بازدید 2652

توصیه‌های آیت‌الله مکارم به خطباء، و مداحان

کد خبر: ۷۳۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 23 September 2017
آیت‌الله مکارم شیرازی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و در آستانه عاشورای حسینی، با صدور بیانیه‌ای، توصیه‌هایی به مسئولان هیئت‌ها، خطبا، مداحان و عزاداران حسینی کرد.

 به گزارش ایسنا، در متن بیانیه آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

عاشورا با تمام شکوه و عظمتش فرا می‌رسد و خون تازه‌ای در عروق همگان، مخصوصاً عاشقان مکتب حسینی به جریان می‌اندازد.

ملّت مسلمان ما بلکه غیر مسلمانان، بسیاری از درس‌ها را از مکتب سالار شهیدان کربلا آموخته‌اند و باز هم درس‌های بیشتری در این دانشگاه بزرگ ایثار و شهادت خواهند آموخت.

عزاداران حسینی، اعم از خطبا، مداحان، مسؤولین هیئت‌ها و همه کسانی را که به هر عنوان مشتاقانه در این مراسم شرکت می‌کنند ـ مخصوصاً جوانان عزیز که نقش اصلی را دارند ـ به رعایت نکات زیرا توصیه می‌کنیم:

* همگی سعی کنند با درس‌های مهم این قیام مقدس و اهداف آن، بیشتر آشنا شوند و آن را سرمشق زندگی خود قرار دهند تا از شور و شر دنیای مادی و نقشه‌های ظالمان در امان بمانند.

* از کارهایی که موجب وهن مذهب در نظر دوست و دشمن می‌شود، مخصوصاً قمه زدن و اعمالی مانند آن بپرهیزند، زیرا دشمنان برای دگرگون ساختن چهره این مراسم عظیم، تنها همان صحنه‌ها را در رسانه‌های خود منتشر می‌کنند، تا از جاذبه‌های فوق العاده این مراسم بکاهند و مردم دنیا را بدبین سازند.

* در خواندن اشعار و سینه زنی از سبک‌های مبتذل که در شأن این مراسم باشکوه نیست، بپرهیزند و به سبک‌های سنگین سنتی اهمیت دهند.

* خطبای محترم و مداحان عزیز، نقش اصلی را در آگاه ساختن مردم دارند. آنها باید این مراسم را رمز وحدت، معرفی کنند و از آلوده شدن مجالس حسینی به مسائل سیاسی جناحی و تفرقه‌انگیز یا اهانت به مقدسات دیگران که مایه تفرقه است، بپرهیزند.

* از هر گونه اسراف در اطعام عزاداران و امور دیگر، اجتناب نمایند و سعی کنند، مجالس شبانه، موجب ناراحتی همسایگان نشود و در همه حال خلوص نیت را فراموش نکرده و رضای خداوند به عنایت سالار شهیدان، حسین عزیز را طلب کنند.

قبولی اعمال همه این عزیزان را از خداوند مسئلت دارم.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر