بازدید 2879

سیا اجازه تحقیقات درباره یازدهم سپتامبر نمی دهد

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت : تا امروز سازمان های عریض و طویل اطلاعاتی آمریکا نتوانسته اند ابعاد مختلف یازدهم سپتامبر روشن شود و در این راه به هیچ نهاد دیگری هم اجازه انجام تحقیقات ندادند.
کد خبر: ۷۲۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 11 September 2017
محسن کوهکن ریزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: حمله یازدهم سپتامبر 2001 با 3 هزار کشته و هزاران زخمی بزرگ ترین حمله تروریستی تاریخ ایالات متحده محسوب می شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم گذشت 16 سال از حمله تروریستی 11 سپتامبر تاکنون تحقیق جامع و مفصل درباره این حادثه انجام نگرفته است.

وی در ادامه افزود: حاکمیت ایالات متحده تبعات حمله یازدهم سپتامبر را از نخستین لحظات به خارج از مرزهای آمریکا تسری داد اما هیچ دلیل و برهان روشنی برای این رویکرد ارائه نکرده است.

کوهکن ریزی گفت: تا امروز سازمان های عریض و طویل اطلاعاتی مدعی آمریکا نتوانسته اند ابعاد مختلف یازدهم سپتامبر روشن شود و در این راه به هیچ نهاد دیگری هم اجازه انجام تحقیقات ندادند.

وی تاکید کرد: نتیجه قطعی شواهد موجود این است که عملیات تروریستی القاعده با هماهنگی حاکمیت ایالات متحده انجام گرفته است.

ابهام در یازدهم سپتامبر

این نماینده مجلس دهم گفت: در همه کشورها ، به محض خروج یک هواپیمای مسافربری از رادار خارج شود یا به ارتفاع پایین سقوط کند ، پدافند هوایی وارد عمل می شود اما در روز یازدهم سپتامبر چنین اتفاقی رخ نداد.

وی گفت:بررسی لیست سوابق مسافران هواپیماها سالیان سال به عنوان پروتکل امنیتی لحاظ شده است اما علامت سوال اینجاست که اتباع سعودی عضو القاعده چرا ردگیری نشده بود و جالب تر این که نحوه تردد آنها هنوز هم افشا نشده است.

کوهکن ریزی گفت: هواپیماربایان القاعده همگی آموزش هدایت هواپیمای مسافربری غول پیکر دیده بودند که نحوه آموزش آنها نیز علامت سوال بزرگی است که بدون پاسخ مانده است.

ردپای ریاض در حمله تروریستی به نیویورک

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: وجود قانون جنجالی جاستا ، تحقیقات کنگره آمریکا و از همه مهم تر وجود شهروندان سعودی در میان هواپیماربایان نشان می دهد که برخی عناصر تکفیری ریاض با سیا هماهنگ بوده اند.

وی بیان داشت: عربستان در جریان انتخابات الکترال 2016 با تمام قدرت از هیلاری کلینتون حمایت کردند اما در نهایت پس از پیروزی دونالدترامپ هزینه گزافی برای بدست آوردن دل رئیس جمهوری جمهوری آمریکا هزینه کردند.

کوهکن ریزی گفت: محتمل ترین نظریه بنا به روایت رسانه های آمریکایی ، عملیات القاعده در یازدهم سپتامبر2001 با هماهنگی سفیر وقت سعودی و سازمان سیا طراحی و اجرایی شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل