بازدید 3509

چین پاندای ۱۰۰ مگاواتی خود را افتتاح کرد

چین در نمایشی برای نشان دادن التزام به توسعه منابع انرژی‌های تجدیدپذیر خود، یک مزرعه ۲۵۰ هکتاری انرژی خورشیدی را که به شکل یک پاندا است، افتتاح کرد.
کد خبر: ۷۱۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹ 26 July 2017
چین در نمایشی برای نشان دادن التزام به توسعه منابع انرژی‌های تجدیدپذیر خود، یک مزرعه ۲۵۰ هکتاری انرژی خورشیدی را که به شکل یک پاندا است، افتتاح کرد.

به گزارش مهر به نقل از فوربس، این پروژه تا حدودی یک برنامه برای ترویج استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بود و به این ترتیب چین به پیشتازی در جهان برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر ادامه می‌دهد. 

چین پاندای ۱۰۰ مگاواتی خود را افتتاح کرد

اولین فاز این نیروگاه برق خورشیدی اخیرا تکمیل شد و ۵۰ مگاوات ( از ۱۰۰ مگاوات نهایی در صورت تکمیل هر دو فاز) را به شبکه برق داتونگ چین اضافه کرد. این نیروگاه پاندا شکل در ماه می ۲۰۱۶ توسط بزرگترین سهام‌دار شرکت «پاندا گرین انرژی»، «چاینا مرچنتز نیو انرژی»، پیشنهاد داده بود. این پروژه به عنوان راهی برای حمایت از توسعه انرژی پایدار برای جوانان چین، به سرعت تایید شد.

این نیروگاه برق جدید در داتونگ، در ۲۵ سال آینده از سوزاندن ۱ میلیون تن زغال‌سنگ جلوگیری خواهد کرد و چین را در برنامه خود برای بهبود سریع سیستم انرژی خود یاری می‌کند. چین در سال گذشته تقریبا برابر با نصف کل ظرفیت انرژی خورشیدی جهان را به ظرفیت خود اظافه کرد.

این اولین مزرعه از ۱۰۰ مزرعه انرژی خورشیدی پاندا شکل است که قرار است در سال‌های آینده در چین و آسیا افتتاح شوند. در ماه می گذشته فیجی هم از ساخت یک مزرعه پاندا شکل انرژی خورشیدی در این کشور خبر داد. 

این پروژه هم بخشی از پروژه عظیم «یک مسیر، یک کمربند اقتصادی» چین است که قرار است در امتداد جاده ابریشم تاریخی احداث شود. هدف این پروژه این است که در نهایت چین را به رهبر سیاست‌گذاری خارجی در آسیا تبدیل کند. در این پروژه چین در نظر دارد زیرساخت‌هایی به ارزش چندین تریلیون دلار را در امتداد مسیر تاریخی راه ابریشم که آسیا را به اروپا متصل می‌کند، ایجاد کند. چین پیش‌بینی کرده است که سالانه ۱۵۰ میلیارد دلار را در پروژه‌های مربوط به ۶۸ کشوری که با این طرح موافقت کرده‌اند هزینه کند.

این شامل سرمایه‌گذاری کلان در جاده‌ها، پل‌ها، نیروگاه‌های برق، خطوط انتقال گاز، راه‌آهن، و بندرها می‌باشد. درکل برآورد می‌شود کل سرمایه‌گذاری چین در ۶۸ کشور برای این که این کشور را به مرکز جهانی‌سازی آسیا تبدیل کند برابر ۵ تریلیون دلار خواهد بود.

در زمانی‌که آمریکا نتوانست به وظایف خود در مورد التزام به رشد انرژی پاک در آینده پایبند بماند، چینی‌ها در عمل کاملا ثابت کردند که می‌خواهند در تبدیل وضعیت انرژی جهان، رهبری را در دست بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان