بازدید 3973

انتقاد رئیس اتاق اصناف از قانون مالیات بر ارزش افزوده

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در توسعه کسب و کار مجازی عقب هستیم گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده سلیقه ای اعمال می شود و بر قیمت تمام شده کالا و خدمات اثر دارد.
کد خبر: ۷۱۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 24 July 2017
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در توسعه کسب و کار مجازی عقب هستیم گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده سلیقه ای اعمال می شود و بر قیمت تمام شده کالا و خدمات اثر دارد.

به گزارش شبکه خبر، علی فاضلی امروز در نهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران، در جمع خبرنگاران افزود: کمی از کار عقب هستیم، اما وارد کردن بنگاه‌های صنفی در عرصه علمی با کمترین امکانات و حتی بدون هیچ امکاناتی میسر نیست و زیرساخت‌ها برای آنها فراهم نشده است.
 
رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه از فعالیت مجموعه ای در فضای مجازی و تامین سرمایه آنها از طریق بانک‌ها و تعریف منابع مالی مشخص خبر داد و گفت: این مجموعه کارهای عظیمی در فضای مجازی به دست گرفته است که سرمایه‌گذاری آنها از طریق بانک‌ها انجام می‌شود و منابع مالی آنها نیز تعریف‌شده است در حالی که بنگاه‌ها و واحدهای صنفی ما به هیچ وجه به این امکانات دسترسی ندارند.
 
فاضلی با نامناسب دانستن فضای کار برای کارآفرینان در مجموعه اصناف افزود: برغم تأکیدات رئیس‌جمهور و معاون وی، کار در زیرمجموعه به نفع مردم انجام نمی‌شود.
 
او با اشاره ضرورت واگذاری فعالیت اقتصادی به دست مردم و مردم محور شدن گفت: همه در بحث کوچک‌سازی دولت صحبت می‌کنند، ولی کاری انجام نمی‌شود.
 
فاضلی با اشاره به عملیاتی نشدن بسته حمایتی بنگاه‌های کوچک و متوسط تا امروز افزود: برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی اتاق اصناف خبرهای خوبی در راه است.
 
او با اشاره به امضا تفاهم‌نامه‌ با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس این تفاهمنامه حداقل 100 هزار شغل را تا پایان نیمه اول سال و 200 هزار شغل را تا پایان سال در بخش اصناف ایجاد می کنیم.
 
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: اگر موفق شویم سقف بخشودگی حق بیمه کارفرمایان تا سقف 5 کارگر را تعمیم دهیم که البته الان به صورت یک توافقنامه در حال تنظیم آن هستیم و نیازمند مصوبه هیأت وزیران است، می‌توان امید داشت که ایجاد شغل افزایش یابد.
 
فاضلی گفت: در توافق‌نامه مذکور آمده است تحصیل‌کردگانی که به وزارت کار مراجعه کرده‌اند و در لیست وزارت کار قرار گرفته‌اند، به یک کارفرما معرفی شوند و وزارت کار 6 ماه تمام حقوق، مزایا و حق بیمه آنها را پرداخت کند و کارفرما هم 6 ماه به آنها آموزش دهد و در پایان 6 ماه اگر کارفرما تمایل داشت آنها را با قرارداد شرطی به استخدام کارگاه کوچک یا متوسط خود درآورد و اگر نپذیرفت الزامی برای ادامه کار نیست، اما کارورز توانسته است در این مدت حد اقل حرفه‌ای را به صورت تخصصی بیاموزد.
 
او همچنین در مورد مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: در تمام نظامات اقتصادی دنیا مالیات بر ارزش‌افزوده یا همان مالیات بر مصرف از یک ایستگاه گرفته می‌شود، ولی قانونی که الان ساری و جاری است باعث شده مالیات بر ارزش افزوده از مبادی زیادی دریافت شود که یقیناً بر قیمت تمام‌شده کالا و خدمات و تولید اثر می‌گذارد، ضمن اینکه ایراد اساسی این است که سلیقه‌ای هم اعمال می‌شود و یا حتی قانون هم اعمال نمی‌شود.
 
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: البته مالیات بر ارزش‌افزوده نباید در کالاهای سرمایه‌ای لحاظ شود که این اتفاق هم می‌افتد.
 
فاضلی در مورد افتتاح مرکز تجارت پوشاک ترکیه‌ای در یکی از نقاط تهران گفت: در این باره اظهارنظر نمی‌کنم، اما بحث سرمایه‌گذاری خارجی را نفی نمی‌کنم، ولی می‌گویم سرمایه‌گذاری در جهت تولید را ما بیشتر می‌پسندیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل