بازدید 15489
۴
پیمانه اقتصادی؛

از «پیشنهاد عجیب عسکراولادی به صادرکنندگان» تا «وام ۹ هزار میلیارد تومانی به نورچشمی‌ها»

این پیمانه موضوعاتی همچون روز آرام شاخص کل در نیمه کانال ۷۹ هزار، نوسانات جزیی در بازار سکه، گران شدن سه گانه دلار، یورو و درهم در بازار آزاد، کاهش بهای چهار فلز گرانبها، گزینه تشدید قرارداد اوپک روی میز، آماری از جمعیت بیکار در کشورهای اسلامی، استانداردهای قطر برای واردات مواد پروتئینی بالاتر از ایران است، صادرات پیاز با یک ششم قیمت بازار داخلی، مکرون به دنبال سیاست ریاضت اقتصادی و استقبال چینی ها از تخفیف‌های فراوان خودروسازان را در بر دارد.
کد خبر: ۷۱۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ 12 July 2017
از «پیشنهاد عجیب عسگراولادی به صادرکنندگان» تا «وام 9 هزار میلیارد تومانی به نورچشمی ها»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون روز آرام شاخص کل در نیمه کانال ۷۹ هزار، نوسانات جزیی در بازار سکه، گران شدن سه گانه دلار، یورو و درهم در بازار آزاد، کاهش بهای چهار فلز گرانبها، گزینه تشدید قرارداد اوپک روی میز، آماری از جمعیت بیکار در کشورهای اسلامی، استانداردهای قطر برای واردات مواد پروتئینی بالاتر از ایران است، صادرات پیاز با یک ششم قیمت بازار داخلی، مکرون به دنبال سیاست ریاضت اقتصادی و استقبال چینی ها از تخفیف‌های فراوان خودروسازان را در بر دارد.


پیشنهاد عجیب عسکراولادی به صادرکنندگان

اسدالله عسکراولادی در بیست و هشتمین نشست هیأت نمایندگان اتاق تهران پس از ارائه گزارشی از اقدامات سازمان تأمین اجتماعی از جانب، ولی الله افخمی معاون اقتصادی این سازمان افزود: 25 سال پیش کارگری در کارخانه داشته که هم‌اکنون فوت شده است و تسویه‌حساب‌های این کارگر هم به صورت کامل انجام شده، اما تأمین اجتماعی مدعی است بیمه کارگر مذکور باید بابت شغل سخت پرداخت می‌شده است. وی با بیان اینکه زمان اشتغال کارگر مذکور، این اتفاق نیفتاده گفت: بابت این موضوع شش میلیون تومان جریمه صادر شده و از آنجا که این مبلغ جریمه پرداخت نشده، ماشین‌آلات آن کارخانه توقیف شده است، در حالی‌که اصلاً بیمه تأمین اجتماعی حق توقیف مگر با رأی دادگاه را ندارد. عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: فریاد ارز تک‌نرخی را سال‌هاست که می‌شنویم، اما هنوز دولت نتوانسته است که ارز را تک‌نرخی کند. وی با بیان اینکه صادرکنندگان با این وضعیت نمی‌توانند برنامه‌ریزی صادراتی داشته باشند، افزود: هر کالایی که صادر می‌شود، حدود 6 ماه طول می‌کشد تا پول کالای صادراتی بازگردد، در حالی‌ که صادرکننده نمی‌داند نرخ ارز پس از 6 ماه چقدر است. این فعال اقتصادی ادامه داد: صادرکنندگان با این وضعیت به سمت بیکاری می‌روند از این رو بهترین شغلی که برای صادرکنندگان پیشنهاد می‌دهم، این است که پولشان را در بانک بگذارند و سود 23 درصدی بگیرند. /تسنیم

روز آرام شاخص کل در نیمه کانال ۷۹ هزار

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه‌شنبه 20 تیرماه 96 با افزایش 113 واحدی به رقم 79 هزار و 490 واحد رسید. شاخص کل بورس تهران از چهارشنبه هفته گذشته روند صعودی را در پیش گرفته است و روز گذشته تالار شیشه ای برای پنجمین روز پیاپی شاهد سبز پوشی شاخص های منتخب بود، به طوریکه؛ شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 37 واحدی به رقم 26 هزار و 494 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با 20 واحد افزایش، عدد 17 هزار و 343 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 15 واحد رشد داشت و به عدد 13 هزار و 299 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 113 واحدی تا رقم 86 هزار و 887 واحد رشد داشت. شاخص بازار اول نیز با 89 واحد رشد به رقم 54 هزار و 879 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با افزایش 192 واحدی، عدد 177 هزار و 804 واحد را به نمایش گذاشت. 

از «پیشنهاد عجیب عسگراولادی به صادرکنندگان» تا «وام 9 هزار میلیارد تومانی به نورچشمی ها»

قیمت انواع سکه با نوسانات جزیی همراه بود

در جریان معاملات روز گذشته بازار آزاد تهران قیمت انواع سکه از نوسانات جزیی برخوردار بوده و در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان،  هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۱۰۰۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل یک میلیون و ۱۷۸ هزار تومان، نیم سکه با ۱۵۰۰ تومان کاهش ۶۳۹ هزار تومان، ربع سکه با ۱۵۰۰ تومان کاهش ۳۷۲ هزارتومان و سکه گرمی ۲۵۰ هزار تومان است.  

گران شدن سه گانه دلار، یورو و درهم در بازار آزاد

در پایان معاملات بازار آزاد روز سه شنبه، هر دلار آمریکا با رشد 34 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 821 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش 38 ریال همراه بود و به رقم فروش 43 هزار و 163 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 404 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز دوشنبه، به طور میانگین 15 ریال گران تر فروخته شد.

کاهش قیمت چهار فلز گرانبها در بازار جهانی

روز گذشته در بازارهای جهانی قیمت طلا با 4 دلار کاهش نسبت به روز قبل به قیمت 1210 دلار و 10 سنت معامله شد. قیمت فلز زرد دیروز در کمترین زمان به قیمت 1208 دلار 80 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1213 دلار و 10 سنت به فروش رفت. قیمت این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته 56.3 دلار و نسبت به یکسال گذشته 144.5 دلار با کاهش همراه شد. در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره کاهش 14 سنتی داشت و هر اونس از این فلز به قیمت 15.5 دلار به فروش رفت. فلزات پلاتینونم، و پلادیوم هم کاهش‌‌هایی به ترتیب 7 و 4 دلار را تجربه کردند. بررسی روند قیمتی یک ماه گذشته طلا در بازارهای جهانی نشان می‌دهد که در این مدت قیمت طلا روند کاهشی طی کرده است. به طوری که بیشترین قیمت در 12 ژوئن 1270 دلار بوده و کمترین قیمت با طی مسیر کاهشی امروز 10 جولای هر اونس 1210 دلار رقم خورده است. به نقل از فارس، رویترز درباره دلیل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی نوشت: احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا قوت گرفته است و همین مسأله تا حدودی ارزش دلار را تقویت کرده و قیمت طلا را در بازار کاهش داده است.

بدبینی تجار به بازار نفت

روز سه شنبه قیمت نفت اندکی کاهش یافت. به عقیده تحلیلگران هنوز نگرانی از افزایش مستمر تولید آمریکا و هم چنین برخی از تولید کنندگان اوپک،به رغم تلاش اوپک برای کاهش تولید نفت و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، موجب نگرانی تجار بوده است. در این میان تقلیل پیش بینی قیمت نفت توسط چندین بانک، بر این نگرانی ها افزوده است. قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۱۰ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۴۶.۷۸ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵ سنت کاهش، بشکه‌ای ۴۴.۳۵ دلار صورت گرفت.

گزینه تشدید قرارداد اوپک روی میز است

به گفته الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک می توانند برای افزایش قیمت نفت و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، تولید را بیشتر کاهش دهند و قرارداد کاهش تولید اوپک را تشدید نمایند. نواک در حاشیه کنگره جهانی نفت در استانبول به CNBC گفت: "اگر لازم باشد، ما می توانیم این توافق را تشدید کنیم. در صورت لزوم می توانیم میزانی که باید کاهش داد را افزایش دهیم یا برعکس، ما می توانیم از شدت کاهش بکاهیم." اوپک و روسیه تلاش می کنند تا قیمت نفت خام را که از سال 2014 بیش از دو برابر کاهش یافته است، افزایش دهند. با این حال، به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا، قیمت نفت خام از ماه می که در آن توافق کاهش نفت تا ماه مارچ 2018 تمدید شد، شدیدا کاهش یافته است.

آماری از جمعیت بیکار در کشورهای اسلامی

«بندر هاجر»، رئیس بانک توسعه اسلامی گفت: به دلیل محدودیت شرایط استخدامی و نیز کمبود فرصت های اشتغال در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، جمعیت بیکار آنها به ۷۳ میلیون تن رسیده است. همچنین رئیس بانک توسعه اسلامی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست تا با تلاش یکدیگر به مقابله با فقر و بیکاری در میان جوانان بپردازند. این در حالی است که سازمان همکاری اسلامی بعد از سازمان ملل بعنوان دومین نهاد بین دولتی در جهان با ۵۷ کشور عضو از ۴ قاره دنیا محسوب می شود و منافع مشترک این گروه در جهان اسلام بر روی حمایت و حفاظت از یکدیگر هدف گذاری شده است. به گفته «هاجر» از ۱.۷۵ میلیارد جمعیت جوان جهان در حدود ۵۰۰ میلیون نفر یا ۲۸.۵ درصد آنها در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی زندگی می کنند. /مهر

استانداردهای قطر برای واردات مواد پروتئینی بالاتر از ایران است

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: ثبت سفارش و صادرات مرغ به قطر آغاز شده و مرغ هایی در سایز 800 گرم تا 1300 گرم به این کشور ارسال می شود. محمد یوسفی افزود: علاوه بر صادرات مرغ و تخم مرغ به تازگی برای صادرات ران مرغ در اندازه های کوچک از طرف قطری تقاضا صورت گرفته است و به این کشور صادر می‌شود. وی ادامه داد: مصرف  گوشت مرغ در میان مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس بالا است به طوریکه دارای سرانه  45 تا 50 کیلوگرمی از این محصول هستند. یوسفی درباره رقم صادرات مرغ ایران به قطر گفت: هنوز به جمع بندی دقیقی درباره میزان صادرات مرغ و تخم مرغ ایران به این کشور نرسیده ایم اما تا یک ماه آینده می توانیم میزان دقیق از صادرات این محصولات به قطر اعلام کنیم. وی در گفت وگو با تسنیم با بیان اینکه قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس شرایط بهداشتی سختگیرانه ای برای واردات مواد پروتئینی دارند گفت: استانداردهای آنان بالاتر از ایران است و حتی گوشت قرمزی که از برزیل وارد می کنند دارای بالاترین سطح کیفی است.

صادرات پیاز با یک ششم قیمت بازار داخلی / پیاز اشک مردم را درآورد!

در شرایطی که هفته‌هاست قیمت پیاز ناشی از کمبود تولید و عرضه به کیلویی ۴۰۰۰ تومان رسیده است، این محصول کیلویی کمتر از ۷۰۰ تومان یعنی یک ششم قیمت بازار داخلی، به کشورهای مختلف صادر می‌شود. هفته‌هاست که در بازار پیاز نوسانات شدیدی به وجود آمده و قیمت آن از کیلویی ۲۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار شهرداری (عمده فروشی) تا حدود کیلویی ۴۰۰۰ تومان در بازار خرده‌فروشی افزایش یافته است که البته به گفته مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و فعالان بازار میوه و تره‌بار علت این گرانی کاهش تولید مقطعی پیاز به دلیل بازار نامناسب و برخی شرایط اقلیمی عنوان می‌شود. حسین اصغری - مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی- در این باره به ایسنا اعلام کرد که شرایط خاص اقلیمی، کاهش تولید ناشی از وضعیت آب و هوایی و بازار نامناسب پیاز در سال گذشته باعث گرانی مقطعی این محصول شده است اما تا ۲۰ روز آینده و به بازار رسیدن تولیدات جدید، شاهد کاهش قیمت پیاز خواهیم بود.

استقبال چینی ها از تخفیف‌های فراوان خودروسازان

جدیدترین آمار منتشره نشان می‌دهد فروش خودرو در ماه ژوئن در بازار چین رشد کرده و روند نزولی ماه‌های قبل از میان رفته است. به گزارش رویترز، سندیکای خودروسازان چین اعلام کرد فروش کل خودرو در بازار چین در ماه ژوئن به 17/ 2 میلیون دستگاه رسیده که نسبت به همین ماه در سال گذشته رشد 5/ 4 درصدی را نشان می‌دهد. به این ترتیب فروش در نیمه نخست امسال با افزایش 8/ 3 درصدی رو به رو شده و به 4/ 13 میلیون دستگاه رسیده است. به گفته کارشناسان صنعت خودرو این افزایش فروش از تخفیف‌های فراوانی که خودروسازان درنظر گرفته‌اند، ناشی شده است. ییل ژانگ، مدیر مرکز مشاوره آتوموتیو فورسایت می‌گوید، طی سال جاری تقاضا برای خودرو در بازار چین تنها حدود یک تا 4 درصد رشد خواهد کرد. این در شرایطی است که در ماه ژانویه سندیکای خودروسازان چین پیش‌بینی کرده بود در سال جاری فروش خودرو در این کشور با رشد 5 درصدی رو به رو خواهد شد.

مکرون سیاست ریاضت اقتصادی اجرا می کند

در حالی که تنها چند ماه از ورود امانوئل مکرون به کاخ الیزه نگذشته است، وی از اجرای سیاست ریاضت اقتصادی برای دولت خبر داد. کسری بودجه فرانسه اکنون بیش ‏از 3 درصد کل تولید ناخالص ‏داخلی این است و مکرون امیدوار است با اجرای این سیاست، کسری بودجه را کاهش دهد. ‏کاهش کسری بودجه فرانسه و به تبع آن کاهش مالیات ها، از وعده های انتخاباتی امانوئل مکرون در کارزار انتخاباتی بود. مکرون امیدوار است با اجرای ریاضت اقتصادی برای دولت، چهار و نیم میلیارد یورو صرفه جویی کند. همچنین مکرون وعده دادهاست تا سال آینده میزان مالیات شرکت های فرانسوی را کاهش دهد. ژارل دارمانین وزیر بودجه ‏عمومی دولت در همین ارتباط گفت: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده، امسال حدود چهار ‏و نیم میلیارد یورو در هزینه ‏های دولت صرفه جویی می شود که این می تواند برای مردم خبری خوشایند باشد. کسری بودجه دولت فرانسه که شامل رفاه اجتماعی و هزینه‌های مقامات محلی نمی‌شود، سال گذشته در پایان ژوئیه به 80.8 میلیارد یورو رسیده که در مقایسه با 79.8 میلیارد یورو مدت مشابه سال گذشته رشدی 1 میلیارد یورویی را نشان می‌دهد. امانوئل مکرون تأکید کرده است فرانسه ‏اگر بخواهد در اروپا و به ‏ویژه نزد شریک اصلی خود در ‏اروپا یعنی آلمان اعتبار ‏داشته باشد، باید به تعهدات ‏مالی و اقتصادی خود عمل کند. ‏/ایرنا

وام 9 هزار میلیارد تومانی به نورچشمی ها

رئیس هیأت تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: حدود ۳۰ نفر از بانک سرمایه ۹ هزار میلیارد تومان وام خارج از ضوابط و به صورت مشکوک‌الوصول دریافت کرده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جبار‌ کوچکی‌نژاد رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، در تشریح جلسه هیأت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: در این جلسه گزارش اولیه این هیأت درباره بانک سرمایه برای اعضاء قرائت شد. او افزود: در این جلسه مقرر شد برای تدوین جزئیات و گزارش نهایی تفحص از بانک سرمایه از وزیر آموزش و پرورش و همچنین مسئولان ذیربط برای حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات دعوت به عمل بیاید. رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه براساس  گزارش‌های  اولیه در روند تفحص از بانک سرمایه  نشان می‌دهد که منابعی از بانک خارج شده و بازگشتی نداشته، افزود: عدم بازگشت این منابع موجب شده که امروز صندوق ذخیره فرهنگیان که یکی ازسهامداران این بانک است با مشکلاتی مواجه شود. کوچکی‌نژاد درباره بخشی از جزئیات گزارش اولیه از تفحص بانک سرمایه، گفت: حدود 30 نفر از این بانک 9 هزار میلیارد تومان وام خارج از ضوابط و به صورت مشکوک‌الوصول دریافت کرده‌اند. او گفت: اطلاعات افرادی که وام‌های خارج از ضوابط دریافت کرده‌اند در اختیار قوه قضائیه قرار داده شده و در همین راستا عده‌ای بازداشت و عده‌ای با قرار وثیقه آزاد هستند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴
سلام.پیشنهاد بهتری که آقای عسکراولادی میتوانست بدهد که شایبه نزول خواری کمتری داشته باشد این بود که مثل قراردادهای EPC که برای پیمانکار تعدیل نرخ ارز منظور میکنند (اگر ارز گرانتر شد مابه التفاوت میدهند و اگر ارزانتر شد میگیرند)صادرکنندگان شرکت بازرگانی دولتی ایران را در مبلغ خالص سود و زیان معامله شان شریک کنند و اگر در زمان برگشت سرمایه ،دلار گرانتر شد سود اضافی را با دولت (ودر واقع با ملت) تقسیم کنند و اگر ارزانتر شد ضرر را هم تقسیم کنند.اینطوری حاشیه امنیت بیشتر و ریسک کمتری برای صادر کننده ایجاد میشود و هم در سود و هم در ضرر با ملت سهیم میشوند و شایبه نزولخواری از بین میرود.فقط باید صادر کنندگان ملت را ازخودشان بدانند و برعکس و همچنین دولت هم تشویق میشود که با نرخ ارز، کمتر بازی و تجارت وکسب درآمد بکند و ثابت نگه داشتن نرخ ارز برایش بهتر باشدبه شرط اینکه دولت مکلف شود که اضافه درآمد خالص ناشی از گرانتر شدن ارز را صرف هزینه های جاری نکند و به نوعی به ملت برگرداند.
اقای اولادی راست میگن کارخونه ها تعطیل شه همه با هم از چین واردات کنند.تو این کشور کمر همت بستن تا صنعت رو که ویرون کردن بتونند ویرانتر کنند.
نه هزار میلیارد تومان؟؟؟؟؟؟؟؟
وام 900000000000000000000000000000000اگر وقت کردید صفرها رابشماریدتا بدانید طرف چقدر کیف میکنه ...شاید هم حقشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر