بازدید 18619
مروری بر روزنامه‌های پنجشنبه پنجم مرداد؛

الف. مثل آتنا، ب. مثل بنیتا/بازگشت بقایی به آغوش احمدی‌نژاد /درخواست برخی نمایندگان برای دیدار با کروبی/سبقت خودرو‌ها در گرانی /جزئیاتی‌جدید از دیدار روحانی و فرماندهان ‌سپاه/دوئل تلگرامی و اعلام جرم علیه وزیر ارتباطات/انتخاب جنگ سرد با ایران توسط آمریکا

روزنامه‌های امروز واکنش رئیس جمهور به تحریم‌های جدید آمریکا را برجسته‌تر از سایر خبر‌ها در صفحه اول خود منعکس کردند. گزارش هایی از مرگ تلخ نوزاد هشت ماهه که اخبار گم شدنش فضای مجازی را پر کرده بود نیز از دیگر سوژه هایی بود که بیشتر روزنامه‌ها به آن پرداختند. انتشار جزییاتی جدید از دیدار چند روز گذشته روحانی با فرماندهان سپاه در پاستور و آزادی حمید بقایی از زندان در کنار حواشی اظهارات وزیر ارتباطات و معاون دادستان درباره تلگرام از دیگر موضوعاتی بود که در روزنامه‌های امروز به صفحات اول راه یافتند.
کد خبر: ۷۱۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۸ 27 July 2017
روزنامه‌های امروز واکنش رئیس جمهور به تحریم‌های جدید آمریکا را برجسته‌تر از سایر خبر‌ها در صفحه اول خود منعکس کردند. گزارش هایی از مرگ تلخ نوزاد هشت ماهه که اخبار گم شدنش فضای مجازی را پر کرده بود نیز از دیگر سوژه هایی بود که بیشتر روزنامه‌ها به آن پرداختند. انتشار جزییاتی جدید از دیدار چند روز گذشته روحانی با فرماندهان سپاه در پاستور و آزادی حمید بقایی از زندان در کنار حواشی اظهارات وزیر ارتباطات و معاون دادستان درباره تلگرام از دیگر موضوعاتی بود که در روزنامه‌های امروز به صفحات اول راه یافتند.

به گزارش «تابناک»، واکنش‌های حسن روحانی در جلسه روز گذشته هیأت دولت به عملکرد دولت آمریکا در رابطه با برجام و وضع تحریم‌های جدید، از خطوط خبری بود که تقریبا در همه روزنامه‌های امروز پنجشنبه ۵ مرداد ماه، مورد توجه قرار گرفته است. 

پاسخ آمریکا را می‌دهیم، بخشی از سخنان روحانی در این رابطه بود که در چند روزنامه با گرایش‌های سیاسی مختلف تیتر اول انتخاب شده است. تعدادی از روزنامه‌ها نیز با رویکردی انتقادی‌تر نسبت به تحریم‌های جدید، عناوینی، چون قبله تحریم‌ها (وطن امروز) و شلیک آمریکا به قلب برجام (رسالت) را انتخاب کردند. اقدام متقابل در برابر تحریم‌ها که برگرفته از سخنان روز گذشته روحانی بود، نیز در چند روزنامه دیگر از جمله اعتماد تیتر این خبر انتخاب شده است. 
روزنامه کیهان، اما با بازنشر گفت وگوی مدیر مسئول این روزنامه با میزان، عنوان «پرونده هسته‌ای باید از دولت گرفته شود» را در صفحه نخست خود تیتر کرده است.
انتشار جزییات جدید از دیدار اخیر فرماندهان سپاه با رئیس جمهور روحانی در پاستور که در روزهای گذشته نیز مورد توجه روزنامه‌ها قرار گرفته بود، بار دیگر به سرخط خبرهای سیاسی امروز روزنامه‌ها بازگشت. سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضفان در اظهارنظری جدید درباره دیدار یاد شده گفته است، این دیدار دیداری انتقادی و همراه با گلایه گذاری نبوده و شامل گفت وگویی صمیمی بوده است؛ خبری که اکثر روزنامه‌های اصلاح طلب به آن پرداخته اند و در چند روزنامه اصولگرا از جمله جوان نیز موضوع خبر روز بوده است.
علاوه بر موضوعات یاد شده، روزنامه های امروز در گزارش های خود به مسائلی دیگری نیز پرداختند که در ادامه برخی از آنها را مرور می کنیم.

بازگشت بقایی به آغوش احمدی‌نژاد 

شرق در شماره امروز خود خبر آزادی بقایی از زندان را با عنوان بقایی به آغوش احمدی نژاد بازگشت، منعکس کرد. شرق در گزارشی از متن و حاشیه بازداشت معاون سابق و یار اکنون احمدی نژاد نوشت: «بقایی را مردم آزاد کردند»؛ این ادعایی است بود که سایت «دولت بهار» از آن برای توصیف خبر پذیرش وثیقه معاون محمود احمدی‌نژاد در زمان رئیس‌جمهوری به کار برد. خبر آزادی حمید بقایی را ساعت ۱۵: ۳۰ روز گذشته همسرش اعلام کرد. چند ساعت قبل از آن همسر بقایی در بیانیه‌ای که زبان تهدید داشت، از آنچه «تعلل در تأیید وثیقه همسرش» می‌نامید، گفته و نوشته بود: «در صورتی‌که روند مراحل آزادی ایشان تا ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه چهارم مرداد ۹۶ انجام نشود، ایشان از تودیع وثیقه امتناع نموده، ضمن بازپس‌گیری وثیقه به اعتصاب خشک ادامه خواهند داد» چهار ساعت و ۳۰ دقیقه بعد از این بیانیه، خبر آزادی بقایی اعلام و ادعا شد که «هواداران مردمی دکتر محمود احمدی‌نژاد» وثیقه را تأمین کرده‌اند.
عناوین اخبار روزنامه شرق در روز پنجشنبه ۵ مرداد :
کانال‌های هوادار احمدی‌نژاد در فاصله‌ای که بقایی در بازداشت به سر می‌برد، از آنچه «سیل کمک‌های خودجوش مردمی برای تأمین وثیقه برای آزادی بقایی» نامیدند، سخن می‌گفتند. وکیل بقایی یک روز قبل از آزادی موکلش گفته بود که ۲۰ میلیارد تومان از ۵۰ میلیاردتومان قرار وثیقه، تأمین و تأیید شده است. شاید لازم به توضیح باشد که وثیقه به صورت سند ملک تودیع می‌شود. یعنی اگر بقایی با وثیقه ۲۰ میلیاردی که به گفته سایت دولت بهار از سوی مردم تأمین شده، آزاد شده باشد؛ یعنی هواداران یک سند ملکی ۲۰ میلیاردی یا مثلا دویست سند ۱۰۰ میلیونی را به صورت «خودجوش» فراهم کرده‌اند تا بقایی را آزاد کنند.

حمید بقایی از ۱۸ تیر سال جاری به دلیل تأمین‌نشدن وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی در بازداشت به سر می‌برد. 
چهار روز از بازداشت بقایی گذشته بود که علی‌اکبر جوانفکر در مطلبی که در کانال خود نوشت، از اعتصاب غذای بقایی سخن گفته بود. او یک بار دیگر در تاریخ سی‌ام تیر، نسبت به ادامه اعتصاب غذای بقایی ابراز نگرانی کرده و مسئولیت هر اتفاقی را متوجه مقامات دانسته بود. بعد از آن بود که سایت دولت بهار مدعی شد اعتصاب غذای بقایی به مرحله خطرناکی رسیده است. بقایی در نهایت سه‌شنبه‌شب گذشته به بیمارستان بقیه‌الله منتقل شد. سه‌شنبه‌شب محمود احمدی‌نژاد و علی‌اکبر جوانفکر در بیمارستان حاضر شدند تا با بقایی ملاقات کنند، اما مأموران مانع از انجام این ملاقات شدند. 

احمدی‌نژاد همان شب در حیاط بیمارستان در گفت‌وگویی با خبرنگار سایت دولت بهار با کنایه گفت: «امکان ملاقات که نشد، تماس تلفنی که نشد، گواهی سلامت هم که نشد، اینجا که می‌توانیم در حیاط بمانیم تا صبح!» بااین‌حال انتظار محمود احمدی‌نژاد و هوادارانش زیاد به طول نینجامید و او روز گذشته آزاد شد.

حمید بقایی یک بار دیگر در ۱۸ خرداد ۹۴ بازداشت شد و البته هشت ماه بعد به گفته علی‌اکبر جوانفکر با دستور یک مقام عالی نظام با قرار کفالت آزاد شد. جوانفکر در توضیح بازداشت دوباره بقایی گفته بود: «.. به دستور همان بازپرس، نامبرده را با همراهی مأموران اعزامی از سوی دستگاه قضائی، از مقابل منزل بازداشت کردند و به دادسرا بردند... بازپرس پرونده با ادعای اینکه ممکن است ایشان را احضار کنند ولی در دادسرا حاضر نشوند، قرار کفالت را تغییر داده و برای نامبرده یک وثیقه ٥٠ میلیارد تومانی صادر کرده است که تأمین چنین وثیقه‌ای برای آقای بقایی غیرممکن است و به همین دلیل بازپرس مربوطه بار دیگر حکم به بازداشت ایشان داده است.»

الف. مثل آتنا، ب. مثل بنیتا

روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان الف. مثل آتنا، ب. مثل بنیتا از ماجراهای غم انگیز تابستان امسال در رابطه با ربوده شدن کودکان و سرنوشت تاثربرانگیز آن‌ها نوشته است. ابتکار در این گزارش می‌نویسد: این روز‌ها به هر رسانه‌ای که وارد شوید خبری از «کودک ربایی» را خواهید دید. اتفاقی که دیگر تبدیل به سریال شده است. سریالی که اگر به درستی کنترل نشود ممکن از به فصل‌های بعدی نیز کشیده شود. با تمام این اوصاف فاجعه «آتنا اصلانی» که هم موضوع قتل و هم تجاوز را در پیش کشید و هم ماجرای «بنیتا» که فاجعه‌ای تلخ و ناگوار بود باعث شد جامعه ایرانی همگام با خانواده آتنا و بنیتا به سوگ بنشیند. در این میان کودکان دیگری بودند که از دست کودک ربایان نجات یافتند. روز گذشته پس از ۶ روز از ربوده شدن دختر هشت ماهه در محله مشیریه، با دستگیری دو عامل سرقت خودرویی که بنیتا در آن بود و اعتراف آن‌ها جسد بی جان دختر ۸ ماهه کشف شد.عناوین اخبار روزنامه ابتکار در روز پنجشنبه ۵ مرداد :
ساعت یازده و سی دقیقه صبح پنجشنبه ۲۹ تیر ماه مرد جوان به همراه دختر هشت ماهه اش قصد خروج از داخل پارکینگ خانه شان در منطقه مشیریه را داشتند و زمانی که پدر این دختر قصد بستن در پارکینگ را داشت، سارق خودرو را به همراه کودک ۸ ماهه ربود. با اعلام شکایت پدر بنیتا در شعبه چهارم دادسرای امور جنایی، تحقیقات برای یافتن ردی از دختر ۸ ماهه آغاز شد. در همین حال خانواده و اقوام او با انتشار خبر گم شدن کودک هشت ماهه در فضای مجازی از مردم برای یافتن او تقاضای کمک کردند. در حالیکه مردم و پلیس به دنبال یافتن کودک هشت ماهه بودند، صبح امروز بالاخره دو مظنون که از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شده بودند، لب به اعتراف گشوده و پرده از مرگ بنیتا گشودند تا پس از ۶ روز قصه گم شدن این کودک مانند قصه یوسف شیرین تمام نشود. 

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال سرقت خودرو فردی در روز پنج شنبه در منطقه مشیریه تهران که پس از خروج از پارکینگ منزلش به منظور بستن درب پارکینگ خودرو را بصورت روشن ر‌ها کرده و منجر به سرقت خودرو و نوزاد هشت ماهه اش شد، بلافاصله یک تیم از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دستگیری سارق یا سارقان و یافتن کودک ربوده شده را در دستور کار خود قرار دادند. این مرکز در ادامه افزود: علیرغم نبود هیچ گونه سرنخ و اثری از مجرم یا مجرمان، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند دو نفر را شناسایی که نفر اول در محل سکونت خود واقع در شهرستان پاکدشت دستگیر و در اظهارات خود به سرقت خودرو و ربایش کودک توسط یکی از دوستانش اعتراف و اعلام کرد در همان ساعات اولیه پس از سرقت وی به همراه همدستش خودرو و کودک را به شهرستان پاکدشت منتقل کرده و سپس از همدیگر جدا شدند. بلافاصله ماموران به محل اختفای سارق اصلی مراجعه و وی را دستگیر کردند. این فرد که دارای سوابق متعدد کیفری است و به تازگی از زندان آزادشده است در اعترافات اولیه اعلام کرد که ساعاتی پس از سرقت و انتقال خودرو به خارج از تهران، خودرو و نوزاد هشت ماهه را در یکی از خیابان‌های شهرستان پاکدشت ر‌ها کرده و در حال حاضر هیچ گونه اطلاعی از سرنوشت کودک ربوده شده ندارد. سرانجام کارآگاهان به نشانی اعلامی مراجعه و متاسفانه با پیکر بی جان کودک ربوده شده مواجه شدند. پلیس در پایان باتوجه به تلاش‌های صورت گرفته برای کشف این جنایت و ضمن ابراز همدردی با خانواده این کودک، از والدین خواست در نگهداری از فرزندان خود دقت بیشتری داشته باشند تا دیگر شاهد وقوع اینگونه فجایع نباشیم.

یک منبع آگاه در مورد نحوه شناسایی عامل ربودن دختر ۸ ماهه و دستگیری او و همدستش گفت: پس از اعلام موضوع به پلیس و در جریان تحقیقات ماموران پلیس آگاهی تهران متوجه رد پای دو سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو شدند. همچنین مشخص شد که یکی از این دو سارق به تازگی از زندان آزاد شده است. وی ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه یکی از این سارقان، او اعتراف کرد که خودرو و بچه در اختیار همدستش است. با دستگیری سارق دوم او در بازجویی‌ها منکر هرگونه سرقت شد تا اینکه پس از روبرو شدن با همدستش لب به اعتراف گشود. این منبع آگاه تاکید کرد: سارق در بازجویی‌ها اعتراف کرد پس از سرقت خودرو از مشیریه به همراه کودک، آن را همان روز در یکی از خیابان‌های پاکدشت آورده و پس از بالا کشیدن شیشه‌ها آن را ر‌ها کرده است. وی افزود: ماموران بلافاصله به محل ر‌ها کردن خودرو در محله‌ای خلوت رفته و مشاهده کردند خودرو زیر آفتاب شدید قرار دارد. شدت گرما به حدی بود که جسد کودک ۸ ماهه دچار جمود نعشی شده بود. به گفته این منبع آگاه با توجه به شرایط محل قرار گیری خودرو و بالا بودن شیشه‌های خودرو به احتمال زیاد دختر ۸ ماهه به علت گرما و گرسنگی و تشنگی جان خود را از دست داده است. در حال حاضر با دستور قضایی جسد برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده است. وی تاکید کرد: قاتل مدعی است وقتی خودرو را ر‌ها کرده، هنوز بنیتا زنده بوده است.

درخواست برخی نمایندگان مجلس برای دیدار با کروبی 

روزنامه همدلی در رابطه با خبرهای منتشره از آخرین وضعیت مهدی کروبی و درخواست برخی نمایندگان مجلس برای دیدار با او و نیز اهداف این درخواست نوشته است: کروبی، یکی از رهبران معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ که از روز دوشنبه به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شده بود، طبق آخرین اظهارات فرزندش حسین کروبی مورد عمل جراحی قرار گرفته و حال او خوب است. حسین کروبی با اعلام موفقیت آمیز بودن عمل جراحی پدرش، گفت: الآن وضعیت ایشان خوب است و فکر می‌کنم تا یکی دو روز آینده از بیمارستان مرخص می‌شوند. او افزود: امروز (چهارشنبه ۴ تیرماه) ساعت ۷ صبح ایشان را به اتاق عمل بردند و با بی حسی موضعی عمل «ای پی اس» را انجام دادند و با این عمل مشکل رگ ایشان را حل کردند و نیازی به باطری نیست و پزشکان ابراز امیدواری کردند که با دارو می‌توان نبض را به حالت نرمال درآورد.

وی خاطرنشان کرد: در چند روز به غیر از وزیر بهداشت، چند تن از نمایندگان مجلس از جمله آقایان محمدرضا تابش، محمود صادقی، احمد مازنی و الیاس حضرتی درخواست ملاقات دادند که از طریق مجلس بتوانند ایشان را ببینند. 
عناوین اخبار روزنامه همدلی در روز پنجشنبه ۵ مرداد :
دو تن از مراجع تقلید یعنی آقایان صانعی و بیات زنجانی نیز به صورت تلفنی جویای احوال پدرم بودند. حسین کروبی افزود: البته حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، سید محمد خاتمی، محمدرضا عارف، عبدالله نوری و غلامحسین کرباسچی نیز به صورت تلفنی با من و مادرم صحبت و احوال پرسی کردند. گفتنی است؛ چند تن از نمایندگان مجلس از جمله احمد مازنی در گفت: وگوهای مختلف با رسانه‌های رسمی اعلام کرده اند به دنبال دیدار با دبیر کل حزب اعتماد ملی که در حصر خانگی به سر می‌برد و در حال حاضر مورد جراحی عمل قلب قرار گرفته است، هستند. مازنی در گفت: وگو با ایلنا از درخواست چند نفر از اعضای این فراکسیون برای ملاقات با مهدی کروبی خبر داد. او با اشاره به انتشار اخباری درباره کسالت حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی اعلام کرد: باتوجه به این‌که از کسالت آقای کروبی نگران بودیم، درخواست کردیم اگر برای نمایندگان مجلس امکان ملاقات فراهم شود، می‌تواند برای کشور مطلوب باشد. او گفت: به هر حال هم‌اکنون مدت‌ها است که از فضای سال ۸۸ عبور کرده‌ایم و باید فضایی فراهم کنیم که از آن فضای باخت-باخت عبور کرده و در فضای برد-برد که از سال ۹۲ در کشور ایجاد شده، ادامه مسیر دهیم. 

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس یادآور شد: باید میدان را از دست عناصر افراطی دو طرف خارج کنیم و این درخواست ملاقات نیز گامی در این راستا بود که اگر مسئولان قضایی و رییس‌جمهوری که ریاست شورایعالی امنیت ملی را برعهده دارند، همکاری‌های لازم را انجام دهند این ملاقات و احوال‌پرسی می‌تواند گامی برای رفع این مشکل باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم خاطرنشان کرد: به هر حال ما به‌عنوان نمایندگان مجلس، معتمد مردم هستیم و این درحالی است که در جریان انتخابات اخیر و در این سال‌ها درخواست مردم این بوده که این مشکلات حل شود و فضا از چنگ عناصر افراطی دو طرف که کاسبان فتنه و حصر هستند، خارج شود. 

مازنی در پاسخ به نحوه ارائه این درخواست گفت: یکی -دو نفر از همکاران در مجلس با مقاماتی که می‌توانند در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند، مذاکراتی انجام دادند و همچنان پی‌گیر انجام این ملاقات هستیم. 
گفتنی است؛ سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیش از عمل جراحی قلب مهدی کروبی در تشریح حال مهدی کروبی گفته بود: حجت الاسلام مهدی کروبی در بیمارستان بستری و تحت درمان است، وضعیت سلامت وی خوب است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه سه شنبه افزود: شامگاه سه شنبه برای دومین بار به عیادت حجت الاسلام مهدی کروبی رفتم، وی به علت ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری است و خوشبختانه حالشان خوب است و طی چند روز آینده از بیمارستان مرخص می‌شود.
وزیر بهداشت گفت: آقای کروبی از روز دوشنبه به علت مشکلی که از نظر ضربان قلب داشت، در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و لازم است تا یکی دو روز دیگر در بیمارستان باشد تا کنترل و آزمایشهای لازم برایش انجام شود.
وی افزود: در دیدار با آقای کروبی مدتی با هم صحبت کردیم و در حین صحبت با وجود هیجاناتی که حین صحبت داشتیم، پزشک معالج، دوباره وی را معاینه کرد که مطمئن شدیم حالشان کاملا خوب است و جای نگرانی وجود ندارد.

خودرو‌ها در گرانی سبقت گرفتند

 وطن امروز در صفحه اقتصادی خود با انتخاب عنوان خودرو‌ها در گرانی سبقت گرفتند، می‌نویسد: با ارسال مصوبه شورای رقابت به شرکت‌های خودروساز مجوز افزایش قیمت‌ها صادر شد. به گزارش تسنیم، شورای رقابت مجوز افزایش قیمت تعدادی از محصولات ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو را به شرکت‌های خودروساز ارسال کرد. در مصوبه تیرماه امسال شورای رقابت، قیمت خودروهای پراید و تیبا حداکثر یک تا یک و نیم درصد و قیمت سمند، پژو و تندر ۹۰ غیراتومات ۵ / ۲ تا ۳ درصد افزایش پیدا کرد. همچنین در گروه پارس‌خودرو هم برای ۲ محصول تندر ۹۰ مجوز افزایش ۸۸ / ۱ درصدی قیمت توسط شورای رقابت صادر شده است. بنا بر اعلام معاون بازاریابی و فروش سایپا، این شرکت به‌محض دریافت مجوز شورای رقابت افزایش قیمت‌ها را روی محصولات پراید، تیبا و تندر ۹۰ اعمال خواهد کرد. در همین حال، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاهداران خودرو گفت: ممنوعیت واردات خودرو توسط شرکت‌های متفرقه و مشکلات ثبت سفارش خودرو باعث شده خودروهای وارداتی ۵ تا ۱۵ میلیون تومان گران شوند. سعید موتمنی اظهارداشت: در حال حاضر قیمت سراتو از ۱۴۱ میلیون تومان به ۱۴۶ میلیون تومان و النترا از ۱۴۵ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. وی با بیان اینکه قیمت سورنتو هم از ۲۴۵ میلیون تومان به ۲۶۰ میلیون تومان رسیده است، افزود: پیش‌بینی این اوضاع را از چند ماه پیش که قرار شد شرکت‌های متفرقه امکان واردات خودرو را نداشته باشند داشتم، زیرا نمایندگی‌های رسمی امکان پاسخ دادن به تمام نیاز بازار خودروهای وارداتی را ندارند. وی درباره بازار خودروهای داخلی هم گفت: شرکت‌های خودروساز هنوز مجوز شورای رقابت را اجرایی نکرده‌اند، اما بازار همچنان با قیمت دو نرخی خودرو‌ها مواجه است. البته باید بگویم تن‌ها خودرویی که طی روزهای اخیر به دلیل عرضه زیاد ارزان شده سمند ال‌ایکس است به نحوی که قیمت این خودرو از ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۳۱ میلیون تومان رسیده است.

جزئیاتی‌ جدید از دیدار روحانی و فرماندهان‌ سپاه

روزنامه آرمان گزارشی از جزییات جدید دیدار چند روز قبل سرداران سپاه با رئیس جمهور نوشته است. در این گزارش که به استناد گفته‌های جدید یکی از حاضرین در این جلسه نوشته شده است، می‌خوانیم: دوم مرداد چند تن از فرماندهان عالیرتبه سپاه با رئیس‌جمهور دیدار کردند. از آغاز دولت یازدهم عده‌ای با پراکندن شایعات، سعی در این داشتند که خللی در روابط دولت و سپاه ایجاد کنند و در این راه کوشش بسیار کردند. این دیدار و سخنان و دیدگاه‌هایی که در آن مطرح شد فراجناحی بودن نیروهای مسلح را به روشنی نشان داد. با این دیدار دولت و نیروهای نظامی مانند گذشته در جهت تقویت وحدت کوشیده‌اند. امتداد وحدت، افزایش امید، نشاط و آرامش اجتماعی و سیاسی را به همراه دارد که نتیجه آن حرکت در جهت تحقق اهداف عالی کشور و رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم خواهد بود. در چهار سال گذشته اتحاد، چاره‌ساز بسیاری از مشکلات ملی از جمله برجام شده است و تقویت این وحدت می‌تواند زمینه‌ساز افزایش اقتدار ایران در منطقه و حل معضلات اقتصادی و سیاسی جامعه شود. اکنون که جامعه از تب‌وتاب انتخابات فاصله گرفته است صاحبنظران معتقدند نیاز بیشتری به برگزاری چنین نشست‌ها و دیدارهایی در جهت همگرایی حداکثری وجود دارد. روز چهارشنبه، سردار غیب‌پرور فرمانده بسیج مستضعفین درباره دیدار فرماندهان عالیرتبه سپاه با رئیس جمهور و تعامل با دولت به موضوعاتی اشاره کرد.عناوین اخبار روزنامه آرمان امروز در روز پنجشنبه ۵ مرداد :

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جلسه با رئیس جمهوری در یک جو صمیمی و برادرانه برگزار شد، این همگرایی‌ها و انسجام‌ها خیلی مهم است و تا آنجایی که من رصد کردم این ملاقات با اقبال عمومی همه مردم و همه جناح‌ها مواجه شده است. سردار پاسدار غلامحسین غیب‌پرور در پاسخ به سوالی بابیان اینکه این نشست یک جلسه اعتراضی نبود، اظهار کرد: مجموعه سپاه، جناب آقای دکتر روحانی را رئیس جمهوری قانونی کشور می‌داند و غیر از این هم نمی‌تواند باشد. ما حتما باید به دولت کمک کنیم، کما اینکه رئیس جمهوری محترم نیز سپاه و بسیج را به‌عنوان یکی از مولفه‌های قدرت ملی باور داشته باشند که الحمدلله این باور بود. وی ادامه داد: رئیس جمهوری در انتهای جلسه به من گفتند که از سال ۵۸ بسیجی هستم و هنوز هم کارت بسیجی خود را دارم. رئیس سازمان بسیج گفت: ما مصالح کشور را می‌خواهیم. اصلا قرار نیست در نظام اسلامی که در راس آن، ولی فقیه است خدای نکرده ما یک حرف‌هایی را بزنیم که برخلاف مصالح کشور باشد. 
جانشین فرمانده سپاه در بسیج افزود: رئیس جمهوری محترم نیز علاقه‌مندی خود را به سپاه اعلام کردند و در مقابل سپاه هم این آمادگی را اعلام کرد و بنده هم در جلسه گفتم حداقل در ۱۵ مصاحبه و سخنرانی من اعلام آمادگی برای کمک بسیج به دولت منتخب مردم کردم. جانشین فرمانده سپاه در بسیج گفت: اینکه در خصوص ساماندهی برخی از محلات کمک کنیم، برخی از این محلات معضلات اجتماعی خاصی دارند و برخی از آسیب‌های اجتماعی مانند مواد مخدر، مردم را به‌شدت آزرده می‌کند. سردار غیب‌پرور با بیان اینکه کار بسیج هم کار فرهنگی و هم کار اقتصادی است، افزود: در موضوع مواد مخدر به‌طور مشخص در دو شهر فلاور‌جان و ملایر ورود پیدا کردیم که اگر در این دو شهر موفق شویم یک الگویی برای بقیه شهرهای کشور خواهد شد.

دوئل تلگرامی؛ اعلام جرم علیه وزیر ارتباطات

روزنامه اعتماد یکی از گزارش‌های امروزش را که در صفحه نخست خود تیتر کرده است، به دوئل تلگرامی و حواشی اظهارات وزیر ارتباطات و معاون دادستان در رابطه با تلگرام اختصاص داده است. اعتماد در این گزارش نوشت: تلگرام و حواشی آن همچنان بهانه اختلافات میان وزیر ارتباطات و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است. روز گذشته عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در اظهاراتی اعلام کرد: «تاکنون بنا به دلایلی که خود وزیر ارتباطات از آن مطلع هستند در قبال عدم اجرای دستورهای قضایی مرتبط با فضای مجازی مماشات کرده‌ایم، ازاین به بعد اگر وزیر ارتباطات اقدامی نسبت به اجرای دستورهای قضایی در مورد محتواهای مجرمانه به‌عمل نیاورند حتما پس از کسب اجازه از دادستان محترم کل کشور و مسوولان عالی قضایی علیه او اعلام جرم خواهیم کرد.» 
عناوین اخبار روزنامه اعتماد در روز پنجشنبه ۵ مرداد :
در هفته‌های اخیر اختلاف نظر میان وزیر ارتباطات و دادستان کل کشور و معاون قضایی او در خصوص پیام‌رسان تلگرام بالا گرفت و با اظهارات روز گذشته خرم‌آبادی به اوج رسید. خرم‌آبادی گریزی هم به تکذیبیه مدیرعامل تلگرام زد و گفت: «وزارت ارتباطات نباید اجازه می‌داد دو سوم فضای مجازی کشور به اشغال بیگانگان در‌آید. اگر شبکه‌های اجتماعی بومی و با کیفیت و پرسرعت در کشور وجود داشت مدیر تلگرام اینگونه با تکذیبیه‌های متعدد خود مسوولان وزارت ارتباطات را تحقیر نمی‌کرد.» محمود واعظی این روز‌ها آخرین روزهای وزارتش را می‌گذراند و صراحتا اعلام کرده که در دولت دوازدهم به عنوان وزیر ارتباطات حضور نخواهد داشت. اما این روزهای آخر برای او با چالش همراه شده و هر بار باید به اظهارات مسوولان مرتبط با فضای مجازی واکنش نشان دهد. محمود واعظی در پاسخ به اظهارات معاون قضایی دادستان کل کشور در خصوص فضای مجازی و تلگرام گفت: ایشان بالاخره تکلیف خود را مشخص کند که یک روز می‌گوید سرور تلگرام باید به کشور بیاید و روز دیگر می‌گوید ورود سرور‌ها مصداق نفوذ و جاسوسی است. معلوم است مشکل جای دیگری است و وقتی ما می‌گوییم تفکر ایشان بر انسداد فضای مجازی است واکنش نشان می‌دهند. ایشان مدعی هستند که سرویس بومی راه‌اندازی نشده و وزارت ارتباطات نقش خود را انجام نداده است که سخت در اشتباهند. ایشان از اقدامات خوب وزارت ارتباطات هم مطلع هستند و می‌دانند موانع این اقدام زیاد است و البته یک مانع بزرگ هم همین تفکرات ایشان است. اواخر تیر ماه بود که خرم‌آبادی درخصوص اینکه وزارت ارتباطات اقدامی در جهت فیلتر شدن کانال‌های تلگرامی با محتوای مجرمانه انجام نمی‌دهد، گفت: «ما هشت هزار کانال مجرمانه را شناسایی کرده و به وزارت ارتباطات ارسال کرده‌ایم که این کانال‌ها هنوز بسته نشده است. این هشت هزار کانال در جهت اقدام علیه امنیت ملی، علیه عفت و اخلاق عمومی و علیه مقدسات نظام در حال فعالیت هستند.» واعظی در پاسخ به این اظهارات و اعتراض قوه قضاییه به وضعیت تلگرام، گفت: «آنچه مربوط به حکم قضایی است و قاضی حکم داده، عمل شده، اما آنچه کارگروه تعیین مصادیق تصویب کرده، آن هم اجرا شده است، اما در طول روز یکسری کانال‌هایی را می‌فرستند برای آن‌که فیلتر شود که این موضوع مبهم است. برخی به جز مسدود کردن فضای مجازی به چیزی فکر نمی‌کنند و برای فعالیت‌های ایجاد شده در فضای مجازی باعث نگرانی می‌شوند.» حال با گذشت نزدیک به یک هفته، دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در واکنش به این اظهارات و درپاسخ به این سوال که آیا می‌توانید فهرست کانال‌های مجرمانه فیلتر نشده را برای اطلاع عموم منتشر کنید، گفت: اگر انتشار اسامی همه کانال‌های مجرمانه خلاف مصلحت کشور نبود و اشاعه جرم محسوب نمی‌شد، نشانی همه آن‌ها را منتشر می‌کردم. کانال مربوط به گروهک تروریستی منافقین و کانال آمدنیوز دو نمونه بازر از کانال‌های مجرمانه تلگرامی هستند که مجرمانه بودن آن‌ها برای همه محرز است و دستور قضایی هم برای مسدودسازی آن‌ها صادر شده است ولی مسدود نشده‌اند.» معاون قضایی دادستان کل کشور همچنین گفت: «هر زمان کسی مصاحبه‌ای برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان در فضای مجازی کشور انجام می‌دهد، فورا جو‌سازی می‌کنند و می‌گویند این‌ها با اصل فضای مجازی مخالف هستند و می‌گویند این‌ها می‌خواهند همه‌چیز را ببندند. این تهمت است. ما با فساد و ارتکاب جرم در فضای مجازی مخالفیم نه با اصل فضای مجازی! بنده طرفدار سرسخت و پرو پا قرص فعالیت قانونمند در فضای مجازی هستم و معتقدم باید با توسعه شبکه ملی اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی بومی فعالیت قانونمند در فضای مجازی صد برابر و حتی بیشتر شود. هم استفاده نادرست و هم محروم کردن مردم از فضای مجازی موجب عقب‌ماندگی کشور می‌شود. 

هیچ مسئولی در کشور مخالف فضای مجازی و فعالیت قانونمند در این فضا نیست.» عبدالصمد خرم‌آبادی در کنار اظهاراتی که به‌طور مستقیم وزیر ارتباطات دولت یازدهم را هدف قرار می‌داد، به استفاده تروریست‌هایی که ۱۷ خرداد ماه گذشته به ساختمان مجلس در تهران حمله کردند، از تلگرام اشاره و اظهار کرد: «برای هیچ ایرانی قابل قبول نیست که داعش فیلم عملیات تروریستی خود در مجلس شورای اسلامی را در حین عملیات به‌صورت آنلاین از طریق تلگرام برای همه دنیا پخش کند و کسی نتواند از نظر فنی جلوی این اقدام را بگیرد. همچنین برای هیچ ایرانی قابل قبول نیست که تیم‌های تروریستی داعش تمام هماهنگی‌های خود برای انجام عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی را از طریق تلگرام انجام دهد و نهادهای امنیتی کشور به لحاظ غیرقابل کنترل بودن تلگرام قبل از عملیات هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته باشند.» خرم‌آبادی در خصوص موضوع جنجال برانگیز انتقال سرورهای تلگرام به ایران که هفته گذشته با حاشیه‌هایی همراه بود، گفت: ورود سرورهای تلگرام به داخل نفوذ و جاسوسی را در کشور نظام‌مند خواهد کرد و در عین حال فعالیت قاچاقی وغیر قابل کنترل فعلی آن آثاری به مراتب بدتر دارد. به رسمیت شناختن هر یک از این دو حالت برنامه‌ریزی برای وابستگی به بیگانگان در فضای مجازی است. از جایگاه معاون مدعی العموم کل کشور در امور فضای مجازی و در مقام احقاق حقوق عمومی در فضای مجازی باز هم این جمله را تکرار می‌کنم که افتتاح فازهای مختلف شبکه ملی اطلاعات بدون جایگزینی شبکه‌های اجتماعی بومی به جای شبکه‌های اجتماعی خارجی اتوبان‌کشی برای تسلط بیگانگان بر فضای مجازی کشور است.» به گفته وی در حال حاضر پیام‌رسان‌های داخلی در کشور تولید و راه‌اندازی شده‌اند ولی آیا می‌توان مردم را مجبور به استفاده از یک کالا کرد؟ اینکه مردم به شبکه‌های اجتماعی داخلی اعتماد کنند بستگی به عملکرد ما مسوولان دارد؛ ایشان مطمئن باشند این‌گونه اظهارنظر‌ها نه‌تن‌ها اعتماد عمومی به شبکه‌های اجتماعی داخلی را افزایش نمی‌دهد بلکه منجر به عدم استقبال مردم نیز خواهد شد. وی ادامه داد: برای حفاظت از حریم خصوصی مردم در فضای مجازی بخش‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله خود قوه قضاییه نقش دارند و اینکه مسوولیت هرگونه ناامنی در این فضا را تن‌ها به عهده وزارت ارتباطات می‌دانند؛ همانند نظرات قبل ایشان به نظر می‌رسد باز هم نظر شخصی باشد. وی در پایان تصریح کرد: قطعا اگر نیت رعایت مصالح ملی باشد نباید چنین موضوعاتی در سطح رسانه‌ها مطرح شود و جلسات و کارگروه‌های مختلفی برای حل این مسائل وجود دارد. بنابراین اگر اختلافاتی هم وجود دارد باید در مراجع ذی‌ربط مطرح شود و طرح مسائل و اظهارات نامعقول در رسانه‌ها قطعا به حیثیت نظام لطمه می‌زند و به همین دلیل مصاحبه‌های متعدد ایشان را پاسخ نمی‌دهم و اکنون نیز به دلیل اینکه سخنان ایشان در جامعه ابهام ایجاد می‌کند پاسخ این موارد را مطرح می‌کنم.

انتخاب استراتژی جنگ سرد با ایران توسط آمریکا

گروه سیاسی فرهیختگان در شماره امروز خود در گفت وگویی با محمد هاشمی عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تحریم‌های جدید آمریکا و رویکرد این دولت در ماه‌های اخیر در قبال ایران صحبت کرده است. فرهیختگان در این گزارش می‌نویسد: صبح روز گذشته روز را با خبر تحریم ایران توسط مجلس نمایندگان آمریکا آغاز کردیم، درباره این موضع با محمد هاشمی رفسنجانی برادر رئیس فقید مجمع تشخیص که البته خود نیز سابقه عضویت در مجمع را دارد به گفت‌وگو پرداختیم.

محمد هاشمی‌رفسنجانی، عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در پاسخ به این سوال که با توجه به تحریم جدید مجلس نمایندگان آمریکا آیا برجام از منظر حضرتعالی نقض شده است، گفت: «طبق گفته افرادی که در مذاکرات حضور داشتند، این تحریم‌ها نقض برجام نیست، چون تحریم‌های برجام موضوعش هسته‌ای بوده و آنچه به اصطلاح تصویب شده به قوت خود باقی است و اروپا هم اعلام تعهد کرده و معتقد بوده که ما انجام می‌دهیم.»
عناوین اخبار روزنامه فرهیختگان در روز پنجشنبه ۵ مرداد :
وی با بیان اینکه تحریم‌های جدید نقض برجام نیست، تصریح کرد: «تحریم‌های جدید خصومت و دشمنی آمریکا را شفاف‌تر می‌کند و نشان‌دهنده آن است که آن‌ها همواره علیه ملت ایران مخصوصا علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی گام برداشته‌اند.»
عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: «آثار این تحریم‌ها از نظر روانی بیشتر از چیزی است که از نظر واقعیت در میدان عمل وجود دارد. به دلیل آنکه در تحریم‌های اخیر به برخی نهاد‌ها و سازمان‌ها یا اشخاص خاصی پرداخته شده است یعنی به جای آنکه آثار ملی برای دولت و کشور داشته باشد، آثارش موردی است.»

وی در ادامه تاکید کرد: «این نوع تحریم‌ها و ادبیاتی که در آن به کار رفته بیشتر جنگ روانی است تا آثار مخرب یا تخریبی برای اقتصاد ما داشته باشد. البته ممکن است در برخی حوزه‌ها مشکلاتی را ایجاد کند، ولی باز هم تاکید می‌کنم که این تحریم‌ها آثار آنچنانی روی کلان کشور ندارد.»

هاشمی ادامه داد: «کنگره آمریکا به دلیل آنکه نخواسته از آقای رئیس‌جمهورشان عقب بماند، تحریم‌های جدید را اعمال کرده است البته اختیاراتی را برای رئیس‌جمهور در نظر گرفته‌اند هرچند که این تحریم‌ها بی‌اثر یا کم‌اثر است.»

وی با بیان اینکه برخی‌ها براین باورند که تحریم اخیر بیشترین یا بزرگ‌ترین تحریم تاریخ است، افزود: «تمام این موارد نشان‌دهنده آن است که این تحریم‌ها تن‌ها یک جنگ روانی است. البته در تحریم‌های اخیر نکته‌ای نهفته است که این تحریم‌ها فقط در مورد ایران نبوده بلکه کره شمالی و روسیه را هم شامل می‌شود که نشان‌دهنده ایجاد قطب‌بندی جدید در دنیای سیاست از سوی آمریکاست.»
عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایجاد دوقطبی‌سازی از سوی آمریکا در همان اوایل پیروزی انقلاب هم شکل گرفته بود، تصریح کرد: «از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها به دنبال جنگ سرد در طول سالیان دراز بودند امروز هم نوع ادبیات و نوع مواردی که به اصطلاح در آنجا به کار رفته شبیه به جنگ سرد قبل از پیروزی انقلاب است.»

وی ادامه داد: «آمریکا بعد از تجارب زیادی که در صحنه بین‌المللی مخصوصا شکست‌ها و ناکامی‌های پیاپی در منطقه خاورمیانه داشته است امروز به یک جنگ سرد، به اصطلاح جنگ روانی روی آورده است.»

هاشمی در پاسخ به این سوال که برخی کنشگران سیاسی بر این باورند که بخشی از بندهای مطرح‌شده در این طرح امکان بازگرداندن تحریم‌های قبل را هم سهل و امکان‌پذیر می‌کند، گفت: «در تحریم‌های جدید هیچ اشاره‌ای به مباحث هسته‌ای یا قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد تحریم‌های هسته‌ای ایران نشده است. اما در این خصوص که برخی دوستان وزارت امور خارجه هم اعلام کرده بودند که طبق برجام قرار بوده تحریم جدیدی اعمال نشود می‌توان گفت که تحریم جدید نقض روح برجام یا نقض بی‌توجهی به برجام است.»
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها نسبت به توانمندی‌های موشکی و سپاه پاسداران کینه به دل دارند، افزود: «آمریکا بعد از آنکه در حوزه‌های بین‌الملل و منطقه‌ای ناتوان شد در دوران اخیر تلاش‌ها و هزینه‌های زیادی در عراق، افغانستان، لبنان و سوریه کرد که نتوانست به منافعی که می‌خواست دست پیدا کند از همین‌رو به جنگ سرد روی آورد و استراتژی جنگ سرد را در ادبیات سیاسی خودش قرار داد؛ بنابراین در مجموع این‌ها به‌عنوان فرار به جلو و گریز از مسائل شکست منطقه‌ای آمریکاست.» برجام دیگر قابل‌مذاکره نیست.

هاشمی در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه ترامپ و برخی دولتمردان آمریکا خواستار مذاکره مجدد درخصوص برجام شدند، به نظر شما دولت باید تن به این قضیه بدهد، گفت: «برجام دیگر قابل مذاکره نیست. برجام یک سند بین‌المللی تمام شده است و دیگر قابل مذاکره هم نیست.»
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها همیشه دنبال مذاکره دوجانبه با ایران بودند، تصریح کرد: «آمریکایی‌ها همواره به دنبال آن بودند که مسائل خودشان را در مذاکره دوجانبه حل کنند نه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی.»
عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: «در حوزه روابط دوجانبه آمریکایی‌ها مدت‌هاست که دنبال مذاکره هستند، ولی ایران به خواسته آن‌ها توجه نمی‌کند. دولتمردان آمریکایی حتی اخیرا در یکی از نشریات آمریکایی مطرح کرده‌اند که ترور مسئولان عالی‌رتبه هم نمی‌تواند به اندازه مذاکره در تغییر شرایط اثر داشته باشد. یعنی آن‌ها بیشتر دنبال مذاکره برای تغییر شرایط هستند.»
وی با بیان اینکه مسائل متعددی است که آمریکایی‌ها خواهان ارتباط با ایران هستند، افزود: «درخصوص کشورهای خاورمیانه، نفت، کشورهای اسلامی و... حوزه‌های مختلفی هست که دراین باره آمریکایی‌ها منافعی برای خودشان قائلند و فکر می‌کنند از طریق جمهوری اسلامی بهتر می‌توانند به این منافع برسند.»

هاشمی ادامه داد: «اگر ایران با آمریکایی‌ها مذاکره کند و به قول معروف تحویل‌شان بگیرد مسائل حل خواهد شد. این نوع ادبیات خشنی که آمریکایی‌ها به کار می‌برند برای این است که به اصطلاح ایران را پای میز مذاکره بکشانند و مذاکره کنند، ولی این برداشت‌ها غلط است.»
عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز دیگر با این نوع ادبیات پای میز مذاکره نمی‌رود، خاطرنشان کرد: «اگر ایران سر میز مذاکره برود منافع خودشان را به آن‌ها نمی‌دهد و دنبال منافع مشترک و به اصطلاح احترام متقابل است. به نظر من در مجموع راهی که آمریکایی‌ها انتخاب کرده‌اند راهی بسیار خطا، تجربه شده و بی‌نتیجه بوده است و از این راه به خواسته خودشان نخواهند رسید.»

عناوین اخبار روزنامه قانون در روز پنجشنبه ۵ مرداد :
عناوین اخبار روزنامه شروع در روز پنجشنبه ۵ مرداد :
عناوین اخبار روزنامه سیاست روز در روز پنجشنبه ۵ مرداد : و اين حكايت ماست؛اسرائیل تسلیم اراده مقاومت؛آمریکا در ذهن خود فرو کند که تحریم سرمایه نیست؛سیل گرانی سفره مردم را برد؛مافیای آزاد؟!؛
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۰
ميگن چون داعش برا هماهنكى حمله به مجلس از تلگرام استفاده كرده ،تلگرام بايد فيلتر شه.
الان اگه داعش حمله به مجلس رو با اس ام اس هماهنگ میکرد همراه اول و ایرانسل و تعطیل میکردن؟یا دنبال بهونه میگردن واسه بستن تلگرام؟
س مثل ستایش که معلوم نیست چرا قاتل جنایتکار همچنان زندگی کثیفش رو ادامه می ده
قاتل هاي اين دختر بيچاره بنظرم مبايد قاتل شناخته بشن
چون اينا به اميد اينكه يكي مياد و متوجه ميشه، اينكارو كردن
شيشه ها رو از سر بي احتياطي و نفهمي كشيدن بالا
پس اين كار شبه قتل حساب ميشه و جزاش چيز ديگريست
یکی از این دو سارق به تازگی از زندان آزاد شده است- پلیس: خودتان مواظب باشید
ببخشید یادم نیست آقای کروبی چندتا رای آورد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
خدا بهتر میدونه
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
داداش پاشو!!!شما تو ی این جماعت دنبال حرف حساب میگردی ؟؟بازهم گلی به جمال اون یکی جناح که تفاوت آرای چند دهم درصدی رو بی هیاهو و جنجال قبول کرد .ادر حقانیت این جماعت همین بس که اون یکی لیدر اغتشاش قبل از پایان رای گیری مصاحبه کرد و خودش رو برنده اعلام فرمود!!!!!واقعا جای تفکر و عقلانیت تو این مملکت خیلی خالیه.
این قضیه فیلتر اینترنت ادامه همان وضعیت و تفکر درباره ویدیو هست
با سلام
مدیران عالی رتبه دادگستری لطفا گردن این اشرار را بسرعت با شمشیر یا تبر قطع کنید مثل عربستان یکی دو سال اینکار را انجام دهید ببینیم آیا فردی جرات شرارت دارد یا نه خداوندا میشود روزی را تصور کرد که تهران شده مثل مکه و مدینه و مردم میتوانند بهنگام صلات ظهر دکان و مغازه و اداره را بدون نگرانی رها و با آرامش به صلات جماعت در مساجد بپردازند آره میشه اگه یکم سخت بر اشرار بگیرند.
یک ملت ،دربند ،خطر آفرین تر از یک ملت آزاده است؟ امریکا باید درک کند ،شکست خود در ویتنام ،وکرهٔ‌ شمالی ،وکوبا ،سایر کشورها را ،با زور ،وتحریم ،ودربند کشیدن ملتها نمیتواند ،امریکا ،وهم پیمانان آن دارای آرامش باشند ، دیدگاه ملتهای مظلوم از مرگ ،با دیدگاه حاکمان ظالم ،واستعمارگر بسیار متفاوت است ،من میمیرم برای آزادی ،اما مستکبر ،له چه شوقی مرگ را پذیرا میشود؟ عقلا ،وفلاسفه ،وسیاسیون جهان ،باید این نگرش را به مستکبرین تفهیم کنند ،مثلا ،مردم فلسطین ،بیش از شصت ساله مبارزه میکنند ،اسیر میشوند ،شهید میشوند ،اما همچنان ادامه میدهند ،چون برای ،آزادی می رزمند ،اما یهودیان اسراییل ،وحاکمان سهیونیزم ،هر روز را با ترس آغاز میکنند ،و عاقبت روزی میشکنند،،، امریکایی ها هم ،همینگونه اند ،،، مردن که یک واقعیت است اما بین دو دیدگاه ،بسیار تفاوت دارد ،یکی استقبال میکند ،ودیگری ،میگریزد ،،،،
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر