بازدید 15618

راه اندازی کارگاه پرورش بلدرچین توسط بازنشسته رامیانی

کد خبر: ۷۱۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 11 July 2017
اين فعال اقتصاد مقاومتي كه بازنشسته معدن نيز مي باشد،گفت: هر جوجه را به قيمت 500 تومان خريداري كرده و بعد از يك دوره 45 روزه به قيمت 2500 تومان به فروش مي رسانم. يعني با مراقبت 45 روزه و مصرف مقداري دانه به سود 2000 تومان به ازاي هر قطعه بلدرچين مي رسيم.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از بسیج سازندگی استان گلستان، گوشت طیور به عنوان منبع پروتئین حیوانی اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل در کشورهای مختلف، سرمایه گذاری زیادی روی صنعت پرورش طیور از جمله بلدرچین شده است.

ارزش پروتئین موجود در گوشت این پرنده24/913 درصد می باشد و این در حالی است که انواع اسیدهای آمینه کمیاب که در سایر پروتئین ها یافت نمی شود، در گوشت این پرنده به وفور وجود دارد. نتایج تحقیقات متعدد نشان داده است که میزان پروتئین موجود در گوشت بلدرچین 5 تا 10 درصد بیشتر از سایر پرندگان و نشخوار کنندگان می باشد. به همین دلیل در اغلب نقاط دنیا متخصصان برای افراد مُسن و از کار افتاده که احتیاج مُبرمی به ترمیم سلول های از دست رفته بافت های خود دارند، مصــــرف گوشت بلدرچین را تجــــویــــز می نمایند.

از طرف دیگر به دلیل وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین در گوشت این پرنده، برای بیماری هایی چون آسم، تشنج، فشار خون بالا، ضعف اعصاب و یا در مواردی ناراحتی های روانی و همچنین بی خوابی مفید می باشد.

همچنین گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، مس، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، روی، آهن و سلنیوم است.

مرد روستايي بازنشسته معدن در زينب آباد با همت مضاعف به نداي رهبري لبيك گفت و شعار اقتصاد مقاومتي را محقق كرد و به منصه ظهور نشاند.رخسه اي ادامه مي دهد: با فردي كه مشغول اين كار بود در ارتباط بودم و تحقيقات زيادي براي آشناشدن با اين كار انجام دادم و متوجه شدم كه درآمد خوبي دارد و براي هر جوجه بلدرچين هزار تومان سود دارد.

هر جوجه را به قيمت 500 تومان خريداري كرده و بعد از يك دوره 45 روزه به قيمت 2500 تومان و جوجه هاي بزرگتر 4000 تومان به فروش مي رسد.

همچنين زمانيكه جوجه هاي تخمي به مرحله تخمگذاري ميرسند، تخم ها در بسته هاي 12 تايي به قيمت 1500 تومان به فروش مي رسد.

راه اندازی کارگاه پرورش بلدرچین توسط بازنشسته رامیانی

اين پرورش دهنده بلدرچين ادامه مي دهد: هر جوجه ساليانه 200 تخم توليد مي كند و بعد از پايان دوران تخم گذاري به عنوان گوشتي به فروش مي رسد و جوجه هاي جديد خريداري مي شود.

رخسه اي درباره بازار فروش، مي گويد: بايد تلاش كرد چون با وجود دلالان هر جوجه ارزانتر به فروش مي رسد ولي اگر خودم بدون واسطه دلال اقدام به فروش كنم با مبلغ اصلي و بخوبي به فروش ميرسد.

وي از طريق آشناشدن با بسيج سازندگي شهرستان و دريافت تسهيلات به فكر گسترش در اين كار است. 

این فعال رامیانی گفت: کسانی که می خواهند دست به این کار بزنند بایستی از تجریه کافی برخوردار باشند و پرورش بلدرچین را از تعداد کم شروع کنند تا تلفات و ضرر و زیان کمتری را متحمل شوند، این جوجه ها 40 تا 45روزه به کشتار می روند.

راه اندازی کارگاه پرورش بلدرچین توسط بازنشسته رامیانی

وی متذکر شد: پرورش بلدرچین گوشتی نسبت به بلدرچین تخمی سود کمتری دارد، اگر کسی می خواهد این کار را ادامه دهد، بهتر است یک دستگاه جوجه کشی داشته باشد و جوجه های مورد نیاز را خود تهیه کند، نگهداری بلدرچین تخمی سود بهتری دارد، با نگه داشتن ۳ هزار بلدرچین روزانه ۲۰۰ هزار تومان تخم خواهد فروخت.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان