بازدید 3799
۱

«ترانزیت» کودکان متکدی به تهران

کد خبر: ۷۳۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 14 October 2017
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با ارائه آماری تکان‌دهنده از آزار جنسی کودکان متکدی در پاتوق‌ها از به صدا درآمدن زنگ خطر «ترانزیت» کودکان متکدی به تهران از کشورهای اطراف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا قدیمی در جمع‌ خبرنگاران با اشاره به طرح جمع‌آوری کودکان کار و متکدی اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی کشور که به امضای وزیر کشور رسیده است، شهرداری باید در کنار همه ارگان‌ها امکانات لازم را برای جذب و نگهداری کودکان کار در اختیار بهزیسیتی قرار دهد؛ ما همچنین تعداد قابل توجهی مددکار اجتماعی و تعداد زیادی خودروی صفر کیلومتر متناسب با وضعیت کودکان کار و متکدی در اختیار سازمان بهزیستی قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد زیادی از این کودکان به زور توسط بستگانشان که صلاحیت نگهداری آن‌ها را هم ندارند، در معابر و چهارراه‌ها به کار گماشته می‌شوند گفت: پس از جذب این کودکان و انتقال آن‌ها به مراکز بهزیستی، در وهله اول اخطار لازم به بستگان این کودکان داده می‌شود و در صورت تکرار با سرپرستان آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد که این کودکان را به جای تحصیل و آموزش، مجبور به تکدی‌گری کرده‌اند.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مطرح شده از جمع‌آوری این کودکان گفت:‌ نباید با این موضوع به صورت احساسی برخورد کنیم؛ ما در این طرح همکار سازمان بهزیستی هستیم و به این همکاری افتخار می‌کنیم چراکه با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و شرایط این کودکان، این اقدام، کاری خداپسندانه است ولی متاسفانه شاهدیم که برخی‌ها با هدف کسب محبوبیت اقدام به انجام مصاحبه‌های احساسی و غیرتخصصی می کنند که چندان نباید به آن‌ها توجه کرد.

قدیمی افزود: بسیاری از این منتقدان، خودشان پیش از این در این حوزه مسئولیت داشته‌اند ولی هیچ کاری در این حوزه نکرده‌اند و یک صفحه اقدام اجرایی مناسب نداشته اند و الان مقابل این طرح قرار گرفته‌اند و باید از قبر و قیامت خود بترسند چراکه 90 درصد این کودکان در پاتوق‌ها مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند و باید برای آن‌ها کاری کرد؛ خب آیا نگهداری از این کودکان در مراکز بهزیستی که حتی شاید کمی ضعف امکانات هم داشته باشند بهتر است یا رها کردن این کودکان در پاتوق‌هایی که به آن‌ها تجاوز می‌شود؟

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: متاسفانه خانواده بسیاری از این بچه‌ها ایران نیستند و بچه را برای تکدی‌گری به ایران ترانزیت کرده‌اند؛ خب ما نمی‌توانیم شهر را رها کنیم؛ به هر حال تکدی‌گری جرم است و باید این کودک جذب شوند و به اموراتشان توسط بهزیستی رسیدگی شود از سوی دیگر باید وزارت خارجه پاسخگو باشد که چرا طی این سال‌ها اقدام مناسبی در جهت پیشگیری از این امر انجام نداده‌اند.

وی با بیان اینکه عوام‌فریبی و کار سیاسی در حوزه اجتماعی کاری «کثیف» است و برخی برای عوام‌فریبی مصاحبه می‌کنند گفت: واقعیت این است که اگر امروز به این کودک رسیدگی نکنیم 10 سال دیگر به کجا خواهد رسید؟ ما معتقدیم کودک نباید سر چهارراه، تکدی‌گری کند و این برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و ما حتی اعلام کردیم که حاضریم همه امکانات را برای ساماندهی کودکان در اختیار سازمان بهزیستی که زیرمجموعه وزارت تعاون است قرار دهیم؛ ما ظرف 48 ساعت سه ساختمان با تمام امکانات، تخت، تلویزیون، آشپزخانه تجهیز شده و حتی خشکشویی در اختیار سازمان بهزیستی برای نگهداری مادر و کودک در اختیارشان قرار دادیم.

قدیمی در پایان خاطرنشان کرد: وی ادامه داد: در این طرح 416 کودک جذب شدند که 355 کودک جذب شده از کشورهای اطراف هستند و این به معنای زنگ خطر ترانزیت تکدی کودکان از کشورهای اطراف به تهران است. که عمده این کودکان خارجی افغانستانی و پاکستانی هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
فرهنگ سازی کنید مردم به گدایان کمک نکنند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر