بازدید 3416

تاثیر رشد اقتصادی ایران در تقویت اقتصاد جهانی

صندوق بین‌المللی پول برآورد رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۶ را افزایش داد و رشد اقتصادی ایران را در این افزایش موثر دانست.
کد خبر: ۷۱۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 24 July 2017
صندوق بین‌ المللی پول برآورد رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۶ را افزایش داد و رشد اقتصادی ایران را در این افزایش موثر دانست.

به گزارش فارس، صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین بروزرسانی سلسله گزارش‌های  «چشم انداز اقتصاد جهانی»، برآورد رشد اقتصادی جهان در سال 2016 را نسبت به رقم اعلام شده در ماه آوریل افزایش داد و آن را 3.2 درصد اعلام کرد.

به نوشته این گزارش، این افزایش عمدتا به علت رشد بالاتر اقتصادی در ایران و فعالیت‌های قوی‌تر در اقتصاد هند بوده است.

همچنین این گزارش پیش‌بینی کرده است که فعالیت‌های اقتصادی هم در اقتصادهای پیشرفته و هم در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه در سال 2017 شتاب بگیرد و به ترتیب 2 درصد و 4.6 درصد رشد داشته باشد و در مجموع رشد جهانی اقتصادی به 3.5 درصد برسد که نسبت به ارقام منتشر شده در ماه آوریل تغییری ندارد.

بر اساس این گزارش، رشد اقتصادی در غرب آسیا، شمال آفریقا، افغانستان و منطقه پاکستان به میزان قابل توجهی در سال 2017 کند خواهد شد که ناشی از رکورد فعالیت در کشورهای صادرکننده نفت است اما این وضعیت در سال 2018 بهبود می‌یابد.

به نوشته این گزارش، اگرچه پیش‌بینی رشد اقتصادی منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا، افغانستان و پاکستان در  سال 18-2017 نسبت به ارقام منتشره در آوریل تغییر نکرده است اما رشد اقتصادی در سال 2016 به مدد رشد اقتصادی بالاتر ایران به میزان قابل توجهی قوی‌تر برآورد شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر