بازدید 12750
۶
پیمانه اقتصادی؛

از «آخرین وضعیت صادرات تخم‌مرغ به قطر و افغانستان» تا «دریافت مالیات از خانه‌های خالی با اما و اگر»

این پیمانه موضوعاتی همچون ادامه رشد شاخص کل بورس با دو بانکی و دو فولادی، ثبات بر بازار سکه همراه با افزایش قیمت دلار آمریکا و یورو در بازار آزاد ارز، استارت هفته با قیمت خودروهای پرفروش، مرسدس زیر ذره‌بین دولت آلمان، جبران کسری تولید برنج کشور با واردات از ویتنام، مردم منتظر سونامی قیمت در بازار مسکن نباشند و سواری هایی که تولیدشان متوقف شد را در بر دارد.
کد خبر: ۷۱۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳ 16 July 2017
از «آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ به قطر و افغانستان» تا «دریافت مالیات از خانه های خالی با اما و اگر»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون ادامه رشد شاخص کل بورس با دو بانکی و دو فولادی، ثبات بر بازار سکه همراه با افزایش قیمت دلار آمریکا و یورو در بازار آزاد ارز، استارت هفته با قیمت خودروهای پرفروش، مرسدس زیر ذره‌بین دولت آلمان، جبران کسری تولید برنج کشور با واردات از ویتنام، مردم منتظر سونامی قیمت در بازار مسکن نباشند و سواری هایی که تولیدشان متوقف شد را در بر دارد.


حافظ با دو بانکی و دو فولادی سبزپوش ماند

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه 24 تیرماه 96 با افزایش 149 واحدی به رقم 79 هزار و 658 واحد رسید. تالار شیشه ای در اولین روز کاری هفته جاری در ادامه رشد هفته گذشته شاخص، بازهم شاهد سبز پوشی اکثر شاخص های منتخب بود، به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 49 واحدی به رقم 26 هزار و 544 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افزایش 38 واحدی، عدد 17 هزار و 383 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با رشد 29 به رقم 13 هزار و 319 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 260 واحدی تا رقم 87 هزار و 293 واحد رشد داشت. شاخص بازار اول نیز با 163 واحد رشد به رقم 55 هزار و 115 واحد رسید ولی شاخص بازار دوم در پایان اولین روز کاری بورس در این هفته، با کاهش 14 واحدی، عدد 177 هزار و 496 واحد را به نمایش گذاشت. در معاملات بورس تهران، نماد وبملت (بانک ملت) با 55 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 41 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 29 واحد، نماد وتجارت (بانك تجارت) با 21 واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 17 واحد و نماد پاكشو (گروه صنعتي پاكشو) با 14 واحد افزایش، بیشترین سهم را در رقم خوردن رشد شاخص کل بورس ایفا کردند.

از «آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ به قطر و افغانستان» تا «دریافت مالیات از خانه های خالی با اما و اگر»


شروع هفته با ثبات بر بازار سکه همراه بود

در جریان معاملات روز شنبه بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۴۵۰ تومان یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۰۰ تومان است. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۱۷۸ هزار تومان، نیم سکه ۶۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، ربع سکه ۳۷۱ هزار و ۵۰۰ تومان و سکه یک گرمی ۲۵۰ هزار تومان است. /مهر

افزایش بهای دلار آمریکا و یورو در بازار آزاد ارز

در پایان معاملات بازار آزاد روز شنبه، هر دلار آمریکا با رشد 44 ریال نسبت به پایان هفته گذشته، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 775 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش 52 ریال همراه بود و در پایان روز به رقم میانگین فروش 43 هزار و 137 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد شروع هفته، 10 هزار و 398 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز پنجشنبه، 15 ریال ارزان تر فروخته شد.


آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ به قطر و افغانستان

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ از کشور گفت: در مجموع ما حدود  چهار کانتینر تخم مرغ به کشور قطر صادر کردیم که این صادرات نیز توسط ۲ تا ۳ نفر اتفاق افتاده است. وی با بیان اینکه قطری ها به لحاظ کیفیت محصول، مایل به خرید تخم مرغ ایرانی هستند؛ گفت: اما وضعیت قیمت و رقابتی نبودن محصول، اجازه این کار را به ما نداد که بتوانیم تخم مرغ بیشتری به قطر صادر کنیم. سید فرزاد طلاکش در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه از هفته گذشته تاکنون هیچ محموله تخم مرغی به افغانستان صادر نشده است، افزود: از ابتدای سال تاکنون میزان صادرات تخم مرغ ایران حداکثر ۱۷۰۰ تن بوده که به کشور افغانستان صادر شده است. طلاکش درباره صادرات به عراق نیز گفت: ما به عراق صادراتی نداشتیم چون گمرک این کشور هنوز به روی صادرکنندگان ایرانی گشوده نشده علی رغم اینکه مسائل دامپزشکی بین دو کشور حل شده است. وی درباره اینکه با این روند صادراتی آیا پیش بینی صادرات ۵۰ هزارتن تخم مرغ تا پایان سال از کشور، محقق خواهد شد؟ افزود: خیر، با ادامه این روند بعید می دانم چنین اتفاقی رخ دهد. طلاکش همچنین از افزایش قیمت تخم مرغ طی هفته گذشته خبر داد و گفت: درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به طور میانگین ۳۸۵۰ تومان است.

استارت هفته با قیمت خودروهای پرفروش

در نخستین روز هفته آخر تیرماه 96 فعالیت بازار خودروهای صفر کیلومتر بدون تغییر نسبت به هفته قبل از سر گرفته شد. روز شنبه 24 تیرماه پراید 131 در بازار 21 میلیون و 200 هزار تومان و پراید 111 حدود 21 میلیون و 600 هزار تومان داد و ستد شد. سمند هم 32 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش شد. قیمت برخی از خودورهای داخلی در کارخانه و بازار: منبع: شبکه خبر

از «آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ به قطر و افغانستان» تا «دریافت مالیات از خانه های خالی با اما و اگر»
از «آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ به قطر و افغانستان» تا «دریافت مالیات از خانه های خالی با اما و اگر»

مرسدس زیر ذره‌بین دولت آلمان

وزارت حمل و نقل آلمان اعلام کرد، تاکنون نشانه‌ای مبنی بر استفاده از ابزار تقلب در میزان انتشار گازهای آلاینده در خودروهای مرسدس بنز پیدا نشده است، اما دور جدیدی از آزمایش‌ این خودروها آغاز خواهد شد. به گزارش رویترز، وزارت حمل و نقل آلمان از مقامات دایملر، مالک مرسدس بنز، دعوت کرد در جلسه‌ای توضیح دهند که چرا میزان آلایندگی برخی از خودروهای این برند در شرایط خاص رانندگی بیشتر از حد مجاز است. سخنگوی وزارت حمل و نقل آلمان اعلام کرد در این جلسه موافقت شد خودروهای مرسدس بنز مورد آزمایش قرار بگیرند. این در شرایطی است که روزنامه اشپیگل فاش کرده مقامات آلمان معتقدند خودروهای مرسدس بنز مجهز به نرم‌افزار تقلب در میزان انتشار گازهای آلاینده است. به گزارش این روزنامه وزارت حمل و نقل آلمان مرسدس‌بنز را به فراخوان خودروهای دارای موتور او‌ام 642 و او‌ام 651 تهدید کرده است. /دنیای اقتصاد

رئیس اتاق ایران: سرمایه، گنجشک ترسو است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سرمایه همچون یک گنجشک ترسو است که با کوچک ترین صدا و احساس ناامنی می پرد. «غلامحسین شافعی» در گفت وگو با ایرنا، درباره پیامدهای تخریب دولت روحانی و آثار بین المللی آن افزود: در شرایط متلاطم کنونی، بیش از هر چیز به آرامش در جامعه مورد نیاز است و هیچ چیز به اندازه آرامش نمی تواند در مسائل اقتصادی تاثیرگذار باشد. به گفته وی، این موضوع می تواند در فرآیند اعتمادسازی سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسیار اثرگذار باشد. این مسئول تصریح کرد: کشور به سرمایه گذاری نیاز دارد و احساس امنیت و آرامش برای سرمایه گذاران خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است.

جبران کسری تولید برنج کشور با واردات از ویتنام

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران در دیدار با نگوین سوان کونگ وزیر کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام با اشاره به این که ایران نخستین تولیدکننده قزل آلای پرورشی در آب های شیرین و شور در جهان است، برای صادرات این گونه آبزی به ویتنام اعلام آمادگی کرد و افزود: محصولات ویژه مناطق خشک نظیر پسته، خرما، سیب و انار نیز در ایران تولید و به سایر کشورها صادر می شود و آمادگی داریم تا این محصولات را برای مصرف مردم ویتنام و یا کشورهای اطراف آن صادر کنیم. حجتی با بیان این که نیاز 3 میلیون تنی ایران به برنج گفت: سالانه 2.2 میلیون تن برنج در کشور ما تولید می شود و نزدیک به 800 هزارتن کسری تولید از طریق واردات تامین می شود که می توانیم بخشی از این نیاز را از کشور ویتنام تهیه کنیم. وی با اشاره به ذائقه مردم کشورمان برای مصرف برنج ایرانی،برای مبادله بذر و کشت گونه های پرمصرف برنج ایرانی در ویتنام اعلام آمادگی کرد. وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخشی از اقلام صادراتی ویتنام از جمله کالاهای مورد نیاز ایران است که از سایر کشورها تأمین می شود و به منظور توسعه همکاری های دوجانبه و در یک مبادله منطقی می توانیم این کالاها را از کشور ویتنام تهیه کنیم. /تسنیم

مردم منتظر سونامی قیمت در بازار مسکن نباشند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با اشاره به اینکه در چهار ماه اول سال بازار خرید و فروش مسکن از نظر قیمت و وضعیت معاملات با ثبات نسبی مواجه شده ،گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به وضعیت قدرت خرید مردم و رابطه بین عرضه و تقاضا و رصدی که از وضعیت خرید در کشور وجود دارد تا پایان شهریور ماه افزایش قیمتی نداشته باشیم. وی در ادامه افزود: در نیمه دوم سال ۹۶ دوران پیش رونق را در پیش داریم و استارت این امراز ابتدای مهر ماه زده می‌شود. حسام عقبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در بحث خرید و فروش پیش بینی رشد قیمتی جهش گونه‌ای نداریم بلکه در حد تورم به مرور افزایش قیمت ایجاد می شود،البته به شرط آنکه بازار به رونق نسبی در تابستان دست پیدا کند. عقبایی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین راهکار‌های رونق نسبی تغییر و ابلاغ سیاست‌های پولی وبانکی است، گفت: مردم منتظر سونامی و جهش قیمت و یا رشد نامتعارف قیمت در حوزه مسکن در سال ۹۶ نباشند و با آرامش نسبت به انجام معاملات خود اقدام کنند و پیش بروند.

سواری هایی که تولیدشان متوقف شد

خرداد ماه امسال تولید چند مدل سواری در خودروسازان داخلی متوقف شد. به گزارش ایسنا، در این مدت تولید ولیکس C۳۰ با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از هشت دستگاه در خرداد ماه سال گذشته به صفر رسید. تولید VELA V۵ MT نیز متوقف شده و از ۹ دستگاه در خرداد ماه ۱۳۹۵ به صفر کاهش یافت. خرداد ماه امسال تولید ام‌وی‌ام ۵۳۰ نیز ۱۰۰ درصد کاهش یافته و از ۳۲ دستگاه در خرداد ماه سال گذشته به صفر رسید. تولید ام‌وی‌ام ۵۵۰ نیز با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۵۶۶ دستگاه در خرداد ماه ۱۳۹۵ به صفر کاهش یافت. تولید ام‌وی‌ام ۱۱۰ ۴CYL نیز متوقف شده و از ۳۲ دستگاه در خرداد ماه سال گذشته به صفر رسید. تولید ام‌وی‌ام ۳۱۵ نیز با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۲۴۹ دستگاه در خرداد ماه سال گذشته به صفر رسید. در این مدت تولید لیفان ۶۲۰ نیز ۱۰۰ درصد کاهش یافته و از ۶۰ دستگاه در خرداد ماه ۱۳۹۵ به صفر کاهش یافت. تولید لیفان ایکس ۵۰ نیز با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۵۳ دستگاه در خرداد ماه سال گذشته به صفر رسید. تولید گریت وال M۴ نیز متوقف شده و از ۱۲ دستگاه در خرداد ماه ۱۳۹۵ به صفر کاهش یافت.

دریافت مالیات از خانه های خالی با اما و اگر

عضو اتحادیه انبوه سازان تهران «دریافت مالیات از خانه های خالی را بسیار پیچیده و هزینه بر» دانست و گفت: تحقق پذیری این قانون در گرو طراحی سامانه اطلاعاتی جامع و کارآمد است. ایرج رهبر در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله که مصوبه قانونی مبنی بر دریافت مالیات از خانه های خالی از چند سال قبل در کشور مطرح است، افزود: این مصوبه از نگاه وزارت اقتصاد و دارایی دارای ایرادات و مشکلات جدی بود. وی اظهار داشت: شناسایی هزینه های بالای خانه های خالی به نسبت دریافت مالیات از جمله این نواقص بود که قانون مسئولیت مزبور را به وزارت راه و شهرسازی واگذار و این وزارتخانه مکلف به طراحی سامانه ای در این زمینه شد. عضو اتحادیه انبوه سازان تهران گفت: جمع آوری داده ها در خصوص خانه ها خالی بسیار پیچیده است و باید بصورت دقیق عمل شود. وی در ادامه با بیان اینکه دریافت اطلاعات مورد نظر نیازمند یک سیستم منسجم و کار آمد است، افزود: سامانه مشاوران املاک به دلیل در اختیار داشتن کد رهگیری معاملات اعم از فروش و اجاره می تواند در زمینه کمک حال باشد ولی نکته حائز اهمیت در این بین اینکه گذر تمامی معاملات از مسیر سامانه مشاوران املاک نمی گذرد. رهبر اضافه کرد: بخش زیادی از معاملات اعم از خرید، فروش و اجاره در سطح کشور خارج از سامانه مشاوران املاک و بصورت دستی یا سنتی انجام می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
دریافت مالیات از خانه های خالی با اما و اگر هیچگاه اتفاق نخواهد افتاد چون متصدیان این بخش خیلی از ارگانها هستند. به قول گفتنی چاقو هیچوقت دسته ش را نخواهد بُرید.
موضوع اخذ مالیات از خانه های خالی چندین سال متمادی است که در جامعه مطرح است و تا کنون این موضوع در مجلس مطرح شده است که در نتیجه در مجلس بخاطر نفوذ مراکزی که از سوی ملاکان حمایت شده انداین موضوع به فراموشی سبرده شدهاست و هر چند گاه گاهی در جامعه هیاهوی بی نتیجه بوجود میاید . مشابه این موضوع در کشور زیاد مطرحمیشوند اما تا آنجاپیکه مخالف بعضی ذی نفوذ ها نباشند بیگیری میگردند. ببینید بایستی در درجه اول این مراکز را نابود کرد زیا این مراکز فقط و فقط نفع خودش مهم است و منافع کشور به هیچ وجه مطرح نیست!!!
طرح دریافت مالیات ازخانه های خالی عملاغیرممکن است ومصوبان این طرح بخوبی ازعملی نبودن آن مطلع بودندولی این طرح رامطرح کردندبااین اامیدکه اثرروانی آن سبب عرضه گسترده خانه های خالی وشکستن قیمت مسکن بشودکه البته نشد که نشد !
تصویب اخذمالیات برفروش آپارتمانهای نوساز+کاهش مستمرسودبانکی+افزایش نرخ ارز+کاهش شدیدساخت وسازوعرضه مسکن+ اتمام دوره رکودچهارساله وشروع فازرونق مسکن = جهش قیمت مسکن درسال ۱۳۹۶
هروقت دیدیدشبانه روزی اعلام میکنندقیمت مسکن افزایش نخواهدیافت یقیین بدانید اتفاق جدیدی افتاده وقیمت مسکن قطعا افزایش خواهدیافت (مثل خبر اخذمالیات ازآپارتمان های نوساز که اخیرتصویب شده وسبب جهش قیمت خواهدشد)
داشتن بیش از یک خانه هم ممنوع باشد یا مشمول مالیات مناسب.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل