بازدید 18735

سی ان ان؛ ناو آمریکایی به سوی قایق گشت زنی ایران در خلیج فارس شلیک کرد/ اطلاعیه سپاه پاسداران؛ اقدام تحریک آمیز ناو آمریکایی خنثی شد

دو مقام نظامی آمریکا اعلام کردند، یک فروند ناو آمریکایی امروز به سوی یک قایق گشت زنی ایران در بخش پایانی شمال خلیج فارس شلیک کرده است. در همین زمینه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که اقدام تحریک آمیز رزم ناو آمریکایی در خلیج فارس خنثی شد.
کد خبر: ۷۱۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱ 25 July 2017
«سی‌ان‌ان» مدعی شده، ناو نیروی دریایی آمریکا در کرانه شمالی خلیج فارس، اقدام به شلیک اخطار به سمت یک قایق ایرانی کرده است.

به گزارش «تابناک»، خبرنگار «سی‌اِن اِن» در خبری فوری اعلام کرد، یک فروند ناو آمریکایی به سمت قایق های ایرانی در خلیج فارس شلیک هشدار کرده است.

 دو مقام نظامی آمریکا اعلام کردند، یک فروند ناو آمریکایی امروز به سوی یک قایق گشت زنی ایران در بخش پایانی شمال خلیج فارس شلیک کرده است.

بر اساس گزارش دو مقام نظامی آمریکا، قایق ایرانی احتمالاً متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده است.

این مقامات مدعی هستند که قایق های ایرانی به حدود ۱۵۰ یاردی ناو آمریکایی نزدیک شده بودند که با شلیک هشدار این ناو مواجه شدند.

مطابق این ادعا، قایق ایرانی به هیچ ‌یک از علائم ارتباطی شناخته بین‌المللی برای اعلام وضعیت خطر، اعم از تماس‌های رادیویی، شلیک منور و پنج انفجار کوتاه توجهی نکرده‌ است.
 
شلیک ناو آمریکایی به سوی قایق گشت زنی ایران در خلیج فارس 

یکی از دو مقام مورد استناد «سی‌ان‌ان» می‌گوید: پس از این مراحل، ناو آمریکایی به دلیل نگرانی از احتمال برخورد، اقدام به شلیک اخطار به داخل آب کرد.

مقام دیگر پنتاگون مدعی شده که شناور ایرانی در این مرحله، نزدیک شدن به ناو آمریکایی را متوقف کرد، اما برای چند ساعت در آب‌های اطراف گشت‌زنی کرد.

مقام‌های نظامی ایران ادعاهای مطرح‌ در گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان را تأیید نکرده‌اند.

اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سپاه پاسداران در بیانیه ای اعلام کرد که حرکت تحریک‌آمیز رزم‌ناو آمریکایی در خلیج‌فارس خنثی شد.

روابط عمومی منطقه سوم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز یک رزم‌ناو آمریکایی در شمال خلیج فارس به سمت یک شناور گشتی نیروی دریایی سپاه که در آب‌های بین‌المللی در حال گشت‌زنی بود حرکت و به قصد تحریک و ایجاد هراس مبادرت به شلیک دو گلوله هوایی کرد.

شناور نیروی دریایی سپاه بدون اعتنا به رفتار غیرحرفه‌ای و تحریک‌آمیز آنها به مأموریت خود ادامه داد و پس از مدت کوتاهی شناور آمریکایی منطقه را ترک کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر