بازدید 1709

ابراز تأسف نخست‌وزیر بنگلادش نسبت به فجایع میانمار

نخست‌وزیر بنگلادش نسبت به فجایع رخ داده در روهینجا ابراز تأسف کرد و از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست هیأتی حقیقت‌یاب به میانمار اعزام کند.
کد خبر: ۷۳۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 22 September 2017
نخست‌وزیر بنگلادش نسبت به فجایع رخ داده در روهینجا ابراز تأسف کرد و از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست هیأتی حقیقت‌یاب به میانمار اعزام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش در سخنرانی خود در هفتادودومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد، در حالی که چهاردهمین سخنرانی خود را در این مجمع انجام می‌دهد، از وضعیتی که در روهینجای میانمار به وجود آمده، بسیار متأسف است.

وی با اشاره به مسلمانانی که از سمت میانمار راهی بنگلادش شده‌اند، گفت که این افراد از یک پاکسازی قومی در کشوری فرار می‌کنند که قرن‌ها در آن زندگی کرده‌اند.

نخست‌وزیر بنگلادش خاطرنشان کرد که کشورش به بیش از ۸۰۰ هزار آواره روهینجایی پناه داده است. اقدامات خشونت‌طلبانه و تعرض به حقوق بشر در ایالت راخین میانمار وضعیت در مرز این کشور و بنگلادش را بدتر کرده است.

وی اضافه کرد: وحشتناک‌تر این است که میانمار در مسیر بازگشت مین‌گذاری کرده‌ تا مانع برگشتن مسلمانان روهینجا به سرزمین خود شوند. این افراد باید این امکان را داشته باشند که در امنیت کامل به کشور خود بازگردند.

نخست‌وزیر بنگلادش از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیرکل این سازمان به خاطر تلاش‌هایشان در راستای جلوگیری از خشونت‌ها و تحقق صلح و ثبات در راخین قدردانی کرد و خواهان آن شد که جامعه بین‌المللی اقداماتی قاطع و سریع در راستای حل و فصل دائمی بحران روهینجا به کار بندد.

شیخ حسینه همچنین خواستار آن شد که دولت میانمار هر چه سریع‌تر و بدون هیچ پیش‌شرطی خشونت‌ها و پاکسازی قومی در راخین را متوقف کند. وی از دبیرکل سازمان ملل متحد نیز خواست هیأتی حقیقت‌یاب به میانمار اعزام کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی