بازدید 17433
آخرین و مهم ترین تحولات خاورمیانه؛

نبرد سنگین ارتش سوریه و داعش در دیرالزور/اعلام ثروتمندترین شخصیت های جهان عرب/ارسال تجهیزات نظامی ترکیه به مرز سوریه/توافق آتش بس داعش و حزب الله

توافق آتش بس داعش و حزب الله، اصلاح پیش نویس الحاقی قانون تحریم مالی حزب الله توسط آمریکا، درخواست برای فدرالی شدن افغانستان، ارسال تجهیزات نظامی ترکیه به مرز سوریه و اعلام ثروتمندترین شخصیت های جهان عرب از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده اند. در این میان، باید به نبرد سنگین ارتش سوریه و داعش در دیرالزور نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۲۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 28 August 2017
توافق آتش بس داعش و حزب الله، اصلاح پیش نویس الحاقی قانون تحریم مالی حزب الله توسط آمریکا، درخواست برای فدرالی شدن افغانستان، ارسال تجهیزات نظامی ترکیه به مرز سوریه و اعلام ثروتمندترین شخصیت های جهان عرب از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده اند. در این میان، باید به نبرد سنگین ارتش سوریه و داعش در دیرالزور نیز اشاره کرد.
 
به گزارش «تابناک»، وزارت دفاع روسیه از ضربه های هوایی ضدتروریستی این کشور و ارتش سوریه برای پایان دادن به محاصره چهارساله دیرالزور خبر داده که تاکنون سبب کشته شدن بیش از هشتصد تروریست داعشی شده است.

روز یکشنبه، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه شکست سنگینی به گروه داعش در ساحل رودخانه فرات نزدیک منطقه غانم علی وارد کرد.

در این بیانیه آمده است: واحدهای ارتش سوریه به فرماندهی ژنرال حسن سهیل با پشتیبانی گسترده نیروی هوافضای روسیه، ورزیده ترین و مجهزترین گروههای داعشی را متحمل شکست سنگین کردند.

داعشی ها در این عملیات 13 دستگاه تانک، 39 خودرو مجهز به تیربار و آتشبار سنگین، 9 دستگاه خمپاره انداز و چند توپ را از دست دادند.

وزارت دفاع روسیه همچنین خاطرنشان کرده است: در زمان حاضر، نیروهای ارتش سوریه در ساحل شرقی رودخانه فرات به سوی دیرالزور با هدف پایان دادن به محاصره این شهر توسط داعش پیشروی می کنند.

ژنرال سرگئی رودسکوی مقام ارشد ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز درباره دستاوردهای همکاری های نظامیان سوری و روسی گفته است: در دو ماه (خرداد و تیر) 20 هزار کیلومتر مربع از خاک سوریه پاکسازی شده که برابر 40 درصد کل آزادسازی اراضی بوده است.
 
نبرد سنگین ارتش سوریه و داعش در دیرالزور/اعلام ثروتمندترین شخصیت های جهان عرب/ارسال تجهیزات نظامی ترکیه به مرز سوریه/توافق آتش بس داعش و حزب الله نبرد سنگین ارتش سوریه و داعش در دیرالزور/اعلام ثروتمندترین شخصیت های جهان عرب/ارسال تجهیزات نظامی ترکیه به مرز سوریه/توافق آتش بس داعش و حزب الله

وی خاطرنشان کرد: در این دوره، بمب افکن های روسی با انجام دو هزار و ده پرواز رزمی، پنج هزار و 850 هدف تروریست ها را بمباران کرده اند.

روسیه از هفتم مهرماه سال 94 براساس درخواست دولت سوریه با استقرار ده ها فروند بمب افکن، بالگردهای رزمی، مجموعه های شناسایی در پایگاه هوایی حمیمیم مواضع گروه های تروریستی ضدسوری تحت حمایت گروهی از کشورهای غربی-غربی به ویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است.

اجرای راهبرد چند کشور غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا که در برگیرنده سرنگونی حکومت بشار اسد در شش ماه بود؛ هر چند شکست خورد، حمایت های اطلاعاتی، مالی و تسلیحانی از دهها گروه تروریستی که همچنان ادامه دارد، سوریه را در حدود شش سال گذشته به ویرانی کشانده، جان دهها هزار غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان را گرفته، میلیون ها آواره برجای گذاشته و از سوی دیگر، دامنه این فجایع عراق را نیز در بحران فرو برده است.
 
توافق آتش بس داعش و حزب الله
 
تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که دمشق با انتقال تروریست‌های داعشی محاصره شده در مرز سوریه با لبنان، به استان دیرالزور موافقت کرد.

اداره کل تبلیغات و اطلاع‌رسانی ارتش لبنان صبح یکشنبه اعلام کرد که تروریست‌های داعش با توافق آتش بس در مرز سوریه و لبنان موافق کرده‌اند.

این توافق با هدف فرصت دادن به مرحله آخر مذاکرات در خصوص روشن شدن سرنوشت نظامیان ربوده شده توسط داعش صورت گرفته است.
 
نبرد سنگین ارتش سوریه و داعش در دیرالزور/اعلام ثروتمندترین شخصیت های جهان عرب/ارسال تجهیزات نظامی ترکیه به مرز سوریه/توافق آتش بس داعش و حزب الله
آتش‌بس مذکور از ساعت 07:00 [08:30 به وقت تهران] روز گذشته برقرار شده است.

عملیات ارتش لبنان و حزب‌الله (به ترتیب با نام "جرود الفجر" و "إن عُدتُم، عُدنا") به ترتیب در بخش لبنان و در بخش سوریه (قلمون غربی) برای پایان دادن به حضور داعش در مرز مشترک دو کشور از چند روز گذشته آغاز شده و داعش در مساحت محدودی در محاصره کامل قرار دارد.
 
اصلاح پیش نویس الحاقی قانون تحریم مالی حزب الله توسط آمریکا
 
برخی منابع از ایجاد پاره ای اصلاحات در پیش نویس الحاقی قانون تحریم مالی حزب الله مصوب کنگره آمریکا خبر دادند. هدف از این اصلاحات، جلوگیری از ضربه خوردن اقتصاد لبنان در اثر این تحریم هاست.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه به نقل از منابع سیاسی و بانکی با تأکید بر اصلاح پیش نویس الحاقی قانون تحریم حزب الله مصوب سال 2015 نوشت: این اصلاحات به علت نگرانی از ضربه خوردن اقتصاد لبنان بر اثر سخت گیری های بیشتر علیه حزب الله اعمال شده است.
 
با وجود این، برخی شخصیت ها بر این باورند، دولت لبنان نباید این مسأله را تمام شده تلقی کند چون نمی توان سیاست های دونالد ترامپ را پیش بینی کرد.
 
به گفته این منابع، پیش نویس الحاقی این قانون هنوز در کنگره به بحث گذاشته نشده و رأی گیری درباره آن در پاییز انجام خواهد شد.
 
به نوشته رویترز، پیش نویس الحاقی اصلاح شده تحریم ها را متوجه کل شیعیان نمی کند و محدوده مشخص تری برای قشرهای مشمول تحریم ها تعریف کرده است.
 
سال 2015 کنگره آمریکا قانونی به تصویب رساند که به موجب آن کمک کنندگان به حزب الله در همه جای دنیا مورد تحریم قرار می گرفتند. تیرماه امسال برخی از اعضای کنگره آمریکا از دو حزب دمکرات و جمهوری خواه پیش نویس الحاقی را مطرح کردند که خواستار سخت گیری های بیشتری علیه حزب الله شده بود.
 
به گفته منابع بانکی، اصلاحات اخیر در پیش نویس الحاقی قانون تحریم ها از افزایش چشمگیر فشارها جلوگیری می کند.
 
بانک های لبنان تا کنون موفق شده اند خود را از تبعات تحریم های آمریکایی که حزب الله را هدف گرفته دور کنند.
 
رویترز اصلاحات اخیر در پیش نویس الحاقی قانون تحریم ها را نتیجه فشارهایی دانست که دولت لبنان برای لغو یا تعدیل این قانون اعمال کرده است.
 
به نوشته رویترز، جنبش امل به ریاست نبیه بری رئیس پارلمان لبنان به موجب اصلاحات اخیر از دایره تحریم ها خارج شده است.
 
بسیاری از کارشناسان تحریم طرفداران جنبش امل و حزب الله را نوعی اجحاف در حق طیف وسیعی از جامعه لبنان می دانند.
 
درخواست برای فدرالی شدن افغانستان
 
رئیس حزب کنگره ملی و نماینده مردم بدخشان در افغانستان، فدرالی شدن نظام سیاسی این کشور را اجتناب ناپذیر دانست و مدعی شد: کسی نیز توان جلوگیری از آن را ندارد.

«لطیف پدرام» نماینده مردم بدخشان در پارلمان افغانستان، در فیسبوک خود اظهار کرد: در نهایت نظام این کشور فدرالی خواهد شد و سرنوشت افغانستان این گونه رقم خواهد خورد.

وی اظهار داشت: سرنوشت افغانستان فدرالی شدن است؛ با نام فدرال یا جمهوری متحده یا هر اسم دیگری. محتوا همین خواهد بود که ما می‌گوییم.
 
نبرد سنگین ارتش سوریه و داعش در دیرالزور/اعلام ثروتمندترین شخصیت های جهان عرب/ارسال تجهیزات نظامی ترکیه به مرز سوریه/توافق آتش بس داعش و حزب الله
پدرام در ادامه تأکید کرد: بالاخره قدرت باید عادلانه توزیع شود.

رئیس حزب کنگره ملی افغانستان در ادامه تصریح کرد: در گذشته نیز تغییر نظام شاهی ناممکن و قوم‌گرایانه تلقی می‌شد، ولی در پایان رژیم سلطنتی نیز از هم پاشید و نظام جمهوری ایجاد شد.

وی در ادامه این فدرالی شدن افغانستان را اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: تحول تاریخ در دست کسی نیست.

پدرام پیش از این در اواخر خرداد ماه نیز به جمع‌آوری امضا برای تغییر نظام سیاسی افغانستان اقدام کرده بود.

رئیس حزب کنگره ملی افغانستان تأکید کرد: نظام کنونی این کشور به‌ هیچ وجه قابل قبول نیست و نظام متمرکز و استبدادی کنونی به دلیل عدم پاسخگویی به مشکلات مردم باید تغییر کند.

نماینده مردم بدخشان افزود: با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و فرهنگی افغانستان، تنها نظام فدرالی می‌تواند پاسخگوی مشکلات کنونی این کشور باشد زیرا با فدرالی شدن نظام کشور اکثر مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم نیز حل خواهد شد.

پدرام در حالی بار دیگر فدرالی شدن نظام سیاسی افغانستان را مطرح کرده که «سرور دانش» معاون دوم رئیس‌جمهور افغانستان معتقد است؛ این اقدام به انحصار قومی و گروهی منجر خواهد شد.
 
ارسال تجهیزات نظامی ترکیه به مرز سوریه
 
رسانه‌های خبری ترکیه از ارسال ده‌ها کامیون پر از تسلیحات نظامی و خودروهای زرهی به مرز سوریه خبر می‌دهند.

به گزارش روزنامه حریت، آنکارا ده ها کامیون پر از خودروهای زرهی و توپخانه و سایر تسلیحات نظامی را به استان کیلیس اعزام کرده تا حضور نظامی خود را در مرز سوریه تقویت کند.

کاروان کامیون های ارتش ترکیه شامل تانک و هویتزرهاست و انتظار می رود، از نیروهای نظامی مستقر در استان کیلیس حمایت و پشتیبانی خواهد کرد. نیروهای کرد وای پی جی پیش از این مناطق نزدیک مرز سوریه و ترکیه را تصرف کرده اند.
 
نبرد سنگین ارتش سوریه و داعش در دیرالزور/اعلام ثروتمندترین شخصیت های جهان عرب/ارسال تجهیزات نظامی ترکیه به مرز سوریه/توافق آتش بس داعش و حزب الله
ترکیه نیروهای وای پی جی را یک سازمان تروریستی می داند و بر این باور است که این گروه ارتباط نزدیکی با شبه نظامیان پ ک ک دارد.

روز چهارشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دیدار و گفت وگو با جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا؛ نارضایتی خود را نسبت به حمایت واشنگتن از نیروهای وای پی جی اعلام کرد. روز جمعه نیز بن علی ییلدریم نخست وزیر ترکیه هشدار داد که ادامه حمایت آمریکا از کردهای وای پی جی به مشکلی در روابط دو کشور تبدیل خواهد شد.
 
آشنایی با ثروتمندترین شخصیت های جهان عرب
 
مجله فوربز در گزارشی به معرفی ثروتمندترین شخصیت‌های عرب در سال 2017 پرداخت و نوشت: بیشتر ثروتمندان عرب از کشور عربستان هستند و می توان گفت، جمع دارایی های ده تن از آنها به 42.1 میلیارد دلار آمریکا می رسد.

ثروتمندان امارات، در جایگاه دوم ثروتمندترین شخصیت های جهان عرب قرار دارند و جمع کل دارایی های آنها به 27.3 میلیارد دلار آمریکا می رسد.

گفتنی است، لبنان در مقایسه با سایر کشورهای عربی بیشترین شمار افراد ثروتمند را در خود جای داده است.

الولید بن طلال، شاهزاده سعودی با ثروت خالص 18.5 میلیارد دلار در راس این فهرست قرار دارد و ماجد الفطیم، تاجر اماراتی با 10.6 میلیارد دلار در جایگاه دومین ثروتمند جهان عرب است. محمد العامودی، تاجر و سرمایه‌گذار سعودی با 8.1 میلیارد دلار در جایگاه سوم این فهرست قرار دارد.

در بخش زیر به جزئیاتی درباره این افراد می پردازیم:

1- الولید بن طلال- عربستان سعودی

ولید بن طلال، شاهزاده سعودی و صاحب یک شرکت بزرگ هلدینگ است و 18.5 میلیارد دلار ثروت دارد.

با ده شخصیت ثروتمند جهان عرب آشنا شوید


2- ماجد الفطیم ـامارات

ماجد الفطیم، تاجر و رئیس یک شرکت املاک و مستغلات است و 10.6 میلیارد دلار سرمایه دارد.

با ده شخصیت ثروتمند جهان عرب آشنا شوید


3- محمد العامودی- عربستان سعودی

العامودی، کارآفرین، سرمایه دار و سهامدار بسیاری از شرکت ها در سراسر دنیاست. سرمایه خالص العامودی، 8.1 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

با ده شخصیت ثروتمند جهان عرب آشنا شوید


4- عبدالله بن احمد الغریر- امارات

مجموع دارایی های این ثروتمند اماراتی، 6.8 میلیارد دلار است.


5- ناصف ساویریس- مصر

ساویریس، کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی شرکت اوراسکام است و 5.6 میلیارد دلار ثروت دارد.


6- سهیل بهوان- عمان

سهیل بهوان، مالک یکی از شرکت های معتبر کشور عمان است و 4.1 میلیارد دلار ثروت خالص دارد.


7- عبدالله الفطیم- امارات

مجموع دارایی های الفطیم، 4.1 میلیارد دلار است.


8- نجیب ساویرس- مصر

نجیب ساویرس، کارآفرین و مدیر اجرایی است و در سال 1998، شرکت گلوبال تلکام را تاسیس کرد. مجموع ثروت وی، 3.9 میلیارد دلار تخمین زده می شود.


9- سلطان بن محمد بن سعود الکبیر- عربستان سعودی

سلطان بن محمد بن سعود الکبیر، کار آفرین و سرمایه دار عربستانی است و مجموع دارایی های وی 3.8 میلیارد دلار است.


10- حسن سجوانی- امارات

حسن سجوانی، با داشتن 3.7 میلیارد دلار در جایگاه دهم فهرست ثروتمندترین شخصیت های جهان عرب قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی