بازدید 5359
۶
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

جهش خیره کننده و رکورد شکنی شاخص کل بورس/بازدهی 10.50درصدی بازار از ابتدای سال تاکنون

شاخص کل بورس برای دومین روز پیاپی با رشد 1.1 درصدی توانست کانال 85 هزار واحدی را فتح کند و هفتمین سقف شکنی را در تابستان 96 ثبت کند. بیشترین تاثیر مثبت را نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان طی امروز و روز گذشته داشته است. همچنین در بازار فرابورس، شاهد رشد 5.6 واحدی شاخص و رسیدن به سطح 957 واحد بودیم.
کد خبر: ۷۳۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 19 September 2017
جهش خیره کننده و رکورد شکنی شاخص کل بورس/بازدهی 10.50درصدی بازار از ابتدای سال تاکنونشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 28 شهریورماه 96 با افزایش 929 واحدی به رقم 85 هزار و 343 واحد رسید. نماگر بورس با این جهش 1.1 درصدی، برای دومین روز پیاپی توانست به کانال بالاتر راه پیدا کند و تثبیت شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در چهارمین روز کاری هفته جاری بازهم شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 300 واحدی به رقم 27 هزار و 611 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 81 واحدی، عدد 17 هزار و 854 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 61 واحد به رقم 13 هزار و 512 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 1.00 درصدی افزایش 916 واحدی را رقم زد و به سطح 92 هزار و 927 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 803 واحد افزایش به رقم 59 هزار و 476 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با رشد 1208 واحد معادل 0.65 درصد همراه بود و عدد 186 هزار و 571 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را همانند دو روز گذشته در ساعت پایانی یعنی 12:30 داشت و در سطح 85 هزار و 344 واحد قرار گرفت. 

نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) همانند روز گذشته با تاثیر مثبت خود، نقش بسزایی در رشد شاخص داشت. بر این اساس، نماد فولاد با 102 واحد و پس از آن، نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 90 واحد، نماد اخابر (مخابرات ايران) با 89 واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 68 واحد، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 63 واحد، نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير) با 60 واحد و نماد رمپنا (گروه مپنا) با 58 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص در جهت ورود به کانال 85 هزار واحد داشتند.

در مقابل، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 13 واحد و نمادهای خساپا (سایپا) و وانصار (بانک انصار) با 11 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس تهران داشتند.

معامله‌گران بورس امروز، 734 میلیون و 244 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 54 هزار و 662 نوبت معامله و به ارزش 212 میلیارد و 326 میلیون تومان داد و ستد کردند.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، برترین گروه های صنعت امروز متعلق به نمادهای فراورده های نفتی، شیمیایی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات بود.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سبحان دارو، روز دارو، چدن سازان، های وب، موتورسازان تراکتورسازی ایران، دارویی لقمان و سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران بود.

در مقابل نمادهای پیاذر، سیمان اصفهان، نیرو محرکه، آبادگران، کارتن ایران، کارگزاران بورس اوراق بهادار و صنایع شیمیایی فارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام های وب، اوراق مشارکت رایان سایپا، سهام چدن سازان، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر و سهام آلومینیوم ایران بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، سهام پیاذر، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق مشارکت شهرداری تهران و واحدهای صندوق امین یکم با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با معامله 54 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله 270 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

احتمال ابطال معاملات سهام "های وب"

معاون بازار شرکت بورس تهران درباره حاشیه تازه شرکت "های وب" توضیح و از احتمال ابطال معاملات امروز این شرکت جدید خبر داد. علی صحرایی در گفت وگو با بورس پرس، درباره حاشیه تازه "های وب" و خرید 800 سهم توسط یک کد در معاملات دیروز و مشکلات امروز معامله گران شرکت های کارگزاری ، اظهار داشت: در جریان معاملات دیروز سهام این شرکت که اتفاقی غیرعادی رخ داد ، بلافاصله با مدیریت فناوری بورس تهران نامه نگاری شد تا این موضوع بررسی شود اما ابطال معاملات دیروز امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در این میان خریدار دیروز 800 هزار سهم اقدام به عرضه آن در روز جاری کرد اما این رویداد مانع از رسیدگی و جلوگیری از خدشه دار شدن اعتماد سهامداران به منصفانه بودن بازار که از وظایف اصلی بورس ها است ، نبوده و همه گزینه ها لحاظ خواهند شد. بنابراین بررسی ها در جریان بوده و بعد از جمع بندی ، نتایج اعلام می شود .

وی تاکید کرد: اگر محرز شود تخلفی از سوی کارگزاران و معامله گران صورت گرفته ، برخورد قانونی و انضباطی انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در برابر این نکته که امروز هم خرید تعداد زیادی از سهام "های وب" توسط چند کد تکرار شد، توضیح داد: این موضوع هم درحال پیگیری است و باید منتظر گزارش فنی مسئولان مدیریت فناوری بورس تهران بود.

صحرایی در مورد عدم امکان دسترسی معامله گران شرکت های کارگزاری برای خرید این سهم تازه وارد و ورود سفارش های معامله گران آنلاین هم به بورس پرس توضیح داد: این موضوع به دلیل لزوم فراهم بودن دسترسی یکسان همگان در بازار سهام و رعایت انصاف در معاملات ، دارای اهمیت است. بنابراین قطع شدن دسترسی معامله گران ثابت شرکت های کارگزاری هم درحال بررسی است و احتمال دارد معاملات امروز سهام "های وب" ابطال شود.

وی با بیان اینکه نتیجه تایید یا عدم تایید معاملات امروز این سهم ، بعد از مشخص شدن نتیجه بررسی ها اعلام می شود ، خاطر نشان کرد: در سیستم قدیم معاملات، یک بار چنین اتفاقی به دلیل باقی ماندن حافظه کیبورد رخ داده بود اما بعد از بکارگیری سامانه جدید معاملات، چنین موردی رخ نداده بود.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
شاخص سازی دروغ
این شاخص دروغ هست و نهایتا با یلوک زنی شاخص رو تا اینجا بالا اوردن.
جهش ساختگی که تاثری در کلیت سوداوری سهامداران ندارد فقط برای تبلیغات میزپرستان خوب است. بورس نتوانسته به سال 92 برگردد و زیانهای بعد از ان را جبران کند هنوز پالایشگاها و سنگ اهنی ها و معادن یک سوم و یک چهارم قیمت ان موقع اند . از تابنک انتظار میرود واقع بینانه حقایق را منعکس کند
بسمه تعالی
تا حالا تجربه بیمار بدحال رو دیدید که دم دمای مرگش ناگهان چند روز حالش بشدت خوب میشه لاکن ناگهان در روند بسیار کوتاه مدت حالش نزولی میشه تا به کام مرگ بره ، در واقع بورس ما هم دچار همین وضعیت شده یحتمل بورسم میخواد فاتحش خونده شه و برای چند سالی بسته بمونه .......
نزدیک دو سال پیش سهام سایپا 200 تومن بود الان 100 تومنه . ایرانخورو 480 تومن بود الن 240 تومنه.بقیه سهام خودرویی همینطور و بقیه صنایع هم همینطور و اونموقع شاخص حدود 89000 بود. الان ارزش بازار50درصد افت کرده ولی شاخص از 89000شده 86000 در صورتیکه باید میشد 44500. حالا ایا این شاخص واقعی است. ماهاست خیلیا فریاد میزنن این شاخص قلابیه ولی کسی صداشونو نمیشنوه.
مسولان دروغگوی بورس شاخص سازی میکنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی