بازدید 3858

نمایندگان اطلاعی از تهیه آئین‌نامه اجرائی برنامه ششم ندارند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دورنمای روشنی از برنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اجرای برنامه ششم نداریم و اگر هم کاری انجام شده، نمایندگان مجلس در جریان آن نیستند.
کد خبر: ۷۴۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 23 October 2017
حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پیگیری تدوین آئین نامه اجرائی قوانینی که  تاکنون آئین نامه آن‌ها تهیه نشده است، اظهار داشت: بعد از گذشت 7 ماه از سال، دورنمای روشنی از برنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اجرای برنامه ششم نداریم و اگر هم کاری انجام شده، نمایندگان مجلس در جریان آن نیستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در جریان کارهای دولت نیست، بیان کرد: اطلاعاتی در دسترس نمایندگان نیست و در این زمینه نامه‌ها و مصاحبه‌‎هایی از سوی نمایندگان انجام شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما از دولت می خواهیم که گزارش مبسوطی از آئین نامه‌‎ها، ضوابط و دستورالعمل‌هایی که نگاشته شده، به مجلس گزارش کند.

وی با بیان اینکه نامه‌هایی را دیوان محاسبات، متناسب با مسئولیت‌هایی که برنامه ششم برای وزارتخانه‌ها، نهاد ریاست جمهوری و معاونت‌های ریاست جمهوری ارسال کرده است، افزود: دولت باید آماده تهیه گزارشی در این زمینه شود، تاکنون در جواب نامه‌هایی که نگاشته شده، هیچ گزارشی از سوی دولت مبنی بر اینکه چه آئین‍‌نامه‌های تهیه شده، ارائه نشده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه موضوعاتی در قانون برنامه ششم وجود دارد که به شدت مورد درخواست مردم سراسر کشور است، متذکر شد: موضوعاتی مانند ایثارگران، کشاورزان، صنعتگران، کارکنان دولت، متناسب سازی حقوق و شفاف سازی حقوق مدیران که در قانون برنامه ششم به آن ها پرداخته شده، اهمیت فراوانی وجود دارد و مردم پیگیری می کنند که این موضوعات به چه سرانجامی رسیده‌اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارشی را معاونت نظارت مجلس ارائه کرده بود که صرفا یک گزارش بود، گفت: هنوز معاونت نظارت مجلس گزارشی را به نمایندگان مبنی بر اینکه دولت جواب مشخصی داده باشد، نیست، به عنوان رئیس کمیسیون برنامه ششم رصد می‌کنم تا با سرعت و قدرت اجرای این قانون پیگیری شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر