بازدید 36851
نقد اظهارات یک آقازاده؛

تفاوت خون مرغوب آقازادگی با خون های پاکی که بر زمین ریخته شد!

زمانی که برخی از این آقازاده‌ها در کشورهای اروپایی و در ۲۵ سالگی مشغول معاملات اقتصادی بودند، برخی هم سن و سال‌های او در مرزهای شرقی و غربی کشور در دوره سربازی خود توسط گروهک ریگی و پژاک خون می‌دانند؛ وقتی تصویر نخبه‌ای با رتبه تک رقمی در کوه‌های کردستان به عنوان کولبر در فضای مجازی منتشر می‌شود و المپیادی دیگر با تراکت‌های تبلیغی تدریس خصوصی در خیابان‌های تهران را می‌بینیم، کمی سخت است به تئوری ژن خوب و خون اصیل باور داشته باشیم.
کد خبر: ۷۱۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 23 July 2017
روز گذشته، فایلی از گفت وگوی یکی از فرزندان مسئولین منتشر شد که در آن گفت وگوی بلند، بخشی از حرف ها، پاسخ به حرف و حدیث‌های مطرح در مورد آقازاده‌ها بود. او در بخشی از این گفت وگو از ژن خوب و خون خوب خود می‌گوید و موفقیت هایش را بی ارتباط با آقازادگی و صرفا به مسأله وراثت و خون مربوط می‌داند.

به گزارش «تابناک»؛ او در بخشی از این گفت و گو می‌گوید: دو سال آخر دبیرستان که بودم، آقای دکتر رئیس دانشگاه تهران بودند. آن زمان این بحث آقازادگی و مباحثی که متأسفانه جدیداً مطرح می‌شود، که دلیلش فکر می‌کنم فرار کردن خیلی‌ها از واقعیت‌هاست برای اینکه یک مقصر پیدا کنند؛ ما عادت کردیم مقصر پیدا کنیم؛ حالا فعلا می‌خواهند بگویند مقصر آقازاده‌ها هستند.

او همچنین در بخشی دیگر مدعی می‌شود: هر که توانایی داشته و به نقطه‌ای رسیده، حتما استعدادهایی در وجودش بوده. بالاخره تأثیر وراثت وجود دارد، ژن وجود دارد و در جایی دیگر می‌گوید: بالاخره این خون می‌آید و می‌رسد؛ همینطوری که کسی نمی‌تواند ادعا کند اصل و نسب دارد. افتخار می‌کنم این توانایی‌ها از دو تا ژن خوب، هم از طرف مادر و هم از طرف پدر آمده است. خدا هم لطف کرده و در بستر مناسب این کار را انجام دادیم.

اینکه هر کسی در کارهای اقتصادی خود تا چه حدی مسیر سالمی را طی کرده و در رقابتی سالم و اخلاقی از رقبای خود پیشی گرفته و بر ثروت خود افزوده، مسأله‌ای نیست که تشخیص آن در صلاحیت این نوشته باشد، چون اگر نهادهای نظارتی، نظارت لازم و کافی را در این زمینه داشته باشند، می‌توانند با بررسی فعالیت‌های اقتصادی هر کسی از جمله افرادی که منتسب به مسئولین کشور هستند و نسبتی نسبی یا سببی با آن‌ها دارند، کم وکیف سلامت فعالیت‌های آن‌ها را بررسی و در صورت لزوم برخورد قضایی کنند. البته از بلندپایه‌ترین مقامات کشور تا نمایندگان مجلس، همگی از وجود فساد اداری در کشور سخن می‌گویند و بر لزوم برخورد با مفاسد اداری مالی تأکید می‌کنند.

با این حال، گهگاه خبری از حضور اقوام و فرزندان یکی از مسئولین فعلی و سابق در ماجراهای پرحاشیه اقتصادی از واردات دارو گرفته تا موارد دیگر منتشر می‌شود و همین امر تأثیر کمی در نوع نگاه مردم به پدیده آقازادگی ندارد.

اما آنچه در این گفت وگوی آقازاده یکی از مسئولین تأسف برانگیز بود، مطرح کردن مفهمومی به نام اصالت بود؛ مفهومی که اگر در دربار سلطنتی انگلیس و یا توسط گروه‌های نژادگرای اروپا در قرون گذشته مطرح می‌شد، چندان مایه تعجب نبود. امروزه در جهان دیگر ارزش و اعتبار افراد، نه با خون و نژاد که در واژه‌ای به نام بشر تعریف شده و کمتر کسی سخن از اصالت خون را در فضایی عمومی موجه می‌داند. جز این در کشور ما و پس از سرنگونی رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی که به انقلاب پابرهنگان معروف بود، اصالت مفهوم دیگری داشت که با ایثار و فداکاری بیشتر عجین بود تا با خون و وراثت. امروزه وقتی از کلمه اصیل سخن گفته می‌شود، بیشتر یاد نژاد اسب‌ها در رشته سوارکاری می‌افتیم.

همه خوب می‌دانیم در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به خاطر عدم توسعه متوازن در بخش هایی از کشور ما امکانات آموزشی، زمینه‌های فعالیت اقتصادی و وضعیت بهداشت فاصله زیادی با آنچه فرزندان برخی مسئولین در آن پرورش یافته اند دارد. چه بسا استعدادهای درخشان که زیر غبار فقر، فشارهای اقتصادی و عدم دسترسی مطلوب به آموزش با کیفیت دیده نشده اند و چه بسا طرح‌ها و ایده‌های فارغ التحصیلان تیزهوش و نخبه در پیچ و خم‌های بوروکراتیک سیسم اداری کشور متوقف شده و آن‌ها را از ادامه مسیر دلسرد کرده است.

وقتی تصویر نخبه‌ای با رتبه تک رقمی در کوه‌های کردستان به عنوان کولبر در فضای مجازی منتشر می‌شود و المپیادی دیگری با تراکت‌های تبلیغی تدریس خصوصی در خیابان‌های تهران را می‌بینیم، کمی سخت است که به تئوری ژن خوب و خون اصیل باور داشته باشیم.

زمانی که برخی از این آقازاده‌ها در کشورهای اروپایی و در ۲۵ سالگی مشغول معاملات اقتصادی بودند، برخی از هم سن و سال‌های او در مرزهای شرقی و غربی کشور در دوره سربازی خود توسط گروهک ریگی و پژاک خون می‌دانند.

این به رغم این نکته است که در فرهنگ ما وقتی از خون صحبت می‌شود، این واژه سرخ نه با مفهوم اصالت که با مفهوم ایثار و شهادت عجین و هم نشین شده است. خوب می‌دانیم نخبه‌ترین و باهوش‌ترین فرزندان این کشور بدون اینکه ادعایی داشته باشند در جبهه‌های جنگ با کمترین امکانات فرماندهی عملیات‌های بزرگی را مدیریت کردند و در نهایت با تقدیم خون خود شهید شدند. خون همت‌ها، باکری‌ها و زین الدین‌ها و جهان آرا‌ها خون خوب بود که در دفاع از مرزهای این سرزمین ریخته شد.

به همین علت هاست که شنیدن چنین حرف هایی که نه با واقعیت سازگار است و نه در دنیا خریدار دارد و نه مبتنی با فرهنگ کشور ماست، تأسف بار و تأثربرانگیز است.

نقد حرف‌های پسر یکی از مسئولین، کسی که نه به نام خود که به نام پدرش شناخته می‌شود و اظهارات عجیبی که می‌تواند به پای پدرش نوشته شود، نشان از آن دارد که افکار عمومی هویت مستقلی برای او قائل نیست و به همین دلیل، ضمن انتقاد از چنین اظهاراتی و لازم دانستن اصلاح آن توسط او، از لحاظ اخلاقی تخطئه شخصیت سیاسی پدر به خاطر اظهارات پسر صحیح به نظر نمی‌آید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۷۲
انتشار یافته: ۳۴۰
فعلا دور دور آقازاده هاس ...چه ما بخایم چه نخایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
فعلا؟ نه! از قبل هم همین وضع بوده منتها امروز دیگر وقاحت را به جایی رسانده اند که علنی میگویند همه چیز مال ماست چون از نژاد برتریم! اگر خانواده ی اینها مسلمان بوده اند چطور چنین فرزندانی تربیت کرده اند که ادعاهای ضد قرآن میکنند؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
هر چند ما قضاوتمان را در مورد این قبیل افراد سال هاست که کرده ایم ولی باید دید آخر و عاقبت این افراد چگونه خواهد شد
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
بله شما درست میگید ولی تا نخوایم این دوره تا ابد ادامه پیدا خواهد کرد!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
اين كه دستار زرد بسته سرش
هست جبار سينگ با پسرش
من و جبار يار هم بوديم
مدتي در كنار هم بوديم
درس عرفان و زندگي خوانديم
هر دو عارف شده سبق رانديم
بود جبار عارف هندي
خون پنجابي از ژني سندي
دارد او كارخانه دارو
روز و شب پول ميكند پارو
گفت از ايران شنيده ام خبري
از ژن برتري و گل پسري
ما خريدار خون آن پسريم
از مريدان عارف پدريم
مي خريمش به قيمت الماس
مي زنيمش به آدماني خاص
گر رسد چند سي سي اش اينجا
مي شود هند سرور دنيا
ناگه از خواب خوش پريدم من
خواجه جبار را نديدم من
عكس تزييني است و نقل دروغ
ژن برتر نبود غير از دوغ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
فقط اعدام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
فقط اعدام
دو دوتا پنج تا که به کیه ، حیف وقت که گذاشتی و این متن را نوشتی ولکن برادرم ، گوش هممون از این حرفا پره
کدوماشون خوبند آخه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
هیچ کدام! زندگی میلیونها ایرانی را خراب کردند و حالا هم مدعی ژن خوب و نژاد برترند!!! اما بالاخره یک جایی باید پس بدهند
تو از جادوی زال گشتی درست وگرنه کنارت همه دخمه جست
اگه لطف پست بابات نبود الان....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
دردانشگاه هم فرزندان هیات علمی هااولویت دارندیعنی اینکه این آقازاده بارانت پدرش وارددانشگاه شده پس پزندهد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
اگه لطف پست بابات نبود الان کار خیابون سیگار می فروختی !یا فوقش دلار دلار می گفتی ژن برتر
متن مزخرفی بود که فقط از جنبه سیاسی نوشته شده بود اینکه فرزند یک پدر و مادر نخبه نخبه شود احتمال بسیار بالایی دارد و وراثت نقش اساسی در این امر دارد و این در سطح جامعه کاملا هویداست
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
شما اول ثابت کن که پدر و مادرش نخبه بودن بعد دنبال درصد بالا بگرد. پدر این بنده خدا همین الان هم به خاطر حمایت کردن از یکی دیگه ، به فکر سهم خواهی افتاده و معنی این سهم خواهی اینه که تا همین جا هم با سهم خواهی و کار سیاسی (که همه معنی کار سیاسی تو این مملکت رو میدونیم) به اینجا رسیده. از این پدر سهم خواه باید هم توقع پسری خود شیفته رو داشت.
راستی یکی از حضرات فرمودن «مگر مریم میرزاخانی چیکار کرده که مشهور شده؟ اون که فرمول پیچیده ای رو کشف نکرده. تو همین مملکت آدم هایی هستن که فرمول های پیچیده تری رو کشف کردن».
میدونی چرا یاد این جمله بامزه افتادم؟! چون این نگاه «از بالا به پایین» همین آقازاده خودشیفته محصول کشف همین فرمول های پیچیده تو این مملکت است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
اخیرامصاحبه ای باپدرومادربی سوادروستایی راخواندم که پنج فرزندش دکتربودند.این راچگونه توجیح می کنیدپسباورکنیدکه متاسفانه سخنان پسرعارف ازروی تکبرونژادپرستی می آید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
این که فرزند دوتا نخبه یک انسان باهوشی میشه شکی نیست. ولی میلیاردر شدن تو این مملکت کار نخبه ها
نیستبیشتر کار همون کسایی هست از رانت استفاده می کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
آقای عارف سلام . خوبی عمو
علی
| Bangladesh |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
آقا یا خانم عزیز کدام یک از دانشمندا ، موزیسین های بزرگ و مخترعین فرزندانشون تونستن جای اونها رو پر کنند که شما اینجوری می فرمائید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
دختر انشتین عقب مونده ذهنی بود
بنده کلا این آقای عارف را قبول ندارم یه جوریه ،حالا پسرش دیگه چه گلیه حالم بد میشه از دیدن این جماعت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
خداوکیلی ازسال 76 ازمریدان خاتمی بودم تاکنون ولی عارف مزبزبوعجیب نچسب است وبی حال درمجلس
عالی بود و دست مریزاد
مقاله خوبی بود.
توصيه اكيد دارم شما دست اندر كاران رسانه
براي اين گونه افراد نام مناسب انتخاب كنيد و لفظ شريف اقا و اقا زادگي را لكه دار نكنيد

اين مدتهاست در ذهن بنده ميچرخد...............................
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
با این حساب یک مسابقه ژّن هم بین این آقایان بگذارید... اطمینان دارم آقا زده‌های خاوری رقیب سختی برای ایشون باشند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
فقط اعدام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
"رانتی خودشیفته"
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
پسر کو ندارد نشان از پدر تو بیگانه خوانش نخوانش پسر
خوب بگید کی این حرفها رو زده.... مثل ادم شرف داشته باشید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
پسر محمدرضا عارف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
عارف
محمذ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
عصبانی نشو!
پسر عارف بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
فقط اعدام
آریو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
پسر عارف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
پسر آقای عارف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
پسر دکتر عارف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
فقط اعدام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
پسر عارف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
فقط اعدام
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
پسر عارف رو میگه دیگه . کجای کاری ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
فقط اعدام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
پسر آقای عارف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
مصاحبه پسر جناب اقای عارف هستند را همه دیده اند و در شبکه های اجتماعی موجود است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
فرزند آقای عارف
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
پسر آقای عارف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
گویا پسر دکتر عارف؟ بوده
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
داداش اینهمه تنباکو مصرف شده حالا شما میگی دود از کدوم طرفه؟؟؟؟
ما ولا از پدرش هم خیری برا این مملکت ندیدم. تنها کاری که کرده به نفع خودش بوده و آخریش وارد کردن یک ماما به شورای شهر تهران بود که نشان میدهد چرا وضعیت این کشور اینقدر داغون است. به قول یکی از دوستان در طول 30 سال گذشته یک کودک در اتریش وزیر امور خارجه شده و یک کودک دیگر ریس جمهور فرانسه شده اما در این کشور قدرت و پست ها فقط در دست یک عده و فرزندان آنها دست به دست میشود و جوانان بیچاره این مملکت هم پرپر میشوند.
اینچنین اظهارات و البته بررسی عملکرد اقتصادی این چنین افرادی در طول زمان و تداوم استفاده آنها از امکانات غیرعادی، به معنای واقعی کلمه، مایه وهن نظام است.
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
ولی اغلب مردم تهران به پدر او رای دادند
کوچکترین نمونه از این کار های آقا زاده هاست
حذب نازی هم ازین حرف ها نمیزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
حزب نازی
اتفاقا اوصول تئوریک جزب نازی خون برتر بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
بالام جان توهنوز کلمه حزب رابلد نیستی درست بنویسی . نوشتی (حذب) بهتره بری کلاس شبانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
حزب - احزاب
لایک....ب نطر میرسه درین خصوص اصلاح طلبان و اصولگرایان مثل همند
پاسخ ها
gholambaba
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
اصلاح طلبان در از بین بردن نیروهای خود بسیار موفق ترند . اصلن اعتقادی به نیرو سازی ندارند و فقط دورو ور خودشون رو می بینن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
در خیلی موارد مثل همن . فقط حرفاشون با هم فرق میکنه . وگرنه همه سر یه سفره نشستن . این دعوایی هم که ما میبینیم به خاطر سهم بیشتره نه به خاطر مردم
بعضی از مسئولین بابای خیلی خوب و پر کاری برای بچه هاشون هستند در نتیجه مسئول خیلی بدی برای مملکت، منظور این اقازاده هم از ژن و استعداد همون وام ها و اعتبارات اغلب بی برگشت است که توی حباب خودش خیال میکنه خیلی حالیشه و بی خبر که ضرر این افراد به مملکت از خشکسالی بدتر است
متاسفم ژن خوب در غیرت و همت و پشتکار پسران و دختران ایرانی است ان سربازی که سر مرز به خاطر من و ما یا رزمنده ای در جبهه جنگ نه برای خودش بلکه برای هم وطنش با ارزش ترین ثروتش که جانش میده ژن پاک و اصالت داره درود بر خون های سراسر ژن خوب رزمنده مدافع حرم سرباز لب مرز سربازان گمنام همیشه دوستان داریم و به وجودتان افتخار میکنیم
اگر يك كمي به عارف اعتقاد داشتم با اين حرفهاي پسرش ديگر انهم تمام شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
فقط اعدام
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
مردم معلوم نیست چشون هست . وقتی دم از شهادت و ایثارگری میزنیم می گید شما حزب اللهی ها کشور رو بدبخت کردید وقتی دم از اصلاحات و اعتدال و .... میزنند با یک حرف الکی اصلاح طلب ها رو می کوبید. جدا ملت جالبی هستیم
این جوجه فکر میکنه این کشور کم نخبه و دانشمند داره؟ بابای ایشون هم اگر "شاگرد اول" شده واسه این بوده که باباش یه تاجر ثروتمند بوده. کم نیستن نوابغی که به خاطر خانواده ناجور یا شرایط بد نتونستند ادامه تحصیل بدن و در نهایت آدم معمولی مثل کفاش و نجار و ... شدند. از کی تا حالا ژن خوب از رو شاگر اولی! معلوم میشه؟ اونم تو نظام آموزشی استعداد کش و ضد خلاقیت ایران. این حرفایی که زده واقعا خودش باور داره؟ یا میخواسته توجیه کنه؟ واقعا چه کم هوشیه اگر باور داشته باشه به این حرف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
البته تحصیل در امریکا پدرشون هم فراموش نشه
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
کسی میدونه شهریه دانشگاه استنفورد ترمی چند ده هزار دلار هست که پدر ایشان از آن فارغ التحصیل شده اند؟؟؟؟
اقای اقازاده ما نژاد اصیل نداریم.خوش به سعادتت که نژادت اصیل بوده.ما بیچارگانی هستیم که به امید واهی اینکه شاید جریان اصلاح طلب بقول شما اصیل زاده بهتر از جریان اصول گرا در مدیریت کشور نقش ایفا کنند به یک اصیل زاده رای دادیم.تصور نمیکردیم چون مثل شما اصیل زاده ها سرمایه دار نیستیم شهروند درجه شش هم به حساب نیایم.الان باور کردیم که رییس جمهور فقط از سرمایه دارها و اصیلها خوششون میاد و ما بی اصل و نسبها در تصمیم گیری کلان کشور جایی نداریم.اگر ما قشر بی اصالت باری بر دوش جامعه ایم به مرگمون راضی هستیم.میخواید صف ببندیم به ترتیب یه گلوله حراممون کنید تا یک جامعه یکدست و یک نژاد تمیز باقی بمونه؟کار خوب مال شما نژاد برتر.خونه خوب مال شما نژاد برتر.ماشین خوب مال شما نژاد برتر.همه چیز خوبش برای شماهاست.بیکاری سهم ما بی اصالتها.گور خواب سهم ما بی اصالتها.اتوبوسهای جهان ششم شرکتهای اتوبوسرانی سهم ما بی اصالتها.خدا کنه بمیریم تا شما راحتتر و بی دغدغه تر زندگی کنید.معذرت میخوام که زنده ام و دغدغه افکار سرمایه دارها و اصیلها و شهروندان درجه یک هستم.شاید اگر پدران ما مثل شما نجیب زادگان زمان جنگ بفکر جمع اوری غنیمت بودند شاید شاید ما هم الان یک نجیب زاده بودیم.اصلا یادم نبود که ما فقط موقع رای دادن انسان تلقی میشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
انن افاضات اقازاده ها تازگی نداره
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
لایک
ناشناس
| United States |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
ان موقع که جنجذه حر میدادیم و میگقتیم بابا ، اصلاح طلب و اصول گرا سرو ته یک کرباسند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
احسنت
عطیه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
عالی بود نظرت. امیدوارم فقط خدا انتقام ما مردم را از اینا بگیره چون از دست ما که کاری برنمیاد.ای خدا کی عدالت برقرار میشه ؟؟؟؟؟؟
پدر هم بری نیست ،بلاخره اون پدر یک چنین پسری تربیت کرده ،یا زمانی که سمت وزارت داشتند چطور به پسر خود اجاره شرکت در مزایده را می دهند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
تازه ار پدر ایشون به عنوان با اخلاق ترین یاد میشه
خون زد بنديه
بابک زنجانی هم خون پاکی داشته منتها کسی پشتش در نیومد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
فقط اعدام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
احسنت
ناشناس
| United States |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
فقط اعدام
آخ آخ یعنی حرف زدن متکبرانه اینارو که میبینی دلت میخواد خفشون کنی.ژن خوب
جمله آخرتان عجیب است
تخطئه شخصیت سیاسی پدر به خاطر اظهارات پسر صحیح نیست یا صحیح به نظر نمیآید؟!
کجای دین و قانون گفته پدر بخاطر حرف پسر زیر سوال برود. آنهم حرفی که در آن توهین به کسی نیست و حداکثر خودبزرگ‌بینی در آن هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
زرشک. تو دیگه چه موجودی هستی
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
پسر کو ندارد نشان از پدر
تو بیگانه خوانش نخوانش پسر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
فقط اعدام
ببخشید مگه شهید چمران تو دانشگاه برکلی دکترای فیزیک پلاسما و الکترونیک نداشت ؟
چطور اون نگفت ادمایی که زن ضعیف دارن برن جنگ و من جای امن بشینم و خودش رفت توی جبهه های جنگ ؟
مشکل اینه که یه سری از ارزش های انقلاب به ضد ارزش تبدیل شدن تو یه سطحی از حکومت ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
ژن نه زن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
تازه شهیدچمران بدون رانت پدرمدرک گرفته
جای تامل انجاست که فردی به راحتی اینگونه بدون هیچگونه واهمه عواقب قضایی و اجتماعی و سیاسی به خود اجازه اینگونه اظهارات نژادپرستانه می دهد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
همیشه میگن حرف راست را بچه باید شنید واقعیت جامعه ما همین حرفهای پسرعارف ودخترصفدرحسینی است درعمل همینه ولی چون ظاهرسازی میشه کسی خبرنداره
حرف های این بنده خدا ، متاسفانه شدیداً بوی نژاد پرستی میده . . .
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
بنده خدا؟!!! ایشون با این صحبتها خودش را از خدا هم بالاتر میدونه
و این است جامعه ی اسلامی.جایی که شعارش برابری وبرادری و صدور اسلام ناب محمدی برای کشورهای دیگر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
فقط اعدام
دستت درد نكنه تابناك . ممنون از پاسخ شما
با سلام به عزیزان هموطن

متاسفانه حرف هایی از این دست در دل و فکر بسیاری از آقازادگان هست . ولی بعضی از آنها بنا به ملاحظاتی این حرف ها رانمی زنند. کشور ما به کجا می رود . آیا شعار ها به فراموشی رفته اند یا شعار ها فقط شعار بوده اند و هیچ ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
فقط شعار
کاش امام زنده بود و ...
این شخص هر کی هست و پدرش هر کی هست به اتهام توهین به اکثریت مردم باید اعدام بشه .
سلام
خدا رحمت كند اموات نويسنده مقاله را
اما به نظر من اين اقا انقدر ... گفته كه احتياج نبود قلم نويسنده به تحليل برود
بعضى ها دوست دارند فحش بشنوند ولى رو خط خبر باشند
مثل اين شازده
آیا زمان شاه هم پدیده آقازادگی بود؟
پاسخ ها
mrv
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
احسنت گل گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
فقط اعدام
پیر مرد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
بله بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
فقط اعدام
یکعده برای استقلال این مملکت جونشونو دادن یکعده از خوش شانسی نشستن سر سفره غنائم. متاسفانه احساس سیری هم نمیکنن.
از حرفاش حالم بهم خورد
سلام قربانت برم لطف کن چمران و امثال اون با این اقازاده یکی نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
فقط اعدام
از افاضات فرزندکسی که گفته نمی داند اصلاحات را با صاد می نویسند یا سین.
فرزندان معمولا کپی اعتقادات و باورهای والدین را دارند.
این بنده خدا اصلا هیچی از خودش برای عرضه نداشته. وگرنه این طور قضاوت نمی کرد.
یه ادم با ضریب هوشی خیلی پایین، نیز این طور از خودش و خانواده اش تعریف و تمجید نی کنه.
شما به این آقازاده بفرمایید ژن و خون شما خوب بود که باعث شد با رتبه چهاررقمی پزشکی دانشگاه سیستان و بلوچستان قبول بشی و بعد با سهمیه هیئت علمی پدرت اومدی پزشکی یزد و سال پایینی پسر عموی من شدی؟!چرا ماها همون موقع بدون ژن و خون خوب (شما بفرمایید سهمیه هیئت علمی بابا و مامان) تونستیم دانشگاه تهران و علم و صنعت قبول بشیم؟!چرا ماها بدون رانت و با داشتن مدرک تحصیلی از بهترین دانشگاه های این مملکت نمیتونیم کار پیدا کنیم و شماها هی قراردادهای کلان میبندین؟!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
همش زیر سر این ژنهای ناقلاست
اینا هم دیگه ما رو تحویل نمی گیرن
ژن فقط ژن خوب
کلا آدم هایی که آویزان کسی اند و با آویزان شدن به دیگری به جایی میرسند این طور از موفقیت هاشون دفاع می کنند.
اگه یه خورده روانشناسی بدونید. می توانید به عمق وجود همچین ادمهایی پی ببرید. هیچ چیزشون مال خودشون نیست.
کلا این طور آدمها هیچ چیزشان مال خودشان نیست. آویزان بقیه شدند تا صاحب همه چیز بشند. مثلا اویزان پدر-مادر-عمه-دایی و ..................
تابناک از انتشار حرفهای حقیقت ،ودرست خود داری میکند ؟ آری خود داری
شدیم مثل دوران جاهلیت که به مرده هاشون در قبرستون فخر فروشی میکردند. منتها ادعامون خیلی زیاده.
متاسفانه روحیه اشرافی گری وخود برتر بینی درژن مسئولین وارد شده واز انجا هم به بچه هاشان ارث رسیده بسیار بد شده تونظامی که امام گفت این کوخ نشین هااگه نبودند شما حالا کجا بودید کار باینجا رسیده این جناح واون جناح نداره باور کنید دراصول گراها بدتره این بدلی غرور ونخوتی است که درمسئولین ایجاد شده است که بسیاریشان فکر میکنند اگه خورشید هم صبحها طلوع میکند بخاطر انان است
شرم آوره، یکی نیست به این آقای بی نام و نشان که با نام پدرش شناخته می شده بگه چطوره که شما ژن مرغوبها فقط در زمینه اقتصادی ژن اصیل دارید و در زمینه های اختراع و اکتشاف و نظریه پردازی کسی نامی از شما نشنیده است!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
چون ژنهاشون یک طرفه رشد می کنه
فقط ژن پول دارند از هر راهی که بشه بدست آورد
ژن خوب+رانت=آقازاده
کل حرف ایشون این بوده که خودش زحمت کشیده و سعی و تلاش خودش هم مهم بوده اگه ادم موفقی هست... حالا اگر ماها از پدرش کمی دلخوریم دلیل نمیشه همه چیز رو ول کنیم و بچسبیم به کلمه ژن! همه جای دنیا ادامهای پولدار و سیاستمدار بچه هاشون یه سری امتیازاتی دارن این رو نمیشه منکر شد حالا این چه ربطی داره به داستن شما و کسی که رفته از مرزها محافظت کرده یا باقی داستانی که نوشتین و با نفرت و حسودی اغشته شده؟ بنده خودم اقازاده نیستم و نیتونم هم بگم ایشون از رانت پدرشون استفاده نکردن ولی نمیشه هم گفت همه اقازاده ها چون پدرشون قدرت دارن ادمهای بی عرضه ای هستن... واقعا ملتی هستیم که منتظریم بقیه رو به سخره بگیریم...
خوب همينه، اول به اسم آزادى و دين ميان، بعد قدرتو ميخوان، بعد پول، بعد همه چى، آخرش كمبود اصالت و نام اشرافى دارن، اين روند طبيعى پديده "تازه به دوران رسيدگى" افراد...
شرم اوره
دلم خوش بود كه مسئولين به مردم ايران احترام مي گذارن اما يكيشون كه به ما گفت ژن پست، اون يكي هم گفت گاو و شغاليم
اون يكي مسئولينم كه گفتن هيچ حقي نداريم
...
پس بچرخ تا بچرخيم خودتون خواستيد
این بنده خدا فاتح باباش خوند با این حرف هاش.فاتح مستر عارف
جناب اقای رییس جمهور
بیا برای این گونه افراد از منشورحقوق شهروندی بنویس
یا برای دیگران مشق شب بده تا از روی آن بنویسند
بخصوص معلمان
اینارو باید اعدام کرد
مشکل اصلی اینه که امثال ایشان را تو منزل اینقدر بزرگ میکنند و بزرگترها تو گوشش خوندن که ما برتر از بقیه هستیم و لایق هستیم برای امثالهم اینا توهم شده. تابناک جان شما هم سعی نکن خانواده ایشان را مبرا کنی.
بنظر من فقط باید این آقازاده را اعدام کرد همین و بس
جناب اقای دکتر عارف(پسر) نماینده یک تفکر در قشری از جامعه است که معیارهای اصالت قرانی _ اسلامی را با معیارهای رجحان جاهلیت مدرن تعویض کرده است
یه ژن دارم برتریه، از همه ژنا سرتریه، من این ژنو نداشم، مشقامو خوب نوشتم، بابام به من هدیه داد، یک ژن برتری داد.
پاسخ ها
فرزانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
خیلی خنده دار بود هاهاهاها مرسی
دعوا سر هیچ
خوب یه چیزی گفت شما اگر روانتون پاک هست چرا اینقدر بزرگش می کنید؟
ظاهرا شما نیز منتطر بودید تا حسابی استفاده کنید
آقا مصاحبه کرده گفته
این شخص مگه تیریبون بزرگ داشته مگه تبلیغ کرده مگه مال کسی رو خورده
چه خوبه احزاب مختلف با شرف باشند
این یک توهین به تمام ایرانیان هست
اسمم جالبه، نه؟
پاسخ ها
فرزانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
خیلی خنده دار بود مرسی هاهاهاها
ناشناس
| - |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
شما کلا از همه برتری
لبخند
ازسرشکم سیری حرف زده بنده خدا

اگه اونهم مثل من پدرش تو10سالگی فلج وزمین گیرمیشد وناتوان

حالیش میشدژن خوب وبدیعنی چی

اگه جنش بالامیاومدوتو11سالگی کارمیکردمیفهمیدکه همه اصالت دارن وخون خوب توی رگهاشونه،مادیگه عادت کردیم وازدستمونم چیزی وکاری برنمیادبتونیم حقمونوبگیریم
اين بنده خدا بلد نيست درست حرف بزنه .خواسته بگه من آدم خاصي هستم .
اىن اقا با اىن حرفهاش فقط نام پدر شريفش را لكه دار كرد
اما واقعيت اىن است كه خون مردم ما همه يك رنگ نيست در كشوري كه ادم پولش را به مطمينن ترين بانكها و موسسات مى سپارد و الان بايد لنگ چندر غازش باشد كه معلوم نيست داراىش را بايد از حلقوم چه كسي بيرون بكشد چپ و راست معني ندارد
چه عجب بالاخره کامنت باز شد . لطف کنید و برای خبرها یا نقدهایی که نباید کامنت گذاشته بشه از همون اول بخش کامنت رو غیر فعال کنید .
چرا نام او را نمیگویید؟تا همه اصل و نصب او را بشناسند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
پسر عارف بوده گفته
فیلمشو همه دیدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
نسب دلبندم .
اگر این پسر پدر اون پدر نبود و از رانت اون پدر استفاده نمیکرد بایدالان مثل ملیونها جوان ایرانی دیگر دربدر دنبال کار میگشت! تازه امثال اون پدر هم صرفنظر از گرایش های سیاسی شان از رانت ارتباط با نظام استفاده کرده اند وبه آن مقام ها رسیده اند نه بر اثر لیاقت و شایستگی چون اگر چنین بود کار ملک به اینجا نمیرسید!
ظاهرا خون دادیم تا آقایان فخر فروشی کنند کی به کیه بابا
حتی در تیتر هم خون آقازاده ها رو کنار خون شهدا ننویسید.
فقط اعدام!!!
محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو مجمع روحانیون مبارز درباره مصاحبه جنجالی اخیر فرزند عارف در کانال تلگرامی خود نوشت: با همه ارادتی که به دکتر عارف دارم، تعبیر پسر آقای عارف در مورد تاثیر ژن خوب در موفقیت های اقتصادی اش را اصلا قبول ندارم. هم بوی نژاد پرستی می دهد و هم واقعیت این نیست. به خودش هم گفتم.
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
به ایشون بقرمایید اول پسر خودت را اصلاح کن حاج آقا!!
من هم اگه بابای پولداری داشتم و پارتی هم داشتم،صد درصد از ایشون موفق تر بودم.مشکل بنده و امثال بنده اینه که هیچی نداریم
این بحث خون درتابعیت ایران هم دخالت داره به نحوی که افغان متولد مشهد اینجاحق تابعیت نداره بدلیل ژنتیک امامیره کاناداوزیر میشه درامور پارلمانی خودش هم یک خانم .
ذات شاهی طلبی گوهر ذاتی بنمای

ور خود از تخمه جمشید و فریدون باشی

حافظ
شما برو اینستا صفحه افشون فیلم یه اقازاده هست بعدا امسال من با شرط نخبگی دربه در یه کار هستن
اگر نبودند آنهایی که با ریخته شدن خون پاکشان ، پینه بستن دست هایشان و یتیم شدن فرزندانشان در جای جای این سرزمین ، الآن جنابعالی نمی توانستی از ژن پاک و خون صحبت کنی و لاف در غربت بزنی .
ما رو خدا نیافریده؟
ژن چیه؟
یاد فیلسوف های عهد قدیم افتادم
خاک ما جنس طلاست(فراعنه)
خاک رعیت از جنس مس
یاد کتاب مزرعه حیوانات افتادم.
همه با هم برابرند ولی بعضی ها برابرترند.
این حرفها اصلا عجیب نیست!
سفره انقلاب فقط برای خودشان پهن است. پدر ایشان زمان انتخابات فرق معدن و مکان گردشگری را نمی دانست و وقتی اقای حیدری معدن را نشان داد گفت چند تا گردشگر در جاذبه گردشگری هستند
خاوری ها هم همین عقیده را دارن !
تن تو نازک و نرم مثل برگ تن من جون میده پرپر بزنه زیر تگرگ دست باد پر میده برگ و رو هوا اما من موندنیم تا برسه دستای مرگ
جناب عارف ! مواظب باشید آقازاده محترم به خاطر این بینش ، خدای نکرده چشم نخورند .
حتما با قانون های خود نوشت به سربازی هم نرفته. من نمی دانم این چه خدمت مقدسی است که خیلی ها از انجام کار مقدس با قانون های خود نوشت فرار می کنند این اقا باید بره مرز کار مخابراتی کنه.
این حرف ها و عمل ها بالاخره روزی پاسخ متقابلش را شدیدا دریافت می کند...
این اقایان اگر ارز دولتی گرفته اند باید برگردانند.
خاك بر سر اصلاح طلب ها
پدرش هم همین را به روحانی گفته
که این رای هایی که اوردی نه خودت اوردی من (عارف) برات جور کردیم
ترسو نظرات و همه را چاپ نکن نه اینجوری
فقط همین مونده بود که ملت به ژن خوب و بد یا خون خوب و بد تقسیم بشن!!!!!!!!!!!!
خدایا خودت رحم کن
بابا ما به شما امید داشتیم بهتون رای دادیم
حالا چون پدرامون وزیر نبودن و رانت نداشتیم ژنمون بد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدایا دیگه به کی اعتماد کنیم ؟؟؟؟؟ یعنی کی به ما اعتماد داره و ما رو بد نمیدونه؟؟؟؟؟
اوضاع بدی است اخوی ، یکی پدرش را ذخیره انقلاب می خواند و حقوق نجومی را سهمش از انقلاب و یکی دیگرهم عامل برنده شدن در مناقصه های دولتی را ژن خوبش می داند. مردم عادی هم که هیچ!
نژاد پرست
آره نژادت واقعا نژاد هست اصالتت واقعا اصالت هست برو بابا ....
من جوون ۲۸ ساله ام که امشب صفحه آخر شناسنامه خودمو که مربوط به انتخاباته کاملا ریز ریز کردم چون دیگه دلیلی نمیبینم برم پای صندوق رای

شب بخیر
اگه به رشته تحصیلی این دقت کنید مفهوم نخبه را هم باید تغییر داد
خدا رحمت کند پیشینیان ایران زمین رو که با یه ضرب المثل، صدها سال قبل از ایشون جوابشون رو دادند
"درخت هر چه پر بارتر است افتاده‏ تر است و رودخانه هر چه عمیق تر باشد ، آرام تر است"
خانواده بنده از سال 76 حامی اصلاحات و آقای خاتمی بودند و در تمام انتخابات‌ها به خط فکری رای دادیم و خواهیم داد. اما متاسفانه خط مشی آقازادگی در این مملکت به این زودی‌ها تمام نخواهند. چه میخواهد آقازاده‌های اصولگرا باشند و چه اصلاح‌طلب. البته استحضار دارید که اصولگراها و اصلاح‌طلب‌ها کلا با هم فامیل هستند!
زمانی که من در مدرسه تیزهوشان در دولت اصلاحات پذیرفته شدم پسر معاون استاندار هم در مدرسه ما بود. بیشتر بچه‌ها برای رفت و آمد از اتوبوس‌های واحد استفاده میکردند که در ساعتی که مدرسه تعطیل میشد جا برای نفس کشیدن نبود اما یک ماکسیما هر روز با راننده منتظر این نیمچه آقازاده مدرسه ما بود! :) که البته از ژن خوب ایشان نشئت میگرفت و ماها که ژن بد داشتیم باید اتوبوس سوار میشدیم. بعدش هم که قبل اینکه 18 سالش تموم شه مثل خیلی آقازاده‌های دیگه به انگلیس فرستاده شد لابد به خاطر ژن خوبش! و ماها که ژن‌مون بده بعد از لیسانس در دانشگاه تهران و بعد ارشد در امیرکبیر توالت پادگان تمیز میکردیم. :)
البته ما هم خدائی داریم. همین پائیز دارم میرم آمریکا. بقول جناب عارف کوچک در آمریکا رزومه رو بررسی میکنن نه اینکه اسم باباتون کی هست که در 24 سالگی قرارداد اپراتور دوم رو با شما امضا کنن! :)
می ترسید بگید پسر عارفه؟
اين بنده خدا راست ميگه ما ايراني ها ژنمون مشكل داره كه امثال ايشون تمام امكانات ميوفته دستش .يعني تو خونمونه كه يه كاري كنيم كه شرايط مملكتمون طوري بشه كه امكانات دست امثال ايشون بيوفته.
تمام آقازاده ها از ژن مرغوب رنج میبرن دخترآقای آشتیانی هم ژن مرغوب داشت لباسهای قاچاقی که تو خونش پیداکردن یادتان رفته؟
تقاضا ميكنم فعاليت اقتصادي پسر عارف و خانواده اش از زمان وزارت عارف تاكنون ، بررسي و نتيجه براي عموم منتشر شود تا مشخص گردد موفقيت هاي ايشان ناشي از ژن خوب ! بوده يا ناشي از رانت و پارتي بازي و استفاده از قدرت پدرش . . .
اگر پسر عارف نبود و از حمایتهای ایشان و دیگران استفاده نمی کرد آیا باز هم ژنش خوب بود ؟

ژن همه جوانهای ایران عزیز بسیار مرغوب است اما ژن شما بواسطه آقازادگی بهتر است. اگر فرزند یگ کارگر بودید و برای یک لقمه نان عرق میریختید آن وقت ژن که چه عرض کنم خودتان هم دیگر ارزشی نداشتید.
تیتر مناسبی بود
این آقازاده عزیز خدمت سربازیشون رو کجا گذروندن؟

اگر واقعا باهوش بود اینطور به حیثیت پدرش لطمه نمی زد
هیتلر عصر حاضر !!
تازه به دوران رسیده های نو کیسه حرف از اصالت میزنن
یک فردی یک کج سالیقگی در بیان نظرش کرده است. و شما آنرا پیراهن عثمان کرده اید. اگر خلافی دارد بگویید.
بايد به اين اقا گفت دوست عزيز خيليها در اين مملكت وجود داشته و دارند وكه سرشار از نبوغ و قابليتها ميباشند كه به دلايل مختلف امكان رشد نداشتند و لطف نمايند استفاده از رانت مقام پدر را به ژن ربط ندهند كه بسيار مضحك و خنده دار است پاي منافع كه برسه اطلاح طلب و اصولگرا همصدا هستند و در اين مورد شك نكنيد و ثابت شده است
یعنی کسانی که با سعی و تلاش و هزاران مشکل در صدد حل مسائل زندگی هستند و بابایی ندارند که با شنیدن اسمش، دیگران همه کارها را برات ردیف کنند، ژن معیوبی دارند!!!
پسر کو ندارد نشان از پدر
ها خوب ازمایش کنند بینند درست میگه
روزی زسرسنگ عقابی به هوا.........
آقا زاده جناب عارف حرف دل تمام آقا زاده ها رو زده.
این گفتمان این بچه تازگی نداره.این حرفها را بارها به روش مختلف از آن 4 درصدی های مورد تایید اصلاحات که دستشون به خون دل ملت آغشته است و اموال بیت المال را دارایی و حق خود می دانند زده شده بود و زده خواهد شد.مقصر خود ملت هستند که احساسی و نه با بصیرت رای می دهند.این هم قدردانی از رایشان و خطاب قرار گرفتن به عنوان بی اصالت و نا نجیب.البته رییس جمهور قبلا گفته بود بی شناسنامه هستیم .دیگه داریم باورمون میشه مملکت مال انهاست.
برترین دانشمندان جهان هنوز موفق نشدند تاثیر وراثت رو بر موفقیت و یا شکست آدمها اثبات کنند، اونوقت این چه اظهار فضلی می کنه.

شرایط اجتماع و محیط تاثیر بسیاری بر عملکرد یک فرد دارد، اون انشای قدیمی بود که می گفت علم بهتر است یا ثروت، در حال حاضر با مشکلات زیادی که در جامعه می بینیم کمتر کسی پیدا میشه که بگه علم بهتر است!

حالا تو میگی ژن خوبی داشتی؟! نه بهتره بگی پول و رابطه های بابات بوده اگر ....
نبايد بخاطر اين گفته ها نا راحت شد. زيرا ميدانيم كه انسان فهميده و دانا دهان مى بندد و چشم و گوش مى گشا يد و مى آموزد و سپس به گفتگو مى نشيند
آقازاده جان اسب اصیل شنیده بودیم و داریم تازه اون هم جای بحث داره
الان آموزش و امکانات و تربیت و هدایت و پارتی حرف اولو میزنه که شما از همه اش بهره بردی
رأست مي گويد ! يك اقازاده الاف مثل من نشان دهيد! يا مدير يك شركت هستند يا صاحب يك شركت، يا بورسيه دارند يا امريكا و كانادا و انگليس مشغول تحصيل هستند، ديگر كساني كه فقط ٥٠٪‏ ژن پدرشان را فقط گرفتند حداقل يك پورشه و وبلا و حقوق مكفي دارند.
فرزند کدام یک از مسئولین رده بالا و رده متوسط کشوری و غیره داوطلبانه جبهه و جنگ رفتند و اسیر و جانباز یا شهید شدند که امروز میتوانند الگوی ما باشند اکثر فزندان مسئولین کشور با استفاده از رانت سمتی پدر از تمام موقعیت های اقتصادی مملکت بهره مند شدند و امروز پوز ژن خوب را به رخ میکشند
واقعا این آقازادگی کار خودش را به نحو احسن انجام می دهد. در دانشگاه مادر علوم پزشکی چه بسیارند از این آقا زاده ها که در کنکور رشته کشاورزی اهواز قبول شدند و با ژن خوب خوب تغببر رشته و دانشگاه دادند و الان رییس چند مرکز تحقیقات و استاد دانشگاه هستند! تازه همین ژن خوب سبب شد که تعهد خدمت خود را در دانشگاه دیگر انجام ندهد و به دانشگاه آّقای پدر منتقل شوند.
اشکال از ما مردم که از مسئولین باز خواست نمی کنیم.
وقتی با رای مردم میان سرکار هیچی ندارن، پس از اتمام مسئولیت
بهترین امکانات و خانه و زندگی و تجارت را تو تهران دارند.
از ماست که بر ماست.
همزمان با بیانات این اصیل زاده خوش خون پاسدار عزیزی در حراست از مرزهای میهن گرامی توسط تروریستهای پ.ک.ک در مرزهای آذربایجان غربی خونش نثار وطن شد.
هیتلر هم از خون شورع کرد
در قرن بیستم بودن چنین افکاری جای بسی تامل دارد و تاسف
یاد حرف هاشمی ..... می افتم که می گفت شهروند درجه یک و .... . خدایی چقدر ما بدبختیم
فرعون هم اینگونه سخن گفت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
متاسفم براتون که با سیاسی کاری آدم ها رو به خاطر خط مشی سیاسی پدرانشون تخریب می کنید اینکه فرزندی همچون پدرش باهوش، ورزشکار، کاسب و یا... باشد احتمال بسیار بالایی داره و پسر آقای دکتر عارف هم قطعا ویژگی های برجسته ای از پدر به ارث برده اند اینکه انگ نژاد پرستی و آقازادگی به این فرد می زنید واقعا مایه شرمساری تون هست اصطلاح آقا زادگی یعنی فردی با هوش زیر متوسط با رانت و سهمیه و زد و بند از دیپلم و فوق دیپلم شروع کرده و حالا دکترا گرفته و پسرش هم با همون یا پایین تر سطح هوش می خواد از موقعیت پدرش برای طی مدارج علمی و سیاسی استفاده کند.
متاسفانه لایه ی پایینی بیشتر مدیران ارشد دارای حس خود بزرگبینی هستند که خود مدیران با توجه به سابقه های مبارزاتی زمان جنگ و قبل از انقلاب این حس را ندارند . نمی دانم کی باید به نیروهای جوان معمولی همانند زمان جنگ تحمیلی اعتماد کرد . و مدیران جایگزین شوند
مصاحبه رو کامل بخونید ، ایشون منظورش توهین به کسی نبوده . ادم باهوشی است . هوش در بسیاری از مواقع به انسان کمک زیادی می کند .
خیلی از ثروتمندان ما هم بدون رانت به جایی رسیده اند ، منصف باشیم .
ژن خوب آن ژنی است که درخت انقلاب را تنومند کرد آن رزمندگانی که با خون خود امنیت ما را تامین کروند از همه چیز خود گذشتند به ژن و طایفه و ... توجه نکردند ولی الان عده ای ناز پرورده به ژن خود افتخار می کنند پسر جان هر وقت توانستی دل و جرات یک رزمنده 13 ساله دفاع مقدس را پیدا کنی به این جرات و جسارت خود بناز وگر نه اینکه فرزند فلان فردی برای تو افتخار نمی شود .
پرورش خانوادگی در خود بزرگ بینی او بی تاثیر نیست. اگر دقت شود تمام جملات او از روی همین صفت مذموم متاثر است.
اینجا ایرانه. اگر اینجوریه نبود که اینجا ژاپن یا آمریکا میشد
سال هاست نگاه تعداد زیادی از مسئولین به کشور، نگاه ارباب رعیتی است.
این بنده خدا فقط آن واقعیت و نگاه را به زبان آورده است.
نسل بعدی مدیران کشور یقیناً همین آقازاده های مدیران فعلی هستند.
این رو باید محکوم کنند یک سال به کار اجباری شهرداری در سطح بسیار بسیار پایین، نظافت خیابان و تخلیه زباله،‌تا ژن هاش حال بیان!
خیلی وقت کسی اینجا پاسخگو نیست .نتیجه اش این می شود.من بعنوان یک ایرانی با حداقل رفاه ...نه می توانم هزینه خانه- زندگی -...تامین کنم. از راه درست آیا می شود زندگی کرد؟
کدام ژن و کدام اصالت یکی مثل اقای بیل گیتس از ژن بگه درست اگر در راس امور بودن اشنایانشا ن نبود عمرا میتنستند
بفرمایید چند تا آقازاده شهید شده اند و یا در نواحی مرزی سربازی رفتن ...اصلا" اسامی سربازی نرفته ها رو منتشر کنید....
پدری که طرز فکر نازپروردش این باشه چطور میتونه نسخه شفابخش برا ملت بنویسه بهتره بره استغفارکنه
دولت های اصلاح طلب دولت های سرمایه داران هستند که برای منافع خود می جنگند و حدودا چهل سال است که قدرت ها و اهرم های اقتصادی کشور را در دست دارند و مسبب تمام بدبختی هائی هستند که برای این ملت محروم بوجود امده . در حالیکه محرومان هیچ جایگاهی در این قدرت ها ندارند و اساسا کسی نیست تا از زحمت کشان حمایت کند .
واقعا کی فکرشو می کرد بعد این همه شهید دادن پای انقلاب ، 30 سال بعدش این وضعیت پیش بیاد ، بالاخره دیر یا زود آه شهدا دامن همه ی ما رو خواهد گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
فقط اعدام
چرا هیچ کدام از این آقا زاده ها مدافع حرم نیستند و فقط میخواهند بقیه بروند آنجا دفاع کنند تا این دوستان با این همه ژن خوبی که دارن کارهای اقتصادی انجام دهند و درآمریکا درس بخوانند
چطور جواب شهدا رامی دهند.
من یک دانشجوی دانشگاه تهران از روستاهای دور افتاده آذربایجان هستم هم روستاییم با یک پدر و مادر بیسواد و وضع اقتصادی خیلی پایین و با مدارس درب و داغون تر ابتدایی راهنمایی و دبیرستان را نیسان وانت می رفت شهر درس می خوند. پزشکی دانشگاه تهران قبول شد حین تحصیل پدر مادرشو از دست داد و موقعی که دانشجو بود اجبارا تو خیابانهای تهران دست فروشی می کرد و مدام هم حواسش بود که همکلاسی هاش نبینندش . الان ایشون سرباز هستن. خواستم بگن اگه ژن و خونی اصالت داشته باشه ژن اون صدبار بهتر از ژن تو بوده ولی فک می کنی مث تو حمایت بشه؟
سلام منظور ایشان نبوده است که چون فرزند شخصیت سیاسی هستند ژن خاصی دارند. ایشان از رتبه های بالای کنکور بوده اند و پدر و مادر ایشان هم در زمان خودشان از رتبه های بالای کنکور بوده اند. منظور ایشان از ژن، هوش ریاضی بوده است که به ایشان منتقل شده است.
البته ژن باهوشی ژن خوبی است شکی نیست و باهوش بودن از نعمتهای خوب خداوند است. ولی باید بدانیم باهوش بودن مسئولیت است و انسانهای باهوش باید بدانند که بدهکار سایر انسانها هستند و باهوش بودن دلیلی بر طلبکار بودن نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
دقیقا به خاطر همین حرفش مشخصه چقد هوش ریاضی داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
عجب! پس چرا میرزاخانی نشده ایشون و کشفیات پولی داره بجای کشفیات علمی
در ضمن نتیجه فعالیت های این نخبگان را هم الان دهه هاست که میبینیم
آقا زاده با افتخار يه ملت رو بي شخصيت ميكنه ، جالبه اسمشو نمي گين !!! مملكت ماله آقا زاده هاست خدا نگهشون داره براي ما بي اصالت ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
فقط اعدام
ناشناس
| - |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
اسمشو نمی گن چون همه فیلمشو دیدن
پسر جناب عارف بوده
تازه اینها ذخیره هاش هستن!...
تازه اینها ذخیره هاش هستن!...
اینها رو برای کی می نویسید؟ می نویسید که داغ مردم تازه تر بشه؟
در هر دوره زمانی شهدای گرانقدری از خاک این مرز و بوم دفاع کرده اند . همگی خوب میدونیم که این از خود گذشتگی کار هر کسی نیست چه بسا بسیاری در زمان به شهادت رسیدن این عزیزان در کشور حضور داشتند و از شهادت اونها حتی باخبر هم نشدند . لطف کنید جهت نقد ، چیزی رو با عزیزان شهید و خون پاکشون مقایسه نکنید . روا نیست افکار عمومی رو با این ابزار تحت تاثیر قرار بدیم .
همه با هم برابرند
اما بعضی هل برابرترند....
آدمی که با پول حلال به جایی رسیده باشه هیچ وقت همچین تفکراتیو تو ذهنش نمیپرورونه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
فقط اعدام
باید از آقا زادها تشکر کرد که برخلاف پنهان کاری بزرکترهاشان اصالت و هویت خانوادگی خود را نمایان میکنند . باشد که تصمیم با مردم است
پس داستان های کلیله و دمنه یا Animal farmچه چیزی را می خواهند بگویند؟
ای کاش آن آقازاده کمی قرآن مطالعه میکرد و متوجه میشد اگر به جایی رسیده خواست و لطف خداوند بزرگ بوده نه ژن و خون در سر گذشت موسی و قارون در قران اشاره شده به هارون گفتند به ثروتی که خدا بهت داده مناز خدا این عمل رو دوست ندارد هارون در جواب گفت ثروت و مالی که دارم به دلیل دانش و تلاشیه که کردم در جواب خداوند فرمود ایا او نمیدانست که خداوند اقوام بسیاری فبل از او را هلاک کرد که در نیرو و ثروت قوی تر و بزرگتر بودند و عاقبت قارون این بود که با تمام ثروتش به اعماق زمین فرو رفت و در پایان خداوند میفرماید از گناه این گناهکارا ن در قیامت سوالی نشود یا در داستان بلقیس و سلیمان زمانی که هد هد خبر بلقیس را برای سلیمان آورد گفت در سرزمین صبا زنی رادیدم که پادشاهی میکرد به او همه چیز داده شده!!! او دارای تختی بزرگ است این جمله معنی همه چیز به او داده شده خیلی واضح برای ما بیان میکنه که بلقیس اگر به پادشاهی رسیده و همه چیز داشته به خواست و لطف خدا بوده نه ژن و خون!!!!!!
تن آدمی شریف است به جان ادمیت
باید غذرخواهی کنند. خودشیفتگی هم اندازه دارد....
من یک یزدی هستم. واقعا عده ای که صدقه سر این ملت به نون و نوایی رسیدند حالا دم از ژن خوب خودشون می زنند. باید با فرزندان امثال این آقایون برخورد جدی صورت بگیره و مو از ماست کشیده بشه
حرفش بنظرم درسته، ببينين اون ميگه كه اگر من پيشرفت كردم، همش بخاطر پارتي بابام نبوده، هوش و عقلش رو حتما به ارث بردم كه تونستم اين كارا رو بكنم. خب اين حرف غلطي نيست. مثلا اقاي مطهري هم بخاطر پسر مطهري بودن مجلس نيستن، بخاطر ارثي كه از پدر بردن اونجان!
بعدشم، حالا تو اين شرايط، يكم مشكوك هست كه اين قضيه رو همه دارن كش ميدن. آقاي دكتر عارف خودش ازنظر شخصيتي و اخلاقي و علمي واقعا نمونه هستن و چي شده كه همه جريانات ميخوان اين بنده خدارو بكوبونن؟
خدا کنه دست این آقازاده ها از سر این ملت کوتاه بشه و نیاد اون روزی که قدرت را در این مملکت قبضه کنند که اگر این اتفاق افتاد همه چیز را برای خودشون می بلعند و به پای ژن مرغوبشون می گذارند
اگرچه این نوعی خود شیفتگی وخودبرتربینی یک اقازاده است والبته مستقل از شخصیت پدرمحترم ایشان ولی واقعیت جاری وساری درکلیت جامعه وبخصوص در بین مسئولان نظام است نگاه کنیدبه اظهارات خا نم حسینی نماینده مجلس(اصلاح طلب)که چگونه از حقوق ومزایای بسیار بالا وخارج ازعرف (نجومی)پدرش دفاع وجانبداری کرد این در حالی است که پدر ایشان وامثال ایشان در طول مدت مسئولیت های مختلفشان به لحاظ سواد ومدرک تحصیلی وسوابق کاری وتجربی فاقدهرنوع نخبگی/فرهیختگی/نوآوری وتوانمندی خاص ومدیریتی درحل اساسی وبنیادی مسائل و مشکلات حوزه کاری خود بودند
ای بابا حالا یه چیزی گفته دیگه
بیشتر گندش کردین که
به خاطر وجود نخبگانی مثل ایشون هست که امثال مریم میرزاخانی کشور را به قصد مهاجرت دایمی ترک میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
فقط اعدام
بچه های احمدی نزاد اصلا اینطوری نبودن..از این امکانات استفاده نکرذن و این افکار رو نداشتن..احمدی نزاد رئیس جمهور خوبی نبود و 8سال اصلا خوب کار نکرد اما توی اینجور موارد واقعا با بقیه مسئولین فرق داشت...خواهشا تایید کنید
خیلی خوب نوشتی تابناک، نمی دونم چرا همچین توهمی زده این آقازاده !!! باید به ایشون گفت: آقازاده محترم، نابغه و نخبه در کشور کم نیست و خیلی هم زیاده، اگر فقط مقداری از امکانات تحصیلی و معشیتی مانند شما را برخوردار بودن، دیدم که می گم!
ضمنا ایشون حتما باید از مردم ایران رسما عذرخواهی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
عذرخواهی لازم نیست چون مردم این را تنهایی اصلا به حساب نمی آورند ... آنکه باید عذرخواهی کند پدر ایشان است
ای خوب! ای ژن خوب! ای بزرگ... تو بزرگی! بزرگ! بــــــــــــــزرگ...
متاسفانه این نوع تفکر در فرزندان مسئولین مملکتی ( سطوح بالا ) نهادینه شده و خود را ارباب و سایرن به چشم رعیت می ببنند .
با وجود اين آقا و آقا زاده هاست که الان وضعيت مملکت اين است
اکثر پیشرفتهای اقازاده که در زمینه اقتصادی و علمی و ... با رانت و نفوذ پدرانشان بوده است و حال مدعی خون و ژن می شوند
هر که افزون گشت سیم وزرش

زر نباریده از آسمان بر سرش

از کجا جمع کرده این زر و مال


سعدی
نقد ضغیف و منفعلانه ای بود
آینده انقلاب برای این آقازاده ها است
حالا که احساسات مردم را با این حرفهای داغونش جریحه دار کرده نه خودش نه باباش یک معذرت خواهی خشک و خالی هم نمی کنند
ما چقدر بدهکار ایناییییم خداااااااااااااااااااااااااااااااااا
صحبت‌هاي آقازاده‌ي جناب عارف به تنهائي نشان مي‌دهد كه چقدر با دموكراسي فاصله داريم و توهم برتري جويي هنوز در بطن جامعه‌ي ما حضور پر رنگ دارد. اشتباه نكنيد! اين حرف را يك آقازاده گفته است كه «من چون ژن اصيل دارم موفقم!» اما همه‌ي ما در هر سطحي اين پتانسيل را داريم كه ادعا كنيم ژن اصيل داريم!
وقتي كه با جوك‌هاي قوميتي سعي در تمسخر اقوام داريم!
وقتي با جوك‌هاي جنسيتي سعي در تمسخر نيمي از جامعه داريم!
وقتي همچنان اصرار داريم ملتي با قدمت چند هزار ساله هستيم و آن مي‌كنيم كه هيچ شباهتي كه سابقه‌مان ندارد!
وقتي كه با دارائي‌هامان به هم فخر مي‌فروشيم!
وقتي كه با ماه تولدمان كه البته ما هيچ نقشي در آن نداشته‌ايم سعي در نشان دادن بهترين خصوصيت‌ها هستيم!
و...
من فکر میکنم بی مهارت ترین و محافظه کار ترین نماینده در سیستم مدیریتی کشور ودر مجلس همین آقای عارف است.
لابد تعبير ايشان از آيه شريفه "إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم ۚ" نيز"بهترين شما از بهترين نژادهاي شمامي باشند" است.
هرچه بگندد نمكش ميزنند، واي به روزي كه نمك بگندد!!
اين حرفها به خودي خود مشكلي ندارد همه ما تاثير وراثت را مي دانيم. نمونه اش همان مثل معروف كه گرگ زاده عاقبت گرگ مي شود. گرچه پسر يك شخص معروف نبايد اين حرف ها را بزند. البته اين مقاله بالا واضحه كه اگر نگيم سياسي و به خاطر جهت دادن به افكار عمومي (كه از كامنت ها معلومه كه موفق شديد) نوشته شده، حداقل به صورت احساسي نوشته شده.
راستش من که ایشان را نمی شناسم که این حرف را زده، ولی معمولا این خزعبلات را به بچه ها می گویند تا دچار سردرگمی برای داشته هایشان نشوند، وقتی در فضای بسته خانواده بزرگ می شوند و ارتباطشان با جامعه قطع است، مجبورند در گوش این بچه ها مواردی خلاف واقعیت انجام دهند، وگرنه به این آقا بفرمائید نژاد خون آن اسرائیلی که از تو موفق تر است به تو ترجیح دارد.
جالبه تابناك عزيز
شما قصدت تخريب دكتر عارف است
درسته بنده نوع عملكرد ايشون رو بسيار ضعيف و منفعلانه و مايه تاسف اصلاح و اصلاح طلبي مي دونم اما ايشون هم ياد گرفته كه سهم خواهي كنه متاسفانه سيستم كشور ما مشكل داره
علاوه بر اين مي تونين همين كار رو با اكثر قريب به اتفاق فرزندان مسئولين رده بالا و متوسط كشور انجام بديد خيلي فرقي نمي بينيد جز اينكه به قول ايشون حداقل مي تونه ادعاي ژن برتر داشته باشه
ولي خيلي هاي ديگه شون همينم ندارن
بدا به حال ما ...
عزیزم چرا قبل از انقلاب این ژن خوب خودت و پدر و مادرت خودشا نشون نمیداد که حالا دور برداشتی
ما خودمان با دستانمان درحال نابود کردن ایرانیم
سلام . من نميدانم اسم پسر آقای عارف چیه و چیکاره هستن . ولی باید واقعیت را قبول کنیم که متاسفانه فرزندان اکثر مقامات از هر نوع سلیقه سیاسی از رانتهای پدرشان حداکثر استفاده رو بعمل آورده و در این وضعیت نابسامان اقتصادی برای خودشان کسی شده اند . و در این راه فقط و فقط بکر خود بوده و خواهند بود .
کشوردرمدت 38سال گذشته ازآقازاده ها ضربات هولناکی خورده که اگرشمرده شود ازبالا تاپایینم نظام نقش آقازاده در کشاندن کشوربه وضعیت فلاکت بارفعلی بسیارزیادبود
فقط اعدام
این آقازادۀ محترم چه خوب به بیان موقعیت خود پرداخته است. او صادقانه با زبانی صاف و ساده، که بی استعدادی در آن موج می زند، اعلام کرده است که رشدش را مدیون جایگاه والدین خود می داند. جا دارد مردم ِ بی اصل و نسب و کم خون و...، از نگاه ایشان، از این آقا زاده تشکر کنند که چه راحت و با صداقت ماهیت تربیت در دامان پدر و مادر ِمدعی فرهنگ و دانش را بیان می کند. اما مخاطب ِ نوشتۀ تابناک آقازاده است نه "پدر و مادر ِ آقازاده!". حقیقت این است که با خواندن مطالب بالا این مثل معرف به ذهنم آمد: "از کوزه همان تراود که در اوست". اگر والدین این اقازاده ذره ای دغدغۀ فرهنگ و ادعای اصلاح طلبی داشته باشند، بهتر است برای حفظ دستاوردهای ادعایی ِ اصلاح طلبان از موقعیت هایی که موجب رشد مادی فرزندشان است پرده بردارند و امکانات کاذب را از فرزدشان بگیرند و ضمن عذرخواهی از مردم، برای مردم توضیح دهند که در تربیت فرزند خود اشتباه کرده اند. توجه شود که عذرخواهی فرزند به معنی فرافکنی مساله از سوی والدینش است.
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
آن 18میلیارددلاری که به ترکیه رفت وآدرسش را حدادعادل داد متعلق به کدام آقازاده بود
دقیقا همین مصاحبه این فرد نشون میده تنها چیزی که میشه قطعا گفت نداره ژن خوبه، چون کسی که ژن خوب داشته باشه اینا رو نمیگه!
روزی که یه سازمان درست بشه برای بررسی فساد این اقایون ژن برتر اونموقع اوج فاجعه معلوم میشه
مسلما هر کس بیاد رو کار تمام سعیشو میکنه که اول خودش بعد همه اطرافیان خودشو سریع بارشونو ببنده.
مدیونی اگه منتشر نکنی. آق آقازاده ژن خوب رو حسین فهمیده داشت و امثالش،ژن خوب رو کارگر داره برا یه لقمه نون حلال،ژن خوب رو زنی داره که برا حفظ آبروش سنگ تراش میشه،ژن خوب رو کارگری داره که از فرط خستگی پای شن و ماسه خوابش برده،ژن خوب رو جانبازی داره که به خاطر امثال شماها زندگیش رو داده و الان رو زمینای مردم کشاورزی میکنه، ژن خوب رو زن شوهرمرده ای داره که به خاطر حفظ آبروش توی خانه های امثال شما ها کنیزی می کنه،ژن خوب رو پدری داره که امثال شماها حقش رو خوردین و از خجالتی به دیوار کوچه تکیه می زنه و روش نمیشه دست خالی و قولی که صبح به بچش داده به خونه برگرده و....
من 30 سالمه .مجرد و لیسانس حقوق دارم و پدرم پاسدار بازنشسته و جانباز 35 درصد و سابقه 45 ماه سابقه جبهه داره و خدا شاهده که حقوقش به زور 900 هزار تومن میرسه. بنده بعلت نداشتن پارتی تو بنیاد شهید و ادارات از بیکاری به مرز جنون و خودکشی رسیدم . آیا پدر من بیشتر برا این انقلاب زحمت کشیده یا یا اون آقا زاده و پدرش؟؟؟؟؟؟ آیا کمترین حق من این نیست که یه شغل داشته باشم؟؟ کی به داد ما میرسه؟؟ کجا فریادمون رو بزنیم؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
نه دیگه
شما ژنت خوب نبوده
از این آقای ژن خوب بپرسین خدمت مقدس سربازی کجا بوده
تابناک عزیز انقلاب اسلامی به اتکاء تقوای الهی رهبری فرزانه اش، اخلاص شهدا و خانواده گرانقدرشان و مجاهدت بی تکلف مردم روز به روز پیروزمندانه به پیش می رود تو را به خدا و به آبروی این عزیزانی که یاد کردم تقوای الهی را رعایت کنید. اتهام آقازاده بودن بی تقوایی محض است. هر کسی که خلاف کرد بدون ملاحظه باید رسیدگی بشود و نباید گناه افراد به پایه طبقه و گروه و جناح گذاشته شود. حالا اگه این آقازاده خلافی انجام داده بطور مستند به قوه قضاییه گزارش کنید . اگر رسیدگی نکردند مراجع قضایی قصور کننده را رسانه ای کنید.
در بررسي هاي سالانه گروه "شفافيت بين الملل" ايران در ميان كشورهاي جهان جزو آخرين رتبه هاست. معناي آن اين است كه ايران از نظر فساد اداري اوضاع بسيار بدي دارد و دليل آن هم عدم شفافيت فرآيندها و اطلاع زودهنگام برخي از افراد از فرصتها ( رانت) و مانند اينهاست. اين بزرگوار و افراد مشابه ايشان حتي اگر نابغه هم باشند نمي توانند منكر نقش فضاي اداري ما در پيشرفتشان بشوند. اگر مي خواهيم كشور عزيزمان به مسير صحيح برگردد تنها راه شفافيت است و همه ي افراد و نهادها بايد در مقابل افكار عمومي جوابگوي بودجه هاي دريافتي و نحوه ي هزينه كرد آن باشد.
کجایید ای شهیدان خدایی * بلا جویان دشت کربلایی
کجایید ای سبک روحان عاشق * کجایید ای شهان آسمانی
درو بیکران بر روح پاکشان و غیرت بی مثالشان ............
بعد از 4 سال زندگی با شریک زندگیم که المانی اسپانیایی تبار هست وقتی منزل برادر جد پدریشون در لوکزامبورک بودیم عکسهایی در البوم خوانوادگیشون از اجداد اشرافیشون دیدم...از قدرتمندترین و ثروتمندترین حکام بخش بزرگی از اسپانیا و فرانسه!!! واقعا شک به معنی واقعی کلمه !جالب اینکه در صورت تداوم این سلسله همسر متواضع من قاعدتا باید ملکه این تکه از اروپا باشه ولی دریغ از یکبار حتی عنوان این مطلب حتی با من نه در گفتار و نه کردار...حال مقایسه با اشنایی قدیمی در ایران که اقایی ولیش بیشتر از مدیریت دولتی بر چند شرکت دولتی با سرمایه ملت شریف ایران نبوده و کلا غرق در حودپسندی و خود بهترپنداری!!! خب طبیعتا این افکار نیاز به منابع مالی قابل توجهی دارند و کجا راحتتر از جیب مردم نجیب ایران !!! این وظیفه جناب دادستان است که بجوید از کجا اورده اند این افراد که اینگونه خون مردم را میمکند و مردم را کفتار و ناخرد مینامند!
خطرناکتر از اسراییل و داعش و امریکا این فرومایگانند که تیشه به ریشه انقلاب و اعتماد مردم به نظام میزنند! به فرموده امام که بترسید از یکی از این یوم الله که مردم همه خروش کنند که دوباره خشک و تر با هم بسوزانن!!!به کجا میرویم در زمانه ای که پرنس انگلستان دم از مردمی بودن میزند و نیو اقازادگان ما ادعای اشرافیت و برتری....؟!حتی جایی ندیدم که پهلوی و قاجار اینگونه علنی به تحقیر عوام بپردازند حداقل نه در رسانه و با این ادبیات! قوه قضاییه باید بدون مرزبندی سیاسی و غرض ورزی تا به خروش نیامده خون ملت بر علیه ظلم و نابرابری!!! بترسید از یکی از این یوم الله !!!

جاوید ایران و پاینده جمهوری اسلامی ایران
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
ندید بدیدهای تازه به دوران رسیده
سلام خوب معلومه اصالت داری ترو خد ا شوخی نکن جدی اخی اصالت داری که ازستون امثال مارفتی بالا اخی من نمیدونم این اصالت نبود چی کار میکردی بابا مامان هیچی تو مترو دست فروشی میکردی میفهمیدی اصالت یعنی چی ا واقعا خجالت داره تابناک منتشر کن اصالت بچه جون چند بخشه اصالت عجب محمدی
های هیتلر Hei Hitler
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
heil درسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
طرف از المانه و ببین چجوری نوشته. یاد مادر بزرگ بخیر 25 سال تو تهران زندگی کرده بود میگفت فقط یه کلمه فارسی یاد گرفته ام
خاک برسر ژن خودشيفته آویزانت کنن شل مغز
به ما هم بگو ا کجا فهمیدی ژنت خوبه ا
من یک مهندسم با سیستم قدیم آموزشی.به جرات میتوانم بگم تمام هم دوره ای های من که تو درس موفق شدن از طبقه ضعیف و خانواده کم سواد برخوردار بودن‌.ولی تلاش کردن و الان وضع مالیشون خوبه.ولی پسر دبیر و مهندس همون موقع هم داشتیم که هیچی نشدن.
وقتی در مملکتی چهل سال است قدرت و تمام پست ها در دست افراد محدودی دست به دست میشود و دایره بسته ایی هست که کسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد خوب طبیعی هست فرزندان آنها هم فکر کنند تافته جدا بافته اند.
می خوام بدونم اگر از این آقازاده ها آقاشونو بگیریم زاده هاشون چه غلطی می تونن بکنند تا اینگونه داد خون خوب و ژن برتر بزند تابناک یک دفعه هم منتشر کن نترس
همش50سال مونده اون دنیا می بینمت اقازاده ها و حقوق ملت!! خداوند به همه امور تسلط دارد
این بنده ی خدا به دور از چشم پدرش (محمد رضا عارف) و بیخبر از او، این اظهار فضل و برتری رو کرده، وگر نه پدرش دقیقا میدونه که أَلَمْ نَخْلُقكُّم مِّن مَّاءٍ مَّهِينٍ ﴿٢٠﴾
ظاهرا این خصلت تو همشونه یکی سهم باباشه از سفره انقلاب یکی هم این آقا.و همشون هم از مردم طلبکار.تاریخ تکرار شدنی است و باز هم نوبت مردم و پابرهنگان و ژنهای دیگر خواهد رسید.به این آقا توصیه میکنم یکبار هم که شده سخنرانی های امام را گوش کند
اگه شهدای جنگ تحمیلی و رزمندگان نبودن الان خیلی از این ژن های برتر با ژن بعثی ها آمیخته شده بود
فقط اعدام
تابناک عزیز لطفا منتشر کنید خدا تن بروفسور سمیعی راسالم ومغز شان رانبوغتر کندوخدابیامرزد بروفسور مریم میرزاخانی را اگر این بسر رانت خوار ازنوادگان اینها بود بااین ادعایی که دارد قسمتی از مملکت بایستی براش سند رسمی میخورد ...مسئولین همه شما ازروستاها رشد کردید وهمین روستاییان بودند که شما را حمایت کردندوزندگی فرزندان خودرا با همسایه روستایی خود بررسی کن ومیرسی بفرمایش امام که فرمود بترسید ازان روزی که مردم به ذات شما اگاهی بیداکنند و......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
پروفسور سمیعی رو خوب اومدی عن قریبا بعضی ها تو جایگاه انیشتن و نیوتن قرارش می دن
ان اکرمکم عندالله اتقکم.امام ره فرمودند,من یک موی کوخ نشینان رابه همه کاخ نشینان نمی دهم.شهرداری بایددوباره دیوارنویسی از کلمات پرمغز امام ووصیتنامه شهداراشروع کند.خیلی آقاها وآقازاده ها فراموش کرده اندوبرای ثروت وقدرت به جان خودشان وملت افتاده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
فقط اعدام
یادش بخیر باباجونش تو مناظره معدن مس رو میگفت مکان تاریخی و توریستی، اگه مجری حرفشو قطع نمیکرد از خاطراتشم تو اونجا برامون کلی حکایتا میگفت؟؟؟!!!؟؟
سلام. بگو ژن خوبت چه مشکلی را حل کرده؟ چه دارویی را ساخته ای؟ چه مشکل بزرگی را حل کرده ای؟ چه اختراعی کرده ای؟ چه نوآوری کرده ای؟
سرب داغ
فقط اعدام ...
از دانشگاه پلي تكنيك با معدل 18 فارغ التحصيل شدم. پدر و مادرم بي سوادند چرا كه نه امكان درس خواندن داشتند و نه فرصت آنرا. از زماني كه توانستند كار كردند و تا حالا كه عمري از آنها سپري شده براي امرار معاش كار مي كنند. من خودم را از ژن برتر نمي دانم ولي افتحار مي كنم كه به جاي ژن برتر از ژن پاكي هستم. ژن پاكي كه باعث شد علي رغم تمام مشكلات، پدر و مادرم اجازه ندهند لقمه اي حرام وارد زندگيمان شود.
اصلا یکی نیست به این بنده خدا بگه، گویند پدر تو بود فاضل (البته شک زیادی در این مورد هست)، از فضل پدر تو را چه حاصل؟!!!!
تو فقط یک نارسیس چسبیده به موقعیت پدر هستی... تو خودشیفته حتی ناخن گلشیفته هم نمیشوی!
بنظر می رسد که امروز نظام کشور ودولتمردان با معضلی به نام فرزندانی که نشانی از صداقت و صمیمیت پدران خود را ندارند مواجه است. این فرزندان از خود متشکر علاوه بر اینکه فرصتهای باد اورده زیادی را کسب کرده اند که در شرایط مساوی قطعا امکان ان برای انها وجود نداشت بلکه از یک شخصیت خود بزرگ بینی خطر ناک برخوردارند که می تواند عامل مخربی برای سلامت روانی جامعه قلمداد شود اینکه مسئولین کشور چرا در تربیت فرزندان خود ناموفق بوده اند بحث دیگری است که قدرت مدیریت انها را به چالش می کشد ولی از همه مهمتر اینکه فضای زندگی این افراد احتمالا از یک رفاه غیر قابل وصفی برخوردار بوده است که اینگونه طغیان کرده اند. خوب است مسئولین مملکت یکبار دیگر رفتارهای خود را بازبینی کنند تا شاید اشکال خود را دریابند
چرا به غلط میگین اقازاده
تابناک محترم خدا پدر ومادرشما را بیامرزد که صادقانه مینویسید همین آبی ب دل شکسته ی ما در این برهه ست.
تابناک جون مادرت . پخش کن . این آقازاده که ادعا میکنه زن برتر هست . بیاد ثابت کنه . از همین امروز همه امکانات و اسم و رسم بابا بذاره کنار . با یک اسم و یک شناسنامه جدید شروع کنه .مثل همه جوانان بیچاره وطن . ایشون هم شروع بکار و فعالیت کنه با تمام علم و اندوخته ای که داره و البته با ژن و خون برتری که داره . ببینیم ایا بازم میتونه بره جلو .
خداوند متعال می فرماید: هنگامى که به انسان نعمت مى بخشیم (از حق) روى مى گرداند، و متکبرانه دور مى شود، و هنگامى که کمترین بدى به او مى رسد (از همه چیز) مأیوس مى گردد. به یکى از ریشه دارترین بیماری هاى اخلاقى" انسانهاى تربیت نایافته" اشاره کرده مى گوید: " هنگامى که به این انسان نعمت مى بخشیم (غرور و استکبار به او دست مى دهد) به پروردگار خود پشت مى کند و با حالت تکبر، دور مى شود" «وَ إِذا أَنْعَمْنا عَلَى الْإِنْسانِ أَعْرَضَ وَ نَأى بِجانِبِهِ» (اسراء /83)؛ '' اما هنگامى که نعمت را از او سلب کنیم، و حتى مختصر ناراحتى به او برسد یأس و نومیدى سر تا پاى او را فرا مى گیرد" «وَ إِذا مَسَّهُ الشَّرُّ کانَ یؤُسا» (اسرا / 83). انسانهاى بى ایمان و یا ضعیف الایمان به هنگام روى آوردن نعمتها آن چنان مغرور مى شوند که به کلى بخشنده نعمتها را بدست فراموشى مى سپارند، نه تنها فراموشش مى کنند بلکه یک حالت بى اعتنایى و اعتراض و استکبار در برابر او به خود مى گیرند.
خب اینا اگه راست میگن برن و در دفاع از مرزهای کشور در سوریه و لبنان و بقیه جاها بجنگن و شهید بشن، چرا پس نمیرن؟
ببرن روانشناس بررسی بشه
البته حرفش از این جنبه که بجز خودش و پدر و مادرش و عده معدودی که دارای پست و مقام هستن بقیه مردم ژن نامرغوب دارن حرف خیلی بی ربطی نیست چون اگه مردمی مثل من ژن نامرغوب نداشتن که به باباش رای نمی دادن تا آقازاده اینجوری قضاوت کنه، آقازاده حق داری داداش این مردمی که به بابا رای دادن هم ژنشون نامرغوبه هم مغزشون معیوبه
چه اقازاده ای ؟
خودمان پدران این آقازاده ها رو آقا کرده ایم و خود کرده را تدبیر نیست
سلام به هموطنان عزیزم برای جناب اقای عارف بااین پسرش متاسفم اینگونه اظهارات نشان دهنده کم هوشی ایشان است ایشان اگر زرنگ بود اینچنین خود،پدرش را تخریب نمیکرد مردم به همه امور واقفند.
امثال مریم میرزاخانی در این کشور خیلی زیادند که ژن شان از ژن پسر آقای عارف خیلی قوی تر بوده است اما بعضی هایشان الان دارند در اسنپ کار می کنند.
ما خییییییییلییی بدبختیم خیییییییلیییییییییییییییییییییی
براي نشان دادن و حمايت كردن ار ژن اين بچه بهتر است مردم ايران ايرانسل را تحريم كنند
پسربچه های بی پارتی و مظلوم شهرستانی باید برن سربازی توی مرزهای شرق و غرب کشته بشن که اینا ....
اگر در کشورهای مترقی وپیشرفته مث اروپا وحتی کره وژاپن این اتفاق میافتاد شرف وانسانیت وحقوق بشر و...... حکم میکرد که پدر وپسر هردو از ملت معذرت خواهی واستعفا دهند
متاسفانه هر سیستمی بیشتر از عدالت حرف زده بیشتر از عدالت دور شده و قانون را برای دوستان خودش قلم زده
از اين ژنهاي مرغوب در هر دو جناح فوران ميزند
این پسرک رو فرستادن جلو که مسائل آقای فریدون رو کم رنگ کنن.
دکتر خسته نباشید برای تربیت این آقا زاده !
مملكت و به اصلاح طلب و اصول گرا تقسيم كردن
بحث علمی قضیه رو باز می کنم براتون امیدوارم درک کنید :

الف ) ژن درست و درشت بهم می رسند
ب) اصلاحات در توالی ژنی روی می دهد و حاصل از آن
ج) ژن برتری جو جهش ژنتیکی می یابد

کملا درست گفته بچه حاصل درست و درشته!!!
الان ما تو خوشه ۳ افتادیم جریان ژنمون چیه :|
تغاری بشکند ماستی بریزد ژن خوبی از آن جاری شود‌.
همه نوابغ بزرگ از خانواده هاي معمولي چه بسا فقير بودند

اين اقا چه كمكي به علم كرد تا حالا؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار