بازدید 2040

آتش‌بس در تپه‌های عرسال لبنان

حزب‌الله لبنان از آغاز اجرای آتش‌بس در تمامی جبهه‌های درگیری در تپه‌های عرسال لبنان از ساعت شش صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی خبر داد.
کد خبر: ۷۱۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 27 July 2017
حزب‌الله لبنان از آغاز اجرای آتش‌بس در تمامی جبهه‌های درگیری در تپه‌های عرسال لبنان از ساعت شش صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، جبهه‌های درگیری در تپه‌های عرسال لبنان امروز بعد از دستیابی به آتش‌بس شاهد آرامش بود.

خبرنگار اسکای نیوز نیز گزارش داد، قرار است این آتش‌بس سه روزه باشد تا تمام تدابیر و شروط اجرای بندهای توافق تکمیل شود.

اسکای نیوز اعلام کرد، النصره موافقت کرده سه عنصر حزب‌الله را به همراه پیکر سه شهید این حزب آزاد کند.

منابع به المیادین گفتند، عملیات مذاکره غیرمستقیم میان النصره و حزب‌الله با مشارکت گروه‌های محلی و منطقه‌ای انجام شد و اسیران حزب‌الله لبنان در نزد النصره از طریق گذرگاه زمینی بین سوریه و ترکیه آزاد خواهند شد.

ساکنان عرسال نیز قبل از استقرار ارتش لبنان و پاکسازی این مناطق از مین و بمب‌ها به منازلشان بازنخواهند گشت.

ارتش لبنان دو گردان را در منطقه تپه‌های عرسال مستقر خواهد کرد.

توافق آتش‌بس میان حزب الله و جبهه النصره صبح امروز (پنجشنبه) در منطقه‌ تپه‌های عرسال و القلمون به اجرا درآمد. به طوری که باقی مانده‌های تروریست‌های النصره و خانواده‌هایشان این مناطق را به سمت ادلب ترک می‌کنند.

این توافق آتش‌بس شامل بازگشایی گذرگاه امن برای خروج باقی‌مانده‌های افراد مسلح النصره در تپه‌های عرسال به همراه خانواده‌هایشان به سمت داخل سوریه در مقابل آزادسازی سه عضو حزب‌الله لبنان می‌شود که اخیرا در درگیری‌های دو طرف گروگان گرفته شدند.

از سوی دیگر شبکه الجدید گزارش داد: افراد مسلح جبهه النصره ساعت چهار صبح اعلام کردند که تسلیم شده‌اند.

براساس این گزارش، هفته اول از درگیری‌های تپه‌های عرسال سپری شده و به زودی حزب الله پیروزی‌اش را علیه تروریست‌های جبهه النصره بعد از تسلطش بر پایگاه‌های استراتژیک در القلمون تا مرزهای شرقی لبنان در منطقه عرسال اعلام می‌کند.

این آتش‌بس بعد از اعلام سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بود که گفت، حزب‌الله به شکست جبهه النصره نزدیک شده و قصد دارد کنترل تمامی مناطق و مقرها در تپه‌های عرسال در مرزهای لبنان و سوریه را به ارتش لبنان واگذار کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر