رسیدگی به برخی تخلفات این افراد در زمانی که در قدرت بودند، جلوگیری می‌کرد. صادقی با تاکید بر این‌که اطلاعی نسبت به محتوای پرونده بقایی ندارد، گفت: به نظرم این شیوه برخورد و این نحوه طرح انتقادات کمی جای تامل دارد؛ مگر این نخستین‌بار است که آقای احمدی‌نژاد متوجه شده فردی به انفرادی منتقل شده و حقوق متهم نقض شده است؟! مگر در زمانی که احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور و مسئول اجرای قانون اساسی بود، در جریان مسائلی از این دست قرار نمی‌گرفت؟! وی افزود: مگر آقای مرتضوی که جزو نزدیک‌ترین اشخاص به احمدی‌نژاد بود، مرتکب چنین تخلفاتی نشد و مگر احمدی‌نژاد از جنایات کهریزک بی‌خبر بود؟! چرا احمدی‌نژاد زمانی که مسئول اجرای قانون اساسی بود هیچ اقدامی انجام نمی‌داد و اکنون که با جلب، بازداشت و محاکمه یکی از نزدیکانش مواجه شده، به این ترتیب عمل می‌کند؟!

افزایش یارانه دهک‌های پایین در دستور کار دولت و مجلس
 
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت و مجلس حذف یارانه دهک‌های بالا و افزایش یارانه دهک‌های پایین در بودجه ۹۷ را در دستور کار دارند. نماینده مردم لنگرود در مجلس تصریح کرد: همچنین می‌توان یارانه دهک‌های اول و دوم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را قدری افزایش داد البته هنوز در این زمینه با دولت به جمع‌بندی نرسیده‌ایم اما امیدواریم تا پیش از ارائه لایحه بودجه به مجلس در این رابطه تصمیم مشترکی بگیریم. / ایسنا

محکومیت یک متهم تنگستانی به خدمت در مساجد
 
قاضی تنگستانی یک متهم را به شرکت در دوره‌های تربیتی، اخلاقی و مذهبی یکی از مساجد روستای این شهرستان به مدت یکسال محکوم کرد. همچنین متهم مکلف شد گواهی شرکت در دوره‌های ذکر شده را از سوی مسئول فرهنگی مسجد به دایره اجرای احکام کیفری ارائه دهد. / میزان
 
دیدار ذوالنور با کروبی
 
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس پنجشنبه شب گذشته به دیدار شیخ مهدی کروبی رفته است. فرزند مهدی کروبی گفت: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس پنجشنبه شب گذشته به دیدار شیخ مهدی کروبی رفته است. چندی پیش حسین کروبی فرزند مهدی کروبی خبر از دیدار اسماعیل دوستی با پدرش در حصر داده بود. حسین کروبی گفته بود که افرادی که به دیدار رئیس مجلس ششم می‌روند توسط نهادهای امنیتی انتخاب می‌شوند. فرزند شیخ مهدی کروبی حالا درباره دیدار ذوالنور با مهدی کروبی به امتداد گفت: آقای ذالنور دراین ملاقات نقطه نظرات خود را مطرح کرده و حاج آقا هم به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته است. این ملاقات دوستانه و مفید بوده است. وی افزود: ذوالنور از دوستان قدیمی پدر است و در جریان اتفاقات بعد از ۸۸ هم در مرحله‌ای به کمک پدر شتافته است. کروبی تاکید کرد: قاعدتا این انتخاب از طریق شورای عالی امنیت ملی است. چون قبلا هم دبیر شورای امنیت گفته بود که سه نفر برای دیدار با شیخ انتخاب شده اند. منتها تصور ما این بود که دیدار آقای ذالنور با فاصله ای یک هفته‌ای از دیدار آقای دوستی محقق شود، ولی حدودا یک ماه به طول انجامید. البته امیدواریم که اگر گشایشی قرار است حاصل شود، تعداد ملاقات‌ها بیشتر و با فاصله زمانی کمتری صورت بگیرد. /انتخاب
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
مگه دیدار با بهایی جرم است
جناب ضرغامی پس چرا این آموخته خود را در دوران ریاستتان در صدا و سیما بکار نگرفتید؟؟؟؟؟!!!!!!!
روحانی یک سیاستمدار پخته و جا افتاده است، می داند در زمان های مختلف چگونه سخن بگوید. خوب مناظره می کند
اما الان که هنگام عمل است، کم آورده است.طبق نظر همه چپ و راست عملکرد قابل دفاعی اصلا ندارد
نه در بحران ها ونه در مدیریت عادی.
اتفاقاً رییس جمهور باید یک سیاستمدار پخته و جا افتاده باشد نه مثل احمدی نژاد ..... !
ضمن همدردی با اهالی سرپل ذهاب و امام جمعه ، امیدواریم با کمک های مالی که انجام شده و خواهد شد خسارت های وارده جبران شود .
بهتره اصلاح طلبان بااحمدی نژادمتحدبشن
کسی که برای سود جیبش با جان مردم بازی میکنه باید به درک واصل بشه هر جانوری میخواد باشه
بلایی که بر سر بقایی آوردند را امیدوارم سر کسانی که بست نشینی را مسخره میکنند بیاید تا معلوم شود چه کسی راست میگوید
ممنوع الپخش
ممنوع الکار
جیگرتون دراد با این سواداتون
آقای علی دایی دو تابعیتی، هیچوقت با پول در دل مردم جایی نخواهید داشت.
با سپاه مذاکرده نکنن با کی مذاکره کنن؟
اصلاح طلبان می خواهند از اعتبار و محبوبیت و اموال سپاه استفاده کنند و سپاه را نیز حراب کنند
آقای حاجی رفتارآقای روحانی دردوره دوم اعتماد ملت به شمارانیزازبین برد منتظر84دیگری باشید که یک نفربا 7میلیون رای رئیس جمهورشود امید ملت راناامید کردید درانتخابات مجلس نیز همین خواهدشد مادیگرنه امیدی به راست داریم ونه چپ.
امام رضا امام مناظره بود نه مذاکره

علم الهدی یاد گرفته با الفاظ و قافیه بازی کنه
از جمله بندی با قافیه خوشش میاد
میخواد القا کنه که مذاکره مساوی است با تسلیم
وگرنه اتفاقا امام رضا در کنار مناظره ، مذاکره هم داشته

امام حسن مجتبی علیه السلام هم مذاکره داشته و البته مصالحه هم داشته
یعنی امام در زمان خودش و بنابر مصالح دینی مواردی چون مناظره ، مذاکره و مصالحه رو در دستور کارشون قرار میدادن
رئیس جمهوری که برای خودش طرحهایی دارد وبه ان افتخار می کند پس از دوران ریاست جمهوری شاهد حمله هایی همه جانبه به خودش هست و هیچ کاری هم نمی تواند بکند چرا سکته نمی کنند تعجب می کنم رئیس جمهور نباید چنین بی دفاع شود فرقی هم ندارد چه کسی باشد و چه دوره ای
ذوالنور چرا به دیدن شیخ فتنه رفته
اصلاحطلب یا ژن خوب
خدا لعنت کند کسی را که مانع خدمت به مردم می شود و بذر فتنه می پاشد.
زنده باد دکتر احمدی نژاد
مشكل مسكن مهر در سرتاسر ايران حل شد اقاى امام جمعه نفرين فرمودند و همه سازندگان و احمدى نژاد سنگ شدند
چه پر و پیمان! دستت درد نکنه تابناک بچه خوبی شدی
انتظار ما از آقای علم الهدی و علمای برجسته درخواست از دانشمندان غربی برای مناظره در انواع علوم از جمله علم سیاست در اسلام و در غرب و سایر علوم است و حرکت خیلی خوبی است .اما مناظره یک جایگاه و مذاکره جایگاه خود را دارد. امروزه در علم مدیریت و ارتباط بین اشخاص و کشورها مذاکره دارای اهمیت بالایی است . دنیا دنبال مذاکره است و نه مناظره .
صاف صاف تو دوربین موبایل طرف نگاه میکنه و لعنت میفرسته بر این و اون بعد درمیاد ، توجیه میکنه و میگه جمع خصوصی بوده و من با فلانی که لعن و نفرینش کردم 25 ساله رفیقم و قصد توهین و جسارت نداشتم !!!
من از وقتی چشم باز کردم آیت‌الله جوادی آملی داره از بانک ها شکایت میکنه ولی نمیدونم چرا هیشکی اهمیتی نمیده حالا اگه یه عالم دینی از یه شلوار یا ساپورت انتقاد میکرد در عرض یه هفته مورد رو منقرض میکردن
قبول داریم که فرق است بین مذاکره و مناظره. اما بین مناظره و مبارزه چی؟ بالاخره حضرت امام رضا علیه السلام مناظره کردند یا مبارزه
امام جمعه سر پل ذهاب هم جواب را داد !!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر