بازدید 5332

میلیاردرهای جهان به روایت اعداد

کد خبر: ۷۴۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳ 29 October 2017
دومین شرکت بزرگ خدمات حرفه‌ای دنیا، «پی‌دبلیو‌سی»، گزارش «میلیاردرهای ۲۰۱۷» خود را منتشر کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، بر اساس این گزارش، مجموع ثروت میلیاردرهای جهان با رشدی ۱۷ درصدی از ۱/ ۵ هزار میلیارد دلار به ۶ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ رسید. به گزارش این نهاد، برای اولین بار میلیاردرهای آسیایی از لحاظ تعداد از همتایان آمریکایی خود پیشی گرفتند، با این حال هنوز میلیاردرهای آمریکایی بالاترین تمرکز ثروت را دارند.

البته اگر همین روند ادامه یابد، در کمتر از ۴ سال آینده مجموع ثروت میلیاردرهای آسیایی از آمریکایی‌ها پیشی می‌گیرد. شرکت انگلیسی «پی‌دبلیو‌سی» با همکاری شرکت سوئیسی «یو‌بی‌اس» گزارش سالانه مشترک میلیاردرهای خود را به منظور درک بهتر از جمعیت ثروتمند جهان منتشر کرد.
 
جوزف استادلر، رئیس بخش سرمایه‌های باارزش جهانی شرکت «یو‌بی‌اس» درباره این گزارش گفته است: «امسال ما تنها شاهد رشد سرمایه میلیاردرها نبودیم، بلکه ابعاد جغرافیایی این سرمایه‌ها دستخوش تغییرات اساسی شده است. رشد دراماتیک ثروت آسیایی‌ها بیانگر آن است که ثروت آنها می‌تواند در چند سال آینده از آمریکایی‌ها پیشی گیرد.
 
فارغ از آمار و ارقام ارائه شده در این گزارش، به‌واسطه رشد و اشتغال نیروی کار، میلیاردرهای جهان اثرات گسترده‌تری بر اقتصاد جهانی دارند. همچنین اثرات اجتماعی ثروت بسیار زیاد است. توجه ویژه میلیاردرها به موضوع هنر و ورزش موجب تقویت زندگی فرهنگی جوامع شده است.»
 
در گزارش «میلیاردرهای ۲۰۱۷»، ۱۵۴۲شخص و شرکت میلیاردر جهان مورد ارزیابی قرار گرفتند. در این رابطه کسب‌وکار میلیاردرها در مجموع مسوول اشتغال بیش از ۷/ ۲۷ میلیون نفر در جهان است (تقریبا معادل جمعیت شاغل بریتانیا). در سال ۲۰۱۶، میلیاردرهای جدید فهرست امسال اشتغال حداقل ۸/ ۲ میلیون نفر را بر عهده داشتند. بر اساس این گزارش، میلیاردرهای جهان به‌واسطه پیگیری‌های فرهنگی‌شان در حال ایجاد میراثی دیگر هستند: مشارکت و سرمایه‌گذاری میلیاردرها در فعالیت‌های هنری و باشگاه‌های ورزشی رو به افزایش است. تعداد موزه‌های خصوصی و همچنین کمک‌های مالی دریافتی موزه‌های عمومی رشد چشمگیری داشته است. همچنین کمک میلیاردرها به باشگاه‌های ورزشی موجب ثبات بیشتر این باشگاه‌ها و ایجاد شور و نشاط در جوامع شده است.

دکتر مارسل ویدریگ، یکی از مدیران شرکت «پی‌دبلیوسی» نیز درباره این گزارش می‌گوید: «ما سال گذشته نگران موضوعاتی همچون رشد مقررات و نوسانات نرخ‌های ارز بودیم، اما امسال این نگرانی‌ها به موضوعاتی همچون بازگشت رشد و تغییرات جغرافیایی تبدیل شده است. بیش از این نیاز نیست به‌دنبال حفظ و رشد ثروت باشیم. امروزه میلیاردرها در قبال مسائل اقتصادی و اجتماعی احساس مسوولیت می‌کنند. این امر ممکن است به‌واسطه ایجاد یک موزه خصوصی برای تقویت هنر یا خرید یک باشگاه ورزشی برای ایجاد شور و نشاط در جامعه باشد. همچنین دانستن این موضوع که انتظار می‌رود ۴/ ۲ هزار میلیارد دلار از ثروت میلیاردرها به دو دهه آینده انتقال یابد، اهمیت این اثرگذاری را افزایش می‌دهد.» پیش از این موسسه خیریه «آکسفام»‌در گزارش سال ۲۰۱۶ خود مدعی شده بود که ۸ نفر از ثروتمندان جهان، ثروتی معادل با دارایی‌های نیمی از جمعیت جهان را دارند.

بر اساس گزارش «میلیاردرهای ۲۰۱۷» مجموع ثروت میلیاردرهای جهان پس از یک سال کاهش، با رشدی ۱۷ درصدی در سال ۲۰۱۶ به ۶ هزار میلیارد دلار رسید. بخش عمده این افزایش تحت تاثیر رشد ثروت و تعداد میلیاردرهای آسیایی و رونق بخش‌های مواد اولیه، صنعتی، مالی و تکنولوژی بوده است. در سال ۲۰۱۶ به‌طور میانگین هر دو روز یک میلیاردر آسیایی به جمع میلیاردرهای جهان افزوده شد. در این سال تعداد میلیاردرهای آسیایی با افزایشی ۲۵ درصدی به ۶۳۷ نفر رسید (در مقایسه با ۵۶۳ میلیاردر آمریکایی).

به‌علاوه گرچه مجموع ثروت میلیاردرهای آسیایی با افزایشی سی‌درصدی به ۲هزار میلیارد دلار رسید، اما هنوز بخش عمده ثروت در دست میلیاردرهای آمریکایی است (۸/ ۲ هزار میلیارد دلار). در اروپا اما تعداد میلیاردرها چندان تغییر نکرد: در انتهای سال ۲۰۱۶ تعداد ۳۴۲ میلیاردر اروپایی شناسایی شد که در مجموع ثروت آنها به ۳/ ۱ هزار میلیارد دلار می‌رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان