بازدید 13165
خوانده می‌شوید؛

با ورود مشاهیر و سلبریتی‌ها به عرصه دریافت کمک‌های مردمی موافقید؟

در اینکه حضور و تشویق این چهره‌ها موجب هم‌افزایی حس نوع‌دوستی در میان مردم شده و به جمع‌آوری کمک‌های بیشتر منجر خواهد شد، شکی نیست؛ اما آیا این سبک کاتوره‌ای جمع آوری کمک‌، به ویژه کمک‌های نقدی مردم ـ که برخی مشاهیر و حتی سلبریتی‌ها با اعلام شماره حساب خود در حال انجام آن هستند ـ مفید و مؤثر است؟
کد خبر: ۷۴۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 15 November 2017
با گذشت بیش از دو روز از زلزله غرب کشور، اخبار رسیده از وضعیت امدادرسانی به مردم زلزله‌زده چندان دلگرم کننده نیست. هرچند نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی و حتی برخی نهادهای دیگر برای خدمت‌رسانی به منطقه اعزام شده‌اند، در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از مردم زلزله‌زده‌ می‌بینیم که از نرسیدن اقلام و نیروهای امدادی شکایت دارند؛ وضعیتی که موجب شده بسیاری از مردم به این نتیجه برسند که خدمات رسانی دولتی چندان مطلوب نیست و خودشان باید دست به کار شوند.

در این میان، شماری از چهره‌های شناخته ایرانی هم در عرصه‌های مختلف اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرده‌اند؛ از علی دایی گرفته تا نیکی کریمی و حتی صادق زیباکلام! با اینکه در یاد و خاطره ایرانی‌ها چند دهه پیش، «تختی» با اقدام به جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله‌زده‌های بوئین‌زهرا جاودان شد، آیا این سبک جمع‌آوری کمک می‌تواند در این روزگار کارآمد باشد؟

در اینکه حضور و تشویق این چهره‌ها موجب هم‌افزایی حس نوع‌دوستی در میان مردم شده و به جمع‌آوری کمک‌های بیشتر منجر خواهد شد، شکی نیست؛ اما آیا این سبک کاتوره‌ای جمع آوری کمک‌، به ویژه کمک‌های نقدی مردم ـ که برخی مشاهیر و حتی سلبریتی‌ها با اعلام شماره حساب خود در حال انجام آن هستند ـ مفید و مؤثر است؟

* آیا بهتر نیست همچنان برای ارسال کمک‌ها به مراجع رسمی ـ به رغم آنکه ممکن است، ناکارآمد به نظر برسند یا انتقاداتی متوجه شان باشد ـ اعتماد کنیم تا اینکه پراکنده و بی حساب و کتاب، در صدد کمک کردن به زلزله زدگان باشیم؟

* به نظر شما بهترین راه کمک به هموطنان زلزله‌زده‌مان در این روزها چیست؟


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۳
ما به اقواممنون به می تونن برن سرپل ذهاب و .... اعتماد می کنیم و پول و وسایلمون رو از طریق اونا به دست زلزله زده ها می رسونیم.
راستش من دیگه به هیچ کس اعتماد ندارم غیر از اونایی که از نزدیک میشناسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
دقیقا اینجا هم مردم خودشون با وسایل شخصی خودشون کتک ها رو میبرن مناطق زلزله زده دیگه به هیچ نهاد نمیشه اعتماد کرد
من با مشاهیر و سلبریتی ها موافقم. چون امن تره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
مشاهیر اگه عزضه داشتن مستقیم خودشون پول واریز می کردن و نیازی به این مسخره بازیها نبود. چیزی نیست رفتارشون جز یه شو مثل بقیه سران مملکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
از کجا می دونی واریز نکردن؟!
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
اونوقت مشاهیر جونی چقدر از جمع شدن میلیاردها تو حسابشون سود بانکی حال میکنن ؟
برخی افراد خوشنام و محبوب و مورد اعتماد همچون اقای دایی به صداقتش ایمان دارم که در این راه پیشقدم شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
ایشون اگه صداقت داشت کارهای دیگه انجام میداد نه این شو من بازیها. در ضمن صداقت به وطن اینه که مثل آدمیزاد دستمزد بگیری و ... نه اینکه مثل این اقای صادق!!!!! رفتار کنی
مردم اعتماد ندارند.هنوز مسایلی که زمان زلزله بم بین مردم عنوان میشد از یاد نبردم.متاسفانه سازمانهای دولتی مغلوب شایعات شدن.شاید خیلی از شایعات واقعیت نداشته باشه ولی برای برگشتن اعتماد مردم حکومت باید خیلی تلاش کنه.
مفید است خیلی هم مفید است چون مردم به اینها بیشتر اعتماد دارند
وقتی نیت خیر و انسان دوستانه باشد همه اقشار جامعه نزد مردم محترم هستند.
خدا قوت میگوییم به همه هموطنانی که به یاری آسیب دیدگان و نیازمندان می آیند.
بله صددرصد موافقم چون سیستم مدیریت بحران در این مملکت مطلقا ناتوان است. هلال احمر توانایی رسیدگی به 10 تا روستا را ندارد، فردا شهرهای بزرگ را چطور میخواهد مدیریت کند؟
من به شخصه تصمیم گرفتم ایران را ترک کنم، در این مملکت ماندن حماقت است.
یک مشت آدم کم توان و مدیر ناتوان همه سال حقوق میگیرند برای این روزها بعد توانایی کمترین هماهنگی ها را ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
آیا ما جزء همین مردم نیستیم که مسئولیت رو به دست میگریم و درست انجام نمیدیم. یه جوری حرف میزنید انگار مسئولین از فضا اومدن . شما همه وظایفتون رو به نحو احسن و بدون کوکچکترین قصوری انجام میدین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
ناشناس 13:02 با شما موافقم . برخی فقط ایراد می گیرند ولی خودشان هم هیچ بار مثبتی ندارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
تو جواب دو تا دوست ناشناس بله بنظر من مسئولین از فضا اومدن چون همشون بهم ربط دارند و فک و فامیلن ایران شایسته محوری نداره فمیل پروری داره شک نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
نه ما مردم درجه 2 و 3 جز مسئولین نیستیم. برخی طوری حرف میزنن که انگار نمیدونن شرط رسیدن به مسئولیت تو این مملکت چیه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
کمی هم انصاف داشته باشیم.فاجعه بسیار بزرگ است و مردم هم با دخالت در امور امدادرسانی مسیله را پیچیده تر کرده اند .البته متاسفانه عده ای هم سودجویی کرده و از حق زلزلزدگان برای خود برداشت کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
میشه بفرمائید به کدوم کشور میخواهید تشریف ببرید؟.
تابناک عزیز
از بم چه خبر
دولت وظیفه اش را انجام داده با ان همه کمک مردمی
موافق هستم .
تجربه نشانداده در این مواقع دولت به تنهایی کاری از پیش نمی برد.
وقتی اعتماد مردم به سیستمهای دولتی کمک رسانی تا این حد کاهش پیدا کرده باشه، وقتی NGOها (سازمانهای مردم نهاد) هیچوقت از سوی دولتها به رسمیت شناخته نمیشن، متاسفانه نتیجه اش این میشه که هرکی که با داب اسمش و دوبله و کلیپهای طنز یا تبلیغ مواد آرایشی فالوئر جمع کرده، مورد اعتماد مردم قرار میگیره.

تقصیر مردم یا بلاگرها نیست. برید بگردید ببینید که چرا اعتماد مردم به این ارگانها کم شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
بس که اختلاص شده مردم میترسن پول کمک ها شون رو در اختیار این افراد قرار بدن
حقيقت اين است كه مردم به دولت و مسولين اعتماد ندارند.صراحتا بگويم من ترجيح مي دهم اگر قرار است كمك هايم را اختلاس كنند، امثال علي دايي اختلاس كنند (كه البته هيچوقت نخواهد كرد) تا اينكه توسط مسولين نجومي بگير اختلاس شود
مردم به دولتی ها اعتماد ندارند وقتی همش صحبت از دزدی محموله های ارسالی برای زلزله زدگانه و دولت حتی توان محافظت از کاروانهای ارسالی رو نداره ، همون بهتر که کمکها را از طریق دیگر ارسال کنیم
نهاد های مربوطه بارها امتحان خودشان را پس داده اند( و همیشه مردود شده اند) تا کی باید به همین روال ادامه پیدا کند
خیر . به هیچ عنوان . چرا که بعضی ها با سوء استفاده وتبلیغ به نفع خود اقدام میکنن . و.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
نكنه شما خودت جزئ مسئولين هستيد كه مخالفيد!!!
کمک از هر نوع و توسط هرکس که باشه در این شرایط خوبه. ضمن اینکه متاسفانه مردم اعتمادشون رو نسبت به نهاد های دولتی از دست دادن
با سلام به نظر من کاملا می تونه مفید باشه. هر کس به هر طریقی می تونه باید کمک کنه. دمشون هم گرم ممنون از شون.
اعتماد مردم به بلاگرهای داب اسمشی و لوازم آرایشی، بیشتر از اعتمادشون به ارگانهای رسمی دولتی و حکومتی هست. خودتون بگردین دلیلش رو پیدا کنید
من به ارگان های دولتی اعتماد ندارم و به هر سلبریتی هم اعتماد نمی کنم ولی به چهره ای مثل آقای علی دایی اعتماد دارم و ترجیح میدم کمک که می کنم از طریق ایشون به دست هموطنام برسه.
بله صد در صد موافقم. چون اقلا خیالم راحته اگر کمکی میکنم خرج مردم کشور خودم میشه..
الان با این وضعیت آخه این سواله که مطرح می کنی .شما هم لااقل قدمی وردار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
اتفاقا سوالش خیلی هم عالی بود دوست عزیز بذار اون هایی که سبب این مشکلات میشن بیدار بشن از خواب
آره حداقل خیالمون راحته ک افرادی مثل علی دایی و جواد خیابانی امانتدارای بهتری هستن..
مردم از دولت قابل اعتماد تر هستند
تجربه بم اعتماد به سازمان های دولتی را کم کرده است و مردم در حال حاضر به اشخاص معروف و مشهور بیشتر اعتماد دارند به نظرم عدم اعتماد مردم به سازمان های دولتی باید تلنگری باشد برای آنها
نحوه رساندن کمکها به مردم روشن کرد که بعد از سه شب از وقوع زلزله هنوز عده ای در سرما وبدون پتو وچادر هستن.با این وضعیت خدای نکرده اگر جنگ بشه وشهرهای ما مثل حلب وموصل ورقه ودیرالزور ویران بشن هیچ امیدی به نجات بازماندهها نیست.این یک بلای طبیعی وخارج از اراده ما بود‌.امیدوارم اونهایی که به اراده خودشون میخوان ایران رو وارد جنگ کنن‌ دولت به خرج خودش بلیط یکطرفه برای هر کشوری که میخوان حالا یمن یا برمه یا سین کیانگ چین یا چچن روسیه یا بوسنی وهرزگوین بگیره تا اونها هم برن اونجا واونجا به وظایف خودشون عمل کنن وباقی که میمونن با تمام توان برای مسلمانان مظلوم ایران باشعار مرگ بر فقر وفساد وفحشا وبیکاری و...تلاش کنن.ریشه فقر رو ازبین ببرن تا کیفیت ساخت خونه ها بالا بره ودولت امکانات کافی داشته باشه تا اینجور مواقع مثل ژاپن بدون کمک هیچکسی یا هیچ کشوری در اولین فرصت به صدمه دیدگان کمک کنه.این نظر نه توهین داشت ونه افترا فقط تلخی از حقیقت داشت وامیدوارم شما غیرت کنین ومنتشر کنین.
سلام
بستگی به نیت افراد داره
اگر برای افزایش شهرت این کار بشه من کاملا مخالفم و اگر برای رضای خدا باشه کاملا موافقم
بعضی چیزها رو باید تجربه کرد
سلبریتی هایی که به فکر نمایش خودشون در هر موضوعی هستند اصلا قابل اطمینان نیستندو اون آدم گمنامی که با خلوص نیت میاد وسط گود بسیار شریفتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
امثال آقاي دايي كه نياز به شو آف ندارند شما به همون مسئولين بده بعد م كه ديگه معلومه ديكه مثل بم بتيد منتظر معجزه باشي...
با اطمینان تمام به شما می گویم، اگر این چهره ها نبودند که مردم این قدر کمک نمیکردند، دلیلش هم مشخصه، مردم به دولت اعتماد ندارند.

به علاوه اینکه اشخاص میگن من دارم میرم سرپل ذهاب به شخصه، باور کنید چون مطمئن هستند میره اونجا، رفیقاش تا سقف چندین میلیون کمک کردن، موردها دیدم همین چند روزه


اعتمادی به دولت و نهادهای دولتی نیست، حقیقت تلخی که قابل درک هم هست.
از این کلمه سلبریتی استفاده نکنید لطفا. انگار دقیقا دنبال نقاط ضعف فرهنگ هالیوودی میگردید که انجا رواج بدید...
بلی این جوری بهتره چون این افراد صادق ترند
مردم به هيچ يك از نهادهاي حكومتي اعتماد ندارند .
دولت خیلی به داد مردم نمیرسن فقط اینجور حادثه ها واسه یه عده میان جلو دوربین خودنمایی میکنند وبعد فراربرقرار میکنن .یعنی کارشون شده نمایشی .الان پلیس 110اگر دزد اموالتو ببره شکایت بی فایده س فقط مدتی یکبار بصورت نمایش بیاد ببیند چیکار کردیم یه عده که خودشون میشناسن میرن جلو دوربین والسلام.من به دولتها هیچ اعتقادی ندارم .واز دیگران مثل ورزشکارها .آدمهای مثبت کمک میگیرم وکمک میدم.
برین بالا بیان پایین کسی به دولت و نهادهای دولنی اعتماد نداره...
با سلام نميتوان با زور اعتماد خريد. اين وضعيت نشاندهنده آنست كه مردم به سازمانهاي مردم نهاد و هنرمندان و سلبريتيها اعتماد دارند ولي به هلال احمر و غيره نه. به باور اكثريت كساني كه من صحبت كرده ام، كمكهاي مردمي فردا از فلسطين و لبنان و ميانمار سر در خواهد آورد.
نه والا
البته باید فکری برای بهزیستی و هلال احمر و کمیته بشه تا بهبود پیدا کنن
هر چند که از میان افراد مشهور عده ای واقعاً جایگاه خود را با زحمت کسب کرده و برای رسیدن به آن کسی را پله ی زیر پای خود قرار نداده اند ولی نباید در هر موضوعی مداخله نمایند. اگر دولتی هست باید دولت خود مرجعی (کمیسیون، سازمان، گروه کاری و ...) را برای ساماندهی امدادرسانی به زلزله زدگان و بازسازی مناطق زلزله زده ایجاد کند. اکثریت افراد مشهور، وقتی می بینند که امروز توجه مردم معطوف این فاجعه ی ملی است، باز از این نمد هم به دنبال بافتن کلاهی برای خود هستند. اگر مرجع مستقیم و مسؤول کمک رسانی هست افراد مشهور نیز اگر کمکی دارند به همانجا بدهند. به نظر بنده غرور ملی مردم ایران مافوق توجه آنها به افراد مشهور است (گرایش مردم به افراد مشهور در قبال توجه آنها به مردم آسیب دیده هیچ است و دعوت افراد مشهور برای کمک رسانی به نوعی زیر سؤال بردن این موضوع است) و لازم نیست آنها مردم را تشویق به این کار بکنند. بلکه به طریق اولی باید اگر احساس وظیفه می نمایند به عنوان یک فرد عادی و یا از طریق کمک به حساب ها و اماکن مشخص شده دین ملی خود را ادا کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
شما يا نميبيني يا خودت رو زدي به نديدن هنوز بم رو درست نكردن بعد ما به كدوم رزومه خوب دولت اعتماد كنيم
التماس تفكر؟؟؟؟
من باحقورمردم موافقم چون حرکتشون خودجوشه وازسرنوعدوستی این کارومیکنن سلیریتی هاازمردم هستن
به ارگانهای انتصابی ولنتخابی نمیشه اعتمادکردییش ازسی ساله کمیته امدادازیودجه عمومی داره استقاده میکنه آیاریشه. ققرازبین رقته ؟
با این حرکت سلبریتی‌ها مخالفم!
اساسا ایشان اگر دلسوز هستند خودشان مبالغی از پول هنگفتی که از جیب مردم به دست آورده اند را به زلزله زدگان کمک کنند.
موافقیم به شرطی که در توزیع هم با تدبیر عمل کنن و به ناحق به کسی کمک نکنن که محقها سرشون بی کلاه بمونه
هنوز مناطق ویران شده ورزقان تمام نشده . در زلزله ورزقان مردم وقتی سکوت دولت را دیدند با هر وسیله ای کمکهای مردمی را به مناطق زلزله زده بردند منم موافقم و منم کمک اندک خود را بوسیله دوستان کرد زبان خودم دادم تا ب مناطق زلزله زده ببرند. سعید از تبریز
درممالک پیشرفته حجم عظیمی ازکمکها ازطریق افراد معروف ودوست داشتنی انجام می گیرد هیچ اشکالی ندارد فضای رقابتی کمک ایجاد شود شک نکنید خوبیهایش به احتمالات بد می چربد .
از طریق جمعیت هلال احمر موافقم
"پراکنده و بی حساب و کتاب" ؟؟ به نظر من مراجع رسمی خیلی خیلی پراکنده تر و بی حساب و کتاب تر کمک می کنند تا مردم . مراجع رسمی اول فکر انبار و منابع موجود و آینده و هزار تا مورد دیگه هستند که تا به اونها رسیدگی کنند مردم زمان رو از دست میدن .اگه تا اینجا کوتاهی از طرف -همین مردم - انجام گرفته ، مشکلی هستش که از طرف همون مراجع رسمی ایجاد شده وگرنه -همین مردم - با همه بدبختی ها برای هموطن خون میدن ، مال و امول که قابل نیست .کسی نیستیم اما هنوزم رگ های غیرت بینمون خشک نشده. با همه نامهربانی هایی که از طرف یک عده سود جو انجام میگیره .
ببینند کجای کارشون مشکل داره که کار به اینجا کشیده شده . این همه سازمان و موئسسه به اندازه همین سلبریتی ها نفوذ ندارند .
نه این کار خوبی نیست همینجوری مملکت تو هرج و مرج هست این چهار تا سازمان رو هم با این کارها از بین میبریم و تیشه به ریشه مملکت میزنیم بهتر بود این افراد با یه متن یا کلیپ مردم رو تشویق کنند تا از طریق سازمان هلال احمر کمک هاشون رو به دست بازماندگان برسونن با توجه به بی فرهنگی ای که تو مملکت ما هست مهمترین مشکل الان توزیع ناعادلانه هست و با این کارهایی که مردم خودسرانه انجام میدن قطعا امکانات نابرابر توزیع خواهد شد و اطلاع دقیق از محل هایی که هیچ گونه کمک رسانی بهشون نشده بدست نخواهد اومد. حالا اگه یک نفر تو هلال احمر درست کار نکرده باشه دلیل نمیشه کل این سازمان زیر سوال بره بهتره از طریق این سازمانها کمک ها ارسال بشه تا توزیع هم متناسب باشه و اصولی گرچه مردم ما بارها نشون دادن در هنگام سختی و فشار همدیگه رو از یاد میبرن و همه تلاش میکنن تا گلیم خودشون رو از اب بیرون بکشن و انگار نه انگار که تا دیروز دم از انصاف و عدالت میزدن. امیدوارم مردم مصیبت دیده خودشون دلشون به حال خودشون بسوزه و اقلام ارسالی رو دپو و ذخیره نکنن و بین هم تقسیم کنن تا این روزهای سخت رو در کنار هم راحت تر به اتمام برسونن
اللهم عجل لولیک الفرج
دولت تدبیر خودش به تنهایی همه مشکلات رو حل میکنه ، احتیاجی به کمک بقیه نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
خخخخخخخ كلي شاد شديم مرسي واقعاً.پلاسكو رو درست كردن معدن يورت رو هم همينطور
مرديم از اين تدبير !!!!
نه نه نه نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
بیشتر از دولت میشه بهشون اعتماد کرد
سازمانهای دولتی ایران بازده و خروجی قابل قبولی ندارند و معمولا منابع قبل از اثر بخش شدن توسط مدیران نالایق به هدر می رود بهتر آن است که از کانالهای مردمی به دست نیازمندان برسد
دیر زمانیست که مردم اعتماد خود را نسبت به نهادها از دست دادن،به غلط یا به درست اونها رو رفیق ... می دونن.بهتره از طریق سازمانهای مردم نخهاد و یا چهرهخ های شاخص البته به شرطی که بهشون اجازه داده بشه برن تو اون مناطق و نگن شما بدخه ما بهشون می رسونیم بعد از بازارهای دور و نزدیک سر و کله اجناس اهدایی پیدا بشه
من به شماره حساب های دولت اعتماد ندارم به هیچکس
چون مردم به دولت اعتماد ندارند ومی ترسند که کمک های مالیشان سر از جیب نجومی بگیرهای دولتی سردر اورد ویا به سوریه ویمن ولبنان وفلسطین وعراق برسد لذا خودشون تصمیم گرفتند که شخصا وارد کارزار کمک رسانی شوند.وهدایاشون بدست مصیبت دیدگان در زلزله غرب برسانند.
متاسفانه با وجود سازمانهای مربوطه همچون هلال احمر ، سازمان مدیریت بحران کشور و همه نهادهای دولتی که بخشی از وظایفشون امداد و نجات میباشد مردم جهت کمک رسانی و جمع آوری کمک ها بصورت فردی اقدام میکنند که متاسفانه نتیجه آن توزیع غیراصولی، نامناسب و درنهایت هرج و مرج میشه. اماااااااا وقتی ریشه قضیه رو بررسی میکنیم علت اصلیش ناکارآمدی و از دست دادن اعتماد عمومی توسط این ارگانهاست که بسیار جای تاسف داره.
۱۵۰% موافقم، خداوند خیرشون بده
این راه مردم به مردم کاملا مطمئن و سریع به نتیجه میرسد .... تا دولت اقدام کند ... دل صاحبش آب شود
خیر!
خیر انقدر در این کشور انسان با تقوا و مورد اعتماد وجود دارد که نیازی به اعتماد به بسیاری از سلبریتی های بی بند و بار نیست که مدام به فکر تبلیغ خودشان هستند تا کمک به مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
کوش نشونم بده بخدا دلم یه انسان با تقوا می خواد
نه اصلا کار خوبی نیست . چون سو استفاده از احساسات مردمه . بهترین راه برای جمع کردن کمک های مردمی ، صداقت دولت هاست . یادم میاد در زمان زلزله بم با مشکل مالی زیادی که ان زمان داشتم ، کمک قابل توجهی در حد خودم به زلزله زده ها کردم . اما در جریان زلزله اهر و روستاهایش ، با اینکه وضع مالیم بهتر شده بود ، کمکم کمتر بود .امروز هیچ کمکی نمی کنم .چون دیگر کاملا فهمیده ام کمبود تجهیزات ستاد بحران از بی پولی نیست .
ما پول زیاد داریم . اونقدر زیاد که حتی مبالغ سرقت و اختلاس شده را نمی تونم تو ذهنم تصور کنم . مبالغی که باهاشون می شه یه کشور کوچیک ساخت . چه برسد به چند تا پتو .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
آفرین دوست عزیز نظرت عالی و درست بودش
من امروز رفتم یه پتو اهدا کنم تو میدون ولیعصر که ستاد زده بودن چه دیروز چه امروز هیچ کمک قابل توجهی ندیدم. اولا که به جز هلال احمر فقط 3 نقطه در تهران برای دریافت کمک های مردمی در نظر گرفته شده که بسیار توهین آمیز و بویناکه !!! ثانیا از همین قلت رقت بار هم استقبالی نشده . کمک غیرنقدی خودم رو اجبارا از طریق همین نهادها انجام دادم اما کمک نقدی خودم رو از طریق کارت به کارت به افرادی که در اون مناطق میشناختم فرستادم که دستشون هم رسید و طبعا بهترین کار هم همینه. سلبریتی هایی خوشنام مثل دایی یا صادق زیبا کلام هم مورد اعتماد و وثوق مردم هستن و در ادامه ی راهی که تختی باز کرد کار مثبت و خوبیه اما زنگ هشدار بسیار جدی هم برای مسوولین بی کفایت به صدا دراومد و نارضایتی و بی اعتمادی مطلق مردم به اقدامات حکومتی بصورت عریان دیده شد
بدید به کمیته امداد تا سر از خارج در بیاره
من موافق خیریه هام. انها نهادهای اجتماعی اند و باید کارها دست آنها باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
بله متأسفانه تو این زمینه هم از مردم سو استفاده شده یعنی خیریه زدن بشه نون دونی خودشون بابا بخدا کم کاری کردین مسئولین
به نهادها و سازمان های حکومتی اعتمادی نیست. من به شخصه دنبال کسی میگردم که خودم بشناسمش و بهش اعتماد داشته باشم. همه اطرافیانم حرفشون اینه که سازمان های حکومتی کمک ها را داخل کشور خودمون هزینه نمی کنن. بنابراین عقل حکم میکنه بدیم به کسی که مطمئنه. و از طرف دیگه ترجیح میدم اگه قراره کسی این کمک ها را هاپولی بکنه، سازمان های حکومتی .... نباشن.
مطمن باش مردم نه به سلبیریتی ها اعتماد دارند نه نهادهای دولتی عزیزان زلزله زده هم منتظر کمک نباشند به زودی همه آنها را فراموش خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
کاش اینجوری نباشیم
من به دولتي ها هيـــــچ اعتمـــادي ندارم .
تجربه نشان داده.كالاهاي ارسالي پس از مدتي در بازار مولـــوي تهران به فروش رفته و يا اينكه با انبار ارگاني هدايت شده و جهت تبليغ ان ارگان صرفا جنبه تبليغي پيدا كرده است.
من به صداقت بزرگاني چون علي دايي و وطن پرستي و انسان دوستيشان ایمان دارم .
آنان دنبال كسب سود و ....نيستند اين عمل و كمك رساني و خير خواهي جزئي از ويژگي بزرگ مردان پهلوانان ميباشد .
اگر این افراد ،بلحاظ موقعیت اجتماعی که دارند اقدام به جمع آوری کمک نمایند ( خود و همراهانشان به بازارهای سنتی همهٔ مراکز کشور مراجعه کنند ،وکمکها را بصورت نقدی ،وجنسی جمع نمایند ،ودر منطقهٔ آسیب دیده به ارگان مسول کمک رسانی ارایه کنند ،ونظارت بر توذیع صحیح ،وسالم آن بکنند ،خیلی بهتر است ،تا موازی کاری ،، نهادهای مردمی ،واشخاص ،معروف جامعه باید در نحوی توذیع کمکها نظارت داشته باشند ،تا خدای ناکرده ،انحرافی پیش نیاید ،،؟
سازمان های امداد رسانی باید خودشون رو تقویت کنند. البته در کنار تلاش هایی که برای امداد رسانی میشه همیشه کمی زیاده روی هم میشه در بزرگ کردن ضعف ها امداد رسانی. من همچنان اعتقاد دارم که نباید اصلا اجازه ورود آدم هایی که آموزش داده نشدند در این مواقع در مناطق زلزله زده داده بشه. تا جایی هم که دیدم این چند روزه در فضای مجازی بیشتر کارها شوآف بوده. ده ها استوری گذاشتن در اینستاگرام و با تجهیزات عکاسی مدرن به این مناطق رفتن کمکی نمیکنه.
نه
بهتر هست که از سازمانهای رسمی اقدام بشه ولی متاسفانه سابقه ی این سازمانها و نهادهای حکومتی پیش مردم خرابه، من هم به شخصه اعتمادی به ابن نهادها ندارم و دوست دارم کمکی که میکنم خرج مردم کشور خودمون بشه
تختی کجا و دایی کجا تختی پهلوان مردمی بود دایی تمام ثروتش را از بیت المال مسلمین اندوخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
چرا اینجوری مینویسی آقای دایی یک آدم بسیار باهوش هستش و بیزینس من هست شک نکنید ممکته یه رانت هایی هم در مواقعی داشته ولی بشخصه ندیدم و نشنیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
من موندم با اين اطلاعات چجوري تو اصلا ميتوني تايپ كني چه برسه نظر بدي
شهريار يدونه باشه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
کافر همه را به کیش خود پندارد! اگر 100 تا آدم مثل دایی تو مملکت داشتیم وضع همه مون بهتر از حالا بود! چیه چشمتون بر نمبداره که یه نفر با هوش و ذکاوت و پشتکار به جایی برسه و باعث افتخار یک کشور بشه! چقدر لئیم هستند بعضی ها...!
بی زحمت سر راه کمک به عراق و سوریه به این بندگان خدا هم کمکی کنید ثواب دارد
حركت سيستمي (نهادي ) بهتر از حركت فردي (افراد ) است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
آره خب نهادهاي زيادي نيازمند كمك هستند بايد اول به آنها رسدگي بشه بعدا اگر چيزي موند به مردم بدن
صددرصد موافقم چون نهادهای حکومتی فقط فکر فلسطین ویمن ومیانمارن مردم ما مهم نی براشون
در کشور ما به طور متوسط هر دو سال یک بار زلزله بزرگ به وقوع میپیوندد. آیا سامان دهی و اسکان حز آموزشهای مدیران بحران نیست؟! اگر هست پس چرا وضعیت توزیع این گونه و خارج از شان مردم است؟
مدیران بحران توان هوشی دریافت آموزشها را ندارند یا تعهد انجام این اموزشها را ندارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
يكي بايد اول بحران مديريت رو حل كنه بعدا مديريت بحران تشكيل بشه
بله کاملا موافقم
متاسفانه مسئولین حوادث غیر مترقبه و کمک به مردم در این گونه اقدامات کارنامه خوبی در بین مردم ندارند.وقتی که در یک نهاد کمک به مستضعان اختلاس صورت بگیره ، مردم هم اطمینان ندارند .سعی میکنند خودشان وارد عمل بشن . یک مسئله هم که نباید فراموش بشه امکاناتی از قبیل لباس و پوشاک به راحتی توسط مردم فراهم میشه و در مسیر بوروکراسی دولتی قرار نمیگره. اگه کمک های مردمی به دست نیازمندان واقعی و بصورت کامل بدون حیف ومیل برسه از طریق نهادهای دولتی باشه بهتره >
البته به نظر من دولت جهت بازسازی منازل زلزله زندگان بایستی حسابی را باز کنه تا مردم کمک هاشون به این حساب واریز کنند و با کمکی که خودش به مردم میکنند به مردم بده و بعد از مدتی هم در این مورد گزارش بده
دولت باید روی کمک های مردمی حساب کند.
بله موافقم. ما به نهادهای دولتی اعتماد نداریم. چون رابطه ای با هم نداریم. مسعولان ما به فکر ما نیستند. ما هم به آنها اعتماد تداریم
مردم به سیستم اعتقاد ندارن که کمک هاشون رو تحویل بدن. برای همین خیلی خوبه سلبریتی ها کمک ها رو جمع کنن
میترسیم کمک ها رو تحویل نهادهای حکومتی بدیم سر از سوریه و فلسطین در بیارن. همون مردم کمک هم کنن خیلی بهتره
من موافقم.در تمامی کشورها در زمانهای بحرانی ستاد های بحران تشکیل میشود وتمامی کمک ها ومدیریت ان فقط از طریق این ستاد ها انجام میشود متاسفانه درکشور ما ستاد مدیریت بحران فقط یک کلمه است که توان واقتدار مدیریت تمامی ارکانهای دولتی را ندارد درکشور ما هرنهادی ساز خودش را می زند تا بگوید ال کردیم بل کردیم در اخر همانند زلزله بم اقلام اهدایی سایر کشور ها سر از ناصرخسرو در میاورد.پس اعتمادی نمانده انهم به علت عملکرد این ستاد ها در طی این سال هاست.فقط مردم ومردم وهر انکس که اقدام میکند.
بله صد درصد. چون از نهادهای دولتی به مراتب قابل اطمینان تر هستند.
امثال علی دایی نیازی به جمع کردن شهرت ازین طریق ندارن به اندازه کافی مشهور و محبوب هستن من اعتمادم به ایشون خیلی بیشتر از نهادهای دولتی هستش
باتوجه باینکه منتسفانه بین حاکمیت و مردم یک بد بینی اتفاق افتاده و تحریکتن هم بی اثر نیست و نبوده و کمی هم مسئولین تقصیراتی دارند !! بهتر است ضمن جمع آوری این کمکها توسط شتاخته شده ها و بقول شماها سیلبرتی ها ؟؟ این کمک ها در حضور و شهادت همین سیلبرتی ها بین مردم منطقه تقسیم گردد و حساب و کتابهایش مشخص باشد !!چون به تنهائیی این خیرین نیز توانائیی تقسیم کمکها را به نحو همه گیر و عادلانه و منظم نخواهند داشت !! ببین چه کرده ایم با حال و روز خودمان و مسئولین بی تفکر و مردم ؟؟؟ خدا بخیر گرداند ؟؟ ایا میشود این مملکت را با این همه بحران سرش را بسلامت بمقصد رسانید !!!؟؟؟ چه کرده اید ؟؟؟؟!!!
چه اشکالی داره؟ حتما باید حکومتی باشن و بیان به بندگانِ خدا بگن اینها امتحانِ الهیه و شما دارین امتحان پس میدین؟ و البته اون بندگانِ خدا هم حق ندانشته باشن به آقایون بگن چرا خودتون هیچوقت امتحان پس نمیدین؟! مشاهیر و سلبریتی ها هرچه باشن دیگه نصیحت نمی کنن و نمک رو زخمِ جماعت نمی پاشن.
به نهادهای دولتی هیچ اعتمادی نیست به هیچ وجه
چطور به امثال کمیته امداد ها اعتماد کنیم بعد از بر ملا شدن اختلاس های میلیاردی؟!
به هلال احمر بدن بهتره
چون به دولت اطمینان نیست کمک ها اگه به وسیله مشاهیر به دست این مردم ستم دیده برسه بهتره
با سلام و ادب :
راستش مرحوم غلام رضا تختي وقتي باني اين عمل خير شد براي زلزله بويين زهرا در پيش چشم همه مردم از هر قشري كه فكر كنيد محبوب بود و كارش فقط صرفا جهت كمك رساني به مردم زلزله زده و البته براي رضاي خدا . ولي حالا!!!؟؟؟ انشالله كه همه نيت ها خير باشه.
با سلام متاسفانه با گذشت سالها از تشکیل مدیریت بحران شرح وظایف آن مشخص نیست یا رعایت نمی شود به نظر بنده در اولین ساعات با شروع عملیات امداد و نجات بایستی مراکزی دارای انبار با استفاده از کانکس یا هرگونه سازه سبک در محل های وقوع حادثه ایجاد و در آنها نسبت به دپو و توزیع اقلام اقدام نمود و در محل حادثه نیز شرح وظایف مشخص باشد این کار را با تنظیم شیوه نامه اقدام در برابر بلایای طبیعی و تمرین آن در مانور های مرتبط وهمچنین تبیین شرح وظایف نهادهای مختلف و تعیین نمودن فرمانده میدان از قبل باید با آمادگی بیشتری به استقبال بلایای طبیعی برویم همچنین ایجاد دوره های آموزشی در کشور های صاحب تجربه مانند ژاپن و انتقال تجربیات آنها به داخل کشور مفید می باشد
اینا بخورن بهتره تا اقا زاده ها بخورن
وقتی ارتش ،سپاه ،بسیج کلیه دستگاههای اجرایی دولت با وجود دستور صریح مقام معظم رهبری قادر به ساماندهی به این بحران نیستند مردم همیشه در صحنه خود دست به کار می شوند این اصل هم نوع دوستی و اصل اسلام ناب محمدی است ولا غیر نباید این برای کشور بی آبرویی است که هنوز برای هفتاد هزار بی خانمان چادر تامین نکردیم
خیر ..چون اینجوری هم اخلال در کمک رسانی است و هم بستر سواستفاده مهیا
اینا مطمین ترن
اینکه هرشخصی یا موسسه ای راسآ اقدام به جمع آوری و توزیع هدایا دراین گونه شرایط که
از نظرجغرافیائی دامنه وسیع دارد . درست است که هدایا ساخت و پاخت نمی شود ولی یک
ناهماهنگی از نظر توزیع و نوع احتیاجات و اولویتها به پیش میاد که تبعاتش زیانبار است.
اگر برای این مشکل طرحی و راهکاری بیندیشیم بهترین راه است چون دیگر مردم به ارگانهای دولتی و شبهه دولتی اعتماد ندارند از همه بدتر و تلخ تر اینکه اعتماد به روحانیت هم کاهش و شاید سلب شده است. حالا ممکنه عده ای ناراحت و قبول نکنند ولی حقیقت اینه.
بعد خواندن نظرات فوق به جای مسئولین مملکت من دلم خواست سرم رو بذارم و بمیرم.
خوب تابناك اميدوارم جوابت رو گرفته باشي با اين راي گيري معلوم شد پس سعي كنيد با احترام گذاشتن به نظر مردم اخبار مربوط به كمك رساني مشاهير رو بيشتر پوشش بديد تا هم خدا و هم مردم از شما راضي باشند
باتشكر
به نظرمن همه ی کمکها حتی اقدامات دولتی باید از یک کانال سازماندهی شود و آن هم فقط هلال احمر
حل ریشه ای این مشکلات وظیفه حکومته
هرچندعواطف انسانی درهرنقطه جهان بی تفاوت نیست ومیل به کمک کردن دارن
ولی اعتماد به نهادهای دولتی با این همه خدم وحشم ممکن نیست
خودشون اینقدر نون خوردارن که حدنداره
مواقفم از طریق هنرمندانی که واقعا هنرمندی و عرق ملی شان ثابت شده است اقدام شود.ما تلاش های صادقانه استاد شجریان در زلزله بم و علی دایی در زلزله آذربایجان را دیدیم.مگر می شود کسی چون شجریان و دایی از کمک ها سوءاستفاده کنند؟
موافقم چون دزد نيستن
اول شما بفرماييد آقاي ظريف از چه محلي در آفريقا بمارستان ساختند و افتتاح كردند و آمبولانس‌هايي كه به عراق اعزام كرديد براي اربعين بر چه اساسي بوده تا بعد برسيم به جواب سوال شما.
کاملا مخالفم. با توجه به تخریب وسیع زیر ساختها در مناطق آسیب دیده نه مکانی برای زندگی ، برای کار کردن و کسب درآمد و حتی تهیه مایحتاج زندگی در خوشبینانه ترین حالت خود تا یکی -دو سال نخواهد بود. بنابراین این وظیفه مدیران با ژن برتر خواهد بود تا از ظرفیت مغزی شان و ثروتیکه در این مدت اندوخته اند بالجبار مایه گذاشته و با اعمال فشار وادار به مشارکت جدی و طولانی مدتی نظیر برپایی سوله های بزرگ شهروند و هیپرمارکت در سطح وسیع به قیمت کارخانه، اختصاص بیمه کار و تعیین حقوق مکفی تا راه اندازی کارگاه ها و اداره جات؛ اختصاص یارانه متمولین به این عزیزان و بسیار راه کارهای ساده و مفیدتر تا مشارکت کوتاه مدت مردمی. باید نماینده های عزیز اینجا از هوش و قدراشان استفاده کنند و با بکارگیری سیاست های کارا به احیا روحی، معنوی ،مادی و فیزیکی مردم عزیز و گرامی و اقلیمشان بپردازند. قانون تصویب کنید هرکه تا حالا برده و خورده پس بده ( ببخشید جبران نماید) سلبریتهای عزیز هم بهتر اجازه انجام امور را به مسولان امر بسپارند .
بله. صد در صد موافقم. به خاطر اینکه با این بی اعتمادی عمومی که به سازمان های دولتی و حکومتی وجود دارد، تنها راه کمک از طریق مشاهیر و افرادی است که مورد اعتماد مردم هستند.
من كاملا موافقم
حداقل خيالم راحته كه سر از يمن و سوريه و ميانمار و عراق و فلسطين درنمياره.
زمانیکه دولت (به معنی کلِ بوروکراسی) به وظایف ذاتی خود عمل نکند چاره ای جز این نیست.
بورکراسیی که نه علم و نه توان اینکار را دارد.
خدایا به فریاد این مردم برس. خدایا لعنت کن کسانی رو که این همه بی اعتمادی رو دامن زدنند. عزیزان این مملکت چقدر فقیر و خالی از محبت شده؟
برین ببینین این دولت چی کا کرده که هیچ کس حتی تو این زمان بهش اعتماد نداره
اونوقت هی بگین ملت ملت
از خودتون مایه بزارین یکم ول کنین این ملتو
من با اينكار موافق نيستم فقط به يك دليل و آن هم حمايت و تعريف و تمجيد بي بي سي فارسي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
شما اگر فردا آب خوردی بی بی سی حمایت کرد از پس فردا آب هم نمی خوری؟ این جور منطقها به درد نمی خورد.
خطاب به بالائی
شماکه میگی اینا شومن بازیه.. کاش مسؤلین ما هم در خدمت به مردم شومن بودن و باآبادانی کشور در صدد کسب وجهه بودند.. قرار نیست کسی مثل دائی حتمن خودش فقط کمک کنه بلکه از حسن شهرتش میتونه برای جمع آوری میلیاردها تومن پول و کالا استفاده کنه. شکمشم سیره وبش اعتمادداریم. شما از چی عصبی هستی؟
سلام. مگر كار مرحوم تختي ايراد داشت؟!! اونم مشهور بود.
سلام تابی زرنگ چرا آمار زلزله در عراق رو نمیدید عراق جنگ زده که هیچی نداشت و از ما بعنوان یه ابر قدرت دعوت کرد برای جنگ در مقابل داعش اونوخت زلزله اومد و مردم مظلوم ایران کشته شدند و مردم مظلوم عراق خیلی وضع بهتری دارند!
شرمتون باد که هر جا که بضررتون هست هیچی نمی گید
جناب دایی شومن خوبیه ومیخواد ادای مرحوم جهان پهلوان تختی رو دربیاره چندوقت پیش واسه یکی از ورزشکارای خانم مشکلی پیش اومد ودایی با حضوردربیمارستان گفت تمام هزینه درمان ایشون رو پرداخت میکنه اما باگذشت چندماه مادر اون خانم گفت خبری ازکمک دایی نشد وفقط با ابروی ما بازی کرد
متاسفانه ساختارهاي دولتي و حكومتي ثابت كرده اند كه بسيار ناكارآمد هستند.
در برخي از مواقع هم همين دستگاههاي حكومتي، اموال عمومي را ارث پدرشان مي دانند و به راحتي در آن دخل و تصرف مي كنند.
من به شخصه حاضر به كمك از طريق دستگاههاي حكومتي نيستم.
افرادیکه وطن دوستی که مشهورهستندخیلی معتمدترازمسئولانی هستندکه سابقه .....
با سلام
کاملاً مخالفم.
به جز تعدادی اندک بقیه جوگیری و ریاکاری است.
البته دولت باید سازماندهی قویتری داشته باشد.
بنظرم مردم و علی الخصوص شخصیت ها باید تو این شرایط مطالبه گر باشن تا عملگرا، چون مسولین اصلاً نمیخوان متوجه وظایفشون باشن، با مانور رسانه ای مردم رو هدایت کردن سمت کمکهای مردمی، مردم با رفتار احساساتی هر سری همین کارو کردن، چه نتیجه ای داد؟ از زلزله بم تا الان چقدر هلال احمر قوی تری داریم؟! چقدر سگ زنده یاب داریم؟! چقدر ذخیره ی خون و دارو داریم؟! چقدر بودجه آماده ی این کار داریم؟!
درصورتی که ما کشور فقیری نداریم، مسئولین بی کفایتی داریم که پولارو جاهای دیگه خرج می کنن که هیچ لزومی نداره... و بدتر از همه بجای پاسخگویی توی شرایط بحران، با گریه زاری و وسط کشیدن خدا و دین بی کفایتیشونو پنهان می کنن...
تو همچین شرایطی هست که باید مطالبه کرد حقوق مردم رو، نه با کمک های غیرحرفه ای هر کسی پاشه بره توی دست و پا و کور کورانه فقط بخاطر ارضای نوع دوستی اقدامات عمدتاً غیر حرفه ای و غیر تخصصی انجام بدن و قوز بالای قوز بشن...
در زلزله بویین زهرا مرحوم جهان پهلوان تختی هم همین کار را با امکانات آن روز انجام داد. کلاً اعتماد مردم به قهرمانان و پهلوانان خودشان بیشتر از سازمانها است. آقای دایی هم یکی از اونها هستند و مورد علاقه و اعتماد مردم! چرا تشکیک می کنید؟
اگر از پتانسیل آنها برای جمع آوری کمک استفاده شود میتواند خوب باشد، اما درنهایت ارسال و توزیع کمک ها باید توسط نهاد مسول یعنی هلال احمر انجام شود
با سلام در مواقع اضطرار فرقی نمیکند که چه کسی کمک کند این صحبت ها هم در حال حاضر درست نیست و ما نباید راجع به این مسایل در حاضر بحث کنیم فقط الان نیاز به وحدت و سرعت برای کمک رسانی داریم و اصل نباید حرفهای ناامید کننده و مخرب بزنیم موفق باشید
خیلی هم خوبه
هرکسی رو که مردم دوست دارن و به حسابش پول میریزن لازمه در ابن کار خیر شرکت کنه

مهمه در هر منطقه ای فورا چند سوله بزرگ زده بشه تا سرپناهی کلی و گرم و با توالت و غذا خوری مردم داشته باشن تا زمستان سربیاد
با چادر نمیشه ادامه زندگی داد
هرکس میتواند باید کمک کند.
فقط هلال احمر
این جور جمع آوری کمک باعث بی نظمی و به هم ریختگی بیشتر میشه.
با فن آوری اطلاعات میشه میزان کمک ها و هزینه ها رو هم آنلاین گزارش کرد.
با نگاهی به پاسخ ها در می یابیم چقدر مسولین و مردم از هم فاصله دارند که البته مقصر اصلی این فاصله گرفتن مسولین است نه مردم.زیرا با وضع قوانین ناقص و عدم اجرای قوانین و باز گذاشتن دست رانتخواران و بی توجهی به دزدی های نجومی اعتماد عمومی را از دست داده است. اگر هم مردم در جاهایی مثل اربعین و کربلا حضور ملیونی دارند به خاطر اعتقاد مذهبیشان است . وقت بیداری مسولین فرا رسیده است.
سلام
جای تقدیر انتقاد میکنید؟
کدام کمک دولتی؟ همه مشاهیر و مردم میفرستن
فامیلا سرپل هستن و کاملا مطلعم
مشاهیر که مثل بعضیها انبار نمیکنن و مثل برخی افراد متفرقه نمیدزدن
به نظرم مشاهیر بهترین روش هستن
اما با سازماندهی
بنده با این موضوع مخالف هستم چرا که شلوغ کاری و حواشی این افراد در این مواقع بیش تر از فواید و کمک هاشون هست.
بهتره مردم رو از همون جایی که نشستن به کمک از طریق مراجع ذیربط مثل هلال احمر و کمیته امداد تشویق کنن و به همین کار بسنده کنن و هرج و مرج ایجاد نکنن.
سر بم هلال احمر به وظایفش درست عمل نکرد. کمک ها اهدایی سر از این ور آن ور در آورد! حالا چه دلیلی داره به حلال احمر اعتماد کنیم؟؟؟؟؟
تا زمانی که در انتخاب مدیران دستگاههای اجرایی کشور شایسته سالاری حاکم نباشد و روابط بر ضوابط ارجح باشند به قهقرا خواهیم رفت.
برخی مقامات مسئول و برخی از مردم و نیروهای امدادی که با خلوص نیت کمک میکنند برخی هم هستند بخاطر جهانی بودن خبر میخواهند سلفی بگیرند البته این دفعه بجای فدریکا مردمی زلزله زده هستند که منتظر کمکها و امداد دولت و مردم هستند مردمی که بعلت هم مرز بودن با عراق بعد از جنگ و دفع شدن خطر داعش تازه حس خوب صلح و امنیت را احساس کرده بودند هر چند مشکلات اقتصادی فراوانی داشتند و هنوز برخی عزیزانشان در زیر اوار است .مردم ایران چه خوب همبستگی خود را نشان دادند بر نیروهای ارتش و سپاه که با حضور به موقع باعث شده بودند بسیاری را نجات دهند و امار تلفات بسیار کاهش پیدا کند اما ای کاش کمکها سازماندهی میشد و نظم بیشتری بر امداد حاکم بود عدم اعتماد مردم به برخی ارگانهای امداد رسان شایعه است در این زلزله کمک همه ملت خصوصا شهرهای مناطق کرد نشین ایران خیلی زیاد بود
خیر مخالفم. با ورود فوتبالیست های که خانه در آمریکا دارند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل