بازدید 2243

27 میلیون کودک خاورمیانه ای در معرض خشونت

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز سه شنبه هشدار داد که جان 27 میلیون کودک در خاورمیانه و شمال آفریقا در معرض خطر خشونت های اجتماعی و سیاسی قرار دارد.
کد خبر: ۷۱۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴ 25 July 2017
 صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز سه شنبه هشدار داد که جان 27 میلیون کودک در خاورمیانه و شمال آفریقا در معرض خطر خشونت های اجتماعی و سیاسی قرار دارد.

به گزارش تابناک و به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، گرت کاپلاره، مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای یونیسف امروز اعلام کرد که خشونت های ناشی از جنگ در یمن، سوریه، عراق، سرزمین های اشغالی، لیبی و سودان موجب شده نزدیک به 27 میلیون کودک در این کشور ها در معرض خطرات جدی قرار بگیرند.

وی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: بسیاری از کودکان این کشورها مجبورند پا به پای بزرگان در جنگ شرکت کنند و در برخی مواقع خود این کودکان عامل اقدامات خشونت آمیز هستند.

مدیر منطقه ای یونیسف افزود: بحران های سیاسی و نظامی در خاورمیانه و شمال آفریقا موجب شده است تا بسیاری از کودکان این منطقه دستگیر، آواره و حتی مورد انواع سوء استفاده های اجتماعی و جنسی نیز قرار گیرند .

به گفته وی، بررسی های یونیسف در مورد 11 کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا نشان داده است که حداقل 27 میلیون کودک (یک چهارم کودکان این مناطق) در فقر زندگی می کنند.

'این مطالعات حاکی است که کودکان این مناطق علاوه بر تحمل خشونت های شدید، از حداقل نیازهای اساسی زندگی از جمله آموزش و پرورش ابتدایی، مسکن مناسب، غذا، بهداشت و درمان و آب سالم محروم هستند.'

کاپلار گفت: تعداد کودکان فقیر بیشتر از درآمد خانواده‌ها است؛ به همین علت آنها از دسترسی به آموزش، سلامت، خانه و آب سالم محروم هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر