بازدید 2473

بارزانی با طناب پوسیده آمریکا به چاه همه پرسی استقلال نرود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: برگزاری همه پرسی استقلال به نفع عراق و به خصوص اقلیم کردستان عراق نخواهد بود و به عدم ثبات در منطقه منجر خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 17 September 2017
سید قاسم جاسمی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت "پیرامون علت اصرار و تلاش مسئولان اقلیم کردستان عراق برای برگزاری رفراندوم استقلال و جدایی از حکومت عراق "، اظهار کرد:  مطمئنا این مسئله از سوی سیاست های استکباری و انگلیس طراحی و پیگیری می شود تا بتوانند ارامش در منطقه را برهم زده و شروع به تجزیه و تنش در بین کشورهای خاورمیانه نمایند.

وی با بیان اینکه طرح موضوع مدار 36 و 32 درجه سالهای زیادی است که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال می شود تا با ایجاد تفرقه و تجزیه در منطقه به اهداف خود دست پیدا کنند، تصریح کرد: بدون شک سیاست های تفرقه افکنانه و مداخله جویانه آمریکا و انگلیس در جهت ایجاد التهاب و برهم زدن امنیت و ثبات منطقه می باشد، که مردم اقلیم کردستان باید نسبت به این امر هوشیاری لازم را داشته باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برگزاری همه پرسی غیر قانونی در اقلیم کردستان نادیده گرفتن حاکمیت مرکزی و تمامیت کشور عراق می باشد، افزود: این امر تبعات فراوانی برای اقلیم کردستان خواهد داشت و مردم آنها را دچار مشکلات فراوانی خواهد کرد و مردم کرد باید با این امر مقابله کنند.

وی با بیان اینکه بارزانی نباید با طناب پوسیده آمریکا و انگلیس وارد چاهی شود که بیرون آمدن از آن ممکن نخواهد بود، خاطر نشان ساخت: تلاش مسئولان اقلیم کردستان برای برگزاری رفراندم استقلال بی ثمر است و جهان و کشورهای منطقه این اقدام را غیر قابل قبول می دانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه بدون شک عراق یکپارچه و با ثبات ضامن منافع همه کشورهای منطقه و مردم این کشور است، گفت: برگزاری رفراندوم استقلال به نفع عراق و به خصوص اقلیم کردستان عراق نخواهد بودو به عدم ثبات در منطقه منجر خواهد شد.

نماینده مردم کرمانشاه در پایان گفت: باید تمامیت ارضی عراق حفظ شود و از هر گونه تجزیه و مشکل خودداری گردد. نباید اقداماتی خلاف از قوانین بین المللی و قانون اساسی این کشور توسط اقلیم کردستان صورت بگیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر