بازدید 3100

عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته

پیش بینی گلدمن ساکس در باره اوج تقاضای جهانی نفت در سال 2024، کاهش صادرات نفت ایران به هند، جایگاه روسیه به عنوان عمده ترین عرضه کننده نفت به چین برای چهارمین ماه متوالی، اندونزی عضو احتمالی آینده اوپک از مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۷۱۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 26 July 2017
پیش بینی گلدمن ساکس در باره اوج تقاضای جهانی نفت در سال 2024، کاهش صادرات نفت ایران به هند، جایگاه روسیه به عنوان عمده ترین عرضه کننده نفت به چین برای چهارمین ماه متوالی، اندونزی عضو احتمالی آینده اوپک از مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته است.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، بانک آمریکایی «گلدمن ساکس» پیش بینی کرد؛ در صورتی که استفاده از خودروهای برقی افزایش یابد، رشد اقتصادی کند شود و قیمت سوخت بالاتر برود، تقاضای جهانی برای نفت در سال 2024 میلادی به اوج خود می‌رسد و از آن پس رو به کاهش خواهد گذارد.

این بانک انتظار دارد رشد سالانه تقاضای نفت در فاصله سال های 2017 تا 2022 میلادی 1.2 درصد باشد و این میزان تا سال 2025 میلادی به 0.7 درصد و در سال 2030 میلادی 0.4 درصد برسد.

**ایران به مقام سوم عرضه کننده نفت به هند تنزل یافت

به گزارش پایگاه خبری ایندیا تایمز، «دارمندرا پرادهان» وزیر نفت هند گفت: در6 ماه گذشته، عراق با پشت سر گذاشتن عربستان نخستین تامین کننده نفت این کشور شد و ایران نیز به مقام سوم تنزل یافت.

میزان خرید نفت هند از عربستان که همواره بیشترین رقم را به خود اختصاص می داد، 7 تا 8 درصد کاهش یافت، زیرا پالایشگاه های هندی نفت ارزان تر عراق را جایگزینی پرسودتر یافته اند و همچنین بغداد تعهد کمتری به توافق کاهش تولید اوپک دارد.

**روسیه عمده ترین عرضه کننده نفت به چین برای چهارمین ماه متوالی

به گزارش رویترز، روسیه در ماه ژوئن برای چهارمین ماه متوالی در سال جاری میلادی عنوان بزرگ ترین تأمین کننده نفت به چین را به خود اختصاص داد.

واردات نفت چین از روسیه در ماه گذشته میلادی با 27 درصد افت سالانه به یک میلیون و 270 هزار بشکه در روز رسید.

این در حالی است که مجموع واردات نفت چین هشت میلیون و790 هزار بشکه در روز بوده است. 

**امارات به دنبال اخذ 5 میلیارد دلار وام نفتی

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: شرکت دولتی نفت ابوظبی، «ادنوک»، در حال گفت وگو با بانک‌های بین المللی و منطقه ای به منظور کسب وام تا پنج میلیارد دلار است تا بتواند توسعه تاسیسات خود را تأمین مالی کند.

به گفته این منابع، شرکت یادشده به منظور فراهم آوردن نقدینگی در پی صدور اوراق قرضه به ارزش سه میلیارد دلار است.

**اندونزی عضو احتمالی آینده اوپک

به گزارش رویترز، «ایگناسیوس خوآن» وزیر نفت اندونزی اعلام کرد: در صورتی که از این کشور خواسته نشود توافق کاهش تولید را عملیاتی کند، آماده است به سازمان اوپک بپیوندد.

خوآن افزود: ما باید این امتیاز را داشته باشیم که گاهی از اجرای توافق معاف شویم، در این صورت پانزدهمین عضو این سازمان خواهیم شد. تولید نفت اندونزی هم اکنون 800 هزار بشکه در روز است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار