بازدید 6994
۵
آش پر روغنی که چین برای آمریکا پخته است:

دلار آمریکا به زودی از مبادلات نفتی خارج می‌شود

پکن اعلام کرده است که در نظر دارد، یک قرارداد آتی نفت خام آغاز کند که در آن از یوآن استفاده می شود و قابل تبدیل به طلا هست. این اقدام ممکن است منجر به ظهور شاخصی جدید برای نفت خام آسیا شود و در آینده ای نزدیک به رقابت با برنت و وست تگزاس اینترمدیت بپردازد.
کد خبر: ۷۳۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰ 18 September 2017
دلار آمریکا به زودی از مبادلات نفتی خارج می‌شودپکن اعلام کرده است که در نظر دارد، یک قرارداد آتی نفت خام آغاز کند که در آن از یوآن استفاده می شود و قابل تبدیل به طلا هست. این اقدام ممکن است منجر به ظهور شاخصی جدید برای نفت خام آسیا شود و در آینده ای نزدیک به رقابت با برنت و وست تگزاس اینترمدیت بپردازد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، این خبرگزاری برای درک بهتر این اقدام و تاثیری که می تواند بر این صنعت مبتنی بر دلار بگذارد، با یکی از متخصصین و صاحب نظران در این عرصه به نام جیم راجرز گفتگو کرده است.

دلار آمریکا به زودی از مبادلات نفتی خارج می‌شود

وی گفته است: "این تنها گامی دیگر در این راستا است. بسیاری از مردم دوست ندارند از دلار آمریکا استفاده کنند؛ چراکه اگر آمریکا از دست شما عصبانی شود، آنها می توانند فشار زیادی بر روی شما بگذارند که حتی می تواند منجر به خروج شما از کسب و کار شود. چین، روسیه و دیگر کشورها این را درک می کنند و تلاش می کنند تا تجارت جهانی و تامین مالی جهانی را از این فشار دور کنند."

از آنجا که چین بزرگترین خریدار نفت خام جهان است، قرارداد جدید ممکن است به صادرکنندگان اجازه دهد تا با تجارت نفت به وسیله ی یوان از تحریم های ایالات متحده آمریکا اجتناب کنند. به گفته این متخصص، کشورهایی مانند روسیه، ایران، پاکستان، ویتنام، چین و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی به این چنین قراردادی که علاقه مند هستند.

این قرارداد آتی اجازه خواهد داد تا شرکت کنندگان در معامله بدون نیاز به نگهداری پول در دارایی های چینی یا تبدیل آن به دلار آمریکا، با پرداخت طلا یا تبدیل یوان به طلا به معامله بپردازند.

راجرز می گوید: "جهان در این مسیر گام نهاده است. ایران از چین، یوان قبول خواهد کرد. جهان در این مسیر حرکت می کند. چین و روسیه در حال حاضر با روبل و یوان مبادله می کنند. این اتفاق در حال رخ دادن است، اما زمان زیادی طول می کشد."

وی افزود: "در این مورد، عده ی زیادی علاقه مند به این رخداد هستند. من گمان می کنم که در کمتر از ۱۰ سال، شما شاهد تغییر بزرگی در زمینه تجارت نفت در آسیا خواهید بود.”

وی خاطر نشان کرد: "هنگامی که دلار آمریکا جایگزین پوند شد، هیچ کس تلاش نکرد که این اتفاق خیلی زود رخ دهد. اما اکنون اقتصاد های بزرگی چون ایران، چین، روسیه و دیگر کشور ها، بسیار مایل به این تغییر هستند.”

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
از زمان احمدی نژاد قراره خذف بشه .بهتره افغانی جایگزینش بشه
به چی چینیها میشه اعتماد کرد که حالا به یوانشون !
یه سوال دارم اون وقت چه طوری ارز آوری میکنیم؟ اینطوری دلار کمیاب میشه
چين هم دنبال منافع و قدرته خودش و گرنه دلسوزه بقيه نيست
این بهترین فکر برای ضربه زدن به آمریکاس. البته اگه مسولین ما قبول کنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان