بازدید 5478

احتمال ابطال معاملات سهام "های وب"

معاون بازار شرکت بورس تهران درباره حاشیه تازه شرکت "های وب" توضیح و از احتمال ابطال معاملات امروز این شرکت جدید خبر داد.
کد خبر: ۷۳۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 19 September 2017
معاون بازار شرکت بورس تهران درباره حاشیه تازه شرکت "های وب" توضیح و از احتمال ابطال معاملات امروز این شرکت جدید خبر داد.

علی صحرایی در گفت وگو با بورس پرس، درباره حاشیه تازه "های وب" و خرید 800 سهم توسط یک کد در معاملات دیروز و مشکلات امروز معامله گران شرکت های کارگزاری ، اظهار داشت: در جریان معاملات دیروز سهام این شرکت که اتفاقی غیرعادی رخ داد ، بلافاصله با مدیریت فناوری بورس تهران نامه نگاری شد تا این موضوع بررسی شود اما ابطال معاملات دیروز امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در این میان خریدار دیروز 800 هزار سهم اقدام به عرضه آن در روز جاری کرد اما این رویداد مانع از رسیدگی و جلوگیری از خدشه دار شدن اعتماد سهامداران به منصفانه بودن بازار که از وظایف اصلی بورس ها است ، نبوده و همه گزینه ها لحاظ خواهند شد. بنابراین بررسی ها در جریان بوده و بعد از جمع بندی ، نتایج اعلام می شود .

وی تاکید کرد: اگر محرز شود تخلفی از سوی کارگزاران و معامله گران صورت گرفته ، برخورد قانونی و انضباطی انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در برابر این نکته که امروز هم خرید تعداد زیادی از سهام "های وب" توسط چند کد تکرار شد، توضیح داد: این موضوع هم درحال پیگیری است و باید منتظر گزارش فنی مسئولان مدیریت فناوری بورس تهران بود.

صحرایی در مورد عدم امکان دسترسی معامله گران شرکت های کارگزاری برای خرید این سهم تازه وارد و ورود سفارش های معامله گران آنلاین هم به بورس پرس توضیح داد: این موضوع به دلیل لزوم فراهم بودن دسترسی یکسان همگان در بازار سهام و رعایت انصاف در معاملات ، دارای اهمیت است. بنابراین قطع شدن دسترسی معامله گران ثابت شرکت های کارگزاری هم درحال بررسی است و احتمال دارد معاملات امروز سهام "های وب" ابطال شود.

وی با بیان اینکه نتیجه تایید یا عدم تایید معاملات امروز این سهم ، بعد از مشخص شدن نتیجه بررسی ها اعلام می شود ، خاطر نشان کرد: در سیستم قدیم معاملات ، یک بار چنین اتفاقی به دلیل باقی ماندن حافظه کیبورد رخ داده بود اما بعد از بکارگیری سامانه جدید معاملات، چنین موردی رخ نداده بود.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار