بازدید 7977
برنامه عربستان برای کاهش صادرات نفتش،

هوا گرم بود، عربستان بیش تر از سهمیه اش نفت تولید کرد!

آن طور که یکی از منابع صنعتی مطلع از موضوع به رویترز گفته است، عربستان سعودی قصد دارد تا صادرات نفت خام ماه آگوست خود را تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.
کد خبر: ۷۱۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 13 July 2017
آن طور که یکی از منابع صنعتی مطلع از موضوع به رویترز گفته است، عربستان سعودی قصد دارد تا صادرات نفت خام ماه آگوست خود را تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، کاهش صادرات ماه آگوست عربستان بیشترین میزان کاهش از ابتدای امسال می باشد و  در نتیجه ی افزایش مصرف داخلی این کشور در طول فصل تابستان است.

هوا گرم بود، عربستان بیش تر از سهمیه اش نفت تولید کرد!

عامل دیگری که موجب کاهش صادرات عربستان در ماه آگوست می شود، همسویی با تعهدات این کشور نسبت به قرارداد کاهش تولید است که در ماه نوامبر سال گذشته تصویب شد و ماه ژوئن برای مدت ۹ ماه دیگر تمدید شد. هدف از این قرارداد ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در جهت افزایش قیمت نفت می باشد. قیمت نفت سه سال است که به خاطر تولید زیاد و اشباع بازار شدیدا کاهش یافته و به حدود نیمی از قیمت این محصول در میانه سال ۲۰۱۴ تقلیل پیدا کرده.

این منبع به رویترز گفته است که آمریکا در ماه آینده، روزانه کمتر از ۸۰۰ هزار بشکه نفت در روز از عربستان دریافت می کند. این در حالی ست که طبق آماره سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، میزان دریافتی این کشور از عربستان در ماه آپریل به طور میانگین ۱.۱۵۴ میلیون بشکه در روز بوده است.

میزان صادرات نفت خام عربستان به آسیا حدود ۳.۵ میلیون بشکه در روز خواهد بود که ۲۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از صادرات ماه جولای است و صادرات نفت خام عربستان به اروپا با روزانه ۷۰ هزار بشکه کاهش، به ۵۲۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید. شرکت های بازرگانی نفت ۷۸۰ هزار بشکه در روز دریافت می کنند. این میزان نسبت به قبل حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

صادرات کلی نفت عربستان در ماه آگوست، روزانه ۶.۶ میلیون بشکه خواهد بود.

ماه گذشته، عربستان روزانه ۱۰.۰۷ میلیون بشکه نفت استخراج کرده است که بیش از سهمیه اش بوده. این منبع می گوید که افزایش استخراج نفت به خاطر افزایش مصرف داخلی در فصل گرما بوده است.

طبق توافق کاهش تولید که میان کشور های عضو و غیر عضو اوپک امضا شده است، سهمیه عربستانو روزانه ۱۰.۰۵۸ میلیون بشکه است و طبق این قرارداد، در مقایسه با تولید ماه اکتبر سال ۲۰۱۶،  ۴۸۶ هزار بشکه در روز باید کمتر تولید کند. گفته شده است که این اولین باری ست که پس از توافق اوپک، عربستان از سهمیه تعیین شده، بیشتر تولید کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر