بازدید 1469

دیداری در دمشق برای بررسی از سرگیری روابط میان مصر و سوریه

تعدادی از اعضای پارلمان سوریه با هیاتی از مصر در شهر دمشق برای ازسرگیری روابط دو کشور دیدار کرده و دو طرف بر لزوم تقویت نقش قاهره در ازسرگیری روابط دو کشور دوست تاکید کردند.
کد خبر: ۷۳۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 22 September 2017
تعدادی از اعضای پارلمان سوریه با هیاتی از مصر در شهر دمشق برای ازسرگیری روابط دو کشور دیدار کرده و دو طرف بر لزوم تقویت نقش قاهره در ازسرگیری روابط دو کشور دوست تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تشرین چاپ سوریه، در این دیدار دو طرف بر اهمیت تقویت همکاری‌ها و روابط میان سوریه و مصر تاکید کردند به ویژه که روابط این دو کشور در سطح مردمی قطع نشده و هر دو ملت با دشمنی مشترک مواجهه هستند.

جانست قازان، عضو پارلمان سوریه و رئیس انجمن دوستی پارلمان سوریه و مصر در این دیدار به اهمیت ارتباط میان پارلمان‌های دو کشور و نیز ادامه روابط در سطح ملت‌ها اشاره کرد و گفت: پیروزی سوریه بر تروریسم نزدیک است و ما افزایش تلاش‌ها و همکاری‌ها برای رهایی از این آفت را خواستاریم.

سید احمد، رئیس هیات مصری و دبیر امور سیاسی حزب الناصری در این کشور نسبت به بازگشت روابط دمشق-قاهره به روال عادای‌اش ابراز امیدواری کرد؛ به ویژه که این روابط متوقف نشده و در سطح ملت‌ها ادامه داشته‌ است و تنها سطح نمایندگی دیپلماتیک دو کشور کاهش یافت.

رئیس هیات مصری افزود: کمپین مردمی که از حدود یک ماه قبل در قاهره با هدف جمع‌آوری بیشترین تعداد امضا در حمایت از بازگشت روابط مصر و سوریه به حالت عادی آغاز شده تاکنون توانسته‌ است ۵۰۰ امضا از مسئولان سیاسی و چهره‌های فرهنگی و اجتماعی مصر جمع‌آوری کند.

وی ادامه داد: در متن بیانیه این کمپین که مورد امضا قرار می‌گیرد بر لزوم ازسرگیری روابط دو کشور مطابق با شرایط عادی و هماهنگ با دولت سوریه با هدف مبارزه با تروریسم تکفیری و اجرای دوباره توافقنامه دفاعی مشترک میان دو کشور تاکید شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار