بازدید 4451

با افزایش تولید اوپک در ماه سپتامبر؛ نفت به استراحت رفت

قیمت‌ نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی پس از این که در ربع سوم سال تا ۲۰ درصد سود کرد، توقف کوتاهی کرد تا نفسی تازه کند.
کد خبر: ۷۳۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 02 October 2017
قیمت‌ نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی پس از این که در ربع سوم سال تا ۲۰ درصد سود کرد، توقف کوتاهی کرد تا نفسی تازه کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، در شرایطی که نتیجه یک بررسی نشان می‌داد تولید ماه سپتامبر اوپک اندکی افزایش یافته است، قیمت‌های نفت پس از این که در ربع سوم سال تا ۲۰ درصد سود کردند، توقف کوتاهی کردند تا نفسی تازه کنند.

با افزایش تولید اوپک در ماه سپتامبر؛ نفت به استراحت رفت


به این ترتیب قیمت نفت خام آمریکا با افتی ۱۳ سنتی یا ۰.۳ درصدی به بشکه‌ای ۵۱.۵۴ دلار رسید. این درحالی است که بنچ‌مارک نفت آمریکا در روز جمعه بزرگترین سود یک ربع سالانه خود را از ربع دوم سال ۲۰۱۶ تا کنون به دست آورده بود و طولانی‌ترین توالی رشد قیمت هفتگی را هم از ماه ژانویه تا کنون ثبت کرده بود.

بنچ‌مارک جهانی نفت برنت، برای تحویل در ماه دسامبر با ۲۲ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش قیمت به بشکه‌ای ۵۶.۵۷ دلار رسید. روز جمعه برنت برای تحویل در ماه نوامبر ۱۳ سنت بالاتر بسته شد و به بشکه‌ای ۵۷.۵۴ دلار رسید و سود خود در ربع سوم سال را به حدود ۲۰ درصد رساند که این بیشترین سود در ۵ ربع سال اخیر و بزرگترین سود در ربع سوم سال از سال ۲۰۰۴ تا کنون بود.

در اوایل هفته گذشته قیمت قراردادهای پیش خرید برنت به بالاترین میزان خود در بیش از ۲ سال رسید و ۵ هفته متوالی سود را ثبت کرد که این طولانی‌ترین توالی سود هفتگی برنت از ماه جون ۲۰۱۶ تا کنون بوده است.

این افزایش قیمت‌ها با پیش‌بینی تقاضای بالاتر از سوی پالایشگاه‌های آمریکا که پس از تعطیلی‌های ناشی از طوفان هاروی دوباره فعالیت خود را آغاز می‌کنند، تقویت شد اما این رشد قیمت می‌تواند با افزایش سریع تولید نفت شیل محدود شود.

بررسی رویترز نشان داد، تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده سوخت، اوپک، در ماه گذشته با افزایش ۵۰هزار بشکه در روز مواجه شده است.

تولیدکنندگان خاورمیانه‌ای نفت، نگران‌ هستند که این افزایش قیمت‌ها منجر به تشویق تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا برای حفاری بیشتر و در نتیجه افت مجدد قیمت‌ها شود.

شرکت‌های انرژی آمریکا برای اولین بار در ۷ هفته گذشته چاه‌های جدیدی را باز کردند. حفاران با اضافه کردن ۶ حلقه چاه در هفته گذشته تعداد کل چاه‌های فعال را به ۷۵۰ چاه رساندند.


منبع: بورس کالای ایران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر