بازدید 4015

کاهش قیمت نفت به دلیل افزایش تولید آمریکا و لیبی

روز چهارشنبه قیمت نفت کاهش یافت. دلیل کاهش قیمت نفت افزایش تولید آمریکا و همچنین از سرگیری فعالیت میدان نفتی شارارا در لیبی گزارش شده است. این افزایش تولید ها می تواند موجب از خنثی شدن تلاش تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک، برای کاهش تولید و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار نفت شود.
کد خبر: ۷۳۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ 04 October 2017
کاهش قیمت نفت به دلیل افزایش تولید آمریکا و لیبیروز چهارشنبه قیمت نفت کاهش یافت. دلیل کاهش قیمت نفت افزایش تولید آمریکا و همچنین از سرگیری فعالیت میدان نفتی شارارا در لیبی گزارش شده است. این افزایش تولید ها می تواند موجب از خنثی شدن تلاش تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک، برای کاهش تولید و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار نفت شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۴ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۵.۹۶ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲ سنت کاهش، بشکه‌ای ۵۰.۴۰ دلار صورت گرفت.

کاهش قیمت نفت به دلیل افزایش تولید آمریکا و لیبی

کاهش قیمت نفت در روز چهارشنبه به خاطر افزایش نگرانی ها مبنی بر خاتمه یافتن شتاب افزایش قیمت نفت برنت بوده است. نفت برنت در اواخر ماه سپتامبر توانسته بود با سرعت نسبتا زیادی به بالاترین نرخ خود در دو سال گذشته برسد، اما گویی که این شتاب رفته رفته کاهش یافته و اکنون قیمت نفت حتی در حال نزول است. 

از سر گیری فعالیت تولید میدان نفتی شارارا لیبی نیز یکی از دلایلی است که به نگرانی ها افزوده است. میدان نفتی شارارا از روز چهارشنبه فعالیت خود را از سر گرفته است. پیش از آن که نیروهای شورشی در روز یکشنبه موجب تعطیلی فعالیت های این میدان شوند، میزان تولید آن روزانه ۲۳۰ هزار بشکه نفت بوده است. 

این در حالی ست که از سوی دیگر و به گفته شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز، در اواخر ماه سپتامبر میزان تولید آمریکا با ۹.۵۵ میلیون بشکه در روز، به بالاترین حد خود از ماه جولای سال ۲۰۱۷ رسیده است و در هفته منتهی به ۲۹ سپتامبر، حفاران این کشور ۶ دکل نفتی به صنعت نفت آمریکا افزوده اند.

داده های روز سه شنبه موسسه نفت آمریکا نیز نشان می دهد که در هفته منتهی به ۲۹ سپتامبر، موجودی نفت آمریکا ۴.۱ میلیون بشکه کاهش یافته و در عوض موجودی بنزین این کشور ۴.۹ میلیون بشکه افزایش داشته است.

پیش از این و در اواخر ماه سپتامبر، به دلیل قرارداد کاهش تولید اوپک، در سه ماهه سوم امسال قیمت نفت برنت نزدیک ۲۰ درصد رشد داشته است، که این بیشترین رشد در بازه ماه جولای تا سپتامبر از سال ۲۰۰۴ می باشد. در هفته گذشته قیمت نفت برنت حتی توانست به بشکه ای ۶۰ دلار نیز نزدیک شود و به بشکه ای ۵۹.۴۹ دلار برسد.

در تاریخ ۲۵ می  سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تا قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند.

این افزایش قیمت نفت در هفته گذشته، موجب شد که بسیاری از سفته بازان بر روی بازار آتی سرمایه گذاری داشته باشند. اما وقتی که  موقیعیت ها انقدر بلند مدت می شود، این امکان وجود دارد که قیمت کاهش یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی