بازدید 23148
۲

وزیر کشور حکم شهردار تهران را امضا کرد

سرانجام دقایقی قبل پس از چند ساعت حرف و حدیث های گوناگون که بر سر موضوع صدور یا عدم صدور مجوز برای آغاز شهرداری محمد علی نجفی از سوی وزیر کشور مطرح بود، حکم شهردار تهران از سوی وزیر کشور امضا و به وی ابلاغ شد.
کد خبر: ۷۲۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲ 27 August 2017
وزیر کشور حکم شهردار تهران را امضا کردسرانجام دقایقی قبل پس از چند ساعت حرف و حدیث های گوناگون که بر سر موضوع صدور یا عدم صدور مجوز برای آغاز شهرداری محمد علی نجفی از سوی وزیر کشور مطرح بود، حکم شهردار تهران از سوی وزیر کشور امضا و به وی ابلاغ شد.
 
به گزارش «تابناک»؛ نجفی که پیش از آغاز به کار رسمی شورای پنجم شهر تهران در نتیجه بررسی های برنامه های کاندیداهای تصدی این پست، شهردار تهران برگزیده شده بود، به سمت شهردار رسمی تهران منصوب شد.

سیدسلمان سامانی، سخنگوى وزارت کشور در این باره گفت: در اجراى تبصره ٣ ذیل بند ١ ماده ٨٠ قانون شوراهاى اسلامى کشور و انتخاب شهرداران و پس از طى مراحل قانونى، حکم شهردار تهران توسط وزیر کشور صادر شد.

سامانى با تشریح فرآیند قانونى صدور حکم شهردار افزود: صورتجلسه شوراى شهر تهران درخصوص شهردار پیشنهادى در روز چهارشنبه یکم شهریورماه به وزارت کشور واصل شد و علیرغم آنکه مطابق قانون، فرصت ده روزه اى براى وزارت کشور به منظور تطبیق شرایط فرد پیشنهادى با موازین قانونى پیش بینى شده است، به جهت اهمیت مدیریت کلانشهر تهران، در روزهاى گذشته، بررسى هاى لازم توسط وزارت کشور و همزمان با آن استعلامات قانونى از مراجع ذیصلاح به عمل آمد.

سخنگوی وزارت کشور تأکید کرد: با توجه به وصول پاسخ مثبت استعلامات و تکمیل مراحل قانونى، حکم جناب آقاى نجفى براى تصدى سمت شهردار تهران توسط وزیر محترم کشور صادر شد.

این در حالی است که پیش از ظهر امروز در نشست شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورا به دلیل طولانی شدن فرایند انتصاب نهایی شهردار، فردی را به سرپرستی شهرداری تهران برگزیده بودند؛ سرپرستی که عمر خدمت وی به چند ساعت نکشید.
 
به این ترتیب، پس از یک دوره دوازده ساله که محمد باقر قالیباف شهرداری تهران را بر عهده داشت، حالا محمد علی نجفی به عنوان پنجاه و هشتمین شهردار تاریخ شهرداری تهران و نیز سیزدهمین شهردار پس از انقلاب، سکاندار این نهاد اجرایی و مدیریتی حساس و بزرگ را در اختیار خواهد داشت.
 
گفتنی است، نجفی یکی از مدیران با سابقه پس از انقلاب اسلامی است که در کارنامه خود سمت هایی چون ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان، معاونت آموزشی صدا و سیما، وزارت فرهنگ و آموزش عالی، وزارت آموزش و پرورش و ریاست سازمان برنامه و بودجه را دارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۲
به ما چه.مبارک اکثریت رای دهندگان به شورای شهر.نوش جانشان شهرداری آقای نجفی.بروند و از خدمات ایشان کیف کنند.انشاالله
الله اکبر
الله اکبر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم