بازدید 3291

ربیعی: شرایط سیاسی مانع از اعزام نیروی کار بود

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: مقوله اعزام نیروی کار به خارج از سال 93 شروع شده اما واقعیت این است که شرایط سیاسی به گونه‌ای نبود که بتوانیم در این زمینه پیشرفتی داشته باشیم.
کد خبر: ۷۳۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 19 September 2017
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: مقوله اعزام نیروی کار به خارج از سال 93 شروع شده اما واقعیت این است که شرایط سیاسی به گونه‌ای نبود که بتوانیم در این زمینه پیشرفتی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، «علی ربیعی»شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست مشترک با کارآفرینان و صاحبان صنایع کشور آلمان در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اعزام نیروی کار به خارج از کشور،افزود: در زمینه اعزام نیروی کار به خارج از کشور با کشورهای استرالیا، کره، قطر، امارات به طور مستقیم و با برخی کشورها نظیر کانادا به طور غیرمستقیم مذاکره و تلاش شده تا این مقوله در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بتازگی تعدادی آشپز به عنوان نیروی کار به کشور انگلیس اعزام شده است،اظهار داشت: با کشورهایی که از گذشته به طور سنتی نیروی کار ایرانی در این کشورها فعالیت می‌کند، مذاکراتی انجام شده است،در کشور قطر برای حفظ سطح این نیروهای کار مذاکره شده اما بی تردید موانع سیاسی یکی از موانع پیش روی ما تاکنون بوده است.

ربیعی گفت: متاسفانه در سال های گذشته تعامل ما با بسیاری از کشورها مشکل دار شده بود و نمی‌توانستیم در زمینه اعزام نیروی کار، اقدامی انجام دهیم.

وی ادامه داد: البته یکسری تجربه‌های تلخ نیز در این زمینه برای نیروهای کار اعزامی وجود داشت به طوریکه برخی نیروهایی که طی سال‌های گذشته اعزام شده بودند با مشکلات مهارتی ، فنی و حرفه‌ای ،مراودات اجتماعی و شهروندی به دلیل عدم آموزش زبان و ناتوانی در برقراری ارتباطات کلامی مواجه شدند و به جای نیروی کار تبدیل به یک پناهجو شدند و این موضوع برای خود ما ایرانی‌ها هم قابل قبول نبود.

ربیعی در خاتمه افزود: تردیدی نیست آموزش و اعزام نیروی کار باید سازماندهی شود و نیروی انسانی باید با تضمین آموزش های مهارتی به خارج از کشور اعزام شوند که در هر دیدار با هیاتهای خارجی این موضع را پیگیری می کنیم.

یادآور می شود ،طی برنامه چهارم قرار بود 100 هزار نیروی کار به خارج اعزام شوند که متاسفانه به دلیل نبود روابط درست با دیگر کشورها نتوانستیم به این مهم نائل شویم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر