بازدید 39942
۵
حریری در گفت وگو با المستقبل؛

از سوی ولایتی تهدید نشدم/ از استعفا عقب نشینی نمی کنم/ در عربستان آزاد هستم!/ خواهان روابط خوب با ایران هستیم/میشل عون: سخنرانی حریری اعتباری نخواهد داشت

نخست‌وزیر مستعفی لبنان در نخستین مصاحبه پس از کناره‌گیری‌اش مدعی شد: استعفای من کاری درست و به نفع لبنان بود و به هیچ وجه از آن عقب‌نشینی نخواهم کرد.
کد خبر: ۷۴۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷ 12 November 2017
نخست‌وزیر مستعفی لبنان در نخستین مصاحبه پس از کناره‌گیری‌اش مدعی شد: استعفای من کاری درست و به نفع لبنان بود و به هیچ وجه از آن عقب‌نشینی نخواهم کرد.

به گزارش «تابناک»، در همین زمینه، خبرنگار واشنگتن‌پست گزارش داد، تیمی که امشب در ریاض اولین مصاحبه سعد حریری را پس از استعفا ضبط می‌کند، یک تیم سعودی است و خبرنگار لبنانی از تیم خبری خود استفاده نخواهد کرد.
***

سخنرانی حریری

نخست‌وزیر مستعفی لبنان در نخستین مصاحبه پس از کناره‌گیری‌اش مدعی شد: استعفای من کاری درست و به نفع لبنان بود و به هیچ وجه از آن عقب‌نشینی نخواهم کرد.
 
سعد حریری در این مصاحبه مدعی شد: استعفای من کاری درست و به نفع لبنان بود و به هیچ وجه از آن عقب‌نشینی نخواهم کرد. نخست‌وزیر مستعفی لبنان با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه جنبش مقاومت این کشور، گفت: من ضد حزب‌الله به عنوان یک حزب سیاسی نیستم؛ اما حزب‌الله نباید عامل تخریب لبنان باشد.

حریری افزود: اطلاعات به دست آمده سبب شد من برای نجارت کشور تصمیم به استعفا بگیرم. گروهی در لبنان هستند که برای هدف قرار دادن ثبات در کشورهای حوزه خلیج ( فارس) فعالیت می کنند. 
 
از سوی ولایتی تهدید نشدم/  از استعفا عقب نشینی نمیکنم/ در عربستان آزاد هستم!/ خواهان روابط خوب با ایران هستیم/میشل عون: سخنرانی حریری اعتباری نخواهد داشت 
نخست‌وزیر مستعفی لبنان که عملاً در حصر خانگی در ریاض، پایتخت عربستان است، در ادامه مدعی شد: زبان بیانیه استعفایم را خود انتخاب کردم تا خطری را که در آن هستیم، برای مردم لبنان بیان کنم. وی در بخشی از سخنان خود گفت: به زودی به لبنان بازخواهم گشت و اقدامات امنیتی را برای حمایت از خود اتخاذ خواهم کرد. حریری همچنین مدعی شد: تهدید علیه جان من همچنان پابرجاست.

حریری در ادامه افزود: حریری: اجازه نخواهم داد لبنان میدان جنگ منطقه ای شود.

وی همچنین مدعی شد: «ما خواهان روابط خوب با ایران هستیم؛ اما ایران باید دست از مداخلاتش بردارد. ما مخالف آن هستیم که ایران ما را به محوری علیه کشورهای عربی تبدیل کند». نخست‌وزیر لبنان همچنین در اظهاراتی مضحک گفت:  ملک سلمان (پادشاه عربستان سعودی) و ولیعهد (محمد بن سلمان) به دنبال ثبات لبنان و دموکراسی و اقتصاد آن هستند و عربستان، لبنان را منبعی برای ثبات می بیند.

نخست‌وزیر مستعفی لبنان در ادامه مدعی شد: من نامه استعفایم را نوشتم تا شوکی مثبت برای نشان دادن وخامت اوضاع ایجاد کنم. وی افزود: من رابطه ای خوب با رئیس جمهور میشل عون دارم و هنگامی که بازگردم، گفت وگویی طولانی با وی برای حل مشکلات خواهم داشت.

سعد حریری در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: «عربستان در امور لبنان مداخله نمی‌کند و ریاض در جریان جنگ سال 2006 میلادی، بیشترین کمک را به بیروت کرد. عربستان همواره خواهان منافع لبنان است!»

سعد الحریری تصریح کرد: من به علی اکبر ولایتی گفته بودم که دخالت های ایران در کشورهای عربی غیر قابل قبول است. تهدیدی از سوی ولایتی صورت نگرفت.

وی همچنین مدعی شد: از زمان ورودم به عربستان، در خانه ام هستم و در مکان دیگری نبوده ام. حریری در ادامه ادعاهایش گفت: من در عربستان آزادانه حرکت می‌کنم و می‌توانم در هر زمانی به هر کجا که می‌خواهم سفر کنم!

نخست‌وزیر مستعفی لبنان همچنین مدعی شد: بی‌طرفی لبنان در درگیری‌های منطقه از سوی حزب الله مورد احترام قرار نگرفت.

حریری درباره بازداشت‌های گسترده اخیر در عربستان سعودی، گفت:  بازداشت ها، مسأله داخلی عربستان به شمار می رود. وی افزود: به روابط من با ولیعهد عربستان -محمد بن سلمان- حسادت می کنند. تمامی دیدارهای من با وی دوستانه بوده و او مرا به مانند برادر خود به حساب می آورد!

نخست‌وزیر مستعفی لبنان همچنین افزود: تا دو سه روز آینده به لبنان بازخواهم گشت. وی همچنین مدعی شد: «از همه لبنانی ها می خواهم اقدام مرا درک کنند. هنگامی که بازگشتم، مفصل تر صحبت خواهیم کرد. همه ما باید برای منفعت لبنان کار کنیم!» وی افزود: همزمانی استعفای من و بازداشت‌ها در عربستان، تصادفی بود!

حریری در بخشی از سخنانش اذعان کرد نحوه استعفایش درست نبوده است.
***
21:50

سخنرانی حریری از تلویزیون ملی لبنان هم پخش نخواهد شد.

شبکه های لبنانی المنار (وابسته به حزب الله)، NBN (وابسته به نبیه بری رییس پارلمان) و OTV (وابسته به میشل عون رئیس جمهور) نیز اعلام کردند سخنرانی سعد حریری که ساعتی دیگر از شبکه المستقبل پخش خواهد شد، پوشش IQ داد، چرا که هرگونه اظهار نظر حریری در عربستان سعودی تحت اجبار بوده و خارج از اعتبار است.
رئیس جمهور لبنان می‌گوید به دلیل وضعیت پیچیده و مبهم سعد الحریری در عربستان، اظهارات وی اعتباری ندارد.
***

دفتر میشل عون، رئیس جمهور لبنان در بیانیه‌ای که امروز یکشنبه منتشر کرد، به سخنرانی امشب سعد الحریری، نخست وزیر مستعفی این کشور واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: «آزادی‌های حریری محدود شده، شرایط اقامت اجباری به وی تحمیل شده و حتی از ارتباطات با افراد خانواده‌اش محروم شده است».

آغاز سخنرانی حریری تا ساعتی دیگر/ میشل عون: سخنرانی حریری اعتباری نخواهد داشت

عون گفته است: این اطلاعات، هر آنچه وی گفته و خواهد گفت‌ و تمامی مواضع وی و آنچه به وی نسبت داده شده، شک برانگیز بوده و نمی‌توان به آن‌ها بر این اساس که نخست وزیری با اراده کامل خود گفته است، استناد کرد».


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۵
این هم معادلات شاهزادگان سعود
مثلی هست میگویند همه را برق میگیرد ما چراغ نفتی حالا این فلک زده بدبخت سعد الحریری که اختیار خود خانواده اش دست عربستان است از خود اختیاری ندارد ایران را متهم میکند. تواگر عرضعه داشتی می آمدی در کشور خود استعفاء میدادی
دنیای مسخره ایی که یک قبیله برای کل منطقه تصمیم میگیرد قبیله ایی که تنها شمشیر و نفت را میشناسد و از عقل و شعور تهی است
الفتنه اشد من القتل
فتنه از قتل خیلی بدتر است
امریکا برای سلطه و فتنه بر منطقه به جوانهای بی تجربه مانند حریری.بن سلمان.ملک عبدله و...نیازدارد
خدا کند گول زلزله های هارپی و زلزله های شایعات متعددکه در ماههای آینده به سوی ایران روانه خواهد شد را نخوریم
بزرگترین بلا فتنه از روی بی اعتمادی است که ایمان یک ملت را هدف قرارداده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
آخه این مزخرفات چی هست میگی؟؟

زلزله فقط اینجا بیاد هارپ هارپ میگید شماها؟؟؟

اصلا میدونی هارپ چی هست و چیکار میکنه؟؟؟

هر کجای دنیا زلزله میاد ولی ماله اینجا بیاد توطئه هست؟؟

توهم و کفر شماها بیشترین دلیلش هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان