بازدید 2695
«آمانو»:

تفاوتی میان سایت‌های نظامی و غیرنظامی برای آژانس نیست

مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در سخنانی از عدم تفاوت میان سایت‌های نظامی و غیرنظامی خبر داد و اعلام کرد که بر اساس پروتکل الحاقی، درخواست بازدید از آن ها را ارائه خواهد کرد.
کد خبر: ۷۲۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲ 11 September 2017
مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در سخنانی از عدم تفاوت میان سایت‌های نظامی و غیرنظامی خبر داد و اعلام کرد که بر اساس پروتکل الحاقی، درخواست بازدید از آن ها را ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه آژانس بین المللی انرژی اتمی، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی امروز دوشنبه و در حاشیه نشست شورای حکام با شرکت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که بر اساس پروتکل الحاقی، این نهاد بین المللی در صورت نیاز تقاضای دسترسی به سایت‌های نظامی و غیرنظامی ایران را خواهد داد و میان این مراکز تفاوتی وجود ندارد.

مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی در این کنفرانس خبری ادامه داد: آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی از روز اجرای برجام، پروتکل الحاقی را در ایران اجرا کرده است و بر اساس این پروتکل، در صورت احساس نیاز آژانس تقاضای دسترسی خواهد داد.

وی ادامه داد: در این باره تفاوتی میان سایت‌های نظامی و غیرنظامی وجود نداشته و این امر بر اساس پروتکل الحاقی درباره همه کشورها صادق است.

«یوکیا آمانو» در ادامه به سفر «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل به مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از هشتمین گزارش این نهاد بین المللی درباره توافق هسته ای توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» اشاره اعلام کرد که جزئیات این دیدار دیپلماتیک را فاش نخواهد کرد.

آمانو گفت: درباره سفر نیکی هیلی باید بگویم که این اقدام در راستای تعاملات معمول کشورهای عضو با آژانس ارزیابی می شود. وی برای  دست یابی به اطلاعاتی به وین سفر کرده بود و در این سفر سئوالات زیادی را مطرح کرد. ما نیز پاسخ های مبتنی بر واقعایات را به وی ارائه کردیم. قبلاً هم اعلام کردم که برجام در حال اجرا است و تعهدات برجامی ایران نیز اجرائی شده است.

 آمانو در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اظهارات نیکی هیلی پس از دیدار با وی در وین و بازگشت به آمریکا که ادعای وجود صدها سایت با فعالیت مشکوک را اعلام کرده بود نیز اعلام  کرد: نمی خواهم درباره اظهارات وی چیزی بگویم. اما می گویم که در ادبیات آژانس چیزی به نام فعالیت های مشکوک وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر