بازدید 63791

اقدام عجیب مؤسسه اعتباری ثامن در تغییر حساب‌های مشتریان!

حدود سه ماهی است که خبرهایی پیرامون ادغام مؤسسه اعتباری ثامن با بانک مهر اقتصاد و مؤسسه مالی و اعتباری کوثر مطرح شده است. از آن زمان تاکنون سپرده گذاران این مؤسسه برای اخذ سپرده های خود، بارها به شعبات آن مراجعه کرده اند و هر بار با این پاسخ رو به رو شده اند که صبر کنید! بسیاری از این سپرده گذاران اکنون به سپرده های خود نیاز دارند، ولی همچنان بلاتکلیف اند.
کد خبر: ۷۲۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 04 September 2017
اقدام عجیب مؤسسه اعتباری ثامن در تغییر حساب‌های مشتریان!حدود سه ماهی است که خبرهایی پیرامون ادغام مؤسسه اعتباری ثامن با بانک مهر اقتصاد و مؤسسه مالی و اعتباری کوثر مطرح شده است. از آن زمان تاکنون سپرده گذاران این مؤسسه برای اخذ سپرده های خود، بارها به شعبات آن مراجعه کرده اند و هر بار با این پاسخ رو به رو شده اند که صبر کنید! بسیاری از این سپرده گذاران اکنون به سپرده های خود نیاز دارند، ولی همچنان بلاتکلیف اند.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز جمعه (دهم شهریور 1396) مؤسسه اعتباری ثامن پیامکی برای سپرده گذاران خود ارسال نمود که با حاشیه هایی همراه بود. در این پیامک آمده بود: مشتری گرامی برابر بخشنامه بانک مرکزی مقرر شد از تاریخ 11/۰۶/۱396، سود کلیه سپرده های روزشمار به نرخ ۱۰ درصد تغییر یابد؛ لذا به منظور حفظ منافع مشتریان تا مبلغ 30 میلیون ریال از موجودی در حساب کوتاه مدت شما باقی مانده و مازاد بر آن در تاریخ 10/06/1396 به سپرده بلندمدت 9 ماهه ای به نام شما و با حفظ نرخ قبلی انتقال می یابد.

همان گونه که از متن پیامک پیداست، مؤسسه اعتباری ثامن این کار را با هدف حفظ منافع سپرده گذاران خود انجام داد و از انجام این کار نیتی خیر داشت، اما در این بین، برخی از سپرده گذاران این مؤسسه به دلیل آنکه این کار بدون کسب اجازه از آن ها صورت گرفته بود، به این عمل معترض شدند. سپرده گذاران ثامن که هم اکنون به سپرده های خود دسترسی ندارند، می گویند مؤسسه ای که بلاتکلیف است، چگونه چنین کاری کرده است؟ 

اقدام عجیب موسسه اعتباری ثامن در تغییر حساب‌های مشتریان!

گفتنی است، در 25 خرداد ماه سال جاری، خبری در رسانه ها منتشر شد که حکایت از آن داشت، این مؤسسه قرار است با مؤسسه مالی و اعتباری کوثر و بانک مهر اقتصاد ادغام شود و بزرگترین بانک خصوصی را با نام بانک کوثر تشکیل دهند. همین خبر کافی بود تا سپرده گذاران این مؤسسه، نگران سپرده های خود شوند و به شعبات هجوم بیاورند تا سپرده های  خود را از حساب این مؤسسه بیرون بکشند. مؤسسه اعتباری ثامن نیز برای جلوگیری از ورشکستگی خود از پرداخت سپرده به سپرده گذارانش خودداری ورزید.

در 27 خرداد ماه بود که عیسی رضایی رئیس هیأت مدیره تعاونی ثامن که همزمان مدیرعاملی مؤسسه اعتباری کوثر را نیز بر عهده داشت، برای آرام کردن اوضاع و در گفت وگویی با ایرنا به مردم اطمینان داد که نگران سپرده های خود در ثامن نباشند، زیرا هر گونه تصمیم درباره ادغام و تغییر در ساختار آن با نظر بانک مرکزی انجام می شود. رضایی به سپرده گذاران توصیه کرد، آرامش خود را در این شرایط حفظ کنند، زیرا جای هیچ نگرانی در تأمین نقدینگی مورد نیاز مردم نیست. رضایی ادغام را فرآیندی زمان بر دانست و گفت: تا زمانی که روال اداری مربوط به ادغام انجام نشود و بانک مرکزی تأیید نکند، این ادغام صورت نمی گیرد.

همین اظهارنظرهای زودهنگام مسئولین این مؤسسه، در مورد ادغام این سه نهاد مالی با یکدیگر باعث شد تا اوضاع خراب تر نیز بشود.

بنا بر آخرین اخبار پیرامون وضعیت ادغام مؤسسه اعتباری ثامن و با توجه به مصاحبه تلویزیونی ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در مورخه 14 مرداد ماه 96 در همین زمینه، روند ادغام این سه نهاد مالی با یکدیگر هم اکنون در حال طی شدن است و مؤسسه اعتباری ثامن، مؤسسه مالی و اعتباری کوثر و مهر اقتصاد هیچ گونه مشکلی ندارند.

به هر صورت با توجه به وضع بلاتکلیف سپرده گذاران مؤسسه اعتباری ثامن و عدم دسترسی آن ها به سپرده هایشان، امید است با تدبیر بانک مرکزی روند ادغام این مؤسسه هر چه زودتر انجام شود و سپرده گذاران مؤسسه اعتباری ثامن از وضع بلاتکلیفی خود خارج شوند و بتوانند برای رفع نیازهایشان به سپرده های خود دسترسی پیدا کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۲۶
دیگه موسسه وابسته به ..... دیگه هر کار بخوان میکنن! حدود 15 ساله این موسسه بدون مجوز داره کار میکنه! تا حالا هم کسی جرات نداشت چیزی بگه چون اصلا گوششون بدهکار نبود، ولی حالا که مردم فهمیدن و پولشونو می خوان به هر قیمت ممکن می خوان مجوز بگیرن!!!!!!!!
کاسپین چی شد؟
اىن وضعيت حتى به ضرر موسسات معتبري مثل ثامن است كه در اىن شرايط عملا سپرده گذارى در انها محدود شده و كسي قادر به دريافت وام هم نيست اىنها همه به ضرر انهاست و بايد هر چه سريعتر به وضعيت عادى برگردند
چقدر آدم در اثر عدم پرداخت پولهايشان وعدم دسترسي به پزشك ومداوا وسكته واظطراب از بين رفتن اب از اب هم تكان نخورد مسولين هم كماكان به وعده هايشان ادامه ميدهند ؟
با سلام
لطفا وضعیت صندوق تعاون روستایی ایرانیان نیز از پرداخت سپرده های جاری مردم خود داری میکند اگر ممکن است گزارشی تهیه بفرمایید
من عضو صندوق تعاون روستایی ایرانیان کد 1805 در شهرستان فراشبند هستم که هر روز وعده چند روز دیگر را میدهند
مؤسسه اعتباری ثامن نیز برای جلوگیری از ورشکستگی خود از پرداخت سپرده به سپرده گذارانش خودداری ورزید.

پس نتیجه این است که بانک ها با پول مردم بر خودشان حکومت می کنند و کسی هم جلودارشان نیست
کار بسیار خوبی کرد آفرین به ثامن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
سواره از حال پیاده خبر نداره. شما خودت تو این موسسه حساب نداری که اینطوری حرف میزنی
قبلا پولمونو نمی دادن ولی حداقل میشد قسط یک بنده خدایی رو پرداخت کرد و اینجوری بخشی از پول رو زنده کرد. الان دیگه اجازه برداشت از حساب نه ماهه رو هم نداریم.
با پول ما این موسسه داره بانک میشه به کسی هم پاسخگو نیست. حتی رسانه ها هم ظاهرا یجوری خبرهای مربوط به سپرده گذاران این موسسه رو که کسی هم به دادشون نمی رسه رو پخش نمی کنن.
شما هم همین طورید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
من پرسیدم می گفتن اولا سه میلیون ته حساب گذاشتن. دوم اینکه هر کسی بخواد حسابش به شرایط قبلی برمیگرده بدون تعدیل
بانک مرکزی تکلیف ثامن ائمه را روشن کند پس انداز مان در ثامن ائمه گرفتار شده .رفتم کلیه هایم را بفروشم آزمایش کردند سالم نبود. چک دادم وسایل خریدم چکار کنم؟
سلام از مسئولین محترم تابناک تقاضا دارم از مسئولین بانک مرکزی و سایر مسئولین در مورد روشن شدن تکلیف ثامن ائمه به مردم کمک کند. تشکر
پولا رو بالا کشیده
شعبات اشتباهه و درستش شعب هست. باتشکر
به چه حقی پول ما رو پس نمیدن . مریض داریم و بشدت نیاز به پول اما پس نمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
از دولت بپرس
به چه حقی پول ما رو پس نمیدن . مریض داریم و بشدت نیاز به پول اما پس نمیدن
به دنبال جذب سرمايه هاي خارجي هستيم!

پولهاي مردم ايران كه ارزش ندارن

امنيت اقتدار
یک بغالی بدون مجوز نمیتونی داشته باشی ... بعد 15 سال این موسسه کار بانکی میکنه و خارج از قوانین سود میده و پول مردم هم پس نمیده....
مسئولان دلشون با مردم یا با اینا
حتما باید شلوغ بشه یا یکی خودشو اتش بزنه یا اتفاق ناگوار بی افته کار سریعتر انجام بشه
ایا بانک مرکزی نمی داند ثامن پول مردم راپس نمی دهد ومجوز داده است ؟
چرا کسی پاسخ گوی حقوق سهامداران واقعی این موسسه (ثامن ) نیست ، کسانی که این موسسه را بنا نهادند و به سوددهی رساندند و به ناحق از دست آنها خارج شد و علی رغم شکایت های زیاد و رای ایی که به نفع سهامداران بود اما تا کنون حق آنها را نداده اند .
کجاست عدالت علوی ؟
موسسه ثامن برخلاف تمام شایعات و برخلاف کامنتهای فوق کاملا خوش حساب است و چندین ساله پول سپرده گذاری کردم و بموقع سودش رو واریز میکنه و برای برداشت پولم هم هیچ وقت مشکلی نداشتم.چندبار رفتم که پولم رو بگیرم گفتن فیش دریافت رو تکمیل کن و پولت رو تحویل بگیر و منم دیدم مشکلی نیست و تمامی حرفها که میگن پول رو نمیدن و اینا شایعه است و دیگه بی خیال شدم و برگشتم و هر ماه سود سپرده ام رو میگیرم.پس بیخود جو متشنج نکنید و اکثر این شایعه سازان کسانی هستن که خودشان هیچ حسابی در ثامن و سایر بانکها ندارن و از روی حسادت میخوان فضا را آلوده کنند تا مردم گرفتار شوندو اینا لذت ببرن!عقده ای های بدبخت خودشون رو اینجوری خالی میکنند.
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
چرا دروغ مي گين .... بنده 70 ميليون ثامن دارم يك قرون نميده ... تابناك شما يك گزارش تو ثامن تهيه كن ببين پول ميدن يانه؟ بنده خدا تو يا كارمند ثامني يا دلال .... كه آگهي معاوضه خونه رو با حسابهاي ثامن ميدين ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
بهتره یک سری به شعبه های این صندوق بزنی تا با دو چشم خودت ببینی .
ورشکست شدن و کاسه ای زیر نیم کاسه هستش.به نظرم دست یکی از بزرگان در کار است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان