بازدید 2357

سفر «سامح شکری» به ۶ کشور عربی/ گفتگو درباره لبنان

سامح شکری وزیر خارجه این کشور از فردا سفر دوره‌ای خود به ۶ کشور عربی را آغاز می‌کند. وی در دیدار با مقامات عربی درباره لبنان رایزنی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۴۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷ 11 November 2017
سامح شکری وزیر خارجه این کشور از فردا سفر دوره‌ای خود به ۶ کشور عربی را آغاز می‌کند. وی در دیدار با مقامات عربی درباره لبنان رایزنی خواهد کرد.

به گزارش تابناک به نقل از المیادین، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر فردا سفر دوره ای خود را به ۶ کشور عربی از جمله اردن، امارات، کویت، بحرین، عمان و عربستان سعودی آغاز خواهد کرد.

وی در جریان دیدار با مقامات کشورهای مذکور درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه وضعیت لبنان گفتگو خواهد کرد.

سامح شکری در این سفر، پیام های شفاهی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر را به سران این ۶ کشور ابلاغ می کند. وزیر امور خارجه مصر همچنین بر موضع ثابت قاهره در رابطه با ضرورت حفظ همبستگی عربی برای مقابله با چالش های منطقه ای تاکید خواهد کرد.

وی علاوه براین خطاب به مقامات کشورهای عربی مذکور بر سیاست ثابت مصر در زمینه پیدا کردن راه حل سیاسی برای بحران های منطقه ای تاکید خواهد کرد.

گفتنی است، سعد الحریری طی هفته جاری به صورت ناگهانی استعفای خود از پست نخست وزیری لبنان را اعلام کرد. نکته قابل تأمل در این استعفا، این بود که وی از داخل خاک عربستان این اقدام را انجام داد؛ مسأله ای که تعجب همگان را برانگیخت و دخالت مستقیم ریاض در استعفای الحریری را ثابت کرد. در پی این استعفا روابط بیروت- ریاض با تنش مواجه شده است و مقامات بین المللی همچون امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه را برای میانجیگری راهی عربستان سعودی کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار