بازدید 29371
قابل توجه دیگر تاکسی‌های آنلاین و دیگر شاغلان عرصه استارت‌آپ؛

پس لرزه‌های مثبت یک حادثه شوم؛ «جارزنی» برای جذب در اسنپ متوقف شد

به فاصله چند روز از اعلام خبر تجاوز یکی از رانندگان شاغل در تاکسی‌های آنلاین به مسافرش، سرانجام مدیر این مجموعه آنلاین واکنش نشان داد و ضمن ابراز تأسف عمیق خود از این رویداد، از اصلاح برخی اشکالات عجیب این مجموعه خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 12 October 2017
به فاصله چند روز از اعلام خبر تجاوز یکی از رانندگان شاغل در تاکسی‌های آنلاین به مسافرش، سرانجام مدیر این مجموعه آنلاین واکنش نشان داد و ضمن ابراز تأسف عمیق خود از این رویداد، از اصلاح برخی اشکالات عجیب این مجموعه خبر داد.
 
به گزارش «تابناک»؛ تاکسی‌های آنلاین که از روز شکل‌گیری در کشورمان، به باور بسیاری، انقلابی در سطح خدمت رسانی به مردم و تعرفه‌های استفاده از تاکسی به وجود آورده بودند، چند روزی است به شدت از چشم‌ها افتاده و ناامن جلوه کرده‌اند، چون در یکی از سفرهای انجام شده در زیرمجموعه یکی از این تاکسی‌های آنلاین، رویدادی شوم به وقوع پیوست.

خبری که با عنوان تجاوز راننده تاکسی آنلاین به مسافرش در مسیر فرودگاه در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد و بازتاب بسیار وسیعی داشت تا زمینه برای وارد آوردن حملات وسیع به این کسب و کارهای نوپا فراهم آمده و برخی بکوشند، با القای نگرانی به مخاطبان این نوع تاکسی‌های نوظهور، زمینه رونق دوباره کسب و کار تاکسی تلفنی ها را فراهم آورند.

هجمه‌ای شدید که وجود یک اشکال بزرگ در فرایند جذب راننده در تاکسی‌های آنلاین، به رقم خوردنش کمک شایانی کرده بود. اینکه این کسب و کارهای نوپا برای جذب راننده در مجموعه خود، تیم های بازاریاب در سطح خیابان‌ها مستقر کرده و توسعه شان را به بدترین شکل ممکن نشانه رفته بودند.

پدیده‌ای مشابه جارزنی که از سال ها پیش در پایانه های اتوبوس بین شهری به وفور رواج داشت و اشکالات فراوانش، موجب شده بود که مسئولان برای برچیدنش طرح های فراوانی به کار گیرند اما بار دیگر با تاکسی‌های آنلاین، مجال بروز و ظهور یافته بود. این بار در قالب گروه‌هایی چند نفره که در خیابان ها می‌ایستند و با در دست داشتن بنر تاکسی‌های آنلاین و دیگر کسب و کارهای اینترنتی شاغل در عرصه حمل و نقل شهری، می‌کوشند رانندگان را به عضویت در این مجموعه ها ترغیب کنند.

تلاشی که برای این گروه ها، پورسانت به همراه دارد و از این رو، گاه اصول نیز زیر پا قرار گرفته و خطاهای جبران ناشدنی بروز می‌کند. مثل خطای رقم خورده در پرونده تجاوز مشهور شده در روزهای اخیر که موجب شده راننده‌ای با سوءپیشینه و سابقه محکومیت، به رغم استعمال گاه به گاه مواد مخدر در این تاکسی آنلاین به کار مشغول شده و برای اجرای منویات شوم خود، فرصت بیابد.

این بخش از اعترافات راننده متجاوز را بخوانید تا اوضاع دستتان بیاید: «اون روز حشيش کشيده بودم و توي حال خودم نبودم... [در پاسخ به این که "چطور توي اسنپ استخدام شدي؟»] اولش کار مي‌کردم ولي بعد از اينکه برگه سوءپيشينه رو تحويلشون ندادم، برنامه‌اي که توي گوشي داشتم قطع شد. رفتم دفتر اسنپ و اونا گفتن بايد سوءپيشينه بياورم، ولي چون سابقه داشتم بهشون نگفتم. توي راه برمي‌گشتم که ديدم چندتا جوون توي دستشون پلاکارد گرفتند که راننده براي اسنپ استخدام مي‌کنند. به يکيشون مشکلم رو گفتم. اون هم گفت توي فک و فاميل يا رفقام کسي رو دارم که گواهينامش رو بده. گفتم دارم. اون هم گفت از روي گواهينامه و کارت ماشين و بيمه عکس بگيرم و براش بفرستم. همون روز اون کار رو کردم و شب نشده برنامه اسنپم وصل شد و سرويس رفتم...».

خطری که با توجه به سیستم جذب راننده در این کسب و کار نوپا به شیوه کف خیابانی، می‌شد احتمال وقوعش را داد؛ اما متأسفانه ندید گرفته شد تا آنچه نباید، به وقوع پیوسته و تازه به چشم بیابد. اشکالی بزرگ که اگرچه پیش‌بینی نشدن آن در مجموعه‌ای که یکی از بزرگترین کسب‌وکارهای اینترنتی در کشورمان است، عجیب جلوه می‌کند، اما حالا که دیده شده، به نظر می‌رسد با واکنش مناسبی همراه شده است.

واکنشی از جنس ابراز تأسف عمیق مدیر این تاکسی آنلاین که با رقم خوردن تغییراتی اساسی در این مجموعه در فرایند جذب راننده همراه شده‌است. اتفاقی که مدیر اسنپ آن را این گونه شرح می‌دهد: «...ما برای بالا بردن هرچه بیشتر امنیت سفرها، اقداماتی فوری و جدی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. از این پس، تأیید هویت هر راننده از سوی سه ناظر و کارشناس با تجربه و متخصص اسنپ به طور مجزا صورت می‌گیرد. همچنین تا اطلاع ثانوی، فرآیند ثبت‌نام رانندگان را در سطح شهرها متوقف کرده‌ایم، تا تمام مراحل جذب رانندگان را بار دیگر با دقت ارزیابی نموده و بهبود بخشیم.»

اتفاقی که امید می‌رود به اعمال نظارت های شدیدتر و مستمرتر بر عملکرد این سازمان نوپا منجر شده و از آن مهم‌تر، در دستور کار دیگر مجموعه‌های آنلاین شاغل در عرصه حمل و نقل شهری هم قرار گیرد. مجموعه‌هایی که انتظار از ایشان بسیار فراتر از اتفاقاتی مانند جارزنی در خیابان ها و معابر برای جذب راننده است و حتی رقم خوردن یک فاجعه شوم در زیرمجموعه شان را کسی برنمی‌تابد. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۹
معلومه بیرون نرفتید که ببینید هنوز هست!
نه تنها کار ایجاد نمیکنید بلکه به هر بهانه ای کار جوانان را از آن ها صلب میکنید،دودش به چشم خودتان میرود.به جای این کار ها مشکل ازدواج و بیکاری جوانان را حل کنید تا خشونت،دزدی و تجاوز به عنف کمتر شود،آپارتمان های باد کرده روی دستتان هم فروش میرود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
سلب
با این وجود اسنپ یکی از کارآمدترین روش های حمل و نقل عمومی است. یک حادثه در طول چند سال فعالیت در فضای جامعه ما کارنامه موفقی است. هر چند این قضیه ی کم بو داره. چون همزمان با اعتراض تاکسیداران در مقابل مجلس اتفاق افتاده.
سیستم اسنپ شرف داره به تاکسی فرودگاه و آژانس ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
ببینم چع بویی داره - خود مجرم اعتراف کرده - مدیر اسنپ هم عذرخواهی کرده - شاید بو از جای دیگه س
به هر حال مردم به این تاکسی ها اعتماد می کنند و افسوس که صتحبان این شرکتها به توجه به این موضوع هستند و هکس و ناکسی را جذب می نمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
صد و هشتاد هزار راننده اسنپ در تهران فعالیت دارند. این مورد یک از 180 هزار بوده، یعنی احتمال همچین خطایی در این سیستم، 0.0005 درصد هست و این یعنی اسنپ یک سیستم فوق العاده امنه
لطفا حتما منتشر کنید.
از مسئولین اسنپ و تاکسیهای آنلاین بخواهید که شماره موبایل مسافر را راننده نبیند.
امکانی فراهم کنند که بدون دیدن شماره تماس یکدیگر با هم ارتباط داشته باشند.
بعدا از شماره موبایل هم میتوان سو استفاده کرد.
به نظر من گناه اون مدیر اسنپ خبلی زیادهست.در حد معاونت در جرم.چون تایید الکی یک راننده مجرم باعث اعتماد ان مسافر شده است.هرچند از این راننده ها در سطح شهر وجود دارد ولی راننده اسنپ بودن نوعی اعتماد برای اون خانم ایجاد کرده و مدیر اسنپ باید جوابگو باشه.اظهارتاسف کافی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
اگر قرار داد ثبت نام راننده ها رو بخونین، پاسختون رو دریافت میکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
انگار شما خبر را درست نخوندی
ایشان اخراجی بوده
متاسفانه مدام از کلمه تاکسی آنلاین استفاده می کنید. تعریف تاکسی در تمام دنیا مشخصه، ولی نمی دونم چرا شما دوست دارید این مسافر کش های شخصی رو تاکسی به مردم معرفی کنید. تاکسی در تمام دنیا با رنگهای متمایز با دیگر خودرو های شخصی هستند و دارای پلاک مخصوص و علایم خاص تاکسی. تمام رانندگان تاکسی دنیا ، آزمونهای شهرشناسی را پشت سرگذاشته و تست اعتیاد و سلامت جسمی داده اند. در ایران تماما متاهل هستند و دارای تعهدات کتبی و محضری برای حسن کار و...
به نظر من نرم افزاری که اسمش خارجی باشه، غیر از تجاوز چیزی از توش در نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
منفی هاتون اصلا برام مهم نیست
مرگ بر هر چی اسم خارجیه. اعم از پانته آ و ملیکا و پائولا و کیانا و ازینجور مزخرفات
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
گویا شما حالت خوش نیست راننده تاکسی نیستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
کلمه «تاکسی» هم خارجیه! از این بعد سوار تاکسی نشو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
حرف مفت نزن اگر در صنفی یک نفر مجرم دراومد باید همه اون قشر و صنف را مجرم بنامیم بفهم چی دار یحرف میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
گاهی بهتره آدم سکوت کنه تا حرف بی محتوا بزنه
پس سکوت کن و
مخالفت شما با یه کسب و کار به این شکل برای من خیلی عجیبه، اقتصاد این مملکت برای خروج تز این وضعیت واقعا به همچین ایده هایی احتیاج داره، البته اگه مشکلاتی داره باید برطرف و اصلاح بشه نه اینکه با تفکراتی که متعلق به پنجاه سال پیشه کلا نابود بشه
این سیستمهای نوین به سرعت و با قدرت پیشرفت میکنن، حتی اگه نهادهای رقیب و سرمایه دارهای دولتی شبانه روز علیهشون تبلیغات کنن و جار بزنن!
با سلام
باید کمک کرد که از این اتفاقات نیفتد ،تطبیق گواهینامه با شماره پلاک خود رو که بنام یک نفر باشد و را ه های دیگر. بجرم تخلف یک راننده نمی توان یک کار خوب را تعطیل کرد ،چندی قبل خواندم که یک راننده آژانس که به یک خانم دانشجو سرویس می داده ، به اتفاق فرد دیگر که غیر قانونی سوار کرده بوده به مسافر تجاوز کردنند که هر دو دستگیر شدند ، لذا این موضوع درشتنمائی نشود مثل کاری که بانک مرکزی در زمین گیر کردن موئسسات اعتباری انجام داد تا بانک های ور شکسته دولتی را نجات دهد.
هرکسی باشه براشون فرق نمیکنه استخدام میکنند برای من ی دختره خیلی کم سن نهایت نوزده بیست ساله اومد به طرزه بدی تصادف کرد
دادن همچین مجموعه‌ای به دست فرد جوانی که متاسفانه تجربه لازم را ندارد مشکلزاست. این اولی بود. امیدوارم اگر خدایی نکرده اتفاق بدتری بیفتد، ایشان از تابعیت کاناداییشان استفاده نکنند و مثل آقای خاوری پا به فرار به کانادا نگذارد، بلکه پاسخگوی نتیجه تصمیمات خود باشند. عذرخواهی و دیگر تکرار نمی‌شود کافی نیست به نظرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
برادر جان چرا سریع جو گیر می شود
مگر نه اینکه قبل از اسنپ تا کنون مسافران دچار
مشکلات خفت گیری و یا تعرض و تجاوز نمی شدند و حالا با کشف این یک مورد دلیل تمام مشکلات .
بایدبه سیستم اسنپ نسبت داده شود
اگر واقع بین باشیم خطرات اسنپ در مقابل سیستم مسافر کشی سنتی به مراتب کمتر است
ببینم اگه با چاقو کسی رو بکشند چاقو ساز رو میگیرند؟
اگه یکی از راننده های تاکسی جرمی انجام داد، مدیر تاکسیرانی باید جواب بده؟
زود قضاوت نکنید مقصر باید جواب بده نه شخص دیگه.
درنظر بگیرید با وجود سیستم اسنپ اولا یک مورد خلاف در چند میلیون سفر اتفاق افتاده ( البته همین هم زیاد است) و دوم اینکه این عمل خلاف قابل ردیابی بوده و خلافکار سریعا شناسایی شده کههمین امر باعث کاهش خلاف خواهد شد.
مقایسه کنید آمار خلاف در تاکسی های سنتی و سیستم های حمل و نقل عبوری که علاوه بر تعداد خلاف بیشتر ، گاها خلاف کار قابل ردیابی نبوده و پس از چندین مرحله خلافکاری شاید شناسایی شود.در فقدان سیستم اسنپ رویکرد مردم به سیستم مسافر کشی سنتی بیشتر شده و احتمال خلاف و زیان مسافر به مراتب بیشتر خواهد شد.
لذا گرچه محکم کاری اسنپ لازم است اما مشکل اجتماعی جامعه را به گردن سیستم اسنپ نیاندازیم و به فکر حل مشکل در جای اصلی باشیم.
اسنپ خیلی خوبه در مقایسه با آژانس ها و تاکسی ها. از نظر من برای مسافر کاملا امن است ، حالا یک جرم اتفاق افتاده این همه دارن ایراد الکی می گیرن. اگر یک راهکار می ذاشتن که راننده اسنپ هم امنیت داشته باشه فوق العاده است ،چون مسافر اونجوری که بخوایی احراز هویت واقعی نمی شوند.
نگفتند اصل کار یعنی نداشتن سو سابقه از نیروی انتظامی وقوه قضاییه نیز استعلام می شود یا خیر؟
دو ماه پیش 18700 دلار به Success-roi برای سرمایه گذاری در سکه دیجیتال از دست دادم، پس از چندین هفته متوجه شدم که این یک کلاهبرداری بوده است.
من با JOLLYINVESTIGATORS .com معرفی شدم و پس از خواندن شهادت آنها با آنها تماس گرفتم. یک پرونده تحقیقاتی باز شد و من تمام شواهد مورد نیاز را ارائه کردم، در دراز مدت پولم را پس گرفتم. با تشکر از JOLLY VESTIGATERS. اگر پول یا بیت کوین را از دست داده اید، هرگز نباید امید خود را از دست بدهید، می توانید آنها را در گوگل پیدا کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر