بازدید 9665
۵
پیمانه اقتصادی؛

از «آپارتمان‌های میلیاردی تهران در هفته اول مرداد» تا «دغدغه مدیرخودروساز برای کم‎درآمدها در نبود پراید»

این پیمانه موضوعاتی همچون تقویت 42 واحدی شاخص کل بورس تهران، سقوط ویرانگر ارزش سهام یک شرکت دارویی، کاهش قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار تهران، بالاترین قیمت طلا در ۲ ماه گذشته رقم خورد، ادامه گرانی دلار آمریکا در کانال 3800 تومان، کاهش صادرات نفت ایران به آسیا برای دومین ماه متوالی، جولان نفت آمریکا در بازار چین، استراتژی آئودی برای تامین بودجه خودروهای برقی‌ و رضایت ندادن مرغ به کمتر از ۸ هزار تومان را در بر دارد.
کد خبر: ۷۱۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 01 August 2017
از «آپارتمان‌های میلیاردی تهران در هفته اول مرداد» تا «دغدغه مدیر خودروساز برای کم‎درآمدها در نبود پراید»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون تقویت 42 واحدی شاخص کل بورس تهران، سقوط ویرانگر ارزش سهام یک شرکت دارویی، کاهش بهای سکه تمام بهار آزادی در بازار تهران، بالاترین قیمت طلا در دو ماه گذشته رقم خورد، ادامه گرانی دلار آمریکا در کانال 3800 تومان، کاهش صادرات نفت ایران به آسیا برای دومین ماه متوالی، جولان نفت آمریکا در بازار چین، استراتژی آئودی برای تامین بودجه خودروهای برقی‌ و  رضایت ندادن مرغ به کمتر از ۸ هزار تومان را در بر دارد.


تقویت 42 واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه نهم مردادماه 96 با افزایش 42 واحدی به رقم 81 هزار و 533 واحد رسید تا تنها سه واحد با سقف 16 ماهه شاخص کل بورس یعنی رقم 81 هزار و 536 واحد فاصله داشته باشد. تالار شیشه ای در سومین روز کاری هفته جاری در ادامه رشد روز قبل، شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بازار سرمایه بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 13 واحدی به رقم 26 هزار و 433 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 40 واحدی، عدد 17 هزار و 818 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش 30 واحد به رقم 13 هزار و 499 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.17 درصدی، افزایش 154 واحدی را رقم زد و به سطح 89 هزار و 895 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 106 واحد افزایش به رقم 57 هزار و 203 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان نهممین روز مرداد با افت 326 واحد معادل 0.18 درصد همراه بود و عدد 177 هزار و 312 واحد را به نمایش گذاشت. 

از «آپارتمان‌های میلیاردی تهران در هفته اول مرداد» تا «دغدغه مدیر خودروساز برای کم‎درآمدها در نبود پراید»

سقوط ویرانگر ارزش سهام یک شرکت دارویی

دو داروی قابل تزریق ارتقا دهنده سیستم ایمنی بدن شرکت دارویی آسترازنکا، که بسیاری از بیماران در انتظار نتایج آزمایش آنها بودند، در استفاده آزمایشی برای بیمارانی که مبتلا به سرطان ریه پیشرفته بودند شکست خوردند و در نتیجه ارزش سهام این شرکت به شکل ویران‌کننده‌ای سقوط کرد. این آزمایش که با نام MYSTIC شناخته می‌شد یکی از بزرگترین آزمایشات کلینیکی صنعت داروسازی در سال ۲۰۱۷ بود و وقتی که این آزمایش شکست خورد اخبار آن ارزش سهام آسترازنکا را پایین آورد و ۱۴ میلیارد دلار از ارزش سهام این شرکت از بین رفت. طبق گفته متخصصان مالی این بزرگترین سقوطی است که تا به حال یک شرکت در یک روز متحمل شده است. آن‌ها امیدوار بودند اثبات کنند مطالعاتشان با ارزش بوده است و این دارو را به خط فروش داروهای جدید اضافه کنند. آسترازنکا در سال ۲۰۱۴ پیشنهادی  ۹۱ میلیارد دلاری از  سوی Pfizer برای تملک شرکت دریافت کرد، حالا که پروژه MYSTIC شکست خورده است تحلیل‌گران  به این‌که این شرکت دوباره مورد توجه خریداران قرار بگیرد با تردید می‌نگردند و منابعی آگاه در بخش مالی اعتقاد دارند احتمال بازگشت Pfizer به پیشنهاد خود، بسیار کم است. /مهر

آپارتمان‌های میلیاردی تهران در هفته اول مرداد

بررسی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران جزئیات گران‌ترین معاملات آپارتمان مسکونی در هفته نخست مرداد ماه را مشخص می‌کند. بر این اساس طی چند روز اخیر دو معامله بیش از چهار میلیارد تومانی در تهران صورت گرفت که یکی از آنها مربوط به واحد مسکونی 293 مترمربعی فول امکانات و سه ساله واقع در خیابان دربند تهران بود که به قیمت تقریبی مترمربعی 17 میلیون تومان (با لحاظ تخفیف 90 تومانی روی بهای هر مترمربع) فروخته شد. رتبه دوم آپارتمان‌های گران تهران طی هفته اخیر از آن واحد مسکونی لوکس و 290 مترمربعی واقع در نیاوران، کوهستان شد که مترمربعی 15 میلیون و 300 هزار تومان فروخته و بهای کل واحد چهار میلیارد و 450 میلیون تومان ثبت شد. به نقل از دنیای اقتصاد، البته نگاهی به فایل‌های موجود در بازار املاک لوکس حاکی از آن است که آپارتمان‌های بسیار گران‌تری در تهران فایل شده که در صف انتظار فروش قرار دارند. به‌ عنوان مثال آپارتمان نوساز 220 مترمربعی در زعفرانیه، آصف به قیمت مترمربعی 23 میلیون تومان فایل شده و قیمت کل آن پنج میلیارد و 60 میلیون تومان پیشنهاد شده است. قیمت پیشنهادی آپارتمان 300 مترمربعی دیگری در گروه نوسازها در خیابان ولنجک، 6 میلیارد و 300 میلیون تومان است.

کاهش بهای سکه تمام بهار آزادی در بازار تهران

در جریان معاملات روز دوشنبه بازار آزاد تهران، بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۴۲۰۰ تومانی به یک میلیون ۲۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. همچنین به نقل از مهر، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۱۸۴ هزار تومان، نیم سکه ۶۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان و ربع سکه و سکه یک گرمی به ترتیب ۳۷۹ هزار و ۵۰۰ و ۲۵۱ هزار تومان بود.

بالاترین قیمت طلا در دو ماه گذشته رقم خورد

با جذاب شدن خاصیت امنیت طلا پس از بروز تنش‌ها در شبه جزیره کره و کاهش ارزش دلار، قیمت طلا در معاملات روز گذشته در نزدیکی بالاترین رقم در نزدیک به 7 هفته گذشته قرار گرفت. یوچی ایکمیزو، مدیر شعبه توکیوی ICBC استاندارد بانک گفت: «من فکر می کنم بازار در مورد وضعیت کره شمالی محتاط است و سرمایه‌گذاران قصد دارند، سرمایه‌گذاری بلندمدت بر روی طلا انجام دهند... من فکر می کنم طلا این هفته تقویت شود.» هر اونس طلا در ساعات اولیه معاملات به 1270.98 دلار، بالاترین قیمت از 14 ژوئن رسید اما در ادامه با 3.38 دلار کاهش 1266.26 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها هفته گذشته 1.1 درصد افزایش یافته بود که سومین افزایش متوالی هفتگی به شمار می‌رفت. ایکمیزو ادامه داد: «با توجه به ادامه تعطیلات تابستان در آسیا، انتظار می‌رود بازارها آرام و ساکت باشند.» دلار روز گذشته به کمترین میزان در دو سال و نیم اخیر در برابر یورو رسید. کاهش ارزش دلار ناشی از بی‌ثباتی سیاسی آمریکا و آمارهای ضعیف اقتصادی این کشور بوده است که در مورد یک افزایش دیگر نرخ بهره بانکی در این کشور تردید ایجاد کرده است. به نقل از فارس، جفری هالری، تحلیلگر کالاهای اساسی در بازار گفت: «دلار ارزان‌تر دلیل اصلی نوسانات قیمتی طلاست... با این حال، تعمیق بحران سیاسی در واشنگتن و برنامه موشکی بالستیک کره شمالی همگی تداوم بی ثباتی را تضمین می‌کند که قیمت طلا را بالا می‌برد.»

ادامه گرانی دلار آمریکا در کانال 3800 تومان / یورو 145 ریال ارزان شد

در پایان معاملات بازار آزاد روز دوشنبه، هر دلار آمریکا با افزایش 28 ریال همراه بود و به طور میانگین به قیمت 38 هزار و 36 ریال فروخته شد. هر یورو نیز بر خلاف روز قبل، با افت 145 ریال نسبت به روز یکشنبه، به رقم فروش 44 هزار و 754 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 454 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، 3 ریال گران تر فروخته شد. 


کاهش صادرات نفت ایران به آسیا برای دومین ماه متوالی

خرید نفت مشتریان آسیایی ایران از این کشور برای دومین ماه متوالی در ماه ژوئن کاهش یافت و به کمترین رقم در 14 ماه گذشته رسید. این کاهش ناشی از خرید آشفته چین و ژاپن از ایران بوده است. به نقل از رویترز، این نخستین بار است که پس از لغو تحریم ها، صادرات نفت ایران به این 4 کشور آسیایی برای دو ماه متوالی کاهش یافته است. بر اساس آمارهای رهیابی نفتکش‌ها، چین، هند و کره جنوبی در مجموع در ماه گذشته میلادی، 1.46 میلیون بشکه نفت در روز از ایران خریده‌اند که 15.2 درصد به نسبت مدت مشابه پارسال کمتر است و کمترین میزان از آوریل گذشته به شمار می‌رود. میزان صادرات آوریل سال گذشته برابر با 1.32 میلیون بشکه در روز بوده است.

جولان نفت آمریکا در بازار چین

آمریکایی ها در ماه گذشته میلادی بیش از یک میلیون تن نفت خام به چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت خام در جهان صادر کردند که این میزان، از حجم صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۸ برابر بیشتر است. از سوی دیگر، افزایش قیمت نفت دوبی از سوی پالایشگاه های دولتی و غیردولتی موجب شده تا چینی ها از این فرصت برای تنوع بخشیدن به تامین کننده نفت خود استفاده کنند؛ بر این اساس این موضوع می تواند دردسر جدیدی برای تولید کنندگان اوپک ایجاد کند. بر همین اساس، صادارت نفت خام آمریکا به چین در ماه گذشته میلادی یعنی ژوئن به ۱.۰۹ میلیون تن معادل ۲۶۸ هزار بشکه در روز رسید و همچنین واردات نفت خام عربستان به چین در این ماه، به ۹۴ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد که کمترین رقم در ۶ ماه اخیر است.  

استراتژی آئودی برای تامین بودجه خودروهای برقی‌ چیست؟

منابع آگاه اعلام کردند آئودی قصد دارد به‌منظور تأمین بودجه تولید خودروهای برقی، تا سال 2022 هزینه‌ها را تا 10 میلیارد یورو(12 میلیارد دلار) کاهش دهد. به گزارش رویترز، آئودی قصد دارد طی سال‌های آتی پنج مدل خودروی برقی جدید به بازار عرضه کند و کار خود را با عرضه شاسی‌بلند آئودی ای-ترون آغاز می‌کند. این خودرو قرار است از سال 2018 در بروکسل مونتاژ شود. دو منبع نزدیک به آئودی اعلام کردند این کاهش هزینه‌های 10 میلیارد یورویی از کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه حاصل خواهد شد. اما به‌رغم این کاهش هزینه‌ها، آئودی قصد دارد حاشیه سود عملیاتی خود را در 8 درصد سالانه حفظ کند. طی نیمه نخست امسال حاشیه سود عملیاتی آئودی 9/ 8 درصد بوده است. آئودی همچنین قصد دارد از طریق توسعه یک پلت‌فرم جدید به همراه پورشه، بودجه سرمایه‌گذاری روی تکنولوژی‌های بدون آلایندگی را تامین کند. استفاده از پلت‌فرم مشترک به این دو برند فولکس‌واگن امکان می‌دهد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند.

نرخ مرغ به کمتر از ۸ هزار تومان رضایت نمی‌دهد

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش 100 تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار و 400 تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 7 هزار و 600 تومان، توزیع درب واحد های صنفی 7 هزار و 750 و خرده فروشی 8 هزار و 500 تومان است. به گفته وی نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر 7 هزار و 500 و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ 8 هزار و 500 تومان است. یوسف خانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نرخ سایر مشتفات افزود: همچنین نرخ هر کیلو سینه با کتف 14 هزار تومان، سینه بدون کتف 15 و فیله مرغ 17 هزار تومان است. وی کاهش تقاضا در بازار را دلیل اصلی کاهش قیمت در بازار دانست و اضافه کرد: با توجه به نوسانات نهاده های دامی نرخ مرغ به کمتر از 8 هزار تومان نخواهد رسید.

دغدغه مدیر خودروساز برای کم‎درآمدها در نبود پراید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: در گروه سایپا علاقه‌مند به خروج پراید از چرخه تولید هستیم، ولی وابستگی اقتصاد و درآمد بسیاری از خانوارهای کم بضاعت به این خودرو از دغدغه‌های ماست. وی با بیان اینکه پراید بخشی از اشتغال کشور را تامین می‌کند، گفت: با توجه به اینکه پراید تأمین بخشی از اشتغال کشور و درآمد اقشار کم درآمد جامعه را برعهده دارد و لذا نگرانیم با خارج شدن این خودرو از چرخه تولید خانوارهای کم درآمد با مشکل مواجه شوند. جمالی از پراید به عنوان خودرو مطلوب قشرهای کم درآمد یاد کرد و افزود: از بخش فروش خواسته ایم طرحی را پیش از خروج پراید از چرخه تولید به اجرا بگذارد که آسیبی به قشرهای کم درآمد وارد نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
**دغدغه مدیر خودروساز برای کم‎درآمدها در نبود پراید**
لطفا بجاي دروغگويي و دل سوزاندن بيجا، به فكر توليد كيفي و قيمت منصفانه باشييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييد.
جناب جمالی اگر نگران مردم فقیر هستی لطفا با این ارابه مرگ تعداد خانواده های بی سرپرست را زیاد نکن. ضمنا با این پول پراید می شود بهترین ماشین را در خارج خرید لطفا لابی برای عدم ورود ماشین خارجی نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
فعلا با همین شرایط بی ماشینی ارابه مرگ مجبوریم سوار شیم و به همون هم راضی هستیم چون خیلی کم پولیم
الحمدال....فکر اقشار کم درامد هستند
ههه !! طرح!! قشر کم درآمد!! سایپا!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر