بازدید 3084

تورم پایین و بدهی بالا، طاعون اقتصاد جهانی است

بانک تسویه حساب بین المللی در گزارشی هشدار داد، پایین بودن تورم و بالا بودن بدهی کشورهای مختلف، طاعون بزرگ اقتصاد جهانی است.
کد خبر: ۷۳۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 19 September 2017
بانک تسویه حساب بین المللی در گزارشی هشدار داد، پایین بودن تورم و بالا بودن بدهی کشورهای مختلف، طاعون بزرگ اقتصاد جهانی است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، بانک تسویه حساب بین المللی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: پایین نگه داشتن نرخ بهره طی ده سال گذشته و اجرای سیاست های محرک و انبساطی پولی تبعات ناگواری را برای اقتصاد جهانی داشته و اکنون بانک های مرکزی جهان باید نرخ بهره را افزایش داده و برای افزایش فشارهای تورمی تلاش کنند.

این گزارش افزود: بزرگترین تهدید برای اقتصاد جهانی در شرایط کنونی، سطح بالای بدهی و پایین بودن تورم است. در حالی که بدهی های سنگین مانع بزرگی برای رشد اقتصادی است، پایین بودن تورم نیز به ضرر سرمایه گذاری در بخش های غیر مالی است.آمارهای رسمی نشان می دهد که سیاست های محرک پولی و پایین نگه داشتن نرخ بهره توسط بانک های مرکزی سراسر جهان طی سال های گذشته، تاثیر چندانی بر افزایش رشد اقتصادی نداشته است.میزان بدهی شرکت ها نیز نسبت به ده سال قبل به مراتب بیشتر شده است.

این گزارش افزود: به نظر می رسد سیاست های مالی و پولی مناسبی باید به طور همزمان برای کمک به افزایش رشد و رونق اقتصادی جهان اتخاذ شود.

بانک تسویه حساب بین المللی هشدار داده است که این احتمال وجود دارد که سطح بدهی های واقعی کشورهای جهان به خصوص اقتصادهای توسعه یافته 13 تا 14 تریلیون دلار کمتر از خد واقعی اعلام شده باشد. در کشورهای نوظهور وضعیت به مراتب بدتر است.

از سال 2007 تاکنون میزان بدهی کشورهای نوظهور دو برابر شده و به 11.7 تریلیون دلار تا پایان سال مالی 2016 رسیده است. چین بیشترین نقش را در افزایش بدهی کشورهای نوظهور طی سال های اخیر داشته است.

بانک تسویه حساب بین المللی در ادامه نسبت به انتشار ارز دیجیتال واکنش نشان داد و افزود: خیلی زود است که بخواهیم درباره این مساله اظهار نظر کنیم که آیا بانک های مرکزی جهان باید اقدام به انتشار ارز دیجیتال کنند.

بر اساس این گزارش بانک تسویه حساب بین المللی در ادامه افزود: هنوز ریسک های ناشی از انتشار ارز دیجیتال توسط بانک های مرکزی جهان به طور کامل ارزیابی نشده است.

بانک های مرکزی جهان پیش از این از پول الکترونیک استفاده کرده اند چرا که تنها بخش ناچیزی از دارایی های آنها با طلا پشتیبانی و حمایت می شود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی چیزی که ارز دیجیتال را از پول الکترونیک متمایز می کند، این است که ارز دیجیتال را می توان به طور مستقیم داد و ستد کرد و در مبادلات مالی از آن استفاده نمود بدون نیاز به یک واسطه گر مرکزی از طریق فناوری بلاک چین.

فناوری بلاک چین این امکان را فراهم می آورد تا مبادلات پولی و ارزی با استفاده از ارز دیجیتال انجام شود.

در حالی که کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بعید است ارزهای دیجیتال بتواند جایگاه ارزهای واقعی و رایج در بازارهای بین المللی را به خطر بیندازد ولی می تواند تاثیر زیادی بر مبادلات مالی بین المللی داشته باشد.

اقدامات بانک مرکزی چین برای سرکوب و محدود کردن استفاده از ارزهای دیجیتال به یک تهدید بزرگ تبدیل شده است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که 2 سناریوی احتمالی برای انتشار ارزهای دیجیتال توسط بانک های مرکزی جهان وجود دارد: نخست ارز دیجیتال برای استفاده در مبادلات خرده فروشی و یک ارز دیجیتال برای مبادلات عمده فروشی و بزرگ.

این مساله که آیا بانک های مرکزی باید یک ارز دیجیتال جایگزین را به جای پول نقد معرفی و استفاده کنند، به یکی از مهمترین مسائل در برخی کشورها مثل سوئد تبدیل شده است. طی دهه گذشته استفاده از پول نقد در سوئد به شدت کاهش یافته است.

به نظر می رسد استفاده از ارز دیجیتال می تواند تاثیر زیادی بر سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان داشته باشد.

به اعتقاد تحلیلگران، طلا هنوز مهمترین و امن ترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر ریسک های سیاسی و اقتصادی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر