بازدید 11541

اعدام، پایان کابوس ۱۳ ساله

کد خبر: ۷۴۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 29 October 2017
یکی از عاملان قتل کارمند سابق مؤسسه کیهان که در چهارراه استانبول دلارفروشی می‌کرد، پس ازتحمل 13 سال کابوس مرگ، سرانجام در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش روزنامه ایران، و براساس اوراق پرونده، عصر شنبه 31 مرداد 83، «سلمان» در حالی که دو هزار یورو و هفت هزار دلار در کیف دستی‌اش داشت به شکلی مرموز ناپدید شد. پسران این مرد که نگران حالش شده بودند به تمام پاتوق‌های دلارفروش‌های چهارراه استانبول و دوستانش مراجعه کردند اما وقتی اثری از گمشده‌شان نیافتند به کلانتری 109 بهارستان رفته و گزارش ناپدید شدن پدر را دادند. کارآگاهان نیز پس ازشنیدن اظهارات خانواده مرد گمشده، تحقیقات خود را با فرضیه آدم‌ربایی یا قتل با انگیزه سرقت دلارها آغاز کردند.این درحالی بود که بررسی‌های مقدماتی و میدانی نشان می‌داد مرد دلارفروش آخرین بار وارد فروشگاه پوشاکی در یک پاساژ حوالی محل کارش شده اما هیچ کس بیرون آمدنش را ندیده بود.
 
 

پلیس با این سرنخ به مغازه مورد نظر رفت و از آنجا که دو جوان 22 ساله فروشنده در محل کارشان نبوده و به بیمارستانی در محدوده بهارستان رفته بودند، مأموران بلافاصله وارد عمل شدند. آنها در عملیاتی ضربتی دو مظنون اصلی پرونده را در راهروی بیمارستان غافلگیر و هر دو را دستگیر کردند. متهمان پس از بازجویی فنی وقتی خود را در برابر شواهد و مستندات پلیس دیدند با اعتراف به قتل مرد دلارفروش گفتند که مقتول را به بهانه خرید دلار به مغازه کشانده و او را به قتل رسانده‌اند. آنها پس از برداشتن دلارها، جسد قربانی را داخل گونی انداخته وآن را با موتورسیکلت به بیابان‌های اطراف ورامین انتقال داده و به آتش کشیده بودند.پس از اعتراف‌های هولناک، مأموران موفق به کشف بقایای جسد سوخته قربانی جنایت شدند و پرونده پس از تکمیل تحقیقات، بازسازی صحنه و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری تهران فرستاده شد.سپس قاضی حسینی کوه کمره‌ای- رئیس وقت دادگاه- و چهار مستشارش، با توجه به درخواست اولیای دم برای قصاص عاملان جنایت، حکم قصاص هر دو  متهم را صادر کردند.

این حکم پس از تأیید نهایی در دیوان عالی کشور به واحد اجرای احکام دادسرای جنایی ارسال شد. در حالی که کمیته صلح و سازش جلسات زیادی برای جلب رضایت اولیای دم برگزار کردند اما خانواده مقتول تحت هیچ شرایطی حاضر به بخشش نشدند. سرانجام حکم قصاص جنایتکار 35 ساله به نام «امیر حسین . د»، در زندان رجایی شهر به اجرا درآمد و دیگر متهم نیز همچنان در زندان به سر می برد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۰
چرا 13 سال زجرش دادن؟؟؟ خب همون دوسه سال بعد اعدامش میکردن!سیزده سال زمان طولانیه برای اینکه کسی از این رو به اون رو بشه
اعدام حقش بوده و تا الان هم دیر شده بوده. این جور آدما باید زود اعدام بشن تا درس عبرتی باشه برای امثالان خودشون
اصلا یک چنین پرونده ای چرا باید 13 سال بماند، این که یک دعوای خیابانی نبوده طرف عمدا به قصد دزدی مقتول را به قتل رسونده بعد با وضع فجیعی به آتش کشیده، همان سال 83 به سال 84 نکشیده باید اعدام میشد.
چرا ۱۳ سال طول کشید ؟
باسلام
مگه قتل غیرعمد بوده یا طرف به خاطر جنون ناگهانی زده کشته!! طرف رو کشتن جنازه رو هم آتش زدن! کمیته صلح و سازش چیه دیگه؟؟؟
صلح برای چی سازش در مورد چی؟؟؟
ناخودآگاه که نکرده، عمداً و با نقشه قبلی این کاررو کرده!!! جون هرکی دوست دارین اسم زیبای کمیته صلح و سازی رو به زشتی نکشید!!
این کمیته های صلح و سازش یعنی قصد سازش به هر قیمتی؟! نان آور خانواده را مظلومانه به قتل رسانده و جسدش را هم آتش زدند همان سال اول باید اعدامش می کردند
پدر من توسط یک سارق به قتل رسید . شکر خدا همان روز دستگیر شد و اعتراف کرد که انگیزه اش مالی بوده و هیچ خصومت قبلی با پدر من نداشته . ولی پنج سال تمام رسیدگی به پرونده طول کشید .
واقعا نمی دانم علت چیست . قاتل حاضر ، مقتول حاضر ، اعتراف صریح کرده ، ولی باز هم فقط کارمان راه رفتن در دادگاه ها و ... بود .
باید تفاضل دیه رو میدادن
کنیته سازش برای چی؟ زدن آدم بی گناه رو کشتن بعد سازش؟
گلی به جمال سیستم قضا،13 سال معطلی برای چه ؟ در حالی که در همان روزهای نخست جنازه هم پیدا شده بود ! درضمن این همه دلسوزی و وساطت برای چی و برای کی ؟ یک مجرم جانی ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان