بازدید 6661
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس با دو فولادی از سقوط گریخت / رشد آیفکس پیش از تعطیلات

شاخص کل بورس در دومین روز هفته جاری با رشد 12 واحدی (02/ 0 درصدی) مواجه شد. در معاملات امروز نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان و نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان در سبزپوشی شاخص کل بورس اثرگذاری مثبتی داشتند.
کد خبر: ۷۰۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 25 June 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 4 تیرماه 96 با افزایش 12 واحدی به رقم 78 هزار و 665 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در دومین روز  کاری بازار سرمایه در تابستان 96، شاهد سبز پوشی اکثر شاخص های منتخب بود، به طوریکه؛ شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 4 واحدی به رقم 26 هزار و 500 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 64 واحد افزایش، عدد 17 هزار و 78 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز 49 واحد رشد داشت و به عدد 13 هزار و 177 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 94 واحدی به رقم 85 هزار و 703 واحد دست یافت. شاخص بازار اول با رشد 41 واحدی به رقم 54 هزار و 202 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با کاهش 159 واحدی، عدد 176 هزار و 568 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در بازار امروز در ساعت 11:20 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 78 هزار و 707 واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس با دو فولادی از سقوط گریخت / جهش ۴ واحدی آیفکس پیش از تعطیلات

در بازار امروز، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با 49 واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با 14 واحد و نماد کچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو  با 10 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا با 37 واحد، نماد همراه متعلق به شركت ارتباطات سيار ايران با 16 واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با 11 واحد و نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با 9 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، سیمان ممتازان کرمان، شیرین دارو و حق‌تقدم خرید سهام آن و اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان  و همچنین شرکت هایی که متوقف شدند، شامل: فولاد خوزستان، بیمه البرز، لیزینگ رایان سایپا، ارتباطات سیار ایران، لیزینگ صنعت و معدن، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق گنجینه آینده روشن، بازرگانی و تولیدی مرجان، کار، اوراق اجاره صچاد و اوراق اجاره صشرق بودند.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، امروز گروه های فلزات اساسی، خودرو و کانه های فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات درصدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای معدنی دماوند، معادن بافق، لاستیکی سهند، فرآوری مواد معدنی، سخت آژند، سرما آفرین و قند شیرین خراسان بود.

در مقابل نمادهای حق تقدم نساجی بروجرد، شیر پاستویزه پگاه خراسان، دارویی لقمان، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، گروه صنایع بهشهر ایران و گلتاش با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرارگرفتند.

در جریان معاملات امروز سرمایه گذاران بورس تهران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام سخت آژند، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت کارکنان نفت، اوراق صکوک سایپا، سهام مس شهید باهنر و لوله و ماشین سازی ایران بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار سهامداران برای خرید سهام حمل ونقل بین المللی خلیج فارس، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، کیان، اوراق صکوک بنا گستر کرانه، سهام صنایع جوشکاب یزد و سیمان مازندران بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز مخابرات با معامله 576 میلیون سهمی به ارزش یک هزار و 123 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.

معامله‌گران بورس امروز، 916 میلیون و 781 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 30 هزار و 935 نوبت معامله و به ارزش 195 میلیارد و 617 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

در بازار فرابورس نیز امروز شاخص با رشد 1.6 واحدی به رقم 900 واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران 273 میلیون و 355 هزار برگه بهادار در قالب 31 هزار و 736 نوبت معامله و به ارزش 88 میلیارد و 344 میلیون تومان داد و ستد کردند.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
بورس ازدی ۹۲تاکنون درکمای مطلق فرورفته ودیگرازآن خارج نخواهدشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر