بازدید 5238

افزایش قیمت نفت با کاهش موجودی نفت آمریکا

روز چهارشنبه قیمت نفت افزایش یافت و به بالاترین نرخ خود در ۸ هفته گذشته رسید. قیمت نفت در روز چهارشنبه به دلیل کاهش شدید در موجودی نفت آمریکا و در نتیجه قوت گرفتن انتظارات برای تعادل یافتن بازار افزایش چشمگیری یافت و قیمت نفت به بالای ۵۰.۵ دلار رسید.
کد خبر: ۷۱۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵ 26 July 2017
روز چهارشنبه قیمت نفت افزایش یافت و به بالاترین نرخ خود در ۸ هفته گذشته رسید. قیمت نفت در روز چهارشنبه به دلیل کاهش شدید در موجودی نفت آمریکا و در نتیجه قوت گرفتن انتظارات برای تعادل یافتن بازار افزایش چشمگیری یافت و قیمت نفت به بالای  ۵۰.۵ دلار رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۶۷ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۰.۸۷ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۳ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۸.۷۲ دلار صورت گرفت.

افزایش قیمت نفت با کاهش موجودی نفت آمریکا

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه اعلام کرد که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته کاهش یافته است. همچنین، این سازمان کاهش تولیدات و واردات پالایشگاه ها را، در حالی که ذخایر بنزین کاهش یافته است، دلیل اصلی کاهش ذخایر نفتی آمریکا دانسته.

در هفته منتهی به ۲۱ جولای موجودی نفت آمریکا ۷.۲ میلیون بشکه کاهش یافته است و این رقم بسیار بیشتر از انتظار تحلیلگران برای کاهش ۲.۶ میلیون بشکه ای این محصول است.

کاهش موجودی نفت آمریکا موجب امیدواری بیشتر تجار به ایجاد تعادل در بازار نفت شده است. عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد که صادرات نفت این کشور در ماه آگوست به ۶.۶ میلیون بشکه در روز محدود می شود. این رقم تقریبا یک میلیون بشکه کمتر از تولید نفت عربستان در ماه آگوست سال گذشته است.

در تاریخ ۲۵ می  سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تا قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند. اما با این حال قیمت هردو شاخص نفتی برنت و وست تگزاس اینترمدیت از آن تاریخ به بعد سقوط بیشتری داشته است.

پیشتر تحلیلگران گفته بودند که افزایش مستمر تولید نفت توسط آمریکا و همچنین افزایش تولید کشور هایی که از توافق کاهش تولید نفت معاف شده اند، یعنی لیبی و نیجریه، موجب شده است که تلاش اوپک برای تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، با شکست روبه رو باشد. اما در چند روز گذشته شاهد رشد نسبتا خوبی در قیمت نفت هستیم و این امید هست که رفته رفته تلاش اوپک به ثمر بنشیند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس